obroty silnika na biegu jałowym (benz.)

Postprzez marcin boomer » 30 mar 2010, 21:15

siemanko wszystkim posiadam mazdę 6 2006 2.0 bez. i coś mi się wydaję ze obroty silnika na biegu jałowym są troszkę za małe u minie są poniżej 900 tak delikatnie jak się rozgrzeje. No i przez to czuć pracę silnika
moje pytanko to jakie powinny być te obroty a może to normalne
marcin boomer
 

Postprzez s4v4g3 » 30 mar 2010, 21:58

U mnie też jest poniżej 1k.
Ale nie zauważyłem nic niepokojącego.
Silnik pracuje normalnie.
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez Wojtek » 30 mar 2010, 22:30

A moze tak 650 do 700?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez krabdul » 30 mar 2010, 22:56

67igor1 napisał(a):A moze tak 650 do 700?


To są normalne obroty dla tego silnika – też tak mam – ale jak dla mnie tak ze 100 za małe bo czuć już lekkie drgawki. Po odpaleniu auto powoli schodzi z wyższych obrotów i kiedy przechodzi przez ok 800-900 jeszcze nie czuć drgań a właśnie zazwyczaj auta 4rocylindrowe mają 750-850

Pewnie da się obroty ciutkę podciągnąć ale nie wiem jak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 997 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Wojtek » 30 mar 2010, 23:40

krabdul napisał(a): ...a właśnie zazwyczaj auta 4rocylindrowe mają 750-850


"Normalne obroty" to 650 do 700 i nic nie drga... moze masz poduszki pod silnikiem wybite...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez krabdul » 31 mar 2010, 08:40

67igor1 napisał(a):
krabdul napisał(a): ...a właśnie zazwyczaj auta 4rocylindrowe mają 750-850


"Normalne obroty" to 650 do 700 i nic nie drga... moze masz poduszki pod silnikiem wybite...


Nie jest powiedziane, że nie ale ja mam tak bardziej 600-650 i mówiąc o drgania po prostu czuję, że silnik pracuje a nie, że mi jakoś strasznie telepie autem a przy 800 auto jest prawie stateczne jak przed odpaleniem ;) a te 750-850 dla 4rocylindrówek było w odniesieniu do innych aut – w końcu sam napisałem, że 650-700 to norma dla tego silnika...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 997 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez kowal8127 » 31 mar 2010, 11:31

U mnie też są takie obroty i drgają zagłówki najgorsze że podobno ten typ tak ma. Kiedyś jak sprawdzali w 2002 roku autka na bezawaryjność, gdzie mazda 6 zajęła miejsce na podium chyba z silnikiem 1.8 benzyna nowy samochód i też pisali o tych drganiach, bujało zagłówkami. Fakt silnik chodzi wtedy bardzo cichutko ale mogliby podnieść ze 100 obrotów o wiele bardziej komfortowo by było na postoju:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2010, 23:13
Posty: 53
Skąd: Nidzica
Auto: Mazda 6 2.0 16V Benzyna+LPG BRC

Postprzez Wojtek » 31 mar 2010, 15:35

krabdul napisał(a):...że nie ale ja mam tak bardziej 600-650 i mówiąc o drgania po prostu czuję, że silnik pracuje ...


A jak sprawdziles obroty silnika?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez krabdul » 1 kwi 2010, 10:16

67igor1 napisał(a):
krabdul napisał(a):...że nie ale ja mam tak bardziej 600-650 i mówiąc o drgania po prostu czuję, że silnik pracuje ...


A jak sprawdziles obroty silnika?


ELM327 – pokrywa się to z tym co wskazuje licznik

Czasem auto trzyma 750 czasem 600 w zależności czy stoi przede mną w korku benzynka czy diesel ;) i faluje czasami tak +– 50-100 więc jak mi trzyma przez jakiś czas te 600 to bardziej czuć drgania niż przy 700
Wiadomo, że poniżej pewnych obrotów autem zatelepie i zgaśnie więc objaw jak najbardziej normalny i bym tu nie upatrywał problemu w poduszkach – po prostu tak jak napisałem wcześniej ten silnik na jałowym powinien mieć tak 750-800 a nie ok 650 jak ma większość
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 997 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez krzych » 6 kwi 2010, 12:55

krabdul napisał(a):ELM327 – pokrywa się to z tym co wskazuje licznik

Emm, to dziwne, zwykle ELM wskazuje mniej niz licznik (o jakies 100 czy jakos tak).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Grucha » 6 kwi 2010, 13:06

Elm 327 to sam z siebie nic nie wskazuje bo to interfejs a wskazuje PCM Scan np i mi wskazuje dokładnie tak samo jak licznik

Pozdr
Grucha
 

Postprzez krzych » 6 kwi 2010, 13:24

kristofc napisał(a):Elm 327 to sam z siebie nic nie wskazuje bo to interfejs a wskazuje PCM Scan np i mi wskazuje dokładnie tak samo jak licznik

Pozdr

Ok, skoro precyzujemy – ani PCMScan nie wskazuje, ani ELM nie wskazuje, PCM (ECU) czyli komputer pokladowy wskazuje, a to co widac w programie to tylko wyswietlenie wartosci przez niego przekazanej. U mnie, wartosc pokazywana przez komputer (czyli PCM->ELM->Ekran PC) jest mniejsza niz wartosc pokazywana przez "zegar". Oczywiscie to zegar pokazuje nie to co trzeba, aczkolwiek wiele sie nie myli jak juz zauwazylem i nie obserwowalem czy przesuniecie jest stale-proporcjonalne czy nie – i tak skala zegara jest na tyle niedokladna, ze mam to gleboko, bo przy takiej precyzji to i o 200 moze sie mylic i nadal nie bedzie zle.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez maciej_1980 » 17 paź 2011, 01:18

Witam wszystkich,

Niedawno zakupiłem Mazde 6 2.3 166 KM i generalnie jestem z niej zadowolony ale zastanawia mnie czemu na biegu jałowym ma aż tak niskie obroty 450-500 obr./min
Na komputerze nie ma żadnych błędów, przepustnica wyczyszczona, jeżeli macie jakieś pomysły od czego zacząć szukanie to będe wdzięczy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 maja 2011, 17:42
Posty: 21
Skąd: Poznań
Auto: była Mazda 6 2.3 Top '02
jest Mazda 6 2.3 Executive '06

Postprzez stewie_griffin » 19 paź 2011, 07:36

Specjalnie wczoraj u siebie zwróciłem na to uwagę. Wg wskazówki mam lekko poniżej tej kreski oznaczającej 666 obrotów.
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2011, 07:27
Posty: 40
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 2.3 Top 2002r.

Postprzez Arkadius 73 » 19 paź 2011, 18:31

maciej_1980 napisał(a):Witam wszystkich,

Niedawno zakupiłem Mazde 6 2.3 166 KM i generalnie jestem z niej zadowolony ale zastanawia mnie czemu na biegu jałowym ma aż tak niskie obroty 450-500 obr./min
Na komputerze nie ma żadnych błędów, przepustnica wyczyszczona, jeżeli macie jakieś pomysły od czego zacząć szukanie to będe wdzięczy.

Wyczyść przepływomierz i zrób reset
Arkadius 73
 

Postprzez maciej_1980 » 27 paź 2011, 00:56

Arkadius 73 napisał(a):
maciej_1980 napisał(a):Witam wszystkich,

Niedawno zakupiłem Mazde 6 2.3 166 KM i generalnie jestem z niej zadowolony ale zastanawia mnie czemu na biegu jałowym ma aż tak niskie obroty 450-500 obr./min
Na komputerze nie ma żadnych błędów, przepustnica wyczyszczona, jeżeli macie jakieś pomysły od czego zacząć szukanie to będe wdzięczy.

Wyczyść przepływomierz i zrób reset


Niestety czyszczenie przepływomierza nic nie dało chyba że został źle wyczyszczony.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 maja 2011, 17:42
Posty: 21
Skąd: Poznań
Auto: była Mazda 6 2.3 Top '02
jest Mazda 6 2.3 Executive '06

Postprzez zetek » 27 paź 2011, 07:56

67igor1 napisał(a):
krabdul napisał(a):...a właśnie zazwyczaj auta 4rocylindrowe mają 750-850


"Normalne obroty" to 650 do 700 i nic nie drga... moze masz poduszki pod silnikiem wybite...


Drgania są bo nie ma koła dwumasowego jak np. jest w silnikach TSi grupy VW
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez Tomek1983 » 29 sty 2013, 20:46

Panowie jakie powinne byc obroty biegu jalowego mazda 6 2.5benzyna u mnie jest 650 i czuc drgania na kierownicy a jak zaloncze klime to obroty lekko opadaja i jest gorzej pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2012, 00:26
Posty: 45
Skąd: UK (SLOUGH)
Auto: Mazda 6 2.5 170KM Rok 2008 :)

Postprzez dobrzyn22 » 29 sty 2013, 21:27

proponuję zadać to pytanie w odpowiednim dziale( GH )
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5232 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Tomek1983 » 29 sty 2013, 21:36

Pytalem tylko nie dostalem odpowiedzi :( sorry
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2012, 00:26
Posty: 45
Skąd: UK (SLOUGH)
Auto: Mazda 6 2.5 170KM Rok 2008 :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6