Błąd P 2187

Postprzez brodaM6 » 26 maja 2015, 21:14

Winowajca ,czyzby Maf :> ,te 302 to cewka , świece ....,gratuluje diagnozy
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez tadziol » 26 maja 2015, 21:17

spoko,wszystko w swoim czasie.
decyduje właściciel czy pisać, czy nie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez andryjan » 26 maja 2015, 21:45

Na wstępie jest mi niezmiernie miło i bardzo się cieszę, że kolega Tadziol tak szybko się z tym uporał. Oczywiście z mojej strony nie ma problemu żeby opisać rozwiązanie problemów.

Powiem więcej, ciekawość nie da mi spokoju do jutra :). Zatem proszę o opisanie winowajcy P2187 oraz P0302.

P.S. Wyniki MAF eleganckie, ponad 2 g/s jednak musi być.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez tadziol » 26 maja 2015, 22:05

andryjan napisał(a):szybko się z tym uporał.

No nie wiem czy tak szybko,ale czasami trzeba pochylić się nad problemem klienta i posiedzieć w warsztacie do wieczora.
Wczoraj nie zdążyłem,bo przyjechała na jeden dzień GH z Danii na wymianę łańcucha w R2AA i też trzeba było to zrobić od a do z.
Przyczyna ? P2187 uszczelki kolektora ssącego i zaoksydowane powierzchnie przylgni tego kolektora na aluminiowej głowicy.
P 0302 ? no cóż...głupio to będzie wyglądało,ale
andryjan napisał(a):z mojej strony nie ma problemu żeby opisać rozwiązanie problemów.
więc podaję : zagnieciona elektroda masowa świecy na 2 cylindrze,prawie zwarta do elektrody środkowej.
Prawdopodobnie nieuwaga przy montażu. Na jej miejscu chwilowo spark plug OE mazda.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez andryjan » 26 maja 2015, 22:49

tadziol napisał(a):czasami trzeba pochylić się nad problemem klienta i posiedzieć w warsztacie do wieczora.

Tym bardziej szacun.
tadziol napisał(a):Przyczyna ? P2187 uszczelki kolektora ssącego i zaoksydowane powierzchnie przylgni tego kolektora na aluminiowej głowicy.

Czyli potwierdziło się po wcześniejszych testach.
tadziol napisał(a):P 0302 ? no cóż...zagnieciona elektroda masowa świecy na 2 cylindrze,prawie zwarta do elektrody środkowej.
Prawdopodobnie nieuwaga przy montażu.

No to nieźle. Mało prawdopodobne, że coś takiego odebrałem ze sklepu (aczkolwiek nie przyglądałem się dokładnie wszystkim 4 parom elektrod), zatem chyba rzeczywiście nieuwaga mechaników wrrr.... Będę musiał szybko dokupić 1 sztukę Denso do kompletu na szybką podmiankę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez tekknoraver » 20 lip 2015, 08:13

To ja od siebie dodam że u mnie ten błąd był wywoływany przez pęknięcie na rurce od zaworu PCV do dolotu, trzeba było wszystko wyciągać żeby to zobaczyć ;–)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez brodaM6 » 21 lip 2015, 05:50

Czyli można powiedzieć ze ten błąd to zwiastun lewego powietrza
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez andryjan » 21 lip 2015, 08:28

Chyba można to tak właśnie uogólnić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez janow » 24 paź 2015, 22:14

u mnie to był pęknięty trójnik na czujniku podciśnienia PS-02
Jak poruszałem i odpadł wężyk oraz zaczęło syczeć to znalazłem :)
Nie zmienia to faktu, że na jałowym LTFT siedzi na +10 więc niewykluczone, że jeszcze gdzieś zaciąga.
Ale póki sobie radzi i nie rzuca błędami to niech sobie ma i z 15%.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 17:16
Posty: 66
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GH Sport 2.5

Postprzez sethtaca » 15 lis 2015, 14:32

Panowie u mnie również pojawia się P 2187 i na szybko opiszę jak to u mnie jest – błąd pierwszy raz pojawił się w lutym tego roku ale po wyczyszczeniu przepustnicy i skasowaniu błędu nie było go aż do października. Co ciekawe – błąd się pojawia, nie kasuję go, ale i tak zauważyłem że już 2 krotnie kontrolka check engine sama zgasła – jak to możliwe? Dodam że moja Mazda ma 2litrowe serce i mam instalację LPG.

Wczoraj sprawdziłem jeszcze raz przepustnicę i jest czysta (w lutym była bardzo zasyfiona).
Podłączyłem się tez pierwszy raz przez FORScan i mam takie parametry:
MAF 2.00 g/s
MAP 32.0 kPa
RPM 655
IAT 29 'C

Test robiony przy temperaturze na zewnątrz ok 15 stopni, maska zamknięta. Czy tym parametrem MAF powinienem się przejmować?

Pytanie dodatkowe: w FORScan widzę też błędy:
– RHID B2477
– RHID B2141
– LHID B2388
wszystkie błędy dotyczą lamp (mam ksenony) ale nie zauważyłem jakichś nieprawidłowości w działaniu świateł – czy te błędy mogę spokojnie skasować?
Początkujący
 
Od: 16 lut 2014, 10:18
Posty: 19
Auto: Mazda 6, 2007, 2.0 LPG

Postprzez bastek28 » 24 lis 2015, 17:57

No u mnie podobna sytauacja... pierwszy raz bład P2187 pojawil sie jakies 3 miesiace temu jezdzilem ze swiecacym sie check engine.. ale czasem tak jaka u kolegi na kilka dni zgasł a pozniej znów sie pojawial/ zawsze gdy np. dojezdzałem do swiateł i auto sie toczyło na luzie/ po skasowaniu błedu mialem spokoj na jakies 500km. i wczoraj znów sie pojawil ten sam bład... Nie wiem czy podjechac do jakiegos gazownika zeby sprawdził mapy/czy to cos da?/a z racji tego ze tu u mnie czyli w UK ciezko o dobrego fachowca to obawiam sie tej wizyty-zeby nie bylo jeszcze gorzej:)
Szukalem na własna reke jakies "nieszczelnosci" ale nic nie znalazłem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2013, 23:04
Posty: 47 (1/1)
Skąd: Birmingham UK/Tarnów/Lisia Góra
Auto: Mazda 6 Estate 2.0 16V 147 KM TS2 2007r

Postprzez pietia82 » 24 lis 2015, 21:36

bastek28 może pojeździj trochu na benzynie czy wywali czeka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 20:01
Posty: 222 (2/19)
Skąd: Tarnów okolice - DE
Auto: Audi A4B8 Avant CCWA Quattro S Line AT
Były
Mazda 6s GG 3.0 V6 AJ 2005 M/T
Mazda 626 GD

Postprzez Roman8 » 14 paź 2017, 12:02

Panowie, ja tez walcze z bledem P2187 w swojej M6.
Wyskakuje na LPG jak i na PB.

Swiece wymienione, zaraz zabieram sie za przepustnice.
Potem zostanie sprawdzenie szczelnosci kolektora.

Rzuccie prosze poki co na wartosci, ktore udalo mi sie odczytac z kompa na wolnych obrotach:
MAF: 1,5 g/s
Intake temp: 50 st.
Intake cisnienie: 5,1 psi
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2012, 13:08
Posty: 221 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY – Pb+LPG 2.0 – 2005 FL

Postprzez tqr_us » 16 paź 2017, 05:16

Maf nie powinien byc okolo 2g/s
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 23:15
Posty: 249 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Postprzez Roman8 » 16 paź 2017, 09:40

Po czyszczeniu przepustnicy wartości nadal pozostały na poziomie podobnym jak w podanych 2 posty wyżej.
Szukać nieszczelności w kolektorze bo MAF mam za niski?
Dodam, ze zarówno moc auta jak i obroty nie budzą mojego niepokoju.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2012, 13:08
Posty: 221 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY – Pb+LPG 2.0 – 2005 FL

Postprzez tqr_us » 16 paź 2017, 10:24

Podmien maf i zobacz czy jest jakas różnica ,3 posty wyzej jest 2g/s przy 655rpm
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 23:15
Posty: 249 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Postprzez Roman8 » 19 paź 2017, 16:01

W moim przypadku problemem był nieszczelny wężyk powietrza dochodzący do reduktora. Po wymienie gumowego węża MAF wrócił do poprawnej wartości, a błąd juz nie wraca.
P2187=lewe powietrze.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2012, 13:08
Posty: 221 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY – Pb+LPG 2.0 – 2005 FL

PostTen post został usunięty przez KUZAJ 5 maja 2018, 20:47.

Postprzez torek » 11 lip 2018, 14:53

No dobra podepnę się pod temat..
U mnie wyskakuje bład P2187.. silnik 2.3 Turbo z usa (może to mieć znaczenie).
Wyskakuje co jakiś czas.. różnie.. czasami przy ostrzejszej jeździe.. a czasami przy spokojnej. Na postoju w ogóle.. :|
Wcześniej wyskakiwał tez błąd P0012 więc był sprawdzony rozrząd i VVTi.. ale błąd nadal wyskakiwał przy spokojnej jeździe.. wymieniłem więc zawór zmiennych faz.. puki co jest ok.. ale nie wiele jeszcze jeździłem.. natomiast ten błąd P2187 nawiedza mnie co jakiś czas.. nie odczuwam żadnych zmian.. ale wyskakuje.. chcę go wyeliminować. I teraz tak, na co postawić.. (w weekend będę zmieniał wtryski, więc zrzucam kolektor, więc sprawdzę zawor pcv – jeśli jednak jest sztywno i nie ma luzów.. to czy może byc mimo wszystko uszkodzony?). Następnie.. gdzie znajduje się ten zawór i pochłaniacz par paliwa? Wersja z usa więc pewnie to będzie? jak stwierdzić, że jest on uszkodzony?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 11:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez Theoligarx » 19 lip 2018, 10:31

Witam. Mazda 6 2007 r. Automat benzyna. 147KM. TEN SAM błąd 2187 i 2177. Ale przyczyny sa takie jak auto jest nagrzane to na trójce brakuje mu obrotow czy z 2tys obr do 3000 kiepsko idzie i zbyt wczesniej z tego powodu przelacza sie na 4 bieg. Chyba to sie dzieje z powodu ze pokazuje ujemna temperaturę na dolaczonych przez mnie screen . Proszę powiedzieć jaki czujniki za to odpowiada i również gdzie on sie znajduje. Sobda lambda jest nowa nie wywala bledu. Mam dwie i dwie sa nowe. Proszę o spojzenie parametrów
1) Temperatura powietrza dolotowego -25C
2) Wyprzedzenie zaplonu -57.


Dziękuję.
Załączniki
20180718_181330.jpg
20180718_181331.jpg
20180718_181449.jpg
20180718_181509.jpg
20180718_181501.jpg
Początkujący
 
Od: 19 lip 2018, 08:35
Posty: 6 (1/0)
Auto: Mazda 6. 2007. Automat. 147KM. 2.0 Benzyna.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6