Falujące obroty po zatrzymaniu (benz.)
Mnie żądne serie i tuningi nie interesują w tym temacie i nie bardzo wiem o czym Arkadius pisze i czy do mnie.
Powietrze jest zasysane bezpośrednio z komory silnika zaraz przy filtrze powietrza, pod jego daszkiem gdzie jest rura. Kratka w nadkolu nie ma nic do tego, bo tam jest tylko pudło rezonansowe.
Powietrze jest zasysane bezpośrednio z komory silnika zaraz przy filtrze powietrza, pod jego daszkiem gdzie jest rura. Kratka w nadkolu nie ma nic do tego, bo tam jest tylko pudło rezonansowe.
tak , czy siak stwierdzono już, że temp. zasysanego powietrza może mieć większą wartość niż temp. otoczenia, także usterka MAF została wykluczona. Pozostaje nadal problem falujących obrotów...i na tym się skupmy
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Pytanie jak bardzo obroty falują bo normą jest zmienny zakres 100rpm i obroty są ciągle w czasie rzeczywistym regulowane i dostrajane więc można to uznać za lekkie falowanie, mimo że to norma wg specyfikacji.
CLAU napisał(a):brodaM6 napisał(a):Kratka wylotu powietrza jest w nadkolu .
A co ta kratka ma do tematu ?
No byłem przekonany ze to tamtędy dostaje sie powietrze ,a nie z komory silnika
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Dołącze się do tematu tez mam problemy z falowaniem obrotów na biegu jałowym na optymalnej temperaturze na zimnym silniku nie faluje gdy obroty spadną poniżej 750 to auto wibruje po chwili znów wraca powyżej tych 750 i fajnie pracuje najgorzej jest jak włącze AC to silnik wariuje skaczą bardzo obroty światła przygasają silnik cały wibruje ale nie zgaśnie gdy zrobię ta probe na zimnym silniku jest spoko. Bylem u kilku mechaników wszystko przeczyścili pooglądali i mówią ze wszystko okej kazali jechać do elektryka pojechałem pooglądał napięcia mówi ze wszystko okej ze jedynym mankamentem może być to ze przepływomierz szwankuje gdy silnika jest zimny to ma dobre napięcie a gdy silnik się rozgrzeje to te napniecie jest bardzo niskie i być moze przestaje pracować kazał mi od kogoś przepiać i zobaczyć czy to jest to . Jak myślicie gdzie leży problem Pozdrawiam
- Od: 11 kwi 2013, 20:00
- Posty: 79
- Skąd: Żory
- Auto: Mazda 6
1,8 120km
170tys
Bosse Sound :)
Witam podłączę się do tematu falujących obrotów. Bo już nic nie mogę poradzić. Od jakiegoś czasu walczę z szarpaniem przy zmianie biegów i delikatnym przy 2000 obr. Więc postanowiłem podmienić do sprawnej mazdy sonde lambda i przepływomierz. Jednak to nic nie pomogło i na pracującym silniku odłączyłem sondę żeby ją zbadać multimetrem a nastepnie odłączyłem przepływkę. Po czym obroty zaczeły wariować jak szalone i wyrzuciło mi bład. Więc odłączyłem akumulator i zrobiłem reset kompa(dwa razy, raz tak jak polecil kolega wyzej wurman). Jednak silnik po nabraniu temperatury roboczej zaczął znowu szaleć na wolnych obrotach po czym zawsze gasnie. Samochód normalnie jeżdzi na benzynie i na gazie tylko na biegu jałowym gasnie co robic???Dodam ze na benzynie te szarpanie znikneło, na gazie nie.(chociaż na gazie obroty tak samo sie zachowują).Proszę o jakąs poradę.
P.s wymienione kable, swiece, oraz przepustnica wyczyszczona.(akumulator i ładowaniem mam dobre)
P.s wymienione kable, swiece, oraz przepustnica wyczyszczona.(akumulator i ładowaniem mam dobre)
- Od: 30 gru 2013, 18:56
- Posty: 34
- Skąd: Białystok
- Auto: GY Mazda6 Sport Wagon 2003r.
2.0 benzyna 141 KM
przebieg;161000 km
Wygląda że jest ok. A po za tym silnik przed moją ingerencją działał ok. A obroty raz trzyma dobrze, a raz nastąpi jakby chwilowe "przerwanie" i zaczynają wariować co się czesto kończy zgasnięciem auta.Co jeszcze proponujecie???
- Od: 30 gru 2013, 18:56
- Posty: 34
- Skąd: Białystok
- Auto: GY Mazda6 Sport Wagon 2003r.
2.0 benzyna 141 KM
przebieg;161000 km
Sprawdzaj M na benzynie, za bieg jałowy odpowiada silnik korkowy ,mi jak we Francuzie Gas na jałowych to winowajca był właśnie korkowy , dobrze by było żebyś podłączyli pod kompa i forscanem sprawdził prace sondy i Maf
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Jutro będę miał więcej czasu to podłączę i sprawdzę. Ale panowie ja myślę że zaden czujnik nie poszedł. Przecież ja na chwile odłączyłem sondę, później mafa, a na koniec akumulator żeby zrobic restart. A wy mi piszecie że pewnie poszedł np; "czujnik wału".Gdzie samochód przed moją 5 minutową ingerencją pracował ok.
- Od: 30 gru 2013, 18:56
- Posty: 34
- Skąd: Białystok
- Auto: GY Mazda6 Sport Wagon 2003r.
2.0 benzyna 141 KM
przebieg;161000 km
To ja podczepie się pod temat,
Niedawno miałe problem w mojej M6 1.8 benzynka problem z wysokim spalaniem. Autko trafiło do ASO Mazdy gdzie przeczyścili styki od sondy lambda. Rezultat świetny spalanie spadło z 12,5 w mieście do 9,5 !
Natomiast problem innego typu pojawił się po paru dniach, a mianowicie falujące obroty. auto pod odpaleniu niby chodzi ok, ale po przejechaniu powiedzmy 300 metrów i hamowaniu przed skrzyżowaniem auto gaśnie, po rozgrzaniu silnika wszytsko wraca do normy lecz silnik i tak utrzymuje dość niskie obroty bo w granicach drugiej kreski nad zerem czyli okolice 500-600
Czy macie jakiś pomysł żeby silnik nie gasł i czy obroty na biegu jałowym rzędy 500-600 są ok dla tego silnika?
Niedawno miałe problem w mojej M6 1.8 benzynka problem z wysokim spalaniem. Autko trafiło do ASO Mazdy gdzie przeczyścili styki od sondy lambda. Rezultat świetny spalanie spadło z 12,5 w mieście do 9,5 !
Natomiast problem innego typu pojawił się po paru dniach, a mianowicie falujące obroty. auto pod odpaleniu niby chodzi ok, ale po przejechaniu powiedzmy 300 metrów i hamowaniu przed skrzyżowaniem auto gaśnie, po rozgrzaniu silnika wszytsko wraca do normy lecz silnik i tak utrzymuje dość niskie obroty bo w granicach drugiej kreski nad zerem czyli okolice 500-600
Czy macie jakiś pomysł żeby silnik nie gasł i czy obroty na biegu jałowym rzędy 500-600 są ok dla tego silnika?
-
Ximo89
Ximo a powiedz mi czy jak masz obroty okolo 600 to silnik ci wubruje bo jak mi spada ponizej 750 to czuje dos mocne wybracje
Panowie jakie maja byc optymalene obroty Mazdy 6 1,8 Kolega Globy
Dolejcie w pierwszej kolejności płynu do zbiorniczka wyrównawczego na full jest jakis sens w tym ?
Panowie jakie maja byc optymalene obroty Mazdy 6 1,8 Kolega Globy
Dolejcie w pierwszej kolejności płynu do zbiorniczka wyrównawczego na full jest jakis sens w tym ?
- Od: 11 kwi 2013, 20:00
- Posty: 79
- Skąd: Żory
- Auto: Mazda 6
1,8 120km
170tys
Bosse Sound :)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6