Strona 1 z 1
S-VT – czy warto się nad tym zastanawiać?

Napisane:
30 paź 2009, 15:15
przez wicio007
Drodzy Fani i Fanatycy samochodów Mazda.
Chcę zmienić moją Mazdę 626 na nowszy model. Znalazłem ciekawą ofertę, tylko zastanawia mnie zamontowany w wersji z silnikiem 2.0 układ rozrządu ze zmiennymi fazami zaworów ssących S-VT oraz układ dolotowy o zmiennych parametrach VIS.
Czy warto się nad tą opcją zastanawiać ? Zdaje to egzamin ? Oraz czy nie jest to wadliwe ?
Dowiedziałem się że opcję S-VT montuje się w silnikach 2.3, więc to chyba jest jakiś ewenement albo model robiony na zamówienie.
Będę wdzięczny za informację czy decydować się na zakup, czy jednak nie.
Pozdrawiam
Witek
<w-broda@wp.pl>
gg 9996
Temat poprawiony / Myjk

Napisane:
30 paź 2009, 15:50
przez Pawko_6
wicio007 napisał(a):więc to chyba jest jakiś ewenement albo model robiony na zamówienie.
Albo bzdury opowiada sprzedający, skąd ta oferta? Może allegro, tam już nie raz zdarzały się silniki 2,3 V6 czy 1,8 160KM.

Tu masz linka do oferty :)

Napisane:
30 paź 2009, 18:05
przez wicio007

Napisane:
30 paź 2009, 18:18
przez zio
S-VT był też montowany w silnikach 2.0 z tgo co pamiętam to parametry silnika są cokładnie takie same jak bez S-VT – jedyn aróznica jest w emisji spalin – dla mnie nie ma to większego sensu.
VIS w nowych mazdach na pewno zdaje egamin – wystarczy zobaczyc na wykresy momementu – dob rze ciągnie od dołu i jest wysoki do końca obeorów – ten patent mazda na pewno dopracowała lepiej niż kto inny.
Co do awaryjności....hm..jest kupe info na forach za wielką wodą, gdzie raportowane jest "stukanie" klapek od VIRSa – problem polega na tym, że cału kolektor w nowych mazdach jest z plastiku – a plastik jak wiadomo nie sprawdza się przy częsciach ruchomych mechanicznie (klapki tez są z plastiku) i po jakomć czasie klapki się wyrabiają – nadal spełniają swoje zadanie – działają, ale z silnika dochodzi dźwięk jakby klepał strasznie zawór – np z braku oleju...
Jedyn rada na tą przypadłość to wymiana całego kolektora...

Napisane:
30 paź 2009, 19:53
przez hbo
...w poliftach oczywiście


Napisane:
30 paź 2009, 22:53
przez bredok
Też zastanawiam się nad tym autem... Użytkuje ktoś z was dwu litrowego benzyniaka poliftowego z automatem? Jak spisuje się ów automat? Chciałbym w przyszłości zagazować przyszłą benzynke, ale ten S-VT chyba się do tego nie nadaje? Nie znam się na benzyniakach dlatego też liczę na jakąś podpowiedź. Całe życie zawsze jeździłem dieslami.

Napisane:
4 lis 2009, 23:49
przez zio
A dlaczego się nie nadaje? wg mnie nadaje sie jak każdy inny silnik....

Napisane:
15 lis 2009, 16:18
przez wicio007
Kurczaki, liczyłem że więcej się dowiem na ten temat

szukałem i nigdzie nie znalazłem żadnego opisu w temacie modelu z silnikiem 2.0 i jeszcze na dodatek S-VT. W serwisie Mazdy powiedzieli żeby raczej trzymać się z daleka od tzw dziwnych modeli, bo potem może być problem z częściami zamiennymi....

Napisane:
15 lis 2009, 17:37
przez zygtoy
wicio007
Poczytaj sobie trochę na tej stronce
http://paultan.org/2007/01/30/mazda-6-2 ... est-drive/
System występuje w 2.0 po lifcie oraz 2.3 przed i po lifcie. 2.0 z tym systemem jest ze skrzynią 6.

Napisane:
15 lis 2009, 18:12
przez hbo
wicio007 napisał(a):W serwisie Mazdy powiedzieli żeby raczej trzymać się z daleka od tzw dziwnych modeli, bo potem może być problem z częściami zamiennymi....
A co w tym modelu jest dziwnego?
wicio007 napisał(a):W serwisie Mazdy powiedzieli
A ja CI mówię, zmień serwis

bredok napisał(a):Chciałbym w przyszłości zagazować przyszłą benzynke, ale ten S-VT chyba się do tego nie nadaje?
Jest na forum kilka 6 i 3 z zagazowanymi silnikami 2.3 i chyba nikt nie miał poważniejszych problemów...

Napisane:
15 lis 2009, 18:21
przez Globy
LF to najlepszy silnik do "szóstki" – ma optymalną moc, jest prosty i trwały oraz pali niewiele. Dodanie do niego zmiennych faz niemal nic nie zmienia i nie uważam, żeby był sens drążyć temat.

Napisane:
15 lis 2009, 18:39
przez zygtoy
wicio007
Engine
The all-new Mazda6 offers a choice of three petrol engines. When combined with lower vehicle weight and aerodynamic improvements ,each engine offers significant fuel economy and CO2 improvements over the previous Mazda6.
The MZR 2.5 engine was developed by increasing the bore and stroke of the 2.3-litre engine of the previous Mazda6. And it remains just as compact, light and quiet. The engine’s maximum output is 170 PS, delivering strong running performance and a sporty spirit.
The MZR 2.0 is a four-cylinder petrol engine with a Sequential Valve Timing (S-VT) system, a Variable Induction System (VIS), an electronically controlled throttle and dual silencers.
The MZR 1.8 four-cylinder petrol engine delivers high torque at all speeds. It also offers superior environmental performance thanks partly to an electronically controlled throttle and a single silencer.
2.0 tak jak wczesniej Ci zapodałem jest polifcie i taki sam w nowej 6

Napisane:
17 lis 2009, 13:20
przez jansen21
Ja mam 2.0 i ze skrzynią automatyczną. Mam do tego jeszcze LPG. Jak na razie wszystko super. Na poczatku nie byłem zadowolony, ale teraz już jest ok. pytania proszę na priv.

Napisane:
25 sty 2010, 01:05
przez wicio007
Trochę późna reakcja, ale zawsze – kupiłem inną Mazdę a tamta jak się okazało była po niezłym dzwonku (wystrzelone kurtyny, oczywiscie zamaskowane że nic nie widać i kręcony licznik), tak więc jeśli jeszcze jest w ofercie to nie polecam.