Kable (przewody) zapłonowe

Postprzez Lorbas » 4 sie 2009, 19:48

Witam

No i zabrałem się za wymianę kabli WN.
Padło na NGK.

Tylko mam problem...
Nie jestem pewien czy kable które mam są dedykowane do Madzi.
Pan zamawiając je sprawdzał w katalogu i takie zamówił. Gdy odbierałem to mówi "że wg katalogu takie być powinny, ale na opakowaniu piszą że dla Hondy..."

Więc jak to jest?

Mam kable RC HE 80, niebieskie. Już porównując z tymi zamontowanymi na literę "S" te NGK sa jakieś takie długaśne....

Co począć???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez Maciej Loret » 5 sie 2009, 09:09

Lorbas napisał(a):Pan zamawiając je sprawdzał w katalogu i takie zamówił. Gdy odbierałem to mówi "że wg katalogu takie być powinny, ale na opakowaniu piszą że dla Hondy..."

Więc jak to jest?

Mam kable RC HE 80, niebieskie.


Wg katalogu NGKNTK do Mazdy6 nie ma kabli.
Tu jeszcze możesz zobaczyć:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=944181
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Lorbas » 5 sie 2009, 09:19

Przejrzałem wątki o kablach WN. Komuś również w sklepie polecono wg 'katalogu' ten sam model kabli, ale odp. konkretnej nie otrzymał.

Wczoraj przeglądałem stronę japancars.ru wg mojego VIN.
Dla kabelków wywala iles tam pozycji mazdowskich kod L8*** i to jest zgodne z tymi śmiesznymi rysunkami silnika i osprzetu, ale pokazuje również "zamiennik" NGK kod RC*** czyli jakby te które mam.

Koleś w sklepie sprawdzał w jakimś katalogu i te polecił. Sprawdzał po modelu, roczniku, silniku....

Czy coś grozi silnikowi jak wstawię te kabelki które zakupiłem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez Maciej Loret » 5 sie 2009, 09:30

Lorbas napisał(a):Koleś w sklepie sprawdzał w jakimś katalogu i te polecił. Sprawdzał po modelu, roczniku, silniku....


Widziałeś ten katalog na własne oczy?
Bo online'owy nie słyszał w ogóle o Maździe6...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Lorbas » 5 sie 2009, 10:05

Nie widziałem, ale zawsze coś klikają w klawiaturę biorąc podstawowe dane autka.... :)

Fakt, że katalog firmy NGK nie przewiduje dla Madzi 6, tylko dlaczego jedna pozycja kabli NGK znajduje się w tym katalogu japancars.ru – RC***? nr modelu dostępny po 'zalogowaniu'
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez cwieta » 5 sie 2009, 11:09

jeżeli mogę Ciebie zapytać ile zapłaciłeś za te NGK?, a ile kosztują oryginalne w ASO?
http://www.nfservices.com.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 13:35
Posty: 124
Skąd: płock/ząbki
Auto: M6 GY 25E, 3 dni do 2005diesel

Postprzez Lorbas » 5 sie 2009, 12:07

Oryginalne to nie wiem.
Ja dałem 362zł, ale po zniżce na zaprzyjaźniona firmę....



To stronka przetłumaczona z japancars.ru
http://translate.google.pl/translate?hl ... L81318140B


___________________________________________________________________
Jutro mają być kable Nippartsa, już odpowiednie. Koleś zamówił wg VINu.
Dzwoniłem też do ASO, oryginały kosztują ok. 350zł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez cwieta » 6 sie 2009, 22:46

Lorbas napisał(a):___________________________________________________________________

Dzwoniłem też do ASO, oryginały kosztują ok. 350zł


to czegoś nie rozumiem, po co tyle mieszania skoro oryginały masz tańsze?
http://www.nfservices.com.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 13:35
Posty: 124
Skąd: płock/ząbki
Auto: M6 GY 25E, 3 dni do 2005diesel

Postprzez Lorbas » 7 sie 2009, 06:46

:)

Tyle mieszenia, bo na forum chwalą NGK itd.
Dla laika takiego jak ja to przede wszystkim pierwsze źródło informacji.

Dzwoniłem do nich dopiero wczoraj. Teraz wiem, że nie takie ASO straszne jak go malują :P
Jeżeli będę musiał zakupić jakąś część, to również w ASO zapytam o części... kto pyta nie błądzi.

Ale wczoraj doszły zamówione kabelki Nippartsa – komplet 180zł. Jest o wiele lepiej. Już mi nie szarpie autko, nie gaśnie na jałowym biegu, czasem minimalnie zafaluja obroty, ale w poniedziałek będę na czyszczeniu przepustnicy więc powinno być git.

Pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez voo » 20 kwi 2013, 00:30

Witam ,
Czy ktoś z was używał , używa przewodów NGK RC-FD1207 w M6 2.0 benzyna rok 2003 ???
Czy takie będą dobre ? Czy one są oporowe ?
Oglądałem te kable i nie mają żadnych zygzaków , spirali w oznaczeniach .

Pytam ponieważ znalazłem taką oto wypowiedź użytkownika Enduro :
"kable wysokiego napięcia w mazdach są oporowe,
tzn. mają specjalne pasujące rezystory w sobie
[ popatrz u siebie na kablach są oznaczena.. takie spirale/zygzaki..]
i jak za nie zapakujesz inne, to będzie nie tak..jak powinno! "


Dopisano 20 kwi 2013, 09:01:

Kabel oporowy to taki, który ma aktywną rezystancję ..

Troszkę poszukałem info na temat tych kabli i znalazłem taki oto opis oznaczania kabli przez NGK
Obrazek

Wynika z tego że jest RC-FD1207 to kabel z aktywną rezystancją .

W katalogu kabli NGK RC-FD1207 jest dedykowany do Mazdy 6..

Wygląda na to że będzie dobry !!!!
Sztuczna inteligencja nie ma szans z naturalną głupotą.
Początkujący
 
Od: 13 sie 2012, 10:56
Posty: 13
Skąd: Trzcianka
Auto: Mazda M6 Kombi 2003 2.0 Benzynka

Postprzez dobrzyn22 » 20 kwi 2013, 15:20

tym razem łączę – następnym razem będzie kosz
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez lukart » 1 mar 2014, 16:38

Witam mam problem a mianowicie skończyły mi się przewody zapłonowe i tu zong a mianowicie kupiłem Boscha i nie pasują posiadają 4 "listki" uszczelniające a w dodatku mają większa średnicę kapsla fajki i się nie daje wcisnąć ich na świecę chyba nawet fajka jest nieco krótsza. Sprawdzając w necie na rysunkach ngk i sporo innych wygląda tak samo, jedynie beru wyglądają tak jak oryginały dwa "listki" ale cena zabójcza. Wszędzie znajduje info ze te boscha są do mojej mazdy i ngk i janmor itd. a na dodatek są to zamienniki Beru, o co tu chodzi. Już zacząłem się zastanawiać czy czasem nie mam pokrywy silniki od jakiegoś innego modelu lub nawet forda mondeo mk3 ale patrzyłem na allegro w używanych i wszystkie wyglądają jak te moje czyli jak Beru. Pomocy czy tylko zakup Beru?
http://www.iparts.pl/czesc/przewody-zaplonowe-zestaw,mazda,6-station-wagon-gy-od-2002-08,1-8-120km,72-4888-16688-100153-0-11-0300891540.html
http://www.motointegrator.pl/produkty/197663-zestaw-przewodow-zaplonowych-bosch-0-986-357-287
Początkujący
 
Od: 5 lis 2011, 11:00
Posty: 14
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna, 2004 kombi

Postprzez dobrzyn22 » 1 mar 2014, 18:42

Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...

PS. przeczytaj posta nad Twoim ;) <czytaj>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez lukart » 1 mar 2014, 22:17

Czy w końcu ktoś używał tych kabli NGK? Bo na zdjęciach wyglądają identycznie jak bosch który mi nie pasował gabarytowo- za duże końcówki w dodatku uwazane sa za zamiennik tych boscha więc wg mnie nie powinny pasować chyba że to bosch coś wymodził i walnał pomyłkę.
Początkujący
 
Od: 5 lis 2011, 11:00
Posty: 14
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna, 2004 kombi

Postprzez CLAU » 3 mar 2014, 15:52

Przeczytaj to: viewtopic.php?f=329&t=3809&start=240

Zamienniki są robione do Forda i mają 4 listki – błędnie w każdym sklepie są one polecane do Mazdy.
Jedyne kable, które są prawie identyczne z oryginałem to Beru. Ich wtyczki do cewki są jednak troszkę krótsze od oryginałów. Albo oryginał, albo ewentualnie Beru. Wszystko inne ma 4 listki i jest tak naprawdę do Forda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez lukart » 3 mar 2014, 17:21

Nie chodzi mi o to czy sa dwa czy cztery listki nie jestem takim pedantem nie jestem:) chodzi o to , że tych boscha nie dało się wogóle włożyć na świecę zbyt duża średnica tych listków oraz "kapsla" nie miesciło się to w gnieździe świecy -jest ono ograniczone z jednej strony
Początkujący
 
Od: 5 lis 2011, 11:00
Posty: 14
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna, 2004 kombi

Postprzez CLAU » 3 mar 2014, 17:58

No ale to wlasnie o to chodzi, fajka ma inny ksztalt, inne listki i ich jest wiecej bo one pasuja i uszczelniaja gniazdo w Fordzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez lukart » 3 mar 2014, 19:54

Czyli albo kupuje byle co i obcinam nozykiem aby pasowało:) albo tylko beru lub oryginał za kupe kasy. Znalazłem jeszcze coś takiego

http://www.iparts.pl/czesc/przewody-zaplonowe-zestaw,mazda,6-gg-od-2002-06,1-8-120km,72-4886-16684-100153-0-272-640541.html na zdjeciu wyglada prawie jak oryginał i cena znosna ale czy pasuje?
Początkujący
 
Od: 5 lis 2011, 11:00
Posty: 14
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna, 2004 kombi

Postprzez CLAU » 3 mar 2014, 21:25

Musisz je wziac do reki bo czasamj zdjecie jest umowne. Ja osobiscie w Kagera nie wierze – kable wymieniasz raz na 200k km wiec te 300-400zl mozna odzalowac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez marti24 » 29 maja 2014, 18:35

Witam,

Przymierzam sie do wymiany przewodów, i tu pytanie do uzytkowników czy ktos uzywał tych przewodów i czy pasuja bez problemu do"Szóstki" http://www.motointegrator.pl/produkty/2 ... 0300891115

Sprzedawca powiedział ze to tansza alternatywa dla modelu Beru 0300891540

Miałem wczesniej NGK 6984 wchodziły bez problemu
Forumowicz
 
Od: 18 lut 2012, 23:55
Posty: 51
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda 6 Sport 2.0 141KM Exclusive
2005r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6