Możecie rozszyfrować o co chodzi z zapisem w instrukcji.Wiem, że to dotyczy biegów, ale te wartości odpowiadające poszczególnym biegom nie rozumiem:
Getriebe 6-Gang-Schaltgetriebe
Getriebeübersetzung: 1. Gang 3,454
Getriebeübersetzung: 2. Gang 1,842
Getriebeübersetzung: 3. Gang 1,310
Getriebeübersetzung: 4. Gang 1,030
Getriebeübersetzung: 5. Gang 0,837
Getriebeübersetzung: 6. Gang 0,717
Getriebeübersetzung: Rückwärtsgang 3,198
Achsübersetzung 4,388
Przełożenia skrzyni biegów
Strona 1 z 1
To jest po prostu lista przełożeń skrzyni biegów na poszczególnych biegach
Oznacza stosunek prędkości obrotowej na wałku sprzęgłowym do wałka zdawczego (lub odwrotnie) dla każdego biegu. Jest to wynik obliczeń matematycznych wynikajacych z liczby zębów w kołach zębatych zazębaijących się przy konkretnym biegu.
Oznacza stosunek prędkości obrotowej na wałku sprzęgłowym do wałka zdawczego (lub odwrotnie) dla każdego biegu. Jest to wynik obliczeń matematycznych wynikajacych z liczby zębów w kołach zębatych zazębaijących się przy konkretnym biegu.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Dzięki. Teraz mogłem trochę sam poszperać w internecie i moja wiedza powiększyła się
.
Ważne w tym jest to, że: Zmiana wartości przełożenia, jest wprost proporcjonalna do zmiany wartości przekazywanego momentu obrotowego.
Wniosek stąd taki, że moment przekazywany jest najszybciej na biegu 1 (bo tam: 3,454). Mam rację? Zresztą empirycznie można tego doświadczyć, Madziunia na jedynce zbiera się bardzo szybciutko.
A zapomniałem dodać, że jeśli np. ford mondeo ma na biegu 1 wartość 2,45 to zmiana momentu obrotowego będzie mniejsza – zbierać się będzie wolniej (co oczywiście nie oznacza, że wolniej przyśpieszy – nic nie mówię o mocy).
Ważne w tym jest to, że: Zmiana wartości przełożenia, jest wprost proporcjonalna do zmiany wartości przekazywanego momentu obrotowego.
Wniosek stąd taki, że moment przekazywany jest najszybciej na biegu 1 (bo tam: 3,454). Mam rację? Zresztą empirycznie można tego doświadczyć, Madziunia na jedynce zbiera się bardzo szybciutko.
A zapomniałem dodać, że jeśli np. ford mondeo ma na biegu 1 wartość 2,45 to zmiana momentu obrotowego będzie mniejsza – zbierać się będzie wolniej (co oczywiście nie oznacza, że wolniej przyśpieszy – nic nie mówię o mocy).
Cantore napisał(a):Wniosek stąd taki, że moment przekazywany jest najszybciej na biegu 1 (bo tam: 3,454). Mam rację?
Będzie największy na pierwszym biegu
Najmniejszy na 6-tym.
Dlatego by wyprzedzić przeważnie redukujemy
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6