Regulacja zaworów w silniku

Postprzez micagh » 29 paź 2010, 19:58

Szkoda to komentować nawet hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 16:08
Posty: 52
Skąd: mazowieckie
Auto: M6- 2,0 LF `05
147 KM

Postprzez Maciej Loret » 29 paź 2010, 20:00

Dejwid napisał(a):Na hasło, że mam zagazowaną Madzię poinformowano mnie, że mają przykaz z góry by w Mazdach z LPG nie robić nic przy silniku! To może oleju też nie wymienią <rotfl>


W czym problem? Pisz do Mazda Polska z zapytaniem...

rafusmaximus napisał(a):Generalnie japońska benzyna nie lubi się z cyklonem...


Generalnie Ty z psem masz macie średnio po 3 nogi...
Albo miałeś kilka japońskich aut z LPG, z których przynajmniej połowa zakończyła żywot efektownym grzybem atomowym...

rafusmaximus napisał(a):zresztą wg mnie to profanacja motoru: gazować japońca


Noo... To gorzej niż bułka z Nutellą...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Dejwid » 29 paź 2010, 22:50

Jak znajdę trochę czasu to napiszę.

Mierzi mnie takie podejście do LPG, najczęściej złe zdanie mają o nim ci, którzy nigdy na gazie nie jeździli albo jeździli na instalacji mieszalnikowej, tylko, że sekwencja to zupełnia inna technologia...

Po wizycie w ASO wybrałem się do nieautoryzowanego zakładu... mechanik zadeklarował, że sprawdzi luzy za 40zł a, że robi się to na zimnym silniku to mam Madzię zostawić jednego dnia (na noc) a luzy wyregulują na dzień drugi. Trochę mnie to dziwi bo chyba wg niego silnik stygnąć całą noc <co?> ;P
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2009, 20:33
Posty: 20
Skąd: Słupsk
Auto: M6 '03 GG 1.8i 16V 120 KM

Postprzez rafusmaximus » 30 paź 2010, 02:56

micagh napisał(a):Szkoda to komentować nawet


Jak się nie ma nic do powiedzenia, tym bardziej po miesiącu od instalacji to i tak bywa...

Maciej Loret napisał(a):Generalnie Ty z psem masz macie średnio po 3 nogi...


No tak, zapomniałem... Loret wie lepiej hahaha

Maciej Loret napisał(a):Albo miałeś kilka japońskich aut z LPG, z których przynajmniej połowa zakończyła żywot efektownym grzybem atomowym...


Nie Loret. Są inne sposoby... Nie trzeba wkładać rączki do gniazdka, by się przekonać, że prąd "kopie"...

Maciej Loret napisał(a):Noo... To gorzej niż bułka z Nutellą...


Zdecydowanie gorzej, ale ignoranci "konsekwentnie kupujący habety o jak najmniejszym stopniu skomplikowania i obrzydzaniu diesli, że takowe są" (cytat z Lorento) tego nie zauważają, takie to typowe w Polandii hahaha
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez adamb » 30 paź 2010, 08:46

rafusmaximus napisał(a):
Dejwid napisał(a):To może oleju też nie wymienią


śmiej się – nie na darmo Toyota i Honda zakazała swoim użytkownikom zakładanie cykolonowego syfu, bo stracą gwarancję, zresztą te silniki kompletnie nie akceptują cyklonu. Generalnie japońska benzyna nie lubi się z cyklonem... dobrze wiedzą co robią także i w Mazdzie, po prostu na dłuższą metę cyklon nie gra z silnikiem i elektryką tak, jakby to chcieliby kierowcy... zresztą wg mnie to profanacja motoru: gazować japońca <glupek2> .Opla sobie zagazujcie, Astre, najlepiej 8V <rotfl>


A od kiedy to toyota nie pozwala zakladac gazu?
Jak patrzysz przez perspektywe polskich realiow to tak to bywa.
W Holandi i Belgi to se w salonie mozesz zamowic z gazem i nawet bedzie na instalacji znaczek toyoty.

A to czym i na czym kto jezdzi to danej osoby sprawa.
Jak by nie spojzec to koledzy sie pytali o regulacje zaworow a ty im ze na gazie to im auta pozdychaja.

"zagazowani" pytajcie sie w dziale z gazem bo znowu bedzie OPR :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 22:55
Posty: 590
Skąd: uk
Auto: Biale

Postprzez Maciej Loret » 30 paź 2010, 09:38

rafusmaximus napisał(a):No tak, zapomniałem... Loret wie lepiej hahaha


Wystarczy trochę cudzego doświadczenia...
Jak się korzysta z usług ludzi nie znających się na temacie, to może być różnie..
Ale jeśli LPG zakłada ktoś, kto już w kilku identycznych autach to zrobił, a użytkownicy tych aut po 100kkm są zadowoleni, to dla mnie wystarczająca rekomendacja by można takiemu instalatorowi zaufać
A to, że komuś się wydaje, że "niedasie"... to niech mu się nadal wydaje, ale po co raz rozsiewać plotki, że nie da rady...
Znam ludzi robiących sporo powyżej 100kkm z LPG ( plus znacznie więcej na benzynie za poprzedniego właściciela), w autach generalnie uważanych za awaryjne i trudne w zakładaniu LPG (do tego stopnia, że niektórzy po wielu walkach, ustawieniach, regulacjach i podmianach elementów instalacji ją demontowali)... Podawałem już tu przykładowy link do holenderskiej firmy montującej instalacje do niemal wszystkiego co się rusza – nie widziałem co prawda jeszcze takiej instalacji w Veyronie czy żadnym Ferrari, ale wszelkie 12-cylindrowce Mercedesa, Audi , BMW czy Lexusa, silniki z bezpośrednim wtryskiem czy kilkusetkonne auta uznawane za sportowe jeżdżą z takimi instalacjami...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez rafusmaximus » 30 paź 2010, 15:29

adamb napisał(a):A od kiedy to toyota nie pozwala zakladac gazu? (...) W Holandi i Belgi to se w salonie mozesz zamowic z gazem i nawet bedzie na instalacji znaczek toyoty.


Fabrycznie, a owszem – tego nie neguję, wręcz przeciwnie, w końcu na całość dają gwarancję i chyba tylko dlatego warto zaryzykować. Po za ASO? Nawet zakład instalujący LPG, nie da Ci gwarancji na uszkodzenia silnika lub inne niespodzianki wywołane instalacją (chyba, że są Matka Teresą, ewentualnie po sądach możesz sie z nimi po fakcie powłóczyć), oczywiście da tylko na samą instalację, to dlaczego ma dawać ASO... Powiem tak – każdy robi jak uważa, ja mam swoje zasady i tyle, ktoś inny może je też mieć lub nie, albo mnie stać na taki samochód jaki daje producent, albo nie i kupuję inny motor... Nie ma się co spinać Panowie :)

Maciej Loret napisał(a):Znam ludzi robiących sporo powyżej 100kkm z LPG ( plus znacznie więcej na benzynie za poprzedniego właściciela), w autach generalnie uważanych za awaryjne i trudne w zakładaniu LPG


No widzisz, a ja znam też takich, lub nie znam, ale rozmawiałem, co wyzywali od najgorszych wszelkiego rodzaju instalację – co człowiek to inna opinia.

Maciej Loret napisał(a):Podawałem już tu przykładowy link do holenderskiej firmy


Jedna jaskółka wiosny nie czyni...
Inna sprawa, jaki jest cel zakładania LPG? W przeważającej części jest to oszczędność na "paliwie" – to po jakiego grzyba do samochodów kosztujących grubo ponad 300 tys pln zakładać coś co ma na celu zaoszczędzić pieniądze, przy założeniu, że roczne przeloty takim samochodem nie stanowią nawet 25 % tego co robią osobowe klekoty czy samochody dostawcze...
Znajomy ma S8 5.2 l V10 i nawet mu nie w głowie robić oszczędności na paliwie, bo go po prostu na nie stać, tajk samo jak było go stać na takiego dwulatka. Zakładanie gazu do drogich samochodów, to takie "Colą Light popijanie Big Maca..."

Pozostańmy najlepiej przy swoich zdaniach – ja swojego nie zmienię, Ty zapewne swojego też nie.
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez micagh » 30 paź 2010, 15:59

No to ogólnie się sporo dowiedzieliśmy o regulacji zaworów lub jego ewentualnego braku ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 16:08
Posty: 52
Skąd: mazowieckie
Auto: M6- 2,0 LF `05
147 KM

Postprzez Dejwid » 30 paź 2010, 19:17

To ja ponowię pytanie... jak to jest w rzeczywistości, czy faktycznie zwykle poprzestaje się na samym sprawdzeniu luzów szczelinomierzem, a regulacja należy do rzadkości...?
Koledzy nie wierzę, że nikt do tej pory nie sprawdzał-regulował zaworów w benzynie ;P
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2009, 20:33
Posty: 20
Skąd: Słupsk
Auto: M6 '03 GG 1.8i 16V 120 KM

Postprzez benen » 3 lis 2010, 23:49

No co z tą regulacją zaworów? Mam 164kkm i chciałbym się dowiedzieć czy mam coś regulować. Wie ktoś może?
Pozdrex
VENI, VIDI, Vsiadłem do Mazdy...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2009, 19:26
Posty: 240
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 II GH 2.0 MZR-CD;
Honda CIVIC VIII Hatchback 140HP "Black" Wypasior :)

Postprzez bieski » 3 lis 2010, 23:54

O ile dobrze kojarze to diesel ma regulacje zaworow przy 120k.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez benen » 4 lis 2010, 00:05

bieski napisał(a):O ile dobrze kojarze to diesel ma regulacje zaworow przy 120k.

Kojarzenie niekoniecznie dobre. Zgodnie z instrukcją pojazdu: 12, 72, 144... Pytam, bo mam powód.
VENI, VIDI, Vsiadłem do Mazdy...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2009, 19:26
Posty: 240
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 II GH 2.0 MZR-CD;
Honda CIVIC VIII Hatchback 140HP "Black" Wypasior :)

Postprzez bieski » 4 lis 2010, 00:26

benen napisał(a):
bieski napisał(a):O ile dobrze kojarze to diesel ma regulacje zaworow przy 120k.

Kojarzenie niekoniecznie dobre. Zgodnie z instrukcją pojazdu: 12, 72, 144... Pytam, bo mam powód.


Kojarzenie dobre. Sprawdzenie luzów zaworowych przy 20k, 120k i 240k.
Te twoje wartosci to miesiace sa.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez benen » 4 lis 2010, 08:46

bieski napisał(a):
benen napisał(a):
bieski napisał(a):O ile dobrze kojarze to diesel ma regulacje zaworow przy 120k.

Kojarzenie niekoniecznie dobre. Zgodnie z instrukcją pojazdu: 12, 72, 144... Pytam, bo mam powód.


Kojarzenie dobre. Sprawdzenie luzów zaworowych przy 20k, 120k i 240k.
Te twoje wartosci to miesiace sa.

Miło zatem, że mnie uświadomiłeś :D Teraz sobie poprzeliczam <glupek2>
A może jesteś w stanie powiedzieć, gdzie tę usługę należy wykonać najlepiej i jaka przybliżona cena?
Pozdrex
VENI, VIDI, Vsiadłem do Mazdy...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2009, 19:26
Posty: 240
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 II GH 2.0 MZR-CD;
Honda CIVIC VIII Hatchback 140HP "Black" Wypasior :)

Postprzez bieski » 4 lis 2010, 09:06

Jak masz zdolności manualne to możesz to zrobić sam:
viewtopic.php?f=90&t=42303&hilit=zawor%C3%B3w

Co do Krakowa to nie jestem ci w stanie pomóc. Musisz sam poszukać. Zapytaj może w watku twojego regionu.

No chyba że chcesz sie przejechać. Wtedy polecam Mazvagtech w Mysłowicach.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez s4v4g3 » 4 lis 2010, 10:49

Ponad 6 stówek za samą regulację ? hahaha hahaha hahaha
Parodia <czarodziej>
Nie lepiej podjechać do innego warsztatu? Ja za regulację (co prawda diesel) + czyszczenie wtrysków, wymiana podkładek pod wtryskami + kalibracja wtrysków i... czyszczenie zacisku zapłaciłem 500 zł :D
I to wszystko zajęło mechanikowi 2,5-3h (w trakcie pracy jeszcze inne Mazdy obsługiwał). Więc nie wiem co panowie w ASO chcą robić przez 2,5 h hahaha
Mieć dobrego mechanika to złoto <lol>
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez Vandit » 4 lis 2010, 22:48

Jak nie ustawię zaworów w M-ce to co moc się skończy?? Mając instalacje gazową jeszcze szybciej?
Vandit MAZDA 6
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 15:18
Posty: 47
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 2002

Postprzez benen » 4 lis 2010, 23:20

bieski napisał(a):Jak masz zdolności manualne to możesz to zrobić sam:
viewtopic.php?f=90&t=42303&hilit=zawor%C3%B3w

Co do Krakowa to nie jestem ci w stanie pomóc. Musisz sam poszukać. Zapytaj może w watku twojego regionu.

No chyba że chcesz sie przejechać. Wtedy polecam Mazvagtech w Mysłowicach.

Mazvagtech już poznałem z pozytywnych komentarzy. Zamierzam sie wybrać do chłopaków. Pewnie zrobię czyszczenie michy ze smokiem, wymianę oleju i co tam jeszcze wypadnie przy okazji. Warto się przejechać parę km i mieć gwarancję jakości...
VENI, VIDI, Vsiadłem do Mazdy...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2009, 19:26
Posty: 240
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 II GH 2.0 MZR-CD;
Honda CIVIC VIII Hatchback 140HP "Black" Wypasior :)

Postprzez mariusz797 » 10 kwi 2011, 16:21

Mazda 6 2.0/104kw/benzyna
Witam.
Czy ktoś może z was wie ile powinno być na
DOLOT –?
WYDECH –?
dla tego silnika i co ile należy to sprawdzać.
Słyszałem też co o jakiś płytkach które też należy wymieniać czy to prawda.
Jest to silnik benzynowy nie zagazowany.
Ostatnio edytowano 11 kwi 2011, 11:04 przez mariusz797, łącznie edytowano 1 raz
mariusz797
 

PostTen post został usunięty przez Gość 14 kwi 2011, 01:49.
Powód: porzadki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6