Falujące obroty po zatrzymaniu (benz.)

Postprzez Cinkciarz » 17 lip 2013, 11:46

Czytam wasze posty i u mnie sytuacja jest taka sama. Mam benz + LPG. na Gazie jest gorzej. gazownik ręce rozłożył przepustnica wyczyszczona nowy dolot silnik uszczelniony krokowiec wyczyszczony nowe swiece nowe kable nowa kopułka nowy palec. Samochód się zagrzeje wciskam sprzegło obroty spadają ostatnio często gaśnie sonda wymieniona i co gdzie szukać problemu ? raz jest dobrze a raz źle nie ma reguły.
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2012, 14:54
Posty: 27
Auto: Mazda 323F 1.8 GLX
Pontiac Trans Am 5.7 GTA

Postprzez Cinkciarz » 23 lip 2013, 17:33

Nie wiem czy to sie wam przyda ale w moim przypadku problemem z obrotami był uszkodzony wał korbowy. Może zacznę od początku. Kupiłem samochód rok temu i od początku miałem problem z obrotami, wrzucałem sprzęgło i spadały obroty lub gasło. Odstawiłem samochód na warsztat gdzie miałem silnik remontowany. czyszczona przepustnica krokowiec nowe świece kable kopułka palec rura dolotowa i nic ..... Przyszedł czas na sprzęgło... po odkręceniu sprzęgła wszystko było jasne. Przy wciskaniu sprzęgła wał korbowy przesuwał się o 7mm <---> w prawo i w lewo. Wciskając sprzęgło przesuwał się wał tym samym klinując tłoki w cylindrach. 5000km przebiegu na docieraniu nagle zaczęło brać olej okazało się że szybko zużywaly się pierścienie padło sprzęgło docisk i łożyska. powodem było zużycie czopów na wale które unieruchamiają wał przed przesuwaniem się na boki teraz wszystko działa i obroty nie spadają w ogóle
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2012, 14:54
Posty: 27
Auto: Mazda 323F 1.8 GLX
Pontiac Trans Am 5.7 GTA

Postprzez matthies » 23 lip 2013, 17:35

czyli ostatecznie co zostało naprawione , bo tak trochę niejasno napisałeś?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Cinkciarz » 23 lip 2013, 20:37

powodem było zużycie czopów na wale które unieruchamiają wał przed przesuwaniem się na boki. półksiężyce 4szt 2 na górze i 2 na dole teraz wał się trzyma i się nie przesuwa obroty też się trzymają
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2012, 14:54
Posty: 27
Auto: Mazda 323F 1.8 GLX
Pontiac Trans Am 5.7 GTA

Postprzez wumar » 18 lis 2013, 20:44

A ja wyczytałem tu na forum, że przyczyną falujących obrotów może być....odłączony na chwilkę akumulator.
A jak to było u mnie? otóż odłączyłem na chwilkę akumulator. Następnie podłączyłem i rura w trasę....No i dupa. Obroty falują na biegu jałowym. Wyczytałem tu, że trzeba odłączyć minus, Załączyć ponownie minus (klemę) – odpalić auto i niech tak chodzi na wolnych obrotach z 20 minut.
Jak wyczytałe – tak uczyniłem. No i pomogło. U mnie falowało i na PB i na LPG. Przed odłączeniem akumulatora wszystko było OK, więc raczej nie mogła to być jakaś nabyta usterka...
A może jednak coś w tym jest?
Spróbujcie...
Początkujący
 
Od: 4 cze 2013, 20:15
Posty: 18 (0/2)
Skąd: Dolny Śląsk, DW-DTR
Auto: Mazda 6 kombi 1,8 120 KM, rok 2006. LPG: STAG 4 PLUS, HANA –

Postprzez TeGiO » 19 lis 2013, 12:12

obroty uspokoją Ci się po około 100-150km tylko silnik musi pracować na różnych obrotach i z różnym obciążeniem(klima lub bez). Problem z obrotami tkwi z samo adaptacją przepustnicy i przepływomierza.
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2013, 15:32
Posty: 86 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 1.8 2003r. LPG

Postprzez t34567 » 20 lis 2013, 00:19

Ja tez w zeszłym tygodniu odpiąłem akumulator i bujałem się z wariującymi obrotami. Dzisiaj przeczytałem post kolegi wumara i zrobiłem dokłądnie to samo (reset kompa + odpalenie auta na 20 min). Jak ręką odjął :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez Abso » 28 gru 2013, 14:09

U mnie pojawił się wczoraj problem z obrotami. Jak auto stoi i chodzi na wolnych obrotach to jest w miarę ok, lekko tylko obroty falują. Problem pojawia się w momencie jazdy, gdy dojeżdżam np. do skrzyżowania i wcisnę sprzęgło auto spada na obrotach do ok. 500 i niżej i gaśnie. Podpinałem go pod komputer, zero błędów.
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2012, 16:03
Posty: 12
Auto: Mazda 6 [GY],1.8 2005 polift

Postprzez matthies » 28 gru 2013, 14:45

zacznij od wyczyszczenia przepustnicy
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez miro62 » 28 gru 2013, 14:58

Abso napisał(a):auto spada na obrotach do ok. 500 i niżej i gaśnie.

Może być uszczelka pod kolektorem ssącym, miałem ten problem i trzeba było wymienić – teraz jest <spoko>
miro62
 

Postprzez Abso » 29 gru 2013, 18:50

Zrobiłem to co wumar napisał. I jak ręką odjął.
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2012, 16:03
Posty: 12
Auto: Mazda 6 [GY],1.8 2005 polift

Postprzez zigu18 » 19 lut 2014, 13:02

U mnie tez czasem sie zdaży że zafaluja na gazie, ale głównym problemem sa obroty po zatrzymaniu utrzymujace sie w przedziale 650-700 rpm. Teraz po sesji mam troche czasu wiec pobawilem sie chwile forscanem i co mnie zaciekawiło to, że na rogrzanym silniku temperatura powietrza zasysanego (IAT) wynosi 38 stopni.
Na zewnatrz jest kolo 8 wiec chyba troche za dużo i pytanie czy ktoś ma podobnie czy poprostu mam uszkodzonoy MAF ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez brodaM6 » 19 lut 2014, 14:56

Raczej nie, tam zawsze jest więcej .

Dopisano środa, 19 lutego 2014, 14:05:

Patrzyłem teraz na zapis z scanxl to tem była wyszsza tylko na postoju,podczas ruchu powinna odpowiadać tej na zewnątrz .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez zigu18 » 19 lut 2014, 15:38

Sprawdze podczas jazdy i dam znać

Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka

Dopisano 20 lut 2014, 13:24:

Sprawdziłem dziś na trasie i po przejechaniu 15 km temp IAT była większa o 6 stopni niż powietrza wiec maf jest chyba ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez CLAU » 20 lut 2014, 15:25

Na postoju zawsze będzie większe bo jest zasysane powietrze z rozgrzanej komory silnikowej. Rura zasysająca jest przecież w środku, zaraz przy puszcze filtra powietrza. Ona nie ma doprowadzenia zimnego powietrza z zewnątrz.

A w czasie jazdy to wiadomo, jest niższa bo jest przeciąg.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez brodaM6 » 20 lut 2014, 16:06

Kratka wylotu powietrza jest w nadkolu .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Arkadius 73 » 20 lut 2014, 16:55

CLAU napisał(a):Na postoju zawsze będzie większe bo jest zasysane powietrze z rozgrzanej komory silnikowej. Rura zasysająca jest przecież w środku, zaraz przy puszcze filtra powietrza. Ona nie ma doprowadzenia zimnego powietrza z zewnątrz.


Ja eksperymentowałem z różnymi dolotami – na serii to nic nie zrobisz bo tak jest ten dolot zrobiony przez księgowych , jeżeli chcesz mieć chłodniejsze powietrze dolotu to musisz zrobić Sri + izolacja stożka + doprowadzenie zimnego z kratki gdzie niektórzy mają halogen (ja wywaliłem), do tego odma odłączona, i na koniec termotec kolektora dolotowego

Ja przy temp zew, 8 stopni miałem temp. IAT 15 więc można chłodniej
Arkadius 73
 

Postprzez CLAU » 20 lut 2014, 18:06

Ale ja nic nie chche zmieniać tylko uściślam podanątu informację, dlaczego pomiar temperatury na postoju pokazuje wartości o wiele wyższe niż na zewnątrz.


brodaM6 napisał(a):Kratka wylotu powietrza jest w nadkolu .


A co ta kratka ma do tematu ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Arkadius 73 » 20 lut 2014, 18:21

Dlatego że nie masz intercoolera i dlatego że odma na wolnych dmucha w dolot ciepłe opary do tego odpowietrzenie pcv taż idzie w dolot ot co
tak jest w serii

ps kratki – nie wiem czy zauważyłeś ale kratka w zderzku przednim jest akurat na przeciwko resonatora który na pewno masz

ps dolotu ... w serii będziesz tak miał czyli ja przy moim sri będę miał 3 razy lepsze odejście nie mówiąc oAFR niż ty przy ori amen
Arkadius 73
 

Postprzez dobrzyn22 » 20 lut 2014, 20:28

Arkadius 73 napisał(a):ps dolotu ... w serii będziesz tak miał czyli ja przy moim sri będę miał 3 razy lepsze odejście nie mówiąc oAFR niż ty przy ori amen


i na tym zakończmy OT <cisza>
prosze trzymać się tematu
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6