Dziwny problem z odpalaniem – kostki do czyszczenia

Postprzez fliperobandito » 15 kwi 2010, 18:41

fliperobandito napisał(a):A wyjmował może ktoś kabelki z tej kostki ? bonie wiem czy mam ciągnąć na siłę wypychać czy jak nie chce na siłę .

U mnie pojawił sie taki problem przez 30 min nie mogłem odpalić auta po odczekaniu 30 min cudownie odpaliło i dalej jest ok ale sprawdziłem na wszelki wypadek tą kostkę i w jednym styku jest jakaś maź jak masło nie mogę tego dobrze wyczyścić bo nie mam czym ..


A jednak u mnie to nie kostka dziś ponownie pojawił się problem i auto jak zgasiłem pod domem tak stało połowę dnia i nic , nie miałem wyjścia albo hol ale zacisnąłem zęby i puściłem auto ze wzniesienia na wstecznym odpaliło pojechałem do Mazdy odrazu i tam zostało bo już nie odpaliło pod mazdą, myślicie że to rozrusznik ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 cze 2009, 11:11
Posty: 23
Skąd: Piaski / Boston UK
Auto: aktualnie: Mazda 6
2.3i 16V 156/166 KM 2005r.

Postprzez lukasgr » 15 kwi 2010, 19:23

Na pierwszej stronie tego tematu wkleiłem zdjęcie z opisem przekaźników – zamień przekaźnik nr 26 z jakimś innym ( najlepiej jakimś od lamp czy czegoś co zauważysz że nie będzie działać ( np. z 24 od bose czy od lamp – u mnie są takie same ) jak lampy raz będą działać raz nie to masz odpowiedź . nie radze zamieniać z przekaźnikami od wiatraków bo sie nie włączą i np. przegrzejesz silnik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez krabdul » 18 maja 2010, 16:22

U mnie problem jest podobny ale zauważyłem ciekawy objaw. 80% odpaleń odbywa się po 1-2 sek ale czasem muszę kręcić 5-6 sekund i w momencie kiedy rezygnuję z męczenia rozrusznika (słuchać, że się kręci) cofam kluczyk i auto załapuje. Nie jest to raczej zależne od tego ile auto stało ani od pogody, w czasie jazdy też mi nie gaśnie i pracuje równo. Więcej jak 2 razy też nigdy nie musiałem kręcić. Świeczki mam nowe, kostka ma tą maź ale to też raczej nie to – szczerze mówiąc to wydaje mi się, że właśnie ta maź jest po to by nie śniedziały styki. Gdzie szukać? Immo?, układ paliwowy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez krabdul » 23 lis 2010, 17:09

Odświeżę temat bo coraz częściej mam dodatkowy problem przy odpalaniu – często auto się dziwnie tłucze ale jakoś specjalnie nie przenosi to drgań na kabinę – może to być rozciągnięty łańcuch? czy raczej coś przy samym rozruszniku? Wydaje mi się, że czasem podobny dźwięk słyszę jak dam za dużo gazu na zbyt niskich obrotach (tak 1200-1500). Jakby co to tego nie pochwalam ale czasem zdarzy się, że nie chce mi się za zakrętem czy progiem redukować... ;)

PS: A jak wygląda sprawa z rozregulowanymi zaworami? Wiem, że wtedy auto ciężej pali i klekocze ale chyba nie tłucze się... no i chyba łyka olej, ale mi przy jeździe cywilnej po mieście praktycznie nic nie bierze – chociaż ostatnio zrobiłem trasę 800km głównie po autostradzie (ok 140km/h jechałem) i górkach to zeszło z połowy bagnetu na min (nie wiem ile to jest – myślę, że max 0.3 – 0.4l)

Jakieś pomysły?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Grzyby » 23 lis 2010, 17:12

krabdul napisał(a):jak wygląda sprawa z rozregulowanymi zaworami? ... no i chyba łyka olej

A niby z jakiego powodu?
Jedno nie ma wpływu na drugie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez krabdul » 23 lis 2010, 17:36

Ok to niech nie ma wpływu (tak jakoś mi się obiło o uszy dlatego użyłem słowa chyba) a może mieć wpływ na mój problem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez kristoferson1 » 26 lis 2010, 19:15

Powoli. Rozdzielmy dwa wątki, a raczej rozmawiajmy o jednym rozpoczętym, czyli NIEodpalanie, a nie ciężkie odpalanie, czy dziwna praca silnika...itd.
TAk jak to opisal lukasgr, czyli u niego rozrusznik wcale nie krecil.
fliperobandito, co u ciebie ?? Bo oddaleś auto do serwisu i co znalezli ??

Kiedys umnie w innym aucie (niemieckim) problemem była.... STACYJKA. Kontrolki wszystie OK, rozrusznik krecil dobrze..... wtedy kiedy krecil. W innym przypadku po prostu nie dostawal sygnalu od stacyjki. Czy to moze byc tez w Mazdzie ? Macie nastepną rzecz do sprawdzenia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 16:41
Posty: 167 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: Mazda 6 2.0 147KM benz GG

Postprzez Seler » 7 gru 2010, 16:09

Hej. Tez mam problem z nieodpalaniem autka, ale sporadycznie tylko. Mój problem był wiosną i teraz pojawił sie jesienią......w między czasie zadnych objawów i problemów, szła jak burza. Myśle , z emożebyc to zwiazane z wilgotnośćia i zimnem......czyli moze też albo kostka albo ten przekaźnik do zaworu SPV , o któym tyle piszą. Potrafi albo wcale nie odpalić, albo odpalić i zgasnąć po minucie....potem już odpalić jest problem, rozrusznik kręci ale nie może "załapać", a jak odpali, nie trzyma obrotów i trzeba ja chwilowo wspomóc gazem...................Ostatnio była w trasie 230 km do wrocka z cieszyna, i w drodze powrotnej nagle na skrzyżowaniu zgasła....gnała całą drogę, była rozgrzana i mimo to gasła..........tego nie rozumiem i dlatego jutro jadę do elektromechanika , może coś wynajdzie......Na wiosnę kiedy był problem była podłaczona do kompa...zero błędów....zmienione ma filtry wszystkie i przeglądnięty cały układ paliwowy...nic nie znaleziono......Jak sie czegoś dowiedzieć, na mechaników- dłubaczy poszło już z 1500 zł za same sprawdzania i domysły............( 800zł- regeneracja przepustnicy, ktra nibz bza przyczyna........) Mam już dość........ :(
Moze jakas podpowiedz od Was.....
Pozdrawiam. Seler
Początkujący
 
Od: 7 gru 2010, 11:28
Posty: 5
Skąd: Wrocław/Cieszyn
Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 136 kM Sport Exlusive GG/GY

Postprzez kristoferson1 » 22 gru 2010, 18:28

Sprawdzajcie kable polaczeniowe rozrusznika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 16:41
Posty: 167 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: Mazda 6 2.0 147KM benz GG

Postprzez lukasz393 » 8 lis 2015, 21:23

Witam,

Czy udało się znaleźć przyczynę problemu? Mam podobną sytuację w mojej 3, zegary chodzą, radio gra, światła się świecą a rozrusznik ani drgnie. Sprawdziłem wspomniany wcześniej przekaźnik i jest czysty, bezpieczniki przejrzane.
Początkujący
 
Od: 1 lip 2015, 20:54
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3, 2006, 1.6 cm benzyna

Postprzez zetek » 8 lis 2015, 21:54

Jak rozrusznik nie kręci to może się skończył i trzeba naprawić rozrusznik. A przynajmniej sprawiłeś czy dochodzi prąd do niego ze stacyjki zamiast zadawać pytania i czekać jak ktoś poprowadzi za rączkę bo wszystko jest opisane prędzej, ale lenistwo górą.
Ostatnio edytowano 9 lis 2015, 07:05 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: wulgaryzmy
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez brodaM6 » 9 lis 2015, 06:16

Zawsze można sie dowiedzieć co i jak :)
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez August23 » 4 lip 2016, 23:36

Witam
Ja mam taki problem że na niedogrzanym silniku żeby zapalić muszę długo kręcić rozrusznikiem jak już załapie to zamiast wskoczyć na ponad 1gys. obrotów i obniżyć do tych 700 ~800rpm to powoli wkręca się do tych 700rpm na całkiem zagrzanym silniku też coraz częściej się tak dzieje jeszcze najlepiej pali na zimnym po nocy.
Byłem nawet w ASO na kąpie i nic nie znaleźli jedyne co to wtryski i ciśnienie paliwa tyle powiedzieli ale nie mieli wolnego stanowiska na sprawdzenie.
Wiem że w dizlach jak wtryski padają to na ciepłym silniku nie idzie zapalić w Bendzyniakach jest tak samo????
Sorki za błędy na pewno parę walnołem <glupek2>
Początkujący
 
Od: 3 cze 2014, 16:48
Posty: 27
Skąd: Dębica
Auto: Mazda 6 2.0 16V 147km. będzyna + LPG
rok 2006
nadwozie GY czyli kąbi

Postprzez zetek » 5 lip 2016, 22:48

Czyszczenie przepustnicy i jej adaptacja. jak nie pomoże to sprawdź ciśnienie paliwa oraz na kompie parametry temperatura paliwa MAF itd.
Ewentualnie jeszcze czyszczenie przepływki.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez August23 » 8 lip 2016, 14:17

Przepustnica wyczyszczona MAF był przepłukany może 40tys. Kilometrów temu ale wydaje się dobry poza tym w ASO Mazdy na kąpie sprawdzili parametry był test krutki i długi jakoś tak to nazwali muszę sprawdzić ciśnienie paliwa jakie powinno być 2,5 bara czy więcej?
Mazda 6 2.0 147km.
Początkujący
 
Od: 3 cze 2014, 16:48
Posty: 27
Skąd: Dębica
Auto: Mazda 6 2.0 16V 147km. będzyna + LPG
rok 2006
nadwozie GY czyli kąbi

Postprzez zetek » 10 lip 2016, 10:00

Pewnie zrobili test KOEG, ale on jak jest wszystko w normie to nic nie podpowiada. Ciśnienie sprawdzę bo nie pamietam.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6