Świece zapłonowe. Gdzie się znajdują i jakie są najlepsze? pytania/porady

Postprzez Greg88 » 22 lis 2016, 13:00

Raczej ku temu to zmierza :P Póki co planowania głowicy nie przewiduje <spoko>

Dopisano 23 lis 2016, 08:22:

Wyszła cholera! Jaka ulga... Ufff...
Załączniki
IMG_20161122_160212.jpg
Avatar użytkownika
 
Od: 25 mar 2015, 09:23
Posty: 282 (16/9)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM

Postprzez tadziol » 25 lis 2016, 22:37

Moją metodą ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Greg88 » 29 lis 2016, 08:41

Kriometoda była druga w arsenale na urwaną koleżankę. Wcześniej postanowiłem na noc delikatnie podlać WD40 z nadzieją że troszkę spenetruje. Do tego przygotowałem sobie grubego pręta zakończonego główką od śruby (tak na szybko pospawane) jako metodę wstrząsową typu młotek-zamach :)
Delikatnie kilkukrotnie opukałem od góry pozostałość świecy z nadzieją że choć troszkę drgnie a WD40 dokończy robotę uważając co by niczego nie uksyć. Przy drugim podejściu zaglądam co się dzieje i zauważyłem że WD przenikło do komory spalania. Wkręciłem ponownie wykrętak, zaparłem się i puściła męda :D <spoko>
Tak szczęśliwy dawno nie byłem :D
Avatar użytkownika
 
Od: 25 mar 2015, 09:23
Posty: 282 (16/9)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM

Postprzez bartexmielec » 29 sty 2017, 15:20

Panowie co sądzicie o takich świecach? na dwóch świecach na gwincie było delikatna czarna wilgoć koloru czarnego(tak jak na zdjęciu) , świece oryginalne Mazdy, świadczy to o zużyciu oleju?

Mazda 2.3 166koni benzyna 227tys. km
Załączniki
20170129_132100.jpg
20170129_132110.jpg
20170129_132501.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2016, 18:32
Posty: 31 (2/0)
Skąd: Mielec
Auto: MAZDA 6 GY 2.3 166KM 2003

Postprzez klajmas » 3 lut 2017, 14:45

Cześć, moja mazda zazwyczaj odpala bez problemu. Co 3-4 odpalenia musi przemielić trochę dłużej, tzn. do 5-6 sekund kręci i zapala. Czym to może być spowodowane? Świece do wymiany?
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2016, 19:10
Posty: 32
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna, 2008, GH

Postprzez bartexmielec » 3 lut 2017, 21:41

Panowie, wymieniłem świece na nowe, przejechałem 170km i odkręciłem świece, znowu czarny nagar (suchy czarny), co może być przyczyną tego zjawiska ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2016, 18:32
Posty: 31 (2/0)
Skąd: Mielec
Auto: MAZDA 6 GY 2.3 166KM 2003

Postprzez t34567 » 6 lut 2017, 14:56

Ile Ci oleju bierze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez fate » 7 lut 2017, 22:40

tak świece.
panewki :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2017, 23:34
Posty: 87 (7/0)
Auto: Lancer X 2.0 150KM Cxxx 11'
Mazda 6 4D USDM AT4 L3 178KM GG 05'
BMW 3 E91 2.5 218KM UK 05'
Civic 6 4D JDM MT d14 90KM EJ9 98'

Postprzez bartexmielec » 10 lut 2017, 00:19

i tu jest problem z olejem, bo zmieniłem olej 400km temu, sprawdzałem wtedy rano i było ok. 2/3 bagnetu, dziś po przejechaniu ok. 400km jest na minimum, tzn. do dziś wlałem 4l od razu mówię że do mojego silnika książka podaje że wchodzi 3.5l z wyminą filtru. Co ciekawe dziś wlałem ok. 0.5l i bagnet pokazywał 2/3, pojechałem na wymianę tłumika i u mechanika po 6h stania na płaskim sprawdziłem olej a tu lipa pokazuje minimum, więc załamka, pojechalem od mechanika do dziewczyny 2km i auto stało 3h sprawdzam bagnet znowu 2/3, nie czaję czemu tak, na sto procent wszystko mierzone na płaskiej powierzchni. Ogólnie załamuję się bo auto mam 2 tyg. i chyba silnik do remontu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2016, 18:32
Posty: 31 (2/0)
Skąd: Mielec
Auto: MAZDA 6 GY 2.3 166KM 2003

Postprzez Suraj » 7 cze 2017, 21:00

Koledzy, dotarłem do końca wątku i stwierdziłem ze też chyba musze wymienić świece. M6 2.0LPG 147 koni (polift). krótkie pytanie:

http://www.swiece-zaplonowe.pl/swiece-i ... -4718.html
vs.
http://www.swiece-zaplonowe.pl/swiece-i ... -3811.html

Różnica 6 zł nie robi mi problemu, pytanie czy faktycznie NGK będą lepiej sprawowały się od denso czy różnica cenowa jest kwestią dwóch różnych firm ? Przebiegu mam 195 tysiecy z czego ja sam zrobiłem nią juz 40 tyś, a nie wiem kiedy i czy w ogóle były świece wymieniane. Póki co silnik pracuje poprawnie nic z nim się nie dzieje, ale w głębi serca czuje ze to ten czas kiedy trzeba się tym zająć.
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2015, 23:53
Posty: 18 (0/1)
Auto: Mazda 6 2.0 PB 147km 2006r + LPG

Postprzez michalmx3 » 8 cze 2017, 08:37

Ja 5 tys. km temu wymieniłem świece na DENSO IT20TT, i jak narazie nic się z nimi nie dzieje, silnik nie przerywa, nie falują obroty, dałem 33,5zł za sztukę więc nie wiem czy warto przepłacać za NGK skoro DENSO są tańsze a i sprawują się równie dobrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2010, 20:18
Posty: 79 (1/0)
Skąd: Katowice/Józefowiec
Auto: Jest:
Renault Megane 3 GT 1.4TCe 2010
Było:
Mazda 323F BA Z5 1994
Citroen Xsara VTS 2003
Mazda 6 GY 2.3 PB AWD 2003

Postprzez Suraj » 12 lip 2017, 11:18

http://www.swiece-zaplonowe.pl/swiece-i ... -4718.html
Kupiłem, zamontowałem, jestem zadowolony

-Obroty idealne
-przy 3,5ty obrotów nie łapie już zadyszki tylko ciagnie równo do góry
-moze lepiej przyśpiesza?

polecam, do Mazda 6 gg 147km LPG
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2015, 23:53
Posty: 18 (0/1)
Auto: Mazda 6 2.0 PB 147km 2006r + LPG

Postprzez CLAU » 29 lip 2017, 15:49

Od jakiegoś czasu doświadczałem przerywania przy dodawaniu gazu z bardzo niskich obrotów. Dzisiaj wymieniłem świece na nowe bo poprzednie zamontowałem 90k km temu.

Takie przygody wyszły:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jak widać, są przebarwienia i jakby okopcenia na jednym kablu oraz widoczne ślady jakiegoś przebicia na izolatorze starej świecy. W ramach testu pozamieniałem stare świece miejscami, była poprawa, mniej przerywań.

Kupiłem i zamontowałem nowe świece – Denso IT20TT. Brak jakiegokolwiek przerywania, zrobiłem test jadąc pod dosyć strome wzniesienie, 1200rpm na 4 biegu, bez zająknięcia. W najbliższym czasie wymienię również kable mimo, że wszystko jest jak na razie ok.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez mardab » 16 paź 2017, 17:57

Witam,
czy w silniku po lifcie 2.0 108kw, 147KM, wymienia się również kable dochodzące do cewek?
Początkujący
 
Od: 6 mar 2013, 22:54
Posty: 17
Auto: Mazda 6 2.0 LFF7 108kw benzyna+LPG 2006r

Postprzez Marwis » 16 paź 2017, 20:34

Nie ma kabli, cewki są na świecach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 302
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez giberes » 23 paź 2017, 23:51

Witam,
chciałbym zweryfikować swoje przypuszczenia zanim kupię świece. Otóż wszystkie wyszukiwarki sklepowe nie uznają silnika 1,8 po lifcie jako innego niż przed i dobierają świece o długości gwintu 17,5 mm.
Chcąc wyszukać w sklepie długość gwintu 25 mm muszę podać wielkość silnika 2.0. Numery OEM w książce są różne dla 1,8 i pozostałych motorów, a szukanie wg OEM też daje w wynikach 17,5 mm. Czy wobec tego powinienem zakupić świece z dłuższym gwintem nie zważając na błędne (?) podpowiedzi sklepowych wyszukiwarek, np.
http://e-autoparts.pl/swieca-zaplonowa- ... eview=true
Mam rację? Może jednak sklepy nie kłamią i w 1,8 świece mają krótki gwint. Większość wpisów w tym temacie dotyczy silników 2.0 i 2.3, dlatego dopytuję się tak skrupulatnie o swój.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2008, 01:13
Posty: 44
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 1.8 liftback 2007r.

Postprzez t34567 » 24 paź 2017, 10:53

Wykręć świecę, zmierz gwint. 5 min roboty :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez MariuszTG » 24 paź 2017, 21:01

Montowałem u siebie w 1.8 Polift Denso T16TT, w wyszukiwarkach sklepowych pojawia się też informacja że te świece pasują również do GH. Auto jeździ tak jak powinno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 16:44
Posty: 178 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: M6 GY 1.8 PB 2005 LIFT
była Mazda 626 GF '99 2.0 FS 136KM

Postprzez adam_b96 » 9 sty 2018, 22:40

Witam
nie mogę znaleźć w workshopie, jaki jest moment dokręcenia świec zapłonowych? mazda 6 2.0B 147KM polift
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 14:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez rymko » 10 sty 2018, 10:35

Z tego co pamiętam to 22 Nm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6