Regulacja zaworów w silniku
Dodam jeszcze dla jasności ze gość w serwisie powiedzial iż nie ma takiej potrzeby dla calego okresu żywotności silnika tylko nie potrafil określić ile ta żywotność wynosi z tego co widziałem nie masz LPG i dużego przebiegu też raczej nie więc dla własnego świetego spokoju zrobił bym to przy 150tys km i jeśli było by wszystko w porządku masz spokój na kolejne kilka lat takie jest moje zdanie a koszt sprawdzenia nie wydaje się być jakiś wygórowany
Cudowny silnik mazdy wydaje się być bezobsługowy wg instrukcji europejskiej, ale nie amerykańskiej.
Dodam, że wymiany oleju w USA też częstsze i jego specyfikacja zawężona w stosunku do europejskiej.
Wymian płynu w skrzyni automatycznej też brak.
Chiciaż silnik ten sam, to podejście do tematu Obslugi różne.
Mnie powiedzieli w serwisie, że jeszcze regulacji nie robili, ale jak spytałem o koszty takiej operacji to przestałem się dziwić. Swoją drogą, co to za technologia w M6, że bez hydraulicznych popychaczy luzy utrzymują się w normie
Dodam, że wymiany oleju w USA też częstsze i jego specyfikacja zawężona w stosunku do europejskiej.
Wymian płynu w skrzyni automatycznej też brak.
Chiciaż silnik ten sam, to podejście do tematu Obslugi różne.
Mnie powiedzieli w serwisie, że jeszcze regulacji nie robili, ale jak spytałem o koszty takiej operacji to przestałem się dziwić. Swoją drogą, co to za technologia w M6, że bez hydraulicznych popychaczy luzy utrzymują się w normie
Aty sam robiłeś regulacje masz fotki ,podpowiedzi ,bo przeważnie coś co jest proste okazuje sie ,ja ostanio przygotowałem TB do thin blade i thru wot i co Thru wot zrobię ale nie mogę za cholerę,wyjąc ślimaka z rolką .
Dopisano piątek, 27 lutego 2015, 18:51:
No ja muszę w tym roku olej w skrzyni zmienic
Dopisano piątek, 27 lutego 2015, 18:51:
No ja muszę w tym roku olej w skrzyni zmienic
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Witam jako swiezak wszystkich uzytkownikow tego forum. Poniewaz jestem w trakcie poszukiwania drugiego wiekszego auta ktore wyposaze w LPG jednym z typow jest Mazda 6. Wiadomo ze przy LPG trzeba zwracac uwage na luzy zaworowe zwlaszcza na wydechu. Idealne rozwiazanie gdyby zawory mialy calkowicie hydrauliczna regulacje czyli bezobslugowa choc tez nie do konca z tym tak jest. Z racji ze przepracowalem jako mechanik dobre pare lat w roznych ASO poza PL podziele sie swoimi doswiadczeniami.
Mazda 6 silniki benzynowe 2.0 i 2.3 nie maja hydraulicznej regulacji. O 1.8 nie bede sie wypowiadal bo tego nie biore pod uwage przy zakupie auta i nie zaglebialem sie w jego konstrukcje.
Regulacja zaworow polaga na wymianie calych szklanek. Jezeli luz jest za maly szklanke mozna przeszlifowac. Procedura na silniku zimnym:
1) wykrecamy swiece zaplonowe dla latwego krecenia silnikiem i zdejmujemy pokrywe zaworow.
2) szczelinomierzem mierzymy luz na kazdym zaworze i zapisujemy. Zawor musi byc calkowicie zamkniety czyli krzywka na walku rozrzadu pionowo do gory. Krecimy walem korbowym za pomoca klucza lub najwyzszy bieg zalaczony jedno kolo przednie w powietrzu i nim krecimy. Obrot walu ma byc zgodny z normalna praca silnika.
3) jezeli zawory wymagaja regulacji ....ustawiamy polozenie pierwszego cylindra w TDC czyli w najwyzszym punkcie tloka w cyklu sprezania. Tylko luzujemy kola zebate na walkach rozrzadu a nastepnie napinacz lancucha rozrzadu. Dla pewnosci zeby lancuch nam nie uciekl do silnika mozemy drutem do czegos podwiesic. Odkrecamy calkowicie kola zebate i je sciagamy.
4) Zaznaczamy panewki trzymajace oba walki rozrzadu i je odkrecamy. Odkrecanie srob cos ala dokrecanie glowicy kazda srobe po jednym obrocie tak aby zawory rownomiernie unosily walek inaczej grozi to peknieciem walka rozrzadu.
5) Wyciagamy szklanki z zaworow ktore maja byc wyregulowane. Teraz mikrometr i mierzymy szklanke czyli jej grubosc miedzy powierzchnia styku z krzywka i wewnatrz gdzie trzonek zaworu sie opiera. Kalkulator i obliczanie. Albo nam brakuje albo za duzo i szukanie/zakup odpowiedniej. Jak za gruba mozna przeszlifowac.
6) wkladamy szklanki, kladziemy walki rozrzadu tak aby krzywki na pierwszym cylindrze byly skierowane do gory, dokrecamy panewki walkow na styl glowicy niewielkimi obrotami aby walek powoli i rownomiernie usiadl. Klucz dynamometryczny i dokrecamy wedlug podanej sily w Nm. Przed monazem warto przedmuchac kanaly olejowe w panewkach i walkach rozrzadu.
7) zakladamy kola zebate i lancuch. Lancuch ma byc prosty od strony kierunku obrotu silnika. Sprawdzamy znaki ustawienia rozrzadu na kolach zebatych i wale korbowym. Jezeli OK to dokrecamy kola zebate i dokrecamy napinacz lancucha rozrzadu. Klucz dynamometryczny i koncowe dokrecenie kol zebatych na walkach rozrzadu. Na pewno sa dodatkowe zabezpieczenia przed poluzowaniem i je montujemy.
8) recznie krecimy delikatnie silnikiem 2x 360* i sprawdzamy znaki rozrzadu czy sa na 100% na swoim miejscu. Jezeli przy kreceniu wysapi jaks blokada ...rozrzad zle zmontowany nie krecimy dalej bo powyginamy zawory.
9) dekiel na zawory, swiece i przewody, reszta gratow i odpal. Moze przez pierwsze 1-2 min byc troche glosno ale sie uspoki po osiagnieciu cisnienia przez olej. Tylko za pierwszym odpaleniem.
Ktos napisal ze Mazda za regulacje zaworow kasuje 500-600zl. To co opisalem zajmuje doswiadczonemu mechanikowi min. 2-3h. Samo sprawdzenie luzow to 30min. Dodam ze szklanki sie nie niszcza i mozna je uzywac wielokrotnie. Luz powstaje tylko na gniazdach i zaworach lub na krzywkach walku rozrzadu wina zlego smarowania. Nawet jak nic nie klekocze pod pokrywa zaworow nie znaczy ze luzy zaworowe sa OK. Jak za maly luz to i tak nic nie slychac. Wedlug instrukcji regulacja luzow po 120 czy tez 200K km to mit. Przy takim rozwiazaniu ze szklankami warto sprawdzac po kazdych 50-60K km z wlasnego doswiadczenia i nie tylko w Mazdach. Z LPG co 30K Km i mozna smigac bez zadnych problemow.
Mam nadzieje ze ktomus troche pomoglem w temacie regulacji zaworow w Mazdzie.
Mazda 6 silniki benzynowe 2.0 i 2.3 nie maja hydraulicznej regulacji. O 1.8 nie bede sie wypowiadal bo tego nie biore pod uwage przy zakupie auta i nie zaglebialem sie w jego konstrukcje.
Regulacja zaworow polaga na wymianie calych szklanek. Jezeli luz jest za maly szklanke mozna przeszlifowac. Procedura na silniku zimnym:
1) wykrecamy swiece zaplonowe dla latwego krecenia silnikiem i zdejmujemy pokrywe zaworow.
2) szczelinomierzem mierzymy luz na kazdym zaworze i zapisujemy. Zawor musi byc calkowicie zamkniety czyli krzywka na walku rozrzadu pionowo do gory. Krecimy walem korbowym za pomoca klucza lub najwyzszy bieg zalaczony jedno kolo przednie w powietrzu i nim krecimy. Obrot walu ma byc zgodny z normalna praca silnika.
3) jezeli zawory wymagaja regulacji ....ustawiamy polozenie pierwszego cylindra w TDC czyli w najwyzszym punkcie tloka w cyklu sprezania. Tylko luzujemy kola zebate na walkach rozrzadu a nastepnie napinacz lancucha rozrzadu. Dla pewnosci zeby lancuch nam nie uciekl do silnika mozemy drutem do czegos podwiesic. Odkrecamy calkowicie kola zebate i je sciagamy.
4) Zaznaczamy panewki trzymajace oba walki rozrzadu i je odkrecamy. Odkrecanie srob cos ala dokrecanie glowicy kazda srobe po jednym obrocie tak aby zawory rownomiernie unosily walek inaczej grozi to peknieciem walka rozrzadu.
5) Wyciagamy szklanki z zaworow ktore maja byc wyregulowane. Teraz mikrometr i mierzymy szklanke czyli jej grubosc miedzy powierzchnia styku z krzywka i wewnatrz gdzie trzonek zaworu sie opiera. Kalkulator i obliczanie. Albo nam brakuje albo za duzo i szukanie/zakup odpowiedniej. Jak za gruba mozna przeszlifowac.
6) wkladamy szklanki, kladziemy walki rozrzadu tak aby krzywki na pierwszym cylindrze byly skierowane do gory, dokrecamy panewki walkow na styl glowicy niewielkimi obrotami aby walek powoli i rownomiernie usiadl. Klucz dynamometryczny i dokrecamy wedlug podanej sily w Nm. Przed monazem warto przedmuchac kanaly olejowe w panewkach i walkach rozrzadu.
7) zakladamy kola zebate i lancuch. Lancuch ma byc prosty od strony kierunku obrotu silnika. Sprawdzamy znaki ustawienia rozrzadu na kolach zebatych i wale korbowym. Jezeli OK to dokrecamy kola zebate i dokrecamy napinacz lancucha rozrzadu. Klucz dynamometryczny i koncowe dokrecenie kol zebatych na walkach rozrzadu. Na pewno sa dodatkowe zabezpieczenia przed poluzowaniem i je montujemy.
8) recznie krecimy delikatnie silnikiem 2x 360* i sprawdzamy znaki rozrzadu czy sa na 100% na swoim miejscu. Jezeli przy kreceniu wysapi jaks blokada ...rozrzad zle zmontowany nie krecimy dalej bo powyginamy zawory.
9) dekiel na zawory, swiece i przewody, reszta gratow i odpal. Moze przez pierwsze 1-2 min byc troche glosno ale sie uspoki po osiagnieciu cisnienia przez olej. Tylko za pierwszym odpaleniem.
Ktos napisal ze Mazda za regulacje zaworow kasuje 500-600zl. To co opisalem zajmuje doswiadczonemu mechanikowi min. 2-3h. Samo sprawdzenie luzow to 30min. Dodam ze szklanki sie nie niszcza i mozna je uzywac wielokrotnie. Luz powstaje tylko na gniazdach i zaworach lub na krzywkach walku rozrzadu wina zlego smarowania. Nawet jak nic nie klekocze pod pokrywa zaworow nie znaczy ze luzy zaworowe sa OK. Jak za maly luz to i tak nic nie slychac. Wedlug instrukcji regulacja luzow po 120 czy tez 200K km to mit. Przy takim rozwiazaniu ze szklankami warto sprawdzac po kazdych 50-60K km z wlasnego doswiadczenia i nie tylko w Mazdach. Z LPG co 30K Km i mozna smigac bez zadnych problemow.
Mam nadzieje ze ktomus troche pomoglem w temacie regulacji zaworow w Mazdzie.
-
Christoph
Od siebie dodam, że nie ma co wpadac w panikę jak ktos ma LPG. W sobotę miałem sprawdzene luzy zaworowe i wyszły książkowo. Auto Ma prawie 170tys przebiegu, z czego 50tys na LPG.
W Warszawie (po za ASO) od 200-350 zł
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Samo sprawdzenie ..Jezeli uzywanie kluczy i brudne lapy nie sa problemem to koszt zakupu szczelinomierza 15-20 PLN. 6cio pak kolage zaprosic to pomoze kolkiem krecic. Przy okazji swiece mozna sobie wymienic i uszczelke pod pokrywka zaworow wymienic jak przepuszczala. O ile nie popekana i sparciala mozna potraktowac czerwonym silikonem tym do wysokich temp. Czas milo spedzony i satysfakcja ze samemu no i min. 2 stowki w kieszeni.
Ja szukam 6ki kombi silnik 2.3L model po lifcie. Jezeli mozecie poradzic gdzie szukac ewentulnej korozji aby na mine nie wdepnac bede bardzo wdzieczny bo z blacharka to mam stycznosc jedynie przy otwieraniu puszek.
Ja szukam 6ki kombi silnik 2.3L model po lifcie. Jezeli mozecie poradzic gdzie szukac ewentulnej korozji aby na mine nie wdepnac bede bardzo wdzieczny bo z blacharka to mam stycznosc jedynie przy otwieraniu puszek.
-
Christoph
Christoph napisał(a):Jezeli mozecie poradzic gdzie szukac ewentulnej korozji aby na mine nie wdepnac bede bardzo wdzieczny
to już w innych wątkach kolega znajdzie odpowiedzi, wystarczy poszukać...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Koszt sprawdzenia i ustawienia luzów wynosi tyle, ile dany mechanik sobie zażyczy.
Mam nadzieje, że pomogłem!
Mam nadzieje, że pomogłem!
Ostatnio edytowano 2 mar 2016, 15:19 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
mick napisał(a):podobno w silniku 2,3 jest jakoś drogo (wymiana szklanek) ?
Hmmm... myśle że cena najbardziej zależy od zakładu w którym będziesz to robił (tak jak pisał CLAU)... ale wydaje mi się że silnik 2.3 jakoś nie będzie odstawał cenowo od 1.8 i 2.0. Zasada sprawdzenia luzów i ewentualna wymiana szklanek jest chyba taka sama jak w pozostałych dwóch silnikach. Osobiście jak się dowiadywałem to cena za samą robociznę waha się od 300zł do 1000zł + koszt uszczelki + koszt szklanek także jak widzisz jest bardzo zróżnicowany Napewno idzie znaleźć jeszcze drożej (np ASO ;p).
Mam pytanie czy w silniku 1.8 120 KM benzyna też się reguluje zawory? Czy tam są hydrauliczne zawory?
-
tu125
Ja się może coś wypowiem bo byłem na sprawdzeniu luzów. Cena to 330zł w Aso Anndora Kraków.
Robocizna gdybym się decydował to 1080zł. Koszt 1 szt szklanki to 92zł. Więc po wyliczeniach Aso na regulacje musiałbym wydać 3000zł, więc zapłaciłem z bólem serca kwotę 330zł i odjechałem
Robocizna gdybym się decydował to 1080zł. Koszt 1 szt szklanki to 92zł. Więc po wyliczeniach Aso na regulacje musiałbym wydać 3000zł, więc zapłaciłem z bólem serca kwotę 330zł i odjechałem
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
[quote="xRafalx"] I jaki masz luz?
A co do ceny części, to mi wyszło z oryginalnymi szklankami Forda (są takie same) ok 30zł za sztuke, robi się tylko wydechowe, bo one siadają. Więc masz jakieś 240zł za szklanki. Do tego ja wymieniałem uszczelkę, chodź moja nie była w najgorszym stanie koszt ok 100zł. Więc tyle co wydałeś za sprawdzenie kosztują graty ((((
Ale jeżeli chodzi o cenę sprawdzenia to pojechali..... To jest ok 20-30min roboty..... Masakra za odpięcie 4 kabli i wykręcenie kilkunastu śrub...
A co do ceny części, to mi wyszło z oryginalnymi szklankami Forda (są takie same) ok 30zł za sztuke, robi się tylko wydechowe, bo one siadają. Więc masz jakieś 240zł za szklanki. Do tego ja wymieniałem uszczelkę, chodź moja nie była w najgorszym stanie koszt ok 100zł. Więc tyle co wydałeś za sprawdzenie kosztują graty ((((
Ale jeżeli chodzi o cenę sprawdzenia to pojechali..... To jest ok 20-30min roboty..... Masakra za odpięcie 4 kabli i wykręcenie kilkunastu śrub...
- Od: 14 sie 2012, 13:20
- Posty: 118
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda6 (GG / GY) 2.0l benzyna Sport Kombi Exclusive
141 KM LF-DE 2003
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6