obroty silnika na biegu jałowym (benz.)
1, 2
siemanko wszystkim posiadam mazdę 6 2006 2.0 bez. i coś mi się wydaję ze obroty silnika na biegu jałowym są troszkę za małe u minie są poniżej 900 tak delikatnie jak się rozgrzeje. No i przez to czuć pracę silnika
moje pytanko to jakie powinny być te obroty a może to normalne
moje pytanko to jakie powinny być te obroty a może to normalne
-
marcin boomer
U mnie też jest poniżej 1k.
Ale nie zauważyłem nic niepokojącego.
Silnik pracuje normalnie.
Ale nie zauważyłem nic niepokojącego.
Silnik pracuje normalnie.
http://www.grandpixel.pl My WebSite :)
67igor1 napisał(a):A moze tak 650 do 700?
To są normalne obroty dla tego silnika – też tak mam – ale jak dla mnie tak ze 100 za małe bo czuć już lekkie drgawki. Po odpaleniu auto powoli schodzi z wyższych obrotów i kiedy przechodzi przez ok 800-900 jeszcze nie czuć drgań a właśnie zazwyczaj auta 4rocylindrowe mają 750-850
Pewnie da się obroty ciutkę podciągnąć ale nie wiem jak
krabdul napisał(a): ...a właśnie zazwyczaj auta 4rocylindrowe mają 750-850
"Normalne obroty" to 650 do 700 i nic nie drga... moze masz poduszki pod silnikiem wybite...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
67igor1 napisał(a):krabdul napisał(a): ...a właśnie zazwyczaj auta 4rocylindrowe mają 750-850
"Normalne obroty" to 650 do 700 i nic nie drga... moze masz poduszki pod silnikiem wybite...
Nie jest powiedziane, że nie ale ja mam tak bardziej 600-650 i mówiąc o drgania po prostu czuję, że silnik pracuje a nie, że mi jakoś strasznie telepie autem a przy 800 auto jest prawie stateczne jak przed odpaleniem
U mnie też są takie obroty i drgają zagłówki najgorsze że podobno ten typ tak ma. Kiedyś jak sprawdzali w 2002 roku autka na bezawaryjność, gdzie mazda 6 zajęła miejsce na podium chyba z silnikiem 1.8 benzyna nowy samochód i też pisali o tych drganiach, bujało zagłówkami. Fakt silnik chodzi wtedy bardzo cichutko ale mogliby podnieść ze 100 obrotów o wiele bardziej komfortowo by było na postoju:)
- Od: 12 sty 2010, 23:13
- Posty: 53
- Skąd: Nidzica
- Auto: Mazda 6 2.0 16V Benzyna+LPG BRC
krabdul napisał(a):...że nie ale ja mam tak bardziej 600-650 i mówiąc o drgania po prostu czuję, że silnik pracuje ...
A jak sprawdziles obroty silnika?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
67igor1 napisał(a):krabdul napisał(a):...że nie ale ja mam tak bardziej 600-650 i mówiąc o drgania po prostu czuję, że silnik pracuje ...
A jak sprawdziles obroty silnika?
ELM327 – pokrywa się to z tym co wskazuje licznik
Czasem auto trzyma 750 czasem 600 w zależności czy stoi przede mną w korku benzynka czy diesel
Wiadomo, że poniżej pewnych obrotów autem zatelepie i zgaśnie więc objaw jak najbardziej normalny i bym tu nie upatrywał problemu w poduszkach – po prostu tak jak napisałem wcześniej ten silnik na jałowym powinien mieć tak 750-800 a nie ok 650 jak ma większość
krabdul napisał(a):ELM327 – pokrywa się to z tym co wskazuje licznik
Emm, to dziwne, zwykle ELM wskazuje mniej niz licznik (o jakies 100 czy jakos tak).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Elm 327 to sam z siebie nic nie wskazuje bo to interfejs a wskazuje PCM Scan np i mi wskazuje dokładnie tak samo jak licznik
Pozdr
Pozdr
-
Grucha
kristofc napisał(a):Elm 327 to sam z siebie nic nie wskazuje bo to interfejs a wskazuje PCM Scan np i mi wskazuje dokładnie tak samo jak licznik
Pozdr
Ok, skoro precyzujemy – ani PCMScan nie wskazuje, ani ELM nie wskazuje, PCM (ECU) czyli komputer pokladowy wskazuje, a to co widac w programie to tylko wyswietlenie wartosci przez niego przekazanej. U mnie, wartosc pokazywana przez komputer (czyli PCM->ELM->Ekran PC) jest mniejsza niz wartosc pokazywana przez "zegar". Oczywiscie to zegar pokazuje nie to co trzeba, aczkolwiek wiele sie nie myli jak juz zauwazylem i nie obserwowalem czy przesuniecie jest stale-proporcjonalne czy nie – i tak skala zegara jest na tyle niedokladna, ze mam to gleboko, bo przy takiej precyzji to i o 200 moze sie mylic i nadal nie bedzie zle.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Witam wszystkich,
Niedawno zakupiłem Mazde 6 2.3 166 KM i generalnie jestem z niej zadowolony ale zastanawia mnie czemu na biegu jałowym ma aż tak niskie obroty 450-500 obr./min
Na komputerze nie ma żadnych błędów, przepustnica wyczyszczona, jeżeli macie jakieś pomysły od czego zacząć szukanie to będe wdzięczy.
Niedawno zakupiłem Mazde 6 2.3 166 KM i generalnie jestem z niej zadowolony ale zastanawia mnie czemu na biegu jałowym ma aż tak niskie obroty 450-500 obr./min
Na komputerze nie ma żadnych błędów, przepustnica wyczyszczona, jeżeli macie jakieś pomysły od czego zacząć szukanie to będe wdzięczy.
- Od: 28 maja 2011, 17:42
- Posty: 21
- Skąd: Poznań
- Auto: była Mazda 6 2.3 Top '02
jest Mazda 6 2.3 Executive '06
Specjalnie wczoraj u siebie zwróciłem na to uwagę. Wg wskazówki mam lekko poniżej tej kreski oznaczającej 666 obrotów.
- Od: 29 mar 2011, 07:27
- Posty: 40
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda 6 2.3 Top 2002r.
maciej_1980 napisał(a):Witam wszystkich,
Niedawno zakupiłem Mazde 6 2.3 166 KM i generalnie jestem z niej zadowolony ale zastanawia mnie czemu na biegu jałowym ma aż tak niskie obroty 450-500 obr./min
Na komputerze nie ma żadnych błędów, przepustnica wyczyszczona, jeżeli macie jakieś pomysły od czego zacząć szukanie to będe wdzięczy.
Wyczyść przepływomierz i zrób reset
-
Arkadius 73
Arkadius 73 napisał(a):maciej_1980 napisał(a):Witam wszystkich,
Niedawno zakupiłem Mazde 6 2.3 166 KM i generalnie jestem z niej zadowolony ale zastanawia mnie czemu na biegu jałowym ma aż tak niskie obroty 450-500 obr./min
Na komputerze nie ma żadnych błędów, przepustnica wyczyszczona, jeżeli macie jakieś pomysły od czego zacząć szukanie to będe wdzięczy.
Wyczyść przepływomierz i zrób reset
Niestety czyszczenie przepływomierza nic nie dało chyba że został źle wyczyszczony.
- Od: 28 maja 2011, 17:42
- Posty: 21
- Skąd: Poznań
- Auto: była Mazda 6 2.3 Top '02
jest Mazda 6 2.3 Executive '06
67igor1 napisał(a):krabdul napisał(a):...a właśnie zazwyczaj auta 4rocylindrowe mają 750-850
"Normalne obroty" to 650 do 700 i nic nie drga... moze masz poduszki pod silnikiem wybite...
Drgania są bo nie ma koła dwumasowego jak np. jest w silnikach TSi grupy VW
- Od: 12 maja 2007, 16:30
- Posty: 298
- Skąd: Rawicz
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6