Falujące obroty po zatrzymaniu (benz.)

Postprzez wasilek » 27 sty 2017, 15:00

karlo8 powodów może być kilka, z tych najważniejszych to coś z filtrem powietrza (zniszczony itp.), albo coś z samym silnikiem lub olejem, że opary oleju osiadają. Masz taką rurkę, która wychodzi z pokrywy zaworów i idzie przed przepustnice. Ciężko tak na odległość stwierdzić. Ale na swoim przykładzie mogę potwierdzić, że praktycznie się nie brudzi.
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2012, 13:20
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 (GG / GY) 2.0l benzyna Sport Kombi Exclusive
141 KM LF-DE 2003

Postprzez karlo8 » 27 sty 2017, 21:14

filtr nowy
"rurka" ? masz na myśli odmę ?
a co ona ma tu do czynienia ?
Ostatnio edytowano 28 sty 2017, 21:42 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez wasilek » 28 sty 2017, 12:54

Zobacz w jakim jest ona stanie, bo przez nią lecą opary oleju i to może one się osadzają na przepustnicy
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2012, 13:20
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 (GG / GY) 2.0l benzyna Sport Kombi Exclusive
141 KM LF-DE 2003

Postprzez tqr_us » 28 sty 2017, 13:33

Im gorszy olej tym oparów ze skrzyni korbowej wiecej
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 23:15
Posty: 249 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Postprzez wasilek » 28 sty 2017, 14:08

Dokładnie! Albo problemy z silnikiem
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2012, 13:20
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 (GG / GY) 2.0l benzyna Sport Kombi Exclusive
141 KM LF-DE 2003

Postprzez karlo8 » 28 sty 2017, 20:08

olej valvoline 5w30 7000 km
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez abrakadabra » 29 sty 2017, 11:36

Ponowna naprawa alternatora (wymiana łozysk) odpięcie akumulatora i ta sama historia z falujacymi obrotami. Wykonałem adaptacje przepustnicy jak przed rokiem ale bezskutecznie. Konieczne było wyciągnięcie przepustnicy, wyczyszczenie (po roku niewielki naliot) i adaptacja. Przy temperaturze zewnętrznej -7 auto chodziło 1.5h zanim włączył się wentylator. Obroty wróciły do normy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 gru 2015, 21:14
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2006
2.0+GAZ (147KM LF) GY
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez karlo8 » 30 sty 2017, 10:02

abrakadabra napisał(a):Konieczne było wyciągnięcie przepustnicy, wyczyszczenie (po roku niewielki naliot) i adaptacja. Przy temperaturze zewnętrznej -7 auto chodziło 1.5h zanim włączył się wentylator. Obroty wróciły do normy.



no właśnie
niby czysta a obroty falują
coś mi tu jeszcze nie gra
wg mnie to nie jest kwestia "brudnej" przepustnicy
tym bardziej ze falują tylko 5 sek po zatrzymaniu , później są idealne
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez marcinsiedlce » 8 mar 2017, 17:43

Witam
Jestem nowy, z góry sorki za błędy. Wiem że pochodne tematy już się pojawiały, ale jednak nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Chodzi mianowicie o falowanie obrotów na biegu jałowym. Silnik jakby lekko kuleje, czasem potrafią delikatnie przygasać światła. Żadnych objawów typu, przerywanie, szarpanie, dławienie nie mam. Auto ma holenderskie lpg ag sgi, ale problem występuje też na benzynie więc wykluczam wady w instalacji. Czyściłem przepustnice, sprawdzałem wąż dolotowy czy nie ma dziurki żadnej, wymieniłem świece i dalej to samo. Na kompie pokazuje że lekko za bogata mieszanka- nie wiem czy może to być spowodowane sportowym filtrem powietrza? Bo taki mam zamontowany- ale chyba nie, bo przed wymianą też tak chyba było. Nie mam już pomysłów co to może być- może ktoś pomóc? :(
marcinsiedlce
 

Postprzez hak64 » 8 mar 2017, 19:21

O falowaniu obrotów było multum tematów. Nie rozumiem dlaczego poświęcać czas na pisanie dla kogoś, komu nie chce się czytać.
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 10:08
Posty: 448 (2/23)
Auto: Mercedes 300SE

Postprzez dobrzyn22 » 8 mar 2017, 20:42

łączę z istniejącym wątkiem, a na przyszłość:

Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez marcinsiedlce » 8 mar 2017, 22:26

Przeglądałem różne wątki i nie mogę znaleźć dokładnie tego co u mnie...ale dobrze wiedzieć że jest ktoś taki co czyta te nowe "durne" posty, nie pytając o szczegóły i zawsze udzieli ci świetnej rady w postaci "użyj wyszukiwarki"...
marcinsiedlce
 

Postprzez dobrzyn22 » 9 mar 2017, 13:00

problemem nie jest to, że nie szukałeś, a raczej to:

Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka


więc nie rozumiem, skąd u Ciebie takie oburzenie.
Przeczytaj zasady, zapamiętaj i stosuj, a nikt nie będzie robił problemów.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez fester3 » 1 maja 2017, 12:51

Witam, przeczytałem kilka postów na temat falujących obrorów bo też miałem ten problem. Doczytałem do momentu gdzie ktoś poradził odpiąć minus z akumulatora podpiąć spowrotem następnie odpalić na 20 min zostawić go odpalonego. W tym czasie komputer reguluje odpowiednie ilosci paliwa i powietrza i może jeszcze coś ale wiem że to się nazywa adaptacja. Koniec końców uznałem że zanim dokończę czytać wątek spróbuje tak zrobić i POMOGŁO. Po zatrzymaniu obroty są sztywne. Pozdro
fester3
 

Postprzez sanky » 17 maja 2017, 11:19

Witam,
Mam problem z falującymi obrotami ale ujawnia się on dopiero po włączeniu klimatyzacji. Obroty wtedy skaczą mi od 2 do 2,5-3 tys natomiast gdy klimę wyłączę to sytuacja wygląda normalnie.

Na filmiku pokazałem jak to wygląda:
z klimą – na biegu normalnie, jak wcisnę sprzęgło obroty wariują (przepraszam za jakość dźwięku ale chyba telefon też szwankuje :–():
https://www.youtube.com/watch?v=Ti6QqntmFPI

Po wyłączeniu klimy sytuacja wygląda chyba normalnie:
https://www.youtube.com/watch?v=E1UkclqGY38

Teraz moje działania to będzie przeczyszczenie przepustnicy, przepływomierza i reset kompa.
Lecz wydaje mi się, że akurat w tym przypadku jest problem z silnikiem krokowym – tu kolejne pytanie gdzie ten silnik jest, jak go wymontować i przeczyścić – na forum niestety nic nie znalazłem.

Co sądzicie?
Początkujący
 
Od: 24 lip 2013, 16:34
Posty: 17 (2/1)
Skąd: Mazowieckie
Auto: Mazda 6 kombi, 2.0 benz. 141KM, 2005

Postprzez tqr_us » 18 maja 2017, 06:57

Jezeli masz elektryczna tb to jest w srodku przepustnicy,jakby co to mam dwie na sprzedaz od 2.0 i 2.3 ,obydwie sprawne jezdzily u mnie dopuki nie znalazlem od 2.5 :D
Na forum sa zdiecia jak to wyglada temat cos z tuningem tb ,raczej sie go nie czysci to nie ten z przedlifta kromowy
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 23:15
Posty: 249 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Postprzez sanky » 18 maja 2017, 09:23

Cześć.
Ja mam przed lifta więc silnika krokowego na przepustnicy nie ma – tylko gdzieś indziej – ale gdzie? :–)
Początkujący
 
Od: 24 lip 2013, 16:34
Posty: 17 (2/1)
Skąd: Mazowieckie
Auto: Mazda 6 kombi, 2.0 benz. 141KM, 2005

Postprzez tqr_us » 18 maja 2017, 11:08

Zaraz za przepustnico przykrecony do kolektora ssacego u mnie jest to zaślepione
Załączniki
20170518_115759.jpg
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 23:15
Posty: 249 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Postprzez sanky » 29 maja 2017, 13:11

ok u mnie problem chyba rozwiązany.
Na początek zdjęcie i czyszczenie przepustnicy oraz przepływomierza – ustało falowanie obrotów ale silnik nadal potrafił wskoczyć na 2-2,5 obrotów.

Wykręciłem silnik krokowy (do drugiej śruby dostęp lekko utrudniony ale da radę wykręcić), wyczyściłem (tym samym środkiem co przepustnicę) i wygląda, że jest ok.
Przesyłam zdjęcia silnika krokowego i jego wyglądu przed i po czyszczeniu – przepustnicy nie przesyłam bo na forum sporo tego i chyba każdy wie jak zrobić to samemu.

Lokalizacja silniczka i śrub:
Załączniki
silniczek_krokowy.jpg
przed czyszczeniem
img_20170527_172100.jpg
img_20170527_173812.jpg
po czyszczeniu
Początkujący
 
Od: 24 lip 2013, 16:34
Posty: 17 (2/1)
Skąd: Mazowieckie
Auto: Mazda 6 kombi, 2.0 benz. 141KM, 2005

Postprzez sanky » 3 cze 2017, 10:49

.... ręce mi opadły. Po czyszczeniu przez jakiś czas było ok. Teraz objaw jest taki że jak długo jadę w korku to podbija mi obroty do około 1800. Jak już wyjdę z korka i kawałek pojadę na prostej – wszystko wraca do normy. Moje podejrzenia kieruję w stronę uszkodzonego silnika krokowego bo jak jestem w korku to musi intensywniej pracować, nagrzewa się i coś przycinać... lub przepływomierz. Co sądzicie? Jakieś pomysły?

---------------------------------------------------------------------------------------

Ok znalazłem przyczynę.
To nie była wina ani przepustnicy, ani silnika krokowego (choć czyszczenie nie zaszkodziło). Problemem okazała się zbyt napięta linka od gazu. Po rozgrzaniu się silnika linka nie odbijała do końca na przepustnicy. Poprawiłem to poprzez poluzowanie śrub przy lince gazu i problem znikł.
Początkujący
 
Od: 24 lip 2013, 16:34
Posty: 17 (2/1)
Skąd: Mazowieckie
Auto: Mazda 6 kombi, 2.0 benz. 141KM, 2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6