Regulacja zaworów w silniku

Postprzez DeviS » 25 lut 2015, 22:14

Dodam jeszcze dla jasności ze gość w serwisie powiedzial iż nie ma takiej potrzeby dla calego okresu żywotności silnika tylko nie potrafil określić ile ta żywotność wynosi ;) z tego co widziałem nie masz LPG i dużego przebiegu też raczej nie więc dla własnego świetego spokoju zrobił bym to przy 150tys km i jeśli było by wszystko w porządku masz spokój na kolejne kilka lat ;) takie jest moje zdanie ;) a koszt sprawdzenia nie wydaje się być jakiś wygórowany ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez dejneks » 25 lut 2015, 22:19

Ok dzięki za odpowiedź, tak zrobię ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 sty 2015, 08:53
Posty: 1035 (35/29)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda RX8 FUJIN

Postprzez thing » 26 lut 2015, 14:10

Producent nie przewiduje, ale to nie znaczy że nie trzeba jak coś zacznie się dziać. Ja musze sprawdzić bo mam LPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez rymko » 26 lut 2015, 16:22

Cudowny silnik mazdy wydaje się być bezobsługowy wg instrukcji europejskiej, ale nie amerykańskiej.
Dodam, że wymiany oleju w USA też częstsze i jego specyfikacja zawężona w stosunku do europejskiej.
Wymian płynu w skrzyni automatycznej też brak.
Chiciaż silnik ten sam, to podejście do tematu Obslugi różne.
Mnie powiedzieli w serwisie, że jeszcze regulacji nie robili, ale jak spytałem o koszty takiej operacji to przestałem się dziwić. Swoją drogą, co to za technologia w M6, że bez hydraulicznych popychaczy luzy utrzymują się w normie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez brodaM6 » 27 lut 2015, 18:51

Aty sam robiłeś regulacje <co?> masz fotki <co?> ,podpowiedzi ,bo przeważnie coś co jest proste okazuje sie <dupa> ,ja ostanio przygotowałem TB do thin blade i thru wot i co <dupa> Thru wot zrobię ale nie mogę za cholerę,wyjąc ślimaka z rolką .

Dopisano piątek, 27 lutego 2015, 18:51:

No ja muszę w tym roku olej w skrzyni zmienic <spoko>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez rymko » 27 lut 2015, 19:11

Oczywiście, ze robiłem i pisałem o tym na forum.
Kto musi, że to proste :D :D
Pomiar luzów jest prosty, ale do regulacji trzeba się przygotować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez Christoph » 8 lis 2015, 18:42

Witam jako swiezak wszystkich uzytkownikow tego forum. Poniewaz jestem w trakcie poszukiwania drugiego wiekszego auta ktore wyposaze w LPG jednym z typow jest Mazda 6. Wiadomo ze przy LPG trzeba zwracac uwage na luzy zaworowe zwlaszcza na wydechu. Idealne rozwiazanie gdyby zawory mialy calkowicie hydrauliczna regulacje czyli bezobslugowa choc tez nie do konca z tym tak jest. Z racji ze przepracowalem jako mechanik dobre pare lat w roznych ASO poza PL podziele sie swoimi doswiadczeniami.
Mazda 6 silniki benzynowe 2.0 i 2.3 nie maja hydraulicznej regulacji. O 1.8 nie bede sie wypowiadal bo tego nie biore pod uwage przy zakupie auta i nie zaglebialem sie w jego konstrukcje.
Regulacja zaworow polaga na wymianie calych szklanek. Jezeli luz jest za maly szklanke mozna przeszlifowac. Procedura na silniku zimnym:
1) wykrecamy swiece zaplonowe dla latwego krecenia silnikiem i zdejmujemy pokrywe zaworow.
2) szczelinomierzem mierzymy luz na kazdym zaworze i zapisujemy. Zawor musi byc calkowicie zamkniety czyli krzywka na walku rozrzadu pionowo do gory. Krecimy walem korbowym za pomoca klucza lub najwyzszy bieg zalaczony jedno kolo przednie w powietrzu i nim krecimy. Obrot walu ma byc zgodny z normalna praca silnika.
3) jezeli zawory wymagaja regulacji ....ustawiamy polozenie pierwszego cylindra w TDC czyli w najwyzszym punkcie tloka w cyklu sprezania. Tylko luzujemy kola zebate na walkach rozrzadu a nastepnie napinacz lancucha rozrzadu. Dla pewnosci zeby lancuch nam nie uciekl do silnika mozemy drutem do czegos podwiesic. Odkrecamy calkowicie kola zebate i je sciagamy.
4) Zaznaczamy panewki trzymajace oba walki rozrzadu i je odkrecamy. Odkrecanie srob cos ala dokrecanie glowicy kazda srobe po jednym obrocie tak aby zawory rownomiernie unosily walek inaczej grozi to peknieciem walka rozrzadu.
5) Wyciagamy szklanki z zaworow ktore maja byc wyregulowane. Teraz mikrometr i mierzymy szklanke czyli jej grubosc miedzy powierzchnia styku z krzywka i wewnatrz gdzie trzonek zaworu sie opiera. Kalkulator i obliczanie. Albo nam brakuje albo za duzo i szukanie/zakup odpowiedniej. Jak za gruba mozna przeszlifowac.
6) wkladamy szklanki, kladziemy walki rozrzadu tak aby krzywki na pierwszym cylindrze byly skierowane do gory, dokrecamy panewki walkow na styl glowicy niewielkimi obrotami aby walek powoli i rownomiernie usiadl. Klucz dynamometryczny i dokrecamy wedlug podanej sily w Nm. Przed monazem warto przedmuchac kanaly olejowe w panewkach i walkach rozrzadu.
7) zakladamy kola zebate i lancuch. Lancuch ma byc prosty od strony kierunku obrotu silnika. Sprawdzamy znaki ustawienia rozrzadu na kolach zebatych i wale korbowym. Jezeli OK to dokrecamy kola zebate i dokrecamy napinacz lancucha rozrzadu. Klucz dynamometryczny i koncowe dokrecenie kol zebatych na walkach rozrzadu. Na pewno sa dodatkowe zabezpieczenia przed poluzowaniem i je montujemy.
8) recznie krecimy delikatnie silnikiem 2x 360* i sprawdzamy znaki rozrzadu czy sa na 100% na swoim miejscu. Jezeli przy kreceniu wysapi jaks blokada ...rozrzad zle zmontowany nie krecimy dalej bo powyginamy zawory.
9) dekiel na zawory, swiece i przewody, reszta gratow i odpal. Moze przez pierwsze 1-2 min byc troche glosno ale sie uspoki po osiagnieciu cisnienia przez olej. Tylko za pierwszym odpaleniem.

Ktos napisal ze Mazda za regulacje zaworow kasuje 500-600zl. To co opisalem zajmuje doswiadczonemu mechanikowi min. 2-3h. Samo sprawdzenie luzow to 30min. Dodam ze szklanki sie nie niszcza i mozna je uzywac wielokrotnie. Luz powstaje tylko na gniazdach i zaworach lub na krzywkach walku rozrzadu wina zlego smarowania. Nawet jak nic nie klekocze pod pokrywa zaworow nie znaczy ze luzy zaworowe sa OK. Jak za maly luz to i tak nic nie slychac. Wedlug instrukcji regulacja luzow po 120 czy tez 200K km to mit. Przy takim rozwiazaniu ze szklankami warto sprawdzac po kazdych 50-60K km z wlasnego doswiadczenia i nie tylko w Mazdach. Z LPG co 30K Km i mozna smigac bez zadnych problemow.

Mam nadzieje ze ktomus troche pomoglem w temacie regulacji zaworow w Mazdzie.
Christoph
 

Postprzez t34567 » 9 lis 2015, 12:10

Od siebie dodam, że nie ma co wpadac w panikę jak ktos ma LPG. W sobotę miałem sprawdzene luzy zaworowe i wyszły książkowo. Auto Ma prawie 170tys przebiegu, z czego 50tys na LPG.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez mudol » 9 lis 2015, 14:12

Jaki jest obecnie koszt sprawdzenia luzów w warszatach?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2015, 21:54
Posty: 149 (1/3)
Skąd: Poznań
Auto: mazda 6 2.0 pb 2005 lift 147km lpg

Postprzez Danmazda » 9 lis 2015, 14:21

W Warszawie (po za ASO) od 200-350 zł
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez t34567 » 9 lis 2015, 17:01

mudol napisał(a):Jaki jest obecnie koszt sprawdzenia luzów w warszatach?


Flaszka śliwowicy :) Znajomy mi robił. W serwisach mowili 150-250zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez Christoph » 9 lis 2015, 20:35

Samo sprawdzenie ..Jezeli uzywanie kluczy i brudne lapy nie sa problemem to koszt zakupu szczelinomierza 15-20 PLN. 6cio pak kolage zaprosic to pomoze kolkiem krecic. Przy okazji swiece mozna sobie wymienic i uszczelke pod pokrywka zaworow wymienic jak przepuszczala. O ile nie popekana i sparciala mozna potraktowac czerwonym silikonem tym do wysokich temp. Czas milo spedzony i satysfakcja ze samemu no i min. 2 stowki w kieszeni.
Ja szukam 6ki kombi silnik 2.3L model po lifcie. Jezeli mozecie poradzic gdzie szukac ewentulnej korozji aby na mine nie wdepnac bede bardzo wdzieczny bo z blacharka to mam stycznosc jedynie przy otwieraniu puszek.
Christoph
 

Postprzez dobrzyn22 » 9 lis 2015, 20:52

Christoph napisał(a):Jezeli mozecie poradzic gdzie szukac ewentulnej korozji aby na mine nie wdepnac bede bardzo wdzieczny

to już w innych wątkach kolega znajdzie odpowiedzi, wystarczy poszukać... <czytaj>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mick » 1 mar 2016, 10:17

Witam a może ktoś wie ile kosztuje sprawdzenie i ewentualne ustawienie luzów w silniku 2,3 ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 295 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez CLAU » 1 mar 2016, 10:28

Koszt sprawdzenia i ustawienia luzów wynosi tyle, ile dany mechanik sobie zażyczy.
Mam nadzieje, że pomogłem!
Ostatnio edytowano 2 mar 2016, 15:19 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez mick » 15 mar 2016, 21:11

No tak tylko podobno w silniku 2,3 jest jakoś drogo (wymiana szklanek) ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 295 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez DeviS » 15 mar 2016, 23:05

mick napisał(a):podobno w silniku 2,3 jest jakoś drogo (wymiana szklanek) ?


Hmmm... myśle że cena najbardziej zależy od zakładu w którym będziesz to robił (tak jak pisał CLAU)... ale wydaje mi się że silnik 2.3 jakoś nie będzie odstawał cenowo od 1.8 i 2.0. Zasada sprawdzenia luzów i ewentualna wymiana szklanek jest chyba taka sama jak w pozostałych dwóch silnikach. Osobiście jak się dowiadywałem to cena za samą robociznę waha się od 300zł do 1000zł + koszt uszczelki + koszt szklanek także jak widzisz jest bardzo zróżnicowany ;) Napewno idzie znaleźć jeszcze drożej (np ASO ;p).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez tu125 » 27 mar 2016, 08:31

Mam pytanie czy w silniku 1.8 120 KM benzyna też się reguluje zawory? Czy tam są hydrauliczne zawory?
tu125
 

Postprzez xRafalx » 27 mar 2016, 09:46

Ja się może coś wypowiem bo byłem na sprawdzeniu luzów. Cena to 330zł w Aso Anndora Kraków.
Robocizna gdybym się decydował to 1080zł. Koszt 1 szt szklanki to 92zł. Więc po wyliczeniach Aso na regulacje musiałbym wydać 3000zł, więc zapłaciłem z bólem serca kwotę 330zł i odjechałem :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez wasilek » 2 kwi 2016, 16:29

[quote="xRafalx"] I jaki masz luz?

A co do ceny części, to mi wyszło z oryginalnymi szklankami Forda (są takie same) ok 30zł za sztuke, robi się tylko wydechowe, bo one siadają. Więc masz jakieś 240zł za szklanki. Do tego ja wymieniałem uszczelkę, chodź moja nie była w najgorszym stanie koszt ok 100zł. Więc tyle co wydałeś za sprawdzenie kosztują graty :(((((

Ale jeżeli chodzi o cenę sprawdzenia to pojechali..... To jest ok 20-30min roboty..... Masakra za odpięcie 4 kabli i wykręcenie kilkunastu śrub...
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2012, 13:20
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 (GG / GY) 2.0l benzyna Sport Kombi Exclusive
141 KM LF-DE 2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6