Strona 1 z 2

wibracje na jałowym biegu(benz)

PostNapisane: 11 gru 2009, 11:07
przez qrzys
Witajcie,

Jako świeżo upieczony posiadacz 6-tki, mam rzecz jasna kilka wątpliwości natury "czy tak ma być". Poza paroma detalami, póki co największe zastrzeżenia budzą wibracje na jałowym biegu.

Przy rozgrzanym silniku, kręci się wtedy 700-750rpm. I czuje się takie minimalne wibracje.
Przy podniesieniu do 800-1000rpm to znika i jest też cisza, wcześniej jest minimalnie głośniej.
Jakieś sugestie, co z tym zrobić ? Czy może "tak ma być" ?

Co do drugiej części tematu (mogą być powiązane ?). Auto ma przejechane 95k kkm, ostatni przegląd w ASO niemieckim przy 75k km i niestety stało nieruszane od czerwca.
Po oględzinach i odpaleniu silnika okazało się, że w zbiorniczku wspomagania nie ma płynu, a samo wspomaganie nie działa (sam układ zaczął piszczeć po paru minutach). Mechanicy dolali płynu, ok. 0.5l i zaczęło ładnie wszystko działać.
Po jeździe próbnej poszło na warsztat i oględziny, od góry nic się nie znalazło i wyglądało ok. Ale mechanicy zdjęli też pokrywę od dołu (ich własna inicjatywa, dla mnie w sumie szok, w kontekście polskich realiów) i znalazła się nieszczelność w metalowej rurce z układu wspomagania. Zostało to załatane przez nich (oczywiście rurka pójdzie do wymiany przy wizycie w serwisie) i póki co wycieków nie zauważyłem, przejechane ~700km.

Pytanie w sumie takie, czy to że silnik chodził przez kilka-kilkanaście minut (przy nas, nie wiem jak w przeszłości) z za małą ilością płynu w układzie, mogło mieć jakiś niszczycielski wpływ na sam układ wspomagania ? Jak to ew. zweryfikować ?

Jeśli pisałem jakieś herezje w kontekście mechaniki samochodowej, wybaczcie :)

Pozdrawiam,
mimo wszystko wciąż z bananem na twarzy :)

PostNapisane: 11 gru 2009, 11:16
przez cwieta
Na wyciek płynu jest akcja serwisowa. Konkretnie wymiana rurki, jest już o tym na forum. Zadzwoń do ASO podaj VIN i będziesz wiedział co jeszcze masz do zrobienia. Możesz mieć też wgranie nowego programu, praz akcja z intercoolerem ale ta ostatnia z tego co piszą już się zakończyła.

PostNapisane: 11 gru 2009, 22:42
przez qrzys
Dzięki za info, o rurce wiedziałem, natomiast o reszcie nie.

A tak z innej beczki, MMP na swojej stronie (http://www.mazda.pl/) nie podaje do siebie telefonu i trzeba szukać przez google...

wibracje na jałowym biegu + wyciek w układzie wspomagania

PostNapisane: 12 gru 2009, 17:19
przez Enduro
qrzys napisał(a):1.Przy rozgrzanym silniku, kręci się wtedy 700-750rpm. I czuje się takie minimalne wibracje.
Przy podniesieniu do 800-1000rpm to znika i jest też cisza, wcześniej jest minimalnie głośniej.
2....... czy to że silnik chodził przez kilka-kilkanaście minut (przy nas, nie wiem jak w przeszłości) z za małą ilością płynu w układzie, mogło mieć jakiś niszczycielski wpływ na sam układ wspomagania ? )



ad 1.
to dosc trudna sprawa, ale ja podejrzewam, ze moze to byc, ale nie musi, powiazane z uszkodzonym pedalem gazu...
aczkolwiek w pierwszej lini nalezy sprawdzic wszystkie poduszki silnika!
ad.2
nie powinno nic sie negatywnego wydarzac, bo i bez plynu pompa jest w srodku dosc mocna nasmarowana..
pozdr
Enduro

PostNapisane: 12 gru 2009, 23:21
przez magicadm
qrzys napisał(a):Przy rozgrzanym silniku, kręci się wtedy 700-750rpm. I czuje się takie minimalne wibracje.
Przy podniesieniu do 800-1000rpm to znika i jest też cisza, wcześniej jest minimalnie głośniej.
Jakieś sugestie, co z tym zrobić ? Czy może "tak ma być" ?

Olejowa poduszka silnika do wymiany/regeneracji i na 99,9% NIC INNEGO

PostNapisane: 13 gru 2009, 00:11
przez qrzys
magicadm napisał(a):
qrzys napisał(a):Przy rozgrzanym silniku, kręci się wtedy 700-750rpm. I czuje się takie minimalne wibracje.
Przy podniesieniu do 800-1000rpm to znika i jest też cisza, wcześniej jest minimalnie głośniej.
Jakieś sugestie, co z tym zrobić ? Czy może "tak ma być" ?

Olejowa poduszka silnika do wymiany/regeneracji i na 99,9% NIC INNEGO


No to niefajnie, liczyłem że to jednak tylko jakaś kwestia "regulacji obrotów".

PostNapisane: 13 gru 2009, 12:17
przez Hieronim
a akcja serwisowa na przewod wspomagania może już Cię nie objąć.. Sam to załatwiałem na wiosnę i z tego co wiem waznośc ma 5 lat od daty rejestracji

PostNapisane: 13 gru 2009, 14:31
przez magicadm
qrzys napisał(a):No to niefajnie, liczyłem że to jednak tylko jakaś kwestia "regulacji obrotów".

Używki na Allegro kosztuja ok 300zł, tylko trzeba je sprawdzić czy nie "wylane"
A obroty masz OK

PostNapisane: 13 gru 2009, 20:43
przez qrzys
@Hieronim
Jeśli 5 lat, to faktycznie po czasie, zobaczymy co mi powiedzą. Z drugiej strony możliwe, że z tą poprawką od mechaników z BMW mógłbym jeździć i jeździć, żadnych ubytków nie stwierdziłem.

@magicadm
Pisząc o tej poduszce, myślałeś o którejś konkretnie ? (np. z tych http://www.allegro.pl/item847877108_poduszka_lapa_poduszki_silnika_mazda_6_02_08.html )
Żeby się upewnić, trzeba je pewnie wymontować ?

PostNapisane: 13 gru 2009, 21:43
przez magicadm
qrzys napisał(a):Pisząc o tej poduszce, myślałeś o którejś konkretnie

Ta z prawej – tylko ona jest olejowa i tylko ona moze se zepsuć.
Nie trzeba jej deomtować: wystarczy odkręcić osłonę pod silnikiem, podlewarować silnik i poluźnić mocowanie od gory – wszytko będzie jasne – a raczej powinno. U mnie środek poduszki byl dosłownie wyrwany.

PostNapisane: 14 gru 2009, 09:06
przez qrzys
Ok, zweryfikuję to więc u mechanika. Zgłoszę tez problem w serwisie Mazdy, ciekawe jaka będzie diagnoza.

A tak z mechanicznego punktu widzenia, jak to jest, że wibracje mam tylko na najniższych obrotach, a odrobinę wyżej już ich nie ma ? Silnik wpada w rezonans akurat dla takiej częstotliwości drgań, a dla wyższej już nie ? Czy tez może wtedy coś te drgania pochłania ? Sorry za ewentualne herezje ;)

PostNapisane: 14 gru 2009, 10:45
przez cwieta
Jestem po rozmowie z ASO Mazdy , akcja z wymianą przewodu wspomagania oraz zmiana oprogramowania komputera trwa tylko do 2.01.2010.

PostNapisane: 14 gru 2009, 10:55
przez Myjk
cwieta napisał(a):akcja z wymianą przewodu wspomagania trwa tylko do 2.01.2010

To jeszcze masz czas ;)

cwieta napisał(a):zmiana oprogramowania komputera trwa tylko do 2.01.2010

Tu coś kłamią chyba...

PS akcja na IC do kiedy trwa? :P

PostNapisane: 14 gru 2009, 10:57
przez Grzyby
Myjk napisał(a):PS akcja na IC do kiedy trwa?

chyba trwała :P

PostNapisane: 14 gru 2009, 11:06
przez cwieta
Grzyby napisał(a):
Myjk napisał(a):PS akcja na IC do kiedy trwa?

chyba trwała :P


do 30.11.2009 :(

drgania

PostNapisane: 14 gru 2009, 11:22
przez Enduro
sorry za te moje trzy grosze,
ale znam osobiscie dwie historie M5 i M6 z CiTD,
i z tymi motorami ASO walczylo sporo czasu i szczerze to:
nie znalezli przyczyny,
pomimo, ze sprawdzali kola zawieszenia,
czyscili oprogramowanie, wymieniali podzespoly elektroniczne,
pod koniec kompresor klimy a na koniec kpl. silnik, bo sprawdzili,
ze kompresja jest troche nizsza od zalecanej przez dokumentacje wew.
jak dla nowego, jeszcze na gwaracji auta!
i w obydwu modelach pedal gazu swirowal!
ale nie jest to 100% diagnoza z mojej strony tylko takie internetowe spostrzezenie, ktore bazuje nie na domyslach czy wrozbach,
tylko na realnych historiach.
pozdr.
Enduro

PostNapisane: 14 gru 2009, 11:49
przez qrzys
@Enduro
Ale jak na drgania miałby wpływać świrujący pedał gazu ? O ile teoria z poduszkami silnika do mnie przemawia (vide mój wywód o rezonansie ;) ), to wpływu pedału gazu już nie czuję. Chyba tylko wtedy, gdyby faktycznie miał powodować że obroty minimalne są za niskie, a te wszak podobno są ok.

PostNapisane: 14 gru 2009, 12:01
przez Grzyby
Enduro napisał(a):CiTD

qrzys ma benzyniaka :)

PostNapisane: 14 gru 2009, 14:29
przez Enduro
Grzyby napisał(a):
Enduro napisał(a):CiTD

qrzys ma benzyniaka :)

okay! moje przeoczenie!
qrzys napisał(a):@Enduro
Ale jak na drgania miałby wpływać świrujący pedał gazu ?

wyobraz sobie lub sprobuj sam dosc szybko i krotko naciskac pedal gazu,
przez co silnik bedzie pobudzany a drgania beda wyczuwalne...
o tym wspominalem, choc w benzynie nie ma elektr. pedalu gazu...chyba!?
pozdr.
E

PostNapisane: 17 gru 2009, 20:09
przez gacek
Podepnę się pod temat bo dzisiaj zauważyłem również u siebie drania odczuwalne wewnątrz na biegu jałowym.
Ta poduszka olejowa jest jedna czy dwie ? Jaki szacowany koszt nowej, oczywiście zamiennika jeżeli taki istnieje. Roboty z tym dużo tzn koszt robocizny?

Pech chciał że dzisiaj jeszcze dostałem kamyczkiem w przednią szybę :) ale pękła dopiero pod domem. Wymieniał ktoś ostatnio czołówkę, bo jeszcze nie dzwonilem, zreszta wszystko juz pozamykane. W 500 PLN się zmieszczę?.