Regulacja zaworów w silniku

Postprzez lew27 » 12 sty 2012, 11:00

Może i źle zrozumiałem, nie chce z nikim tutaj polemizować na tematy techniczne bo nie znam sie na tym, chcę tylko pomóc tym którzy mają jakiś problem w mojej okolicy ze swoją mazdą a nie wiedzą do kogo sie zgłosić, jeszcze raz polecam, a jak kto zrobi to już jego sprawa, napisałem te dwa posty tylko i wyłącznie żeby pomóc i tyle, pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 7 sty 2008, 00:10
Posty: 6
Skąd: Lublin
Auto: M6 GY 2.0i 16V 141ps 2003r+LPG

Postprzez zetek » 24 sty 2012, 01:53

W madzi silnik 2.0 104KW to silnik Forda. Z tego co pamietam to silniki Forda nie nawidzą gazu. Może dlatego ASO nie chce ruszać.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez dobrzyn22 » 24 sty 2012, 02:42

jesteś pewien :> ?? z moich informacji wynika,że Mazda 6 nigdy nie miała montowanego żadnego silnika Forda... <co?>

EDIT: cytat z poradnika:

Wbrew obiegowym opiniom Mazda 6 nie ma prawie nic wspólnego z Fordem Mondeo – inna karoseria, płyta podłogowa, zawieszenie i pozostałe układy. Podobną budowę do fordowskich Durateców mają silniki benzynowe, Diesle to własna konstrukcja Mazdy bazująca na sprawdzonej technologii z lat 90. (silnik RF/DiTD) – nie mają nic wspólnego z TDCi. Wyjątkiem jest dostępny w Stanach silnik 3.0i V6 (również Ford/Jaguar/Mercury), który ma sporo wspólnego z silnikiem montowanym w Mondeo ST220 (różni się zmiennymi fazami rozrządu).
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez zetek » 24 sty 2012, 18:47

Tylko, że jak wejdziesz w katalog części i chcesz np. pierścienie tłokowe lub zawory itp. to wszystko jest identyczne w opisach jak do Forda Mondeo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pewnie jakiś błąd w katalogu KAŻDYM !!!!!!

Z reszta twój cycat sam to pisze o silnikach benzynowych
Ostatnio edytowano 24 sty 2012, 19:13 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: post pod postem
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 24 sty 2012, 19:14.
Powód: post pod postem

Postprzez dobrzyn22 » 24 sty 2012, 19:13

Podobną budowę

to nie oznacza,że taką samą :>

i choć wiele części jest podobnych,to z pewnością nie możesz pisać ,że
W madzi silnik 2.0 104KW to silnik Forda
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez klajgus » 24 sty 2012, 19:27

głowica taka sama jak w mondeo
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez zetek » 24 sty 2012, 23:29

klajgus napisał(a):głowica taka sama jak w mondeo


Głowica i blok. Osprzęt 50/50. Ja u siebie dużo czujników i innych rzeczy (np. silniczek krokowy) mam podpisane FORD
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez pablo604 » 12 kwi 2012, 09:31

Witam!
Podpinam się pod temat.
Kiedy kupiłem moją M6 2.0 141hp miała zrobione 172 000km i gaz założyłem przy 177 000km.
Luzy zaworów nie sprawdzałem i nie wiem czy to robić dla spokoju czy nie.Auto sprowadzone było z Danii i nie wiem czy tam robili taka regulacje czy tez nie?
Jak rozpoznać czy te luzy trzeba sprawdzić czy robione to jest przy określonych przebiegach?
Proszę o fachową poradę
Z góry dzięki
Pablo:Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2007, 15:37
Posty: 51
Skąd: Ostrowiec Św./Okół
Auto: Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP

PostTen post został usunięty przez Gość 7 cze 2012, 17:04.
Powód: porzadki

Postprzez Wojtek » 7 cze 2012, 17:03

pablo604 napisał(a):Proszę o fachową poradę

czytales poprzednia strone? :>

ps. pewnie dlatego nikt Tobie nie odpisywal... <oczy>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez pablo604 » 7 cze 2012, 21:35

Wojtek napisał(a):
pablo604 napisał(a):Proszę o fachową poradę

czytales poprzednia strone? :>

ps. pewnie dlatego nikt Tobie nie odpisywal... <oczy>

Mimo wszystko ktoś odpisał:–)
Czytałem ale głównie miałem nadzieje, że ktoś jeszcze może podzieli się dodatkowym doświadczeniem w tym temacie.
Raczej bez zdjęcia dekla i pomiaru luzów się nie obejdzie :| oczywiście dla świętego spokoju.
Pablo:Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2007, 15:37
Posty: 51
Skąd: Ostrowiec Św./Okół
Auto: Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP

Postprzez Wojtek » 7 cze 2012, 21:42

pablo604 napisał(a):Raczej bez zdjęcia dekla i pomiaru luzów się nie obejdzie :| oczywiście dla świętego spokoju.

<ok>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Globy » 13 cze 2012, 16:49

Mam pytanie o istotę regulacji luzu – czy w benzynowych silnikach M6 są całe tzw. szklanki do wymiany (tak jak w Mondeo), czy robi się to za pomocą płytek?
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez klajgus » 13 cze 2012, 21:32

tak reguluje się szklankami, nie ma niestety podkładek , co ciekawe szklanki pasują nawet od mondeo i są sporo tańsze niż w aso mazdy, poczytaj tu viewtopic.php?f=107&t=133909 tam jest sporo o regulacji
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez Globy » 13 cze 2012, 22:32

Bardzo dziękuję <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez marcinosMZKS » 6 paź 2012, 23:15

Czy w 2,3 przed lift też są szklanki ?

Co ile powinno sie sprawdzac/regulować luz?
Forumowicz
 
Od: 19 lip 2012, 20:48
Posty: 45
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6, 2002r, silnik 2,3

Postprzez dobrzyn22 » 7 paź 2012, 12:07

marcinosMZKS napisał(a):Co ile powinno sie sprawdzac/regulować luz?

aż tak długi ten wątek nie jest, żeby nie móc poczytać...ale łatwiej zadać pytanie... <oczy>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez marcinosMZKS » 7 paź 2012, 21:59

Przeczytałem zanim napisałem więc jeśli możesz to zacytuj mi wypowiedź odnąszącą się konkretnie do silnika 2.3 bo ja widze wypowiedzi o 2,3, o dislu, o gazie i czesciach od forda. A przeciez silnik 2,3 sie od 2 litrowego rozni
Forumowicz
 
Od: 19 lip 2012, 20:48
Posty: 45
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6, 2002r, silnik 2,3

Postprzez dobrzyn22 » 8 paź 2012, 11:32

jest napisane ogólnie o silniku benzynowym ;)
A tu coś, co Cię może zainteresować:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=97&t=127265&p=2136710&hilit=regulacja+zawor%C3%B3w+2.3#p2136710
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6