Świece zapłonowe. Gdzie się znajdują i jakie są najlepsze? pytania/porady

Postprzez sztukas » 18 mar 2016, 17:36

Może mały offtopic. Ale żeby nie było tak różowo i kolorowo wczoraj Mazda znowu zaczęła fiksować. To znaczy podczas jazdy na LPG podczas przyspieszania auto się dławi ewidentnie w górnej części obrotów powyżej 4tyś. obr. Podczas takiegio samego testu ale na Pb95 już tego nie ma i ładnie do końca zamyka szafę bez przymulania. Czyli jeżeli zalewa mi świece prawdopodobnie 3 od str. rozrządu i chyba czasami drugą to na 90% obstawiam uwalone wtryski LPG. W środę jadę do Wrocławia do mojego speca od podtlenku gazu☺ i wymieniam wszystkie 4szt. Teraz mam HANA2000 i już ich nie chcę bo nawet na gwarancji mi jeden padł.

Wybór padł na zakup 4szt. BARRACUDA z wtyczką VALTEK. Jak wymienię to dam znać czy będzie dalej zalewał mi świece. To auto ogólnie to kupa takie mam zdanie po 4 latach z M6. Głównie chodzi mi o silnik FORDOWSKI shit i tyle. Ogólnie jestem podirytowany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2012, 12:33
Posty: 39 (1/1)
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Auto: Mazda 6 Sport Wagon GY 2002 2.3 DOHC 166KM silnik L3
Mazda CX-7 SUV Facelifting '10 2.2 MZR-CD 173KM silnik R2AA – była

Postprzez CLAU » 18 mar 2016, 18:09

Zalozyles LPG i sie dziwisz? Ja nie slyszalem jeszcze o samochodzie z LPG, w ktorym nic by sie nie dzialo. Predzej czy pozniej zawsze cos sie psuje i trzeba cos ustawiac, kalibrowac, wymieniac, podmieniac etc. Takie uroki LPG i jego zwolennicy chyba musza nauczyc sie z tym zyc.
Ostatnio edytowano 18 mar 2016, 20:20 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: wulgaryzmy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez sztukas » 18 mar 2016, 20:03

CLAU napisał(a):Zalozyles LPG i sie dziwisz? Ja nie slyszalem jeszcze o samochodzie z LPG, w ktorym nic by sie nie dzialo. Predzej czy pozniej zawsze cos sie pier doli i trzeba cos ustawiac, kalibrowac, wymieniac, podmieniac etc. Takie uroki LPG i jego zwolennicy chyba musza nauczyc sie z tym zyc.


Masz rację kolego, że wybór LPG to jest coś za coś i nie ma nic za darmo, ale przyznasz, że silniki Fordowskie w Mazdach to kupa. Przebiegi nie są jakieś oszałamiające a bez poważniejszej interwencji w postaci remontu to chyba żaden się nie obędzie. Takie jest przynajmniej moje zdanie. Dla przykładu mam Fiata Bravo 1.9JTD z 99r. przebieg z MultiEcuScan pokazuje ponad 275 000 km. Wiem, że nie można benzyny z LPG porównać do diesla ale zobacz Fiat z silnikiem JTD nie bierze ani grama oleju lata na półsyntetyku 10W40 jest po modyfikacji mapy wtrysków ze seryjnych 105KM i 200Nm na 130KM i 270Nm więc lekko nie ma. Po 4 latach z Mazdą z czego 3 na LPG stwierdzam to co napisałem wcześniej. Dodam, że jak nie było instalacji gazowej przez pierwszy rok też robiłem dolewki oleju i to spore. Jednym słowem dla mnie te silniki to jedna wielka "kupa".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2012, 12:33
Posty: 39 (1/1)
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Auto: Mazda 6 Sport Wagon GY 2002 2.3 DOHC 166KM silnik L3
Mazda CX-7 SUV Facelifting '10 2.2 MZR-CD 173KM silnik R2AA – była

Postprzez dobrzyn22 » 18 mar 2016, 20:20

zapraszam do wątku z opiniami o modelu...to nie jest odpowiednie miejsce na tego typu dywagacje
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Winkiel » 30 kwi 2016, 23:22

Witam Panowie. Krótkie pytanie: jakie bedą możliwie najlepsze świece do M6, silnik 1.8, polift, oraz przewody?
Przeglądałem forum, ale prawie wszystko dotyczy wersji z silnikiem 2.0 :(
Z góry dzięki za pomoc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2014, 22:11
Posty: 35 (1/0)
Skąd: Londonabad, North Pakistan
Auto: Mazda6 GJ SKYACTIV-G '16 2.0 165 KM Sport Nav 4dr
Mazda 6 GG, 1.8, 2007r

Postprzez DeviS » 1 maja 2016, 00:00

Do 1.8 ida te same co do 2.0 ;D a przewody jakie byś nie zamówił to i tak nie będą pasowały – poprostu w polifcie ich już nie ma :D masz 4 cewki na świecach :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez Winkiel » 1 maja 2016, 00:41

Podziekował. Już miałem zamawiać 6 szt ;) Niestety według instrukcji, czy tabeli nie idą te same...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2014, 22:11
Posty: 35 (1/0)
Skąd: Londonabad, North Pakistan
Auto: Mazda6 GJ SKYACTIV-G '16 2.0 165 KM Sport Nav 4dr
Mazda 6 GG, 1.8, 2007r

Postprzez Danmazda » 1 maja 2016, 00:46

Winkiel napisał(a):Już miałem zamawiać 6 szt
6 :D
Z katalogu IC wychodzi że 1,8 czy 2,0 idą takie same świece.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Winkiel » 1 maja 2016, 00:58

Faktycznie tak jest. W takim razie kupuje NGK ITR6F13.
Dzięki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2014, 22:11
Posty: 35 (1/0)
Skąd: Londonabad, North Pakistan
Auto: Mazda6 GJ SKYACTIV-G '16 2.0 165 KM Sport Nav 4dr
Mazda 6 GG, 1.8, 2007r

Postprzez DeviS » 1 maja 2016, 16:34

Winkiel napisał(a):W takim razie kupuje NGK ITR6F13.

A przypadkiem te swiece nie sa do Przedlifta (sa z krotszym gwintem). Ty masz polifta i gwint chyba u Ciebie powinien być dłuższy ;)
Niech ktos sie wypowie kto ma polifta bo już nie pamietam ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez Danmazda » 1 maja 2016, 16:57

W 2,0 są inne świece, do przedlifta krótsze a do polfta z dłuższym gwintem. Ale tu jest 1,8 i od 2002 do 2007 roku praktycznie nic się nie zmieniło, więc chyba idą tu z krótszym gwintem.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Winkiel » 1 maja 2016, 20:11

Właśnie ta niepewność i rozbieżności typu przed lift- krótsze, lift dłuższe, ale nie wiadomo czy w wersji 1.8 też, skłoniły mnie do zadania pytania na Forum. Tym bardziej, że według IC świece pasują te same, co w wersji 2.0, ale według instrukcji Mazdy i innych tabel, np.: NGK, czy Denso już nie <nie> Miały być NGK, ostatecznie zamówiłem wczoraj Denso, model: IT16TT, ze względu na podróbki NGK na wielką skalę (zwłaszcza w UK).
Świece, oraz full service chcę zrobić z powodu dosyć dużego wzrostu zapotrzebowania mojej Madzi na paliwo, który to zaobserwowałem ok.: 4 mc-e temu, po wymianie amorków z przodu. Mechanik wymieniał też przy okazji olej i filtr paliwa. Do tego czasu Mazda paliła przez półtora roku dokładnie 14,9 l. paliwa na 100 mil w jeździe 70/30 (miasto/trasa). Wydawało mi się to wtedy i tak dużo, gdy czytałem że innym palą 7,8 l. na 100, tylko że KM. U mnie w przeliczeniu na KM wychodziło niecałe 10l. A obecnie pali 18, 20 l. na 100 mil <co?> Jeżdżę delikatnie, biegi zmieniam w przedziale 2000-2,500 tys. obr. Strach pomyśleć ile by paliła, gdybym kręcił wyżej! Dodam, iż silnik pracuje wzorowo, po odpaleniu wskazówka dochodzi do 1800 obr. na jałowym mam katalogowe 750 obr. nic nie drga, nie trzęsie, ani nie faluje. Gaz, przyspieszenie OK. Tylko to spalanie :(
Dlatego wymienię świece, olej na Dexelia ( nie wiem jaki mechanik zalał), coolant fl22, filtry Knecht, przeczyszczę przepływomierz, oraz przepustnicę i zobaczę co dalej...
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2014, 22:11
Posty: 35 (1/0)
Skąd: Londonabad, North Pakistan
Auto: Mazda6 GJ SKYACTIV-G '16 2.0 165 KM Sport Nav 4dr
Mazda 6 GG, 1.8, 2007r

Postprzez Biniu » 2 maja 2016, 07:24

A ciśnienie w oponach ok? Zadne kolo sie nie grzeje? Moze zacisk nie odbija do końca i stad spalanie...
Sprawdzilbym też dzialanie sondy lambda, bo jak zly sklad mieszanki to może być właśnie taki efekt.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Winkiel » 2 maja 2016, 08:21

Opony OK. Zaciski również sprawdzone. O sondzie lambda myślałem i masz rację, ze trzeba ją sprawdzić. Zrobię to przy okazji serwisu. Jadę w Lipcu na urlop do Polski i nie chce mieć żadnych niespodzianek po drodze :)
Pozdrawiam

Edit.: Komputer wykazał nieprawidłowe działanie obydwu sond... szykuje się wymiana...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2014, 22:11
Posty: 35 (1/0)
Skąd: Londonabad, North Pakistan
Auto: Mazda6 GJ SKYACTIV-G '16 2.0 165 KM Sport Nav 4dr
Mazda 6 GG, 1.8, 2007r

Postprzez dodek233 » 13 maja 2016, 16:53

Witam. Od dzisiaj zmagam się z problemem w Mojej Mazdzie 6 2,3 + Gaz, Problem polega na spadku mocy, przerywaniu w okresie od 1-2 tyś. obrotów, nierównomiernym przyśpieszaniu samochodu, czy to na benzynie czy gazie. Na tablicy zero błędów (czasami wyskakiwało mi wypadanie zapłonu na cylindrze 3, ale po chwili gasł), praca silnika równa na wolnych obrotach. Diagnostykę zacząłem od sprawdzenia przewodów oraz świec. Zdjęcie świec wysyłam pod spodem, wyglądają na moje oko nie ciekawie, lecz mam pytanie do was o określenie ich stanu, oraz wytłumaczenie dlaczego na jednej ze świec zrobił się brązowy pierścień. Pozdrawiam <ok>
Załączniki
13183255_1100069056722628_1226310552_n.jpg
13211157_1100069053389295_1680180073_o.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2015, 16:10
Posty: 73 (2/1)
Skąd: Łańcut - Rzeszów PL
Auto: Mazda 6 GG SEDAN
2,3+LPG TOP SPORT
Rok 2002
BLUE METALIC

PostTen post został usunięty przez Biniu 13 maja 2016, 17:04.

Postprzez DeviS » 13 maja 2016, 17:31

Przerywanie pewnie spowodowane zuzytymi przewodami WN. Swiece nie wygladaja ciekawie, niewiem czy dobrze widze, one sa tluste, zaolejone ? Moze gdzies uszczelka pokrywy zaworow przepuszcza ? A jak sa suche i takie ciemne to hmmm moze zly sklad mieszanki ? Sonda dobrze pracuje ? Ewentualnie gaz dobrze wyregulowany ? Lub tez moze jezdzisz na krotkich dystansach i silnik sie nie dogrzewa ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez dodek233 » 13 maja 2016, 18:59

Wiesz co ja je już drucianką przeleciłem i dlatego wygladaja na czarne, zolejone, wczesniej po wyciagnieciu zaraz był tak biały szron na nich, czytałem że to norma, jednak na gwintach świec widać olej co może oznaczać że świecą są już stare i zużyte.. :( . Sonda pracuje dobrze sprawdzałem wartości forscanem.. Radzisz wymienić komplet świec łącznie z kablami ? Martwi mnie trochę cena tych świec za komplet około 200zł trzeba zapłacić... <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2015, 16:10
Posty: 73 (2/1)
Skąd: Łańcut - Rzeszów PL
Auto: Mazda 6 GG SEDAN
2,3+LPG TOP SPORT
Rok 2002
BLUE METALIC

Postprzez DeviS » 13 maja 2016, 19:55

A wiesz kiedy kable byly wymieniane i ile km maja przejechane ? ;) Jesli niewiadomo to mysle ze lepiej wymienic komplet. No tak niestety ceny sie ksztaltuja za czesci do naszych Mazd ;) Przewody tez ok 200zl ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez dodek233 » 13 maja 2016, 20:41

Jutro zadzwonie do znajomego sklepu motoryzacyjnego ciekawe jaka cene wysolą za komplet :) Póki co dziekuje za szybko odpowiedź, miejmy nadzieję że coś pomoże ta wymiana, i powróci odpowiednia moc <jupi> Nawiasem mówiąc poprzedni właściciel nie wymieniał ani świec ani kabli, kupiłem ją jak miała 160 tys teraz ma 201 tyś więc książkowo do wymiany <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2015, 16:10
Posty: 73 (2/1)
Skąd: Łańcut - Rzeszów PL
Auto: Mazda 6 GG SEDAN
2,3+LPG TOP SPORT
Rok 2002
BLUE METALIC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6