silniki 2.0 vs 2.3 różnice w wyglądzie zewnętrznym, dekodowa

Zastanawiam się nad zakupem Mazdy 6 z 2005 roku import ze stanów zjednoczonych.
Podczas oględzin samochodu spisałem numer VIN żeby go sprawdzić w carfax. Generalnie w historii pojazdu wszystko się zgadza poza jednym "drobnym" szczegółem. Osoba która sprowadziła samochód twierdzi, iż ma on silnik 2.0, dokumenty z tłumaczeń będą do odbioru w przyszłym tygodniu. Natomiast po zdekodowaniu VIN samochodu w carfax wychodzi że auto ma silnik "SEDAN 4 DR 2.3L L4 DOHC 16V". Czy możliwe, żeby zaszła jakaś pomyłka na aukcji pojazdów uszkodzonych (samochód został kupiony właśnie na takiej aukcji) ? I auto ma teraz w dokumentach silnik 2.0 zamiast 2.3 ? W jaki sposób można rozróżnić te silniki po wyglądzie zewnętrznym ? Tzn jak rozpoznać zaglądając pod maskę z jakim silnikiem mamy do czynienia, na co należy zwrócić uwagę ? W raporcie szkody po wypadku są tylko opisy uszkodzeń blacharskich (maska, zderzak, błotnik). Nie ma mowy o uszkodzeniach silnika.
Podczas oględzin samochodu spisałem numer VIN żeby go sprawdzić w carfax. Generalnie w historii pojazdu wszystko się zgadza poza jednym "drobnym" szczegółem. Osoba która sprowadziła samochód twierdzi, iż ma on silnik 2.0, dokumenty z tłumaczeń będą do odbioru w przyszłym tygodniu. Natomiast po zdekodowaniu VIN samochodu w carfax wychodzi że auto ma silnik "SEDAN 4 DR 2.3L L4 DOHC 16V". Czy możliwe, żeby zaszła jakaś pomyłka na aukcji pojazdów uszkodzonych (samochód został kupiony właśnie na takiej aukcji) ? I auto ma teraz w dokumentach silnik 2.0 zamiast 2.3 ? W jaki sposób można rozróżnić te silniki po wyglądzie zewnętrznym ? Tzn jak rozpoznać zaglądając pod maskę z jakim silnikiem mamy do czynienia, na co należy zwrócić uwagę ? W raporcie szkody po wypadku są tylko opisy uszkodzeń blacharskich (maska, zderzak, błotnik). Nie ma mowy o uszkodzeniach silnika.