Falujące obroty po zatrzymaniu (benz.)
Czytam wasze posty i u mnie sytuacja jest taka sama. Mam benz + LPG. na Gazie jest gorzej. gazownik ręce rozłożył przepustnica wyczyszczona nowy dolot silnik uszczelniony krokowiec wyczyszczony nowe swiece nowe kable nowa kopułka nowy palec. Samochód się zagrzeje wciskam sprzegło obroty spadają ostatnio często gaśnie sonda wymieniona i co gdzie szukać problemu ? raz jest dobrze a raz źle nie ma reguły.
- Od: 28 kwi 2012, 14:54
- Posty: 27
- Auto: Mazda 323F 1.8 GLX
Pontiac Trans Am 5.7 GTA
Nie wiem czy to sie wam przyda ale w moim przypadku problemem z obrotami był uszkodzony wał korbowy. Może zacznę od początku. Kupiłem samochód rok temu i od początku miałem problem z obrotami, wrzucałem sprzęgło i spadały obroty lub gasło. Odstawiłem samochód na warsztat gdzie miałem silnik remontowany. czyszczona przepustnica krokowiec nowe świece kable kopułka palec rura dolotowa i nic ..... Przyszedł czas na sprzęgło... po odkręceniu sprzęgła wszystko było jasne. Przy wciskaniu sprzęgła wał korbowy przesuwał się o 7mm <---> w prawo i w lewo. Wciskając sprzęgło przesuwał się wał tym samym klinując tłoki w cylindrach. 5000km przebiegu na docieraniu nagle zaczęło brać olej okazało się że szybko zużywaly się pierścienie padło sprzęgło docisk i łożyska. powodem było zużycie czopów na wale które unieruchamiają wał przed przesuwaniem się na boki teraz wszystko działa i obroty nie spadają w ogóle
- Od: 28 kwi 2012, 14:54
- Posty: 27
- Auto: Mazda 323F 1.8 GLX
Pontiac Trans Am 5.7 GTA
A ja wyczytałem tu na forum, że przyczyną falujących obrotów może być....odłączony na chwilkę akumulator.
A jak to było u mnie? otóż odłączyłem na chwilkę akumulator. Następnie podłączyłem i rura w trasę....No i dupa. Obroty falują na biegu jałowym. Wyczytałem tu, że trzeba odłączyć minus, Załączyć ponownie minus (klemę) – odpalić auto i niech tak chodzi na wolnych obrotach z 20 minut.
Jak wyczytałe – tak uczyniłem. No i pomogło. U mnie falowało i na PB i na LPG. Przed odłączeniem akumulatora wszystko było OK, więc raczej nie mogła to być jakaś nabyta usterka...
A może jednak coś w tym jest?
Spróbujcie...
A jak to było u mnie? otóż odłączyłem na chwilkę akumulator. Następnie podłączyłem i rura w trasę....No i dupa. Obroty falują na biegu jałowym. Wyczytałem tu, że trzeba odłączyć minus, Załączyć ponownie minus (klemę) – odpalić auto i niech tak chodzi na wolnych obrotach z 20 minut.
Jak wyczytałe – tak uczyniłem. No i pomogło. U mnie falowało i na PB i na LPG. Przed odłączeniem akumulatora wszystko było OK, więc raczej nie mogła to być jakaś nabyta usterka...
A może jednak coś w tym jest?
Spróbujcie...
obroty uspokoją Ci się po około 100-150km tylko silnik musi pracować na różnych obrotach i z różnym obciążeniem(klima lub bez). Problem z obrotami tkwi z samo adaptacją przepustnicy i przepływomierza.
pozdrawiam
pozdrawiam
Ja tez w zeszłym tygodniu odpiąłem akumulator i bujałem się z wariującymi obrotami. Dzisiaj przeczytałem post kolegi wumara i zrobiłem dokłądnie to samo (reset kompa + odpalenie auta na 20 min). Jak ręką odjął
U mnie pojawił się wczoraj problem z obrotami. Jak auto stoi i chodzi na wolnych obrotach to jest w miarę ok, lekko tylko obroty falują. Problem pojawia się w momencie jazdy, gdy dojeżdżam np. do skrzyżowania i wcisnę sprzęgło auto spada na obrotach do ok. 500 i niżej i gaśnie. Podpinałem go pod komputer, zero błędów.
- Od: 6 wrz 2012, 16:03
- Posty: 12
- Auto: Mazda 6 [GY],1.8 2005 polift
Abso napisał(a):auto spada na obrotach do ok. 500 i niżej i gaśnie.
Może być uszczelka pod kolektorem ssącym, miałem ten problem i trzeba było wymienić – teraz jest
-
miro62
U mnie tez czasem sie zdaży że zafaluja na gazie, ale głównym problemem sa obroty po zatrzymaniu utrzymujace sie w przedziale 650-700 rpm. Teraz po sesji mam troche czasu wiec pobawilem sie chwile forscanem i co mnie zaciekawiło to, że na rogrzanym silniku temperatura powietrza zasysanego (IAT) wynosi 38 stopni.
Na zewnatrz jest kolo 8 wiec chyba troche za dużo i pytanie czy ktoś ma podobnie czy poprostu mam uszkodzonoy MAF
Na zewnatrz jest kolo 8 wiec chyba troche za dużo i pytanie czy ktoś ma podobnie czy poprostu mam uszkodzonoy MAF
Raczej nie, tam zawsze jest więcej .
Dopisano środa, 19 lutego 2014, 14:05:
Patrzyłem teraz na zapis z scanxl to tem była wyszsza tylko na postoju,podczas ruchu powinna odpowiadać tej na zewnątrz .
Dopisano środa, 19 lutego 2014, 14:05:
Patrzyłem teraz na zapis z scanxl to tem była wyszsza tylko na postoju,podczas ruchu powinna odpowiadać tej na zewnątrz .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Sprawdze podczas jazdy i dam znać
Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka
Dopisano 20 lut 2014, 13:24:
Sprawdziłem dziś na trasie i po przejechaniu 15 km temp IAT była większa o 6 stopni niż powietrza wiec maf jest chyba ok.
Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka
Dopisano 20 lut 2014, 13:24:
Sprawdziłem dziś na trasie i po przejechaniu 15 km temp IAT była większa o 6 stopni niż powietrza wiec maf jest chyba ok.
Na postoju zawsze będzie większe bo jest zasysane powietrze z rozgrzanej komory silnikowej. Rura zasysająca jest przecież w środku, zaraz przy puszcze filtra powietrza. Ona nie ma doprowadzenia zimnego powietrza z zewnątrz.
A w czasie jazdy to wiadomo, jest niższa bo jest przeciąg.
A w czasie jazdy to wiadomo, jest niższa bo jest przeciąg.
CLAU napisał(a):Na postoju zawsze będzie większe bo jest zasysane powietrze z rozgrzanej komory silnikowej. Rura zasysająca jest przecież w środku, zaraz przy puszcze filtra powietrza. Ona nie ma doprowadzenia zimnego powietrza z zewnątrz.
Ja eksperymentowałem z różnymi dolotami – na serii to nic nie zrobisz bo tak jest ten dolot zrobiony przez księgowych , jeżeli chcesz mieć chłodniejsze powietrze dolotu to musisz zrobić Sri + izolacja stożka + doprowadzenie zimnego z kratki gdzie niektórzy mają halogen (ja wywaliłem), do tego odma odłączona, i na koniec termotec kolektora dolotowego
Ja przy temp zew, 8 stopni miałem temp. IAT 15 więc można chłodniej
-
Arkadius 73
Ale ja nic nie chche zmieniać tylko uściślam podanątu informację, dlaczego pomiar temperatury na postoju pokazuje wartości o wiele wyższe niż na zewnątrz.
A co ta kratka ma do tematu ?
brodaM6 napisał(a):Kratka wylotu powietrza jest w nadkolu .
A co ta kratka ma do tematu ?
Dlatego że nie masz intercoolera i dlatego że odma na wolnych dmucha w dolot ciepłe opary do tego odpowietrzenie pcv taż idzie w dolot ot co
tak jest w serii
ps kratki – nie wiem czy zauważyłeś ale kratka w zderzku przednim jest akurat na przeciwko resonatora który na pewno masz
ps dolotu ... w serii będziesz tak miał czyli ja przy moim sri będę miał 3 razy lepsze odejście nie mówiąc oAFR niż ty przy ori amen
tak jest w serii
ps kratki – nie wiem czy zauważyłeś ale kratka w zderzku przednim jest akurat na przeciwko resonatora który na pewno masz
ps dolotu ... w serii będziesz tak miał czyli ja przy moim sri będę miał 3 razy lepsze odejście nie mówiąc oAFR niż ty przy ori amen
-
Arkadius 73
Arkadius 73 napisał(a):ps dolotu ... w serii będziesz tak miał czyli ja przy moim sri będę miał 3 razy lepsze odejście nie mówiąc oAFR niż ty przy ori amen
i na tym zakończmy OT
prosze trzymać się tematu
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6