Regulacja zaworów w silniku

Postprzez lukasmank » 3 kwi 2016, 11:25

Ktoś próbował z tymi szklankami od Forda? Ponoć to dwie różne głowice chyba, że polifcie.

Mój telefon pisze to co on chce a nie Ja
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2016, 21:22
Posty: 152 (1/0)
Skąd: Pniewy
Auto: Mazda 6 gy
2003
2,0 141 benzyna

Postprzez wasilek » 3 kwi 2016, 11:53

[quote="lukasmank"] Ja mam taki silnik jak Ty i kupilem szklanki z Forda. Sa identyczne! Nie wiem jak w polifcie.
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2012, 13:20
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 (GG / GY) 2.0l benzyna Sport Kombi Exclusive
141 KM LF-DE 2003

Postprzez rymko » 3 kwi 2016, 12:37

lukasmank napisał(a):Ktoś próbował z tymi szklankami od Forda? Ponoć to dwie różne głowice chyba, że polifcie.

A możesz napisać gdzie to wyczytałeś, bo ponoć .....nie czytasz wątków na tym forum <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez dzux » 9 kwi 2016, 21:58

Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez small1984 » 19 kwi 2016, 21:22

Szklanki z forda pasują jak ulał tyle że trzeba wiedzieć jakie zamówić ja musiałem wymieniać bo tam gdzie miałem dodać odjąłem i na odwrót :P
Zawory już nie klepią za to okazało się iż mam uszkodzony wął korbowy <płacze>
Początkujący
 
Od: 13 mar 2016, 14:47
Posty: 8
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 6 2.3 PB 2006r

Postprzez wasilek » 19 kwi 2016, 21:32

small1984 A jak stwierdzileś, że masz uszkodzony wał? Jakie to były uszkodzenia i jakie objawy?
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2012, 13:20
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 (GG / GY) 2.0l benzyna Sport Kombi Exclusive
141 KM LF-DE 2003

Postprzez small1984 » 19 kwi 2016, 21:45

pierwsze podejrzenie trafne zresztą było na uszczelkę pod głowicą brak zasilanie olejem wariatora
objawy metaliczny podźwięk przy schodzeniu silnika z obrotów jak już silnik został rozebrany okazało się iż jeden z tłoków jest lekko zapadnięty po zdjęciu wszystkiego i rozebraniu na części pierwsze okazało się że kilka zębów na wale jest dosłownie wyłamanych a sam wał nie trzyma nominalnych parametrów
Początkujący
 
Od: 13 mar 2016, 14:47
Posty: 8
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 6 2.3 PB 2006r

Postprzez wasilek » 19 kwi 2016, 21:50

small1984 A czy ten dzwięk było słychać wewnątrz auta? I czy poza dzwiękiem były jakieś inne objawy (zachowanie podczas jazdy)?
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2012, 13:20
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 (GG / GY) 2.0l benzyna Sport Kombi Exclusive
141 KM LF-DE 2003

Postprzez small1984 » 19 kwi 2016, 22:00

Powiem tak madzie kupiłem już z takim silnikiem i wiedziałem że jest do roboty nie mam odniesienia do sprawnego motoru więc ciężko się wypowiedzieć głębiej w temacie generalnie nic nie szarpało ani nie było problemów z przyspieszaniem po za klekotaniem jak rasowy diesel i metalicznym podźwiękiem coś w stylu luźnego łańcucha rozrządu autko jeździło całkiem przyjemnie (z komisu do mechanika jakieś 20 Km ) plus będzie z 10 jazdy próbnej
Początkujący
 
Od: 13 mar 2016, 14:47
Posty: 8
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 6 2.3 PB 2006r

Postprzez ralfvip » 23 kwi 2016, 13:06

Witam,
W swoim aucie mam przejechane 230 000km z czego na gazie 100 000km.
W związku z tym przyszedł czas na sprawdzenie luzów zaworowych.
Będę to robił po raz pierwszy.
Może ktoś polecić porządny warsztat w Warszawie lub okolicach lub w województwie mazowieckim, gdzie mógłbym sprawdzić te luzy i ewentualnie je wyregulować?
Zależy mi na sprawdzonym warsztacie do którego można mieć pełne zaufanie.
Proszę podesłać adresy warsztatów. Będę wdzięczny.
Z góry dziękuję za pomoc.
Rafał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2011, 10:06
Posty: 177
Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium

Postprzez DeviS » 23 kwi 2016, 15:14

ralfvip napisał(a):Może ktoś polecić porządny warsztat w Warszawie lub okolicach lub w województwie mazowieckim


Na forum jest watek odnosnie polecanych warsztatow. Jesli chodzi o Warszawe to dowiadywalem sie u roznych mechanikow. Od razu odrzucalem tych co twierdzili ze w Mazdzie jest hydraulika lub regulacja na plytkach, widocznie nigdy tego nie robili w tych silnikach wiec lepiej nie ryzykowac. Przedzial cenowy w Stolicy waha sie od 300 do 1000 PLN za sama robocizne + koszt sprawdzenia + koszt szklanek + koszt uszczelki ;) Szczerze to nie wydaje mi sie aby byla to jakas skomplikowana operacja aby placic az takie pieniadze – najwazniejsze aby ktos juz wiedzial i robil to wczesniej np w silniku Forda lub Mazdy ;) Osobiscie jeszcze sie nie zdecydowalem na to, chyba najpierw znajde jakiegos znajomego ktory sprawdzi mi luzy aby nie wyszlo ze tak naprawde bede mial 3 szklanki do wymiany a Magik mi powie ze trzeba 12 :P takze z tym zaufaniem raczej bym nie przesadzal, wiadomo ze kazdy chce zarobic ;) jak chcesz jakas liste warsztatow do napisz PW ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez ralfvip » 24 kwi 2016, 20:38

DaviS dzięki za info.
Czy ktoś jeszcze zna jakieś dobre warsztaty gdzie można wyregulować zawory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2011, 10:06
Posty: 177
Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium

Postprzez DeviS » 24 kwi 2016, 23:35

ralfvip napisał(a):DaviS dzięki za info


DeviS !! :P Nie ma za co :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez ralfvip » 16 maja 2016, 17:44

W środę 18.05.2016 jestem umówiony do Japan Serwis w Zabkach na regulacje zaworow, wymianę tarcz i klocków z tylu oraz diagnostyke ABS. Po wizycie napisze jakie maja ceny i jaki jest poziom uslug w tym warsztacie. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2011, 10:06
Posty: 177
Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium

Postprzez ralfvip » 21 maja 2016, 12:31

Już po wizycie. 8 szklanek na wydechu wymieniono. Auto ma przejechane 230 000 km z czego 120 000km na gazie
Wczesniej nic z zaworami nie bylo robione. Mechanik powiedzial ze jeszcze 15 000km i bylyby podparte zawory.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2011, 10:06
Posty: 177
Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium

Postprzez dzux » 21 maja 2016, 13:37

Miałeś napisać jaka cena?
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez ralfvip » 21 maja 2016, 21:48

Robocizna 700zl, 8 szklanek 300zl.calosc 1000zl.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2011, 10:06
Posty: 177
Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium

Postprzez DeviS » 22 maja 2016, 00:17

A pomiar luzow i nowa uszczelka pokrywy zaworow juz w cenie robocizny ? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez ralfvip » 22 maja 2016, 11:36

Pomiar tak.uszczelka okolo 150zl dodatkowo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2011, 10:06
Posty: 177
Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium

Postprzez DeviS » 23 maja 2016, 00:12

ralfvip a jakie miales objawy ze zdecydowales sie na regulacje ? I jaka roznica po regulacji w kulturze pracy i dynamice silnika ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6