Świece zapłonowe. Gdzie się znajdują i jakie są najlepsze? pytania/porady
Kriometoda była druga w arsenale na urwaną koleżankę. Wcześniej postanowiłem na noc delikatnie podlać WD40 z nadzieją że troszkę spenetruje. Do tego przygotowałem sobie grubego pręta zakończonego główką od śruby (tak na szybko pospawane) jako metodę wstrząsową typu młotek-zamach
Delikatnie kilkukrotnie opukałem od góry pozostałość świecy z nadzieją że choć troszkę drgnie a WD40 dokończy robotę uważając co by niczego nie uksyć. Przy drugim podejściu zaglądam co się dzieje i zauważyłem że WD przenikło do komory spalania. Wkręciłem ponownie wykrętak, zaparłem się i puściła męda
Tak szczęśliwy dawno nie byłem
Delikatnie kilkukrotnie opukałem od góry pozostałość świecy z nadzieją że choć troszkę drgnie a WD40 dokończy robotę uważając co by niczego nie uksyć. Przy drugim podejściu zaglądam co się dzieje i zauważyłem że WD przenikło do komory spalania. Wkręciłem ponownie wykrętak, zaparłem się i puściła męda
Tak szczęśliwy dawno nie byłem
- Od: 25 mar 2015, 09:23
- Posty: 282 (16/9)
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM
Panowie co sądzicie o takich świecach? na dwóch świecach na gwincie było delikatna czarna wilgoć koloru czarnego(tak jak na zdjęciu) , świece oryginalne Mazdy, świadczy to o zużyciu oleju?
Mazda 2.3 166koni benzyna 227tys. km
Mazda 2.3 166koni benzyna 227tys. km
Panowie, wymieniłem świece na nowe, przejechałem 170km i odkręciłem świece, znowu czarny nagar (suchy czarny), co może być przyczyną tego zjawiska ?
i tu jest problem z olejem, bo zmieniłem olej 400km temu, sprawdzałem wtedy rano i było ok. 2/3 bagnetu, dziś po przejechaniu ok. 400km jest na minimum, tzn. do dziś wlałem 4l od razu mówię że do mojego silnika książka podaje że wchodzi 3.5l z wyminą filtru. Co ciekawe dziś wlałem ok. 0.5l i bagnet pokazywał 2/3, pojechałem na wymianę tłumika i u mechanika po 6h stania na płaskim sprawdziłem olej a tu lipa pokazuje minimum, więc załamka, pojechalem od mechanika do dziewczyny 2km i auto stało 3h sprawdzam bagnet znowu 2/3, nie czaję czemu tak, na sto procent wszystko mierzone na płaskiej powierzchni. Ogólnie załamuję się bo auto mam 2 tyg. i chyba silnik do remontu
Koledzy, dotarłem do końca wątku i stwierdziłem ze też chyba musze wymienić świece. M6 2.0LPG 147 koni (polift). krótkie pytanie:
http://www.swiece-zaplonowe.pl/swiece-i ... -4718.html
vs.
http://www.swiece-zaplonowe.pl/swiece-i ... -3811.html
Różnica 6 zł nie robi mi problemu, pytanie czy faktycznie NGK będą lepiej sprawowały się od denso czy różnica cenowa jest kwestią dwóch różnych firm ? Przebiegu mam 195 tysiecy z czego ja sam zrobiłem nią juz 40 tyś, a nie wiem kiedy i czy w ogóle były świece wymieniane. Póki co silnik pracuje poprawnie nic z nim się nie dzieje, ale w głębi serca czuje ze to ten czas kiedy trzeba się tym zająć.
http://www.swiece-zaplonowe.pl/swiece-i ... -4718.html
vs.
http://www.swiece-zaplonowe.pl/swiece-i ... -3811.html
Różnica 6 zł nie robi mi problemu, pytanie czy faktycznie NGK będą lepiej sprawowały się od denso czy różnica cenowa jest kwestią dwóch różnych firm ? Przebiegu mam 195 tysiecy z czego ja sam zrobiłem nią juz 40 tyś, a nie wiem kiedy i czy w ogóle były świece wymieniane. Póki co silnik pracuje poprawnie nic z nim się nie dzieje, ale w głębi serca czuje ze to ten czas kiedy trzeba się tym zająć.
Ja 5 tys. km temu wymieniłem świece na DENSO IT20TT, i jak narazie nic się z nimi nie dzieje, silnik nie przerywa, nie falują obroty, dałem 33,5zł za sztukę więc nie wiem czy warto przepłacać za NGK skoro DENSO są tańsze a i sprawują się równie dobrze.
http://www.swiece-zaplonowe.pl/swiece-i ... -4718.html
Kupiłem, zamontowałem, jestem zadowolony
-Obroty idealne
-przy 3,5ty obrotów nie łapie już zadyszki tylko ciagnie równo do góry
-moze lepiej przyśpiesza?
polecam, do Mazda 6 gg 147km LPG
Kupiłem, zamontowałem, jestem zadowolony
-Obroty idealne
-przy 3,5ty obrotów nie łapie już zadyszki tylko ciagnie równo do góry
-moze lepiej przyśpiesza?
polecam, do Mazda 6 gg 147km LPG
Od jakiegoś czasu doświadczałem przerywania przy dodawaniu gazu z bardzo niskich obrotów. Dzisiaj wymieniłem świece na nowe bo poprzednie zamontowałem 90k km temu.
Takie przygody wyszły:
Jak widać, są przebarwienia i jakby okopcenia na jednym kablu oraz widoczne ślady jakiegoś przebicia na izolatorze starej świecy. W ramach testu pozamieniałem stare świece miejscami, była poprawa, mniej przerywań.
Kupiłem i zamontowałem nowe świece – Denso IT20TT. Brak jakiegokolwiek przerywania, zrobiłem test jadąc pod dosyć strome wzniesienie, 1200rpm na 4 biegu, bez zająknięcia. W najbliższym czasie wymienię również kable mimo, że wszystko jest jak na razie ok.
Takie przygody wyszły:
Jak widać, są przebarwienia i jakby okopcenia na jednym kablu oraz widoczne ślady jakiegoś przebicia na izolatorze starej świecy. W ramach testu pozamieniałem stare świece miejscami, była poprawa, mniej przerywań.
Kupiłem i zamontowałem nowe świece – Denso IT20TT. Brak jakiegokolwiek przerywania, zrobiłem test jadąc pod dosyć strome wzniesienie, 1200rpm na 4 biegu, bez zająknięcia. W najbliższym czasie wymienię również kable mimo, że wszystko jest jak na razie ok.
Witam,
chciałbym zweryfikować swoje przypuszczenia zanim kupię świece. Otóż wszystkie wyszukiwarki sklepowe nie uznają silnika 1,8 po lifcie jako innego niż przed i dobierają świece o długości gwintu 17,5 mm.
Chcąc wyszukać w sklepie długość gwintu 25 mm muszę podać wielkość silnika 2.0. Numery OEM w książce są różne dla 1,8 i pozostałych motorów, a szukanie wg OEM też daje w wynikach 17,5 mm. Czy wobec tego powinienem zakupić świece z dłuższym gwintem nie zważając na błędne (?) podpowiedzi sklepowych wyszukiwarek, np.
http://e-autoparts.pl/swieca-zaplonowa- ... eview=true
Mam rację? Może jednak sklepy nie kłamią i w 1,8 świece mają krótki gwint. Większość wpisów w tym temacie dotyczy silników 2.0 i 2.3, dlatego dopytuję się tak skrupulatnie o swój.
chciałbym zweryfikować swoje przypuszczenia zanim kupię świece. Otóż wszystkie wyszukiwarki sklepowe nie uznają silnika 1,8 po lifcie jako innego niż przed i dobierają świece o długości gwintu 17,5 mm.
Chcąc wyszukać w sklepie długość gwintu 25 mm muszę podać wielkość silnika 2.0. Numery OEM w książce są różne dla 1,8 i pozostałych motorów, a szukanie wg OEM też daje w wynikach 17,5 mm. Czy wobec tego powinienem zakupić świece z dłuższym gwintem nie zważając na błędne (?) podpowiedzi sklepowych wyszukiwarek, np.
http://e-autoparts.pl/swieca-zaplonowa- ... eview=true
Mam rację? Może jednak sklepy nie kłamią i w 1,8 świece mają krótki gwint. Większość wpisów w tym temacie dotyczy silników 2.0 i 2.3, dlatego dopytuję się tak skrupulatnie o swój.
- Od: 29 paź 2008, 01:13
- Posty: 44
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6 1.8 liftback 2007r.
Montowałem u siebie w 1.8 Polift Denso T16TT, w wyszukiwarkach sklepowych pojawia się też informacja że te świece pasują również do GH. Auto jeździ tak jak powinno.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6