Skutki zwarcia instalacji (źle założone klemy) – wymiana głównego bezpiecznika

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Andrzej » 2 sty 2009, 14:41

Witam.Padł mi akumulator który był jeszcze fabryczny i zakupiłem nowy.Niestety aż wstyd się przyznać ale podczas wymiany z rozpędu źle założyłem klemy (znaczy się odwrotnie!).Efekt był taki że zapaliły się światła awaryjne-zapaliły się nie mrugając.Wszystko trwało z 2-3 sek.Gdy poprawnie go założyłem i przekręciłem kluczyk to efekt jest taki że w ogóle nie zapala się panel środkowy tzn.radio,nadmuch,wyświetlacz komputera i wszystko inne co się na nim znajduje.Nawet nie jest podświetlony!Działają wszystkie kontrolki wokół zegarów.Najgorsze jest jednak to że w ogóle nie kręci rozrusznik.Po przekręceniu kluczyka w pozycje ,start rozrusznika' nie dzieje się zupełnie nic.
Czy jest jakiś bezpiecznik który za to odpowiada?Z tego co wiem to każde urządzenie typu radio dmuchawa itp.ma swoje własne zabezpieczenie ,a tu nie działa nic.Boje się myśleć co się mogło porobić!Proszę o pomoc i jakieś sugestie.
Ostatnio edytowano 3 sty 2009, 14:51 przez Andrzej, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 2 sty 2009, 14:19
Posty: 21
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6 diesel 121km

Postprzez magicadm » 2 sty 2009, 16:13

Nie chcę straszyć, ale był już podobny post na forum i chyba nie skończyło sie to tanio :|
Andrzej napisał(a):Czy jest jakiś bezpiecznik który za to odpowiada?

Przejrzyj wszystkie, to na początek...
Ściągnij sobie serwisówkę z forum – tam są jakieś schematy obwodów.

PS
Swoją drogą trzeba się sporo nagimnastykować by "skutecznie" zamienić klemy – w końcu są różnej średnicy
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez GILB » 2 sty 2009, 16:51

minusowa powinna być kwadratowa – aby nie mylić laików :]
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez pcefun » 2 sty 2009, 17:06

Zrobiłem kiedyś podobnie <jelen> Efekt – wymiana bezpiecznika głównego i bezpiecznika od sterowania. Mam nadzieję, że dla Ciebie nowy rok nie zacznie się pechowo i skończy się na bezpiecznikach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2007, 19:21
Posty: 40
Skąd: Gryfino
Auto: Mazda 6 2.3 `04

Postprzez Brt » 2 sty 2009, 17:16

Moim zdaniem powinno się skończyć na bezpiecznikach,
ale do rzeczy,
Andrzej popraw temat na zgodny z regulaminem działu,
dzięki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 23:13
Posty: 213
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6 (05), 6 MPS

Postprzez Andrzej » 2 sty 2009, 17:17

GILB napisał(a):minusowa powinna być kwadratowa – aby nie mylić laików :]

No to GILB nieźle mi pomogłes.Pisząc ten post wiedziałem że pewnie będzie sporo tego typu komentarzy.Powiem tylko tyle że jako laik {z wykształcenia mechanik} do tej pory wszystkie naprawy i wymiany w swoich autach robiłem sam-włącznie z rozrządem.Niestety czasem chwila roztargnienia ,pośpiech i kilka innych czynników nałożonych na siebie potrafią zaowocować totalną porażką!
Początkujący
 
Od: 2 sty 2009, 14:19
Posty: 21
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6 diesel 121km

Postprzez GILB » 2 sty 2009, 18:43

takie proste Poka -Yoke i nie chciałem być uszczypliwy,
nie spotkałem się jeszcze z taką sytuacją więc nie mogę Ci pomóc
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez Andrzej » 2 sty 2009, 19:10

Znajomy podpowiedział mi abym sprawdził bezpiecznik na alternatorze bo ponoć z niego pobierane jest brakujące napięcie.Czy ktoś wie jak to wygląda w M6?Bezpiecznik jest wmontowany gdzies w środku czy może na obudowie?Ponoć mazdy jako nieliczne mają bezpiecznik alternatora (50 A) i nie chodzi o ten w skrzynce pod maską Nr 16- eng+b bo on ma 10A.
Początkujący
 
Od: 2 sty 2009, 14:19
Posty: 21
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6 diesel 121km

Postprzez Krisek » 2 sty 2009, 21:36

Bezpieczniki ... Przekazniki ....

watpie zeby stalo sie cos wiekszego ... zacznij wymieniac ...

i zacznij od glownego tego dziwnego..
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez magicadm » 2 sty 2009, 22:28

Andrzej
Popraw temat – bo ten nie ma nic wspołnego z zaistaniałą sytuacją !!!
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Andrzej » 3 sty 2009, 14:50

Pogrzebałem i częściowo znalazłem rozwiązanie.Przepalił się główny bezpiecznik w skrzynce pod maską-100A.Z racji że nie mam takiego to delikatnie zwarłem blaszki w bezpieczniku i auto odpaliło <jupi> Jak na razie to połowa sukcesu bo nadal nie ma napięcia na konsoli środkowej (Nie jest podświetlona,nie otwiera się nawigacja,brak radia oraz nie działa wyświetlacz kompa.Chodzi natomiast nawiew i jego regulacja)Wszystkie bezpieczniki pod maską oprócz tego 100A są OK.Po sprawdzeniu bezpieczników w kabinie znalazłem jeden przepalony 15A który znajduje się na środku i jest wyraźnie wyżej od pozostałych.Nie mam żadnych bezpieczników więc go nie wymieniłem i nie wiem czy coś się zmieni po jego wymianie.Nie mogę odszukać na forum opisu bezpieczników więc jeśli ktoś takowy posiada to proszę o wklejenie-chodzi o te w kabinie.I jeszcze jedna sprawa.Jak dobrać się do tego bezpiecznika 100A pod maską?Za nic w świecie nie mogę go wyciągnąć.
Początkujący
 
Od: 2 sty 2009, 14:19
Posty: 21
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6 diesel 121km

Postprzez pcefun » 3 sty 2009, 14:57

U mnie główny bezpiecznik był skręcony śrubą od dołu. Nie wiem jak będzie w wersji europejskiej, ale myślę że podobnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2007, 19:21
Posty: 40
Skąd: Gryfino
Auto: Mazda 6 2.3 `04

Postprzez Andrzej » 3 sty 2009, 16:09

W takim razie pewnie trzeba wyciągnąć całą skrzynkę bo od spodu nie ma tam żadnego dostępu.Poprawcie mnie jeśli się mylę.
Ostatnio edytowano 10 kwi 2016, 10:45 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby)
Początkujący
 
Od: 2 sty 2009, 14:19
Posty: 21
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6 diesel 121km

Postprzez Maciej Loret » 3 sty 2009, 17:53

Andrzej napisał(a):[...]Nie mogę odszukać na forum opisu bezpieczników
[...]
Jak dobrać się do tego bezpiecznika 100A pod maską?Za nic w świecie nie mogę go wyciągnąć.


Rozpiskę bezpieczników w kabinie i głównych masz w service manualu.
Tam też sposób de/-montażu bezpieczników...
A te kabinowe nie są na zaślepce od skrzynki bezpieczników?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez GILB » 3 sty 2009, 19:14

na odwrocie pokrywy skrzynki bezpieczników jest rozpiska
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez Andrzej » 3 sty 2009, 20:47

OK.Dzięki za podpowiedzi :)
Początkujący
 
Od: 2 sty 2009, 14:19
Posty: 21
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6 diesel 121km

Postprzez Andrzej » 7 sty 2009, 14:51

Witam.Sprawa zamknięta.Jeśli to komuś w przyszłości pomorze to w moim przypadku zakończyło się to wymianą głównego bezpiecznika w skrzynce pod maską (100A-kolor w katalogu granatowy-lub ciemno niebieski tylko nie niebieski bo nie pasuje!) oraz jednego w kabinie.Co ciekawe opisany on jest jako bezpiecznik od oświetlenia górnego, tymczasem u mnie nie działało też radio,wyświetlacz kompa oraz nawigacja!Koszt-25zł.Postarzałem się przy tym o kilka lat ;) Podejrzenia o uszkodzeniu komputera, immobilajzera i temu podobnych rzeczach zrobiło swoje ;)
Wszystkim wielkie dzięki za pomoc i porady!!!!!!!!!
Początkujący
 
Od: 2 sty 2009, 14:19
Posty: 21
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6 diesel 121km

Postprzez magicadm » 7 sty 2009, 16:00

Andrzej napisał(a):Podejrzenia o uszkodzeniu komputera, immobilajzera i temu podobnych rzeczach zrobiło swoje

Sorki za niepotrzebny stres no i gratulację!!!!!
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Enduro » 7 sty 2009, 16:12

Andrzej napisał(a): źle założyłem klemy (znaczy się odwrotnie!).Efekt był taki że zapaliły się światła awaryjne-zapaliły się nie mrugając.Wszystko trwało z 2-3 sek..

masz szczescie ze akumulator nie podskoczyl
aby popatrzec kto go montuje w taki sposob!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Andrzej » 7 sty 2009, 18:51

Jeszcze jedno info.Jeśli chodzi o wymianę tego bezpiecznika 100 A to trzeba trochę się nagimnastykować.Trzeba rozpołowić skrzynkę bezpieczników pod maską.W tym celu zwalniamy cztery zatrzaski znajdujące się po bokach skrzynki (oczywiście od wewnątrz skrzynki) oraz jeszcze jeden który znajduje się w środku i którego prawie wcale nie widać.Jak już wszystkie puszczą to w tedy trzeba w miarę agresywnie wyciągnąć całość do góry.Dopiero po tej operacji dostępne są dwie śruby które trzymają bezpiecznik.
Może komuś w przyszłości przyda się ten opis :)
Początkujący
 
Od: 2 sty 2009, 14:19
Posty: 21
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6 diesel 121km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6