Falujące obroty po zatrzymaniu (benz.)

Postprzez brodaM6 » 17 paź 2015, 05:15

Mi obroty falują jedynie podczas startu wentylatory klimy i falują to za dużo powiedziane podnoszą sie nie znacznie ,problemów z aku tez nie mam ,a ten mały symbol to świadczy ze koniczy sie bateria w mierniku tak mi sie zdaje
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez zetek » 17 paź 2015, 10:22

Normalne, że podnoszą się obroty przy obciążeniu elektrycznym jak i mechanicznym.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez CLAU » 17 paź 2015, 19:59

Warto rozdzielić falowanie od ich podnoszenia w konkretnych sytuacjach, vide włączenie wentylatorów klimy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez tadziol » 18 paź 2015, 09:38

CLAU napisał(a):podnoszenia w konkretnych sytuacjach
dorzuć zadziałanie wspomagania kierownicy – wzrost ciśnienia na pompie wspomagania = większy opór
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez DeviS » 22 sty 2016, 13:22

Panowie, u mnie wystepuje dziwny spadek obrotów. Otoz jak pojezdze trochę i samochód sie dobrze rozgrzeje, pozniej zatrzymam sie na parkigu (silnik caly czas pracuje) i postoje chwile nagle obroty potrafią spaść o jakies 100-150rpm na doslownie sekunde i ponownie sie podnosza do prawidlowych obrotow biegu jalowego. Podczas 20minut zdarzy sie tak moze kilka razy, innych objawow brak. W niczym nie przeszkadza, poprostu jest to irytujace. No chyba ze to jest normalne ze w jakis sposob te obroty sa cały czas regulowane i te spadki nie są jakas wada... chociaz mam wrazenie ze im wieszy przebieg w moim aucie tym czesciej sie to powtarza. Ma ktos jakis pomysl ?
Odrazu mowie ze zadne swiece, przewody i cewka nie wchodza w gre. Przepustnice mam czysta, kazdy mechanik mowil ze to wina krokowca wiec kupilem uzywke i jest to samo... chyba ze maja one tendencje do "gubienia kroków" i stąd te objawy ;) Jak to jest jeszcze z łapaniem lewego powietrza ? Wtedy obroty by sie podnosiły czy opadaly ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez CLAU » 22 sty 2016, 13:24

Jestes pewny, ze nie wlacza sie wtedy sprezarka klimatyzacji ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez DeviS » 22 sty 2016, 14:19

Na 200%, mam manualna klimatyzacje ;) i wentylator tez sie wtedy nie wlacza do schlodzenia silnika ;) obroty spadaja jak nie ma praktycznie zadnego obciazenia, chyba ze radio...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez brodaM6 » 22 sty 2016, 17:39

tadziol napisał(a):
CLAU napisał(a):podnoszenia w konkretnych sytuacjach
dorzuć zadziałanie wspomagania kierownicy – wzrost ciśnienia na pompie wspomagania = większy opór

Wystarczy skręcić kiero na jałowym i sie podnoszą u mnie na P i N w forscanie widać najlepiej
Davis film prosimy :)
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez WisniaUs » 22 sty 2016, 18:16

No i co z tego ze masz klime manuala!!!???? Jak masz nawiew ustwiony choć lekko na szyby to sprezarkamsama sie zalacza i osusza pomimo nie swiecacegom sie AC i stad takie objawy.U mnie tez tak jest <spoko>
WisniaUs
 

Postprzez DeviS » 22 sty 2016, 18:56

Naprawdę ??????? Sory ale w życiu bym się nie spodziewał.... Szczerze to nigdy nie słyszałem aby sprężarka klimy się załączała gdy jej nie uruchomiłem ręcznie, a raczej słyszę jak załącze klime że sprężarka się włącza i wyłącza, widać to wtedy również po obrotach że delikatnie wzrastają.... W sumie dałbym sobie nawet rękę uciąć że takie zjawisko u mnie nie występuje, no ale co będzie jak się sprawdzi... będę wtedy bez ręki.. :P No i tak jak pisałem, jak sprężarka klimy chodzi to obroty są wtedy delikatnie wyższe tak ? Jak się wyłącza, obroty spadają do normalnego poziomu biegu jałowego, tak ? A u mnie jest sekundowy spadek obrotów o 100rpm i wskakuje znowu na te swoje 750rpm nawet bez obciążenia. Dla jasności postaram się nagrać filmik jak to wygląda.
Ostatnio edytowano 22 sty 2016, 20:25 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego porzedniego posta (nie ma takiej potrzeby)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez rymko » 22 sty 2016, 19:21

DeviS nie ma co sprawdzać, przy nawiewie na szyby klima pracuje zawsze, więc obroty mogą ci falować przy załączaniu i wyłączaniu sprężarki. Jak nie słyszysz sprężarki to albo ogłuchłeś , albo jest zepsuta
Panowie bez klimy manualnej, nie macie racji – dysponujecie innymi modelami, więc piszcie raczej o swoich wersjach klimy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez DeviS » 22 sty 2016, 19:33

No dobra, powiedzmy że ta klima pracuje zawsze jeśli nadmuch jest ustawiony na szyby (chociaż naprawdę nie słyszę sprężarki, słyszę ją dopiero gdy włączę przycisk AC i to głośno i wyraźnie...) Może wasze wersje USA tak mają ustawione a moja EU nie ;P A jeśli nadmuch jest ustawiony na kabinę (nie na szybę) wtedy rozumiem że nie ma prawa się włączyć ? Dzisiaj pojeżdzę i sprawdzę opcję z nadmuchem na nogi ;D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez leonidass » 22 sty 2016, 23:48

Skoro obroty spadają ponizej prawidłowych dla idle to raczej nie klima a nieszczelnosc dolotu -albo tb
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2015, 16:53
Posty: 190 (1/1)
Auto: czarne wściekłe
stroker 2.2
evo 6 TME IN PROGRESS
ex.– m6 3.0 v6

Postprzez DeviS » 23 sty 2016, 07:20

Dokladnie, klima nie ma nic wspolnego. Dzisiaj obalilem teorie klimy i ustawienia nadmuchu na szyby bo przy nadmuchu na nogi spadki obrotów tez występują. A odnośnie tego czy sprezarka klimy się wlacza przy nadmuchu na szyby rownież nie mogę potwierdzic bo wcale jej nie slysze jak nawiew ustawiony na szyby, praktycznie jestem tego pewny ze tak nie jest ale jeszcze pojezdze i poobserwuje.
A co do nieszczelnosci dolotu..... hmmm bardziej sklanial bym sie wlasnie ku tej teorii, moze ta rura harmonijkowa od filtra powietrza do przepustnicy ma jaas nieszczelnosc, ewentualnie uszczelka kolektora dolotowego. Tylko wtedy jak lapie lewe powietrze to obroty powinny spadac czy sie podnosic ?
I co to jest TB ? Bo nie potrafie rozszyfrowac tego skrótu... :P
Ostatnio edytowano 23 sty 2016, 07:20 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez Biniu » 23 sty 2016, 08:15

TB – throttle body. Przepustnica. Czyściłeś ją?
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez DeviS » 23 sty 2016, 08:46

Dzieki za wyjasnienie ;) Tak, byla czyszczona. Pisalem na poczatku ze jest czysta :P Takze odpada. Trzeba sprawdzic ten dolot... Co polecacie ? Psikanie autostartem ? Czy lanie ciepłej wody ? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez brodaM6 » 23 sty 2016, 12:08

Umknie nie zauważyłem żeby przy minus 10 i nadmuchu na szybę chodziła sprężarka klimy ,wentylator to tak ,ale sprężarka ,a nie jest tak ze ona działa do jakiejś tam temp,gniazda śrub Mafa lubią puszczać bo to plastik
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez zetek » 23 sty 2016, 15:04

jak spadają obroty tak nisko to ja bym wyczyścił przepustnice i zmienił silnik krokowy i będzie dobrze
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez DeviS » 23 sty 2016, 17:48

zetek napisał(a): bym wyczyścił przepustnice i zmienił silnik krokowy i będzie dobrze


Na Twoim miejscu najpierw przeczytał bym poprzednie posty a następnie pisał odpowiedź w tym temacie.... Sory ale nie chce mi się pięć razy pisać że przepustnica była czyszczona (w tym samochodzie to podstawa i chyba dla niektórych rozwiązanie większości problemów z autem :P), krokowiec tez był wymieniany....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez zetek » 23 sty 2016, 18:22

Na nowy czy używany ten krokowiec ??????????

Dopisano 23 sty 2016 18:25:

a jak to nie pomoże to odłącz aku odkręcasz wszystkie masy od karoserii i nadwozia i zarabiasz nowe końcówki a ta pod filtrem powietrza to ucinasz tak daleko do póki kable pod izolacja nie będą czarne może to nawet być 50 cm. Jak to nie pomoże to bierzesz się za sterownik, a jak się na tym nie znasz to zawieś do mechanika bo taki urok tej mazdy
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6