Regulacja zaworów w silniku

Postprzez karlo8 » 18 gru 2016, 20:44

kmarcin napisał(a):Niedawno zakupiłem Mazdę z silnikiem 2.0 141 KM z LPG. Na zegarach ma 210 tys., a LPG od 45 tys.
W związku z gazem postanowiłem pomierzyć luzy zaworowe i wyszły tak:
– zawory wydechowe: 0,21 – 0,24 – 0,27 – 0,27 – 0,26 – 0,30 – 0,26 – 0,25
– zawory ssące: 0,22 – 0,24 – 0,24 – 0,26 – 0,28 – 0,25 – 0,26 – 0,25




kmarcin
w jaki sposób je sprawdziłeś
wystarczy sam szczelinomierz czy płytki też potrzebne
które patrząc pod maskę są ssące a które wydechowe
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 21:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez Marwis » 19 gru 2016, 20:16

Do pomiaru wystarczy szczelinomierz.
Zawory ssące z przodu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 17:59
Posty: 302
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez karlo8 » 20 gru 2016, 05:21

a da się odzyskać uszczelkę czy każde zdjęcie pokrywy wiąże się z zakupem nowej ?
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 21:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez wgebi » 20 sty 2017, 12:03

Witam wszystkich.
Przeszukałem chyba wszystko co możliwe i nigdzie nie trafiłem na informację jaki jest zakres luzów dla silnika 1.8 120 KM, Madzia z 2003. Proszę o pomoc!!! :)
Ostatnio edytowano 23 sty 2017, 08:30 przez wgebi, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 10 sie 2016, 09:13
Posty: 5
Auto: Mazda 6
GG 1.8 rok 2003
oraz
GH 2.5 rok 2008

Postprzez dobrzyn22 » 20 sty 2017, 15:20

Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...

tym razem łączę z istniejącym wątkiem
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez wgebi » 20 sty 2017, 20:57

Koledzy i jeszcze jedno pytanko: gdzie w województwie łódzkim, bliżej Radomska, poza serwisem można zrobić regulację – wiadomo chodzi o pewne miejsce za rozsądną cenę :)
Początkujący
 
Od: 10 sie 2016, 09:13
Posty: 5
Auto: Mazda 6
GG 1.8 rok 2003
oraz
GH 2.5 rok 2008

Postprzez MazdaLublin » 20 sty 2017, 21:12

Na takiej operacji nie ma co oszczędzać – ile będziesz miał taniej ?
Jedz do jakiegoś prawdziwego warsztatu gdzie dostaniesz paragon za naprawę
To podstawa do reklamacji ; )
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2008, 20:01
Posty: 278 (0/7)
Skąd: LUBLIN

Postprzez deadzik » 23 sty 2017, 23:07

Dzisiaj odebrałem furę po regulacji zaworów. Pacjent – Mazda 6 2.3L z przebiegiem 212 tys km, od 13 tys km podtlenek LPG STAG Q-Box. Zawory ssące wyszły wszystkie wzorcowo po 0.25/0.26, wydechowe natomiast poniżej normy – najgorzej pierwszy i drugi 0,22, reszta po 0,24 lub 0,26. Jedną szklankę udało się podmienić natomiast 7 zamówiłem w ASO Ford Rzeszów.

Czas operacji, gdyby nie kilka aut w warsztacie to raptem 2 doby, a nie jak niektórzy wspominają coś o 2 tygodniach. Wydechowe ustawione na 0.32, przy LPG lepiej trzymać się górnej tolerancji niż dolnej, bo jeśli lecą to w dół.

We wtorek rozbiórka i pomiary, wieczorem zamówionych 7 szklanek w Fordzie, które przyszły w czwartek przed południem i gdyby nie upierdliwa Honda w warsztacie to finish byłby w ten dzień po południu.

Koszty – warsztat Fox Krasne k. Rzeszowa:
-robocizna 500 zł
-7 szklanek po 34 zł ASO Ford = 238 zł
-uszczelka dekla ori Mazda = 147 zł
SUMA: 885 zł

Dodatkowo jak już wszystko było na wierzchu wymieniłem pasek wielorowkowy na Conti – 86 zł, rolkę – 81 zł i napinacz 249 zł (SKF/Gates), bo już były rozterkotane i huczały. Także cała impreza wyniosła 1300 zł.
PS: Nie polecam pasków Dayco, od niedawna robią straszny syf. Zmieniałem w kwietniu, a po kilkunastu tys km był mocno wyślizgany, zrobiło się z niego coś w kształcie U i ogólnie kiepsko wyglądał.

Po wymianie wszystko pracuje cichutko i aksamitnie. Większych testów nie robiłem, raptem z 10 km. Jutro może coś więcej pośmigam. Jest spokój ducha, że można teraz śmigać Mazdeczką przez długi czas bez obaw <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2016, 22:33
Posty: 59 (4/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 6 GG 2.3L sedan '06

Postprzez wasilek » 24 sty 2017, 15:15

No widzisz, a ja na jeden wymiar szklanki czekalem ok 2 tygodni. U mnie operacja trwala w sumie 4h. 2 rozebranie, pomiar i poskladanie. Tak jezdzilem do momentu jak nie przyszły szklanki. Nastepnie: rozebranie, wymiana i składanie. Zrobiłem tak dlatego, że nie chciałem aby stała przez ten czasz oczekiwania na szklanki ;–)
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2012, 12:20
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 (GG / GY) 2.0l benzyna Sport Kombi Exclusive
141 KM LF-DE 2003

Postprzez deadzik » 24 sty 2017, 20:28

Kupa czasu, gdybym miał tyle czekać, to możliwe, że zrobiłbym tak samo, chociaż w sumie auto służbowe też jest. Dziwi mnie aż 2 tygodnie, bo w Fordzie gościu zapewniał, że nawet gdyby nie mieli danego wymiaru, to z Dojczlandii idzie raptem 4-5 dni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2016, 22:33
Posty: 59 (4/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 6 GG 2.3L sedan '06

Postprzez wasilek » 24 sty 2017, 21:25

Mnie też zapewniali, że do 3 dni ale później się okazało, że nigdzie w Polsce nie mają takiego rozmiaru i sprowadzali z zagranicy :–(((
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2012, 12:20
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 (GG / GY) 2.0l benzyna Sport Kombi Exclusive
141 KM LF-DE 2003

Postprzez thesilent » 25 sty 2017, 20:31

Może ja wrzucę swoje 3 grosze. Dałem ostatecznie mazdę do ASO MAZDA w Gorzowie Wlkp.

Wypalone były gniazda zaworowe po przejechaniu 80tys. km na LPG.

Głowica została oddana do warsztatu, gdzie robią głowice po LPG. A w ASO zostało wszystko złożone na oryginalnych częściach mazdy (uszczelki, szklanki, nawet łańcuch rozrządu).

Koszt 3800PLN.

Mazda lata jak nowa.

Pamiętajcie, że mazda powinna przechodzić kontrolę i regulację zaworów co 50 tys. km, a w przypadku LPG nawet dwa razy częściej.

Pan w ASO powiedział wprost, że silniki szóstek nie nadają się do gazu i nie pomoże tu nawet lubryfikacja. Znam to z autopsji, moja wytrzymała i tak długo, a znam osobiście paru kolegów (mazdy 6 i 5, silniki 1.8 i 2.0) gdzie historia skończyła się dokładnie tak samo – wypalone gniazda zaworowe.

Dlatego zaproponował oddanie głowicy do warsztatu, który wstawił mi jakieś twarde gniazda i teraz już nie powinno się nic wypalić.

Koszta poniesione, ale nie ma co płakać, i tak się opłacało :D Na instalację wydałem 3000PLN, na naprawę 3800PLN a latając 80tys. na gazie i tak więcej zaoszczędziłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 19:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez tadziol » 25 sty 2017, 20:37

Gniazda sie nie wypalają tylko zawory. Te ori gniazda są piekielnie wytrzymałe. Jeszcze nigdy nie miałem potrzeby ich wymiany.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Danmazda » 25 sty 2017, 20:42

thesilent napisał(a):kontrolę i regulację zaworów co 50 tys. km, a w przypadku LPG nawet dwa razy częściej.
Skąd takie info ? Książka serwisowa mówi żeby to sprawdzać co 100tyś. W tedy na LPG wypadało by sprawdzić co 50 tyś. W ASO to oni się znają :D Te silniki bardzo dobrze znoszą LPG, w ogóle to pierwszy raz słyszę że nie :P Podstawą jest dobrze wyregulowana instalacja.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez wasilek » 26 sty 2017, 00:33

Dokładnie!!! Jak masz bogatą mieszankę to nic się nie dzieje. A jak ktoś ma ubogą to się cieszy, że mazda pali 7 litrów gazu, a później płacze..... Ja mam dosyć bogatą moeszankę i po wymianie szklanek zrobiłem ponad 50tyś i jak sprawdzałem luz to na wydechu mam 0.30-0.31 czyli książkowo :–) Dobry gaz + trochę bogatsza mieszanka i powinno być dobrze :–)
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2012, 12:20
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 (GG / GY) 2.0l benzyna Sport Kombi Exclusive
141 KM LF-DE 2003

Postprzez Baxter » 26 sty 2017, 10:35

@thesilent
Serwis serwisowi nierówny. Tobie powiedzieli, że te silniki nie lubią gazu, mi z kolei w ASO, że są świetne do gazu, tylko trzeba pamiętać o lubryfikacji, a ostatecznie i tak zrezygnowałem z podtlenku LPG.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2016, 18:41
Posty: 89 (2/8)
Skąd: Toruń / Radom
Auto: Mazda 6 GG liftback '06 LF-DE

Postprzez Roman8 » 26 sty 2017, 15:41

@thesilent
Również nie zgodzę z Tobą jakoby te silniki były słabe do gazu.
We wrześniu przy przebiegu 190 tys (z czego 60 tys na LPG) bylem na sprawdzeniu zaworów przygotowany na ich regulację, ale stwierdzono, ze jest ok i nie ma takiej potrzeby.
Faktem jest, ze auto pali średnio 11-11,5 litra gazu, (zamiast 10-ciu – ale nie jeżdżę jak emeryt) oraz częściej muszę pilnować poziomu oleju w silniku, ale będę polecał instalacje LPG do silnika 2.0.
Oczywiście grunt to dobry monter i dobre klocki przy zakładaniu.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2012, 12:08
Posty: 221 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY – Pb+LPG 2.0 – 2005 FL

Postprzez t34567 » 27 sty 2017, 10:03

Ja po przejechaniu 50tys km na lpg miałem takie same luzy jak przed montażem gazu. Wniosek nasuwa się sam :) Jak dobiję do 100tys przebiegu, to napiszę jak wyszło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2013, 23:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez thesilent » 27 sty 2017, 14:04

W mojej mazdzie też było na bogato. Często sprawdzałem to za pomocą Torque i do końca mieszanka była w porządku, a jednak się popsuło. No nic, nie każda historia musi być taka sama. Jak pisałem, zrobiłem 80 tys. km w trzy lata, więc i tak się opłacało :P Może nabili mnie w butelkę z tą głowicą, nie wiem, nie sprawdzę tego.

W każdym razie mazda jeździ, już nie gaśnie i falują obroty. Sprężanie wróciło. Jeszcze czas pokaże czy wypadanie zapłonów też ustało.

W załączniku wycinek z rachunku z ASO.
Załączniki
mazda rachunek.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 19:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez thing » 9 lut 2017, 09:18

hej, chciałbym u siebie sprawdzić luz na zaworach. Niestety jakiego mechanika nie zapytam to mówi że nie trzeba...

z tego co wyczytałem wygląda to mniej więcej tak:

1. wykręcić świece
2. zdemontować pokrywe zaworów
3. ściągnąć koło
4. ustawić krzywki kręcąc kołem i zmierzyć
5. złożyć do kupy

O czymś zapomniałem? Zwrócić uwage na coś przy ściąganiu pokrywy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 22:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6