![nauka <nauka>](./images/smilies/nauka.gif)
mazda 6 2.3 automat.USA drgania na DRIVE
1, 2
Witam od dwóch godzin próbuję na forum znaleźć czy istnieje poduszka pod automatyczną skrzynię biegów ponieważ na wolnych obrotach trochę drga mi auto ,po włączeni N znaczy luz tego nie ma podczas jazdy też, czy to normalne, czy trzeba wymienić rzekomą poduszkę jeśli tak to bardzo proszę o jakiś link do jej kupienia bo np. na allegro nie ma,a po wpisaniu na Google znajduje ale pod silnik, czy może to samo no nie wiem. ![nauka <nauka>](./images/smilies/nauka.gif)
![nauka <nauka>](./images/smilies/nauka.gif)
MASKA MAZDA
A może po prostu ten typ tak ma? U mnie również występuje drganie na postoju gdy auto jest na biegu, ale to równie dobrze może być poduszka pod silnikiem... Nie są to jakieś bardzo silne wstrząsy, ale jak będę u mechaniorów to zapytam jak moje poduchy wyglądają.
![Obrazek](http://img215.imageshack.us/img215/3494/20877845524677c60212df6if3.jpg)
Doczytałem się że może masz rację bo jeżdżę brata Passatem B6 tam tych drgań nie ma ale to inna klasa no i skrzynia DSG ,w pracy jeżdżę wieloma automatami różnego kalibru i też nie ma takich drgań Stąd moje pytanie,ale to auta nowe.Pozdrawiam.
MASKA MAZDA
Kalimazda napisał(a):Doczytałem się że może masz rację bo jeżdżę brata Passatem B6 tam tych drgań nie ma ale to inna klasa no i skrzynia DSG ,w pracy jeżdżę wieloma automatami różnego kalibru i też nie ma takich drgań Stąd moje pytanie,ale to auta nowe.Pozdrawiam.
Źle to ująłem w pasku były ale po wymianie poduch zniknęły o tak.
![głupek <glupek2>](./images/smilies/glupek2.gif)
MASKA MAZDA
U mnie drgania tez występują na postoju w pozycji D bardzo to denerwujące, przy przełączeniu na N znikają. Dodatkowo drgania potęguje tez włączona klimatyzacja.
Mechanik sprawdził poduszki i stwierdził że są ok.
Ktoś pisał o łapaniu powietrza na dolocie. Gdzie była nieszczelność ?
Temat był poruszany jeszcze w tym wątku.
viewtopic.php?t=62915
Mechanik sprawdził poduszki i stwierdził że są ok.
Ktoś pisał o łapaniu powietrza na dolocie. Gdzie była nieszczelność ?
Temat był poruszany jeszcze w tym wątku.
viewtopic.php?t=62915
Mazda 6 GG L3 (2.3i 16V) US-spec '07
- Od: 13 wrz 2008, 21:09
- Posty: 52
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda6 GG L3 (2.3i 16V) US '07
Mam to samo i nic tu nie zmienisz pisałem i czytałem milion opisów ten model tak ma lekko drga po włączeniu D a poduszka podobno jest ale do dziś mi nikt tego nie sprecyzował. ![usmiech :)](./images/smilies/usmiech.GIF)
MASKA MAZDA
może to po prostu objaw tego, że po załączeniu D skrzynia zaczyna pracować... a na N jest w pozycji neutralnej i stąd Wasze odczucia?
z tego co wiem Passat i Mazda 6 to ta sama klasa pojazdów .... ? a że skrzynia DSG to mistrzostwo to inna sprawa
z tego co wiem Passat i Mazda 6 to ta sama klasa pojazdów .... ? a że skrzynia DSG to mistrzostwo to inna sprawa
- Od: 9 kwi 2010, 23:30
- Posty: 251
- Skąd: Zach-Pom
- Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi
A jaki masz motor i skrzynie bo jesteś pierwszy u którego tych drgań nie ma i pomijaj teksty typu traktor bo one są bardzo małe i nie dokuczliwe poza tym nasze auta mają po kilka lat moja 6 i delikatne drgania mam nawet bez włączenia skrzyni.
MASKA MAZDA
Kalimazda napisał(a):tu nie zmienisz pisałem i czytałem milion opisów ten model ta
Zauważyłem jedna przypadłośc, która pomoże rozwiązac problem drgań.
U mnie po nagrzaniu silnika obroty oscyluje na 3 kresce na obrotomierzu, czyli ok 800obr.min
Czasami spradaja minimalnie poniżej kreski, wtedy drgania są największe
Jeśli minimalnie nacisnę pedał gazu i trzymam na hamulcu około 850-900 obr/min drgania znikają.
Pytanie więc jak podnieść minimalne obroty w Magdalenie powinno to rozwiązać problem drgań???
Mazda 6 GG L3 (2.3i 16V) US-spec '07
- Od: 13 wrz 2008, 21:09
- Posty: 52
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda6 GG L3 (2.3i 16V) US '07
I tu się z tobą zgodzę tylko czy to nie powoduje nie wiem np. większego zużycia sprzęgła czy paliwa itd. a jeśli nie to jak te obroty się zwiększa bo np. w starszych autach wystarczyło podkręcić śrubkę przy lince gazu (przy silniku).
MASKA MAZDA
Czy sprzęgła paliwa trzeba to by było zbadać.
Wiem że obroty po nagrzaniu silnika i przjechaniu kilkunastu km same oscyluja w granicach 850obr/min- drgania prawie nie występują.
Z tego co zauważyłem drgania są najsilniejsze gdy wskazówka temperatury dochodzi do środka skali ( prawie nagrzany silnik) i kilka minut później wtedy odboty są najmniejsze ok 750-800obr/min .
Czy w M jest taka śróbka czy wszystko sterowane przez ECU ?
Kali czy u ciebie jest podobnie ?
Wiem że obroty po nagrzaniu silnika i przjechaniu kilkunastu km same oscyluja w granicach 850obr/min- drgania prawie nie występują.
Z tego co zauważyłem drgania są najsilniejsze gdy wskazówka temperatury dochodzi do środka skali ( prawie nagrzany silnik) i kilka minut później wtedy odboty są najmniejsze ok 750-800obr/min .
Czy w M jest taka śróbka czy wszystko sterowane przez ECU ?
Kali czy u ciebie jest podobnie ?
Mazda 6 GG L3 (2.3i 16V) US-spec '07
- Od: 13 wrz 2008, 21:09
- Posty: 52
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda6 GG L3 (2.3i 16V) US '07
U mnie zanim się nagrzeje ma ponad 1700 obr. po ok 5 min spada do 750 i drgania aż do pełnego nagrzania są takie same jak już pisałem nie są mocno uciążliwe tylko z ciekawości pytałem czy ktoś ma ten sam model i np. nie ma drgań.A co do tego ma mocniejsze wciśnięcie hamulca.Według mnie trzeba by było postawić dwie mazdy obok siebie i porównać . ![usmiech :)](./images/smilies/usmiech.GIF)
MASKA MAZDA
proponuję Wam sprawdzić stan części nr 39-040 – tzw. transmission mount.
jak widać ze guma zniszczona to 90% drgań idzie tą ścieżką (na idle na D); jak macie mozliwosc to niech jeden wejdzie do kanału, drugi w auto, "D" + hamulec; a ten w kananale ręką obmaca tą część (po stronie silnika i auta) miedzy N i D powinna byc drastyczna roznica poziomu drgań szczególnie po stronie auta właśnie na D.
![Obrazek](http://img87.imageshack.us/img87/4763/trnsmnt.jpg)
pozostałe mocowania, przy Waszym opisie objawów nie mają za wiele do "gadania"
jak widać ze guma zniszczona to 90% drgań idzie tą ścieżką (na idle na D); jak macie mozliwosc to niech jeden wejdzie do kanału, drugi w auto, "D" + hamulec; a ten w kananale ręką obmaca tą część (po stronie silnika i auta) miedzy N i D powinna byc drastyczna roznica poziomu drgań szczególnie po stronie auta właśnie na D.
![Obrazek](http://img87.imageshack.us/img87/4763/trnsmnt.jpg)
pozostałe mocowania, przy Waszym opisie objawów nie mają za wiele do "gadania"
- Od: 9 lut 2007, 04:48
- Posty: 85
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 Sport Wagon 3.0 V6
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6