Świece zapłonowe. Gdzie się znajdują i jakie są najlepsze? pytania/porady

Postprzez LEM » 8 sty 2013, 10:35

Takie same jak podaje instrukcja: NGK ITR6F13. Takie też były wkręcone dotychczas.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2012, 00:41
Posty: 68
Skąd: Koszalin / Poznań
Auto: Mazda 6, 2002
L3 2.3 166KM

Postprzez kochin » 6 lut 2013, 12:18

Jakie polecacie świecę do Mazdy 6 2.0 DOHC 2003 r. Rozumiem, że do przedliftów mają być te krótsze. Jakaś szczególna marka czy brać to co fabryka zaleca? Właśnie zamontowałem LPG w madzi i instalator powiedział żeby wymienić na nowe bo stare już nadają sie do wymiany...

Warto teraz zainwestować w świece dedykowane do LPG?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2011, 09:32
Posty: 41
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 PB GG hatchback 2003r.

Postprzez generaldawid » 25 mar 2013, 01:31

Witam ja mam pytanie bo mam świece Bosha tylko nie pamiętam dokładnie jakie, a mianowicie kiedy ustawiłam szczelinę na 0.8mm to auto mi szarpało i ogólnie jakoś dziwnie działało a jak ustawiłem na 1.1mm to nieraz muszę dłużej kręcić żeby odpalił a nieraz ledwo przekręcę kluczyk i odpala.
I zauważyłem że auto jest bardziej żywsze na większej szczelinie.
Doczytałem się gdzieś na forum że nominalnie świece powinny być ustawione między 1.25mm a 1.35mm
a jak wy macie ustawione szczeliny na świecach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2010, 16:37
Posty: 71
Skąd: Telford
Auto: Mazda 6 2.0 TS2 2007 Heatchback

Postprzez mick » 15 maja 2013, 08:10

Witam mam pytanko jak się mają takie świece DENSO
http://allegro.pl/swieca-zaplonowa-mazda-6-ma6-i3179668805.html
do NGK
http://allegro.pl/swieca-swiece-zaplonowe-ngk-ford-mazda-6-volvo-i3200277069.html

DENSO jest prawie 4 razy tańsze a obydwie są irydowe , o co w tym biega ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 295 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez matthies » 15 maja 2013, 19:24

albo źle interpretujesz, albo typ jakąś ściemę wali. Ja kupowałem DENSTO IT20 w cenie owszem 40 zł, ale za sztukę.
Generalnie obydwie są dobre, ale NGK podobno lepiej śmigają jak masz podtlenek LPG.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez mick » 15 maja 2013, 20:10

dzieki też trochę nie podoba mi się cena dych denso , znajomy w sklepie motoryzacyjnym sprawdził mi i NGK koszt 39zł za sztukę a denso 48zł za sztukę więc zamówiłem komplet NGK za 156zł . Chyba na tej aukcji to jakaś ściema z tymi denso
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 295 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez dobrzyn22 » 15 maja 2013, 20:46

mick napisał(a):Chyba na tej aukcji to jakaś ściema z tymi denso

ja myślę, że to po prostu pomyłka (powinna być taka cena za 1 szt) – ale zawsze można zadzwonić/napisać do wystawiającego aukcję ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mick » 15 maja 2013, 20:50

Ja już zamówiłem NGK w sklepie (może bardziej pewne niż z allegro)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 295 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez jacko21 » 24 maja 2013, 00:43

ja wczoraj wymieniałem na DENSO platynowo-irydowe, kupione w sklepie. Jak wykręciłem swoje stare to był na nich napis MAZDA, a pod spodem NGK – i nie wiem czy napis Mazda na świecy był dlatego że były wymieniane w salonie Mazdy, bo z tego co wiem to samochód był serwisowany w salonie, czy dlatego że od nowości jeszcze nie były zmieniane – i były to po prostu fabryczne wrzucone – przebieg 146k :|
Obrazek
Początkujący
 
Od: 28 lut 2012, 00:31
Posty: 6
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 2003 1,8

Postprzez mick » 24 maja 2013, 06:52

Raczej od nowości działały u mnie było identycznie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 295 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez Roman8 » 24 maja 2013, 12:37

Z tego co słyszałem u mechanika to Mazda na pierwszy montaż daje NGK, a Toyota Denso.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2012, 13:08
Posty: 221 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY – Pb+LPG 2.0 – 2005 FL

Postprzez Sheol » 18 cze 2013, 01:50

mick napisał(a):Witam mam pytanko jak się mają takie świece DENSO
http://allegro.pl/swieca-zaplonowa-mazda-6-ma6-i3179668805.html

DENSO jest prawie 4 razy tańsze a obydwie są irydowe , o co w tym biega ?


Zaryzykowałem i kupiłem te świece. Wcześniej uzyskałem odpowiedź od sprzedawcy, że cena dotyczy 4szt,
Trochę nerwów było bo jak otworzyłem paczkę to znalazłem tam 1 świecę CHAMPION.
Szybki @ do sprzedawcy i dostałem następną paczkę już z 4 świecami i o dziwo to są DENSO IT20 5326
Aukcja została zamknięta i wystawiona ponownie. Cena ta sama, ale za 1szt.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2012, 10:05
Posty: 132 (1/5)
Skąd: Warszawa-Ursus
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v r94 (była)
Mazda 6 GY 1,8 r2003
Mazda Premacy CP 1,8 r2000

Postprzez zagiell » 18 cze 2013, 08:08

Jeżeli świece są oryginalne, to zrobiłeś tzw. "interes życia" <czarodziej> i to w pozytywnym tego słowa znaczeniu ;) Sprzedający nieźle musi sobie teraz pluć w brodę, ale takie rzeczy czasem się zdarzają :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez zigu18 » 14 wrz 2013, 14:41

Panowie które świece będą lepsze do gazu, Denso IT20 czy NGK ITR6F13 czy może jakieś jeszcze inne. Na przeglądzie LPG gazownik stwierdził, że najlepsze będą Motorcrafta no ale nigdzie nie widzę żeby takowe występowały do mazdy ;) Teraz już mam mętlik w głowie :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez siemek55 » 15 wrz 2013, 21:21

Jam mam denso i jestem zadowolony. Niektórzy z forum jeżdżą na NGK'ach i też nie zgłaszają problemów.
BTW "podobno" NGKi częściej podrabiają ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez zigu18 » 21 wrz 2013, 21:01

Wybór padł na ngk, przestało szarpać na gazie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez giberes » 28 paź 2013, 18:41

Przymierzam się powoli do wymiany świec (106k km). Pytałem w ASO, to montują platynowe, ale uzyskałem też info, że istnieją irydowe i zwykłe, ale na tych nie robią. Te platynowe kosztują 76 zł/szt, ale znowu mają starczyć na ponad 100k.
Trochę poczytałem i zastanawiam się, czy te platynowe ,to to samo co platynowo-irydowe, bo te można kupić dużo taniej. Jeżeli ktoś ma jakieś pomocne informacje, to będę wdzięczny za odpowiedź.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2008, 01:13
Posty: 44
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 1.8 liftback 2007r.

Postprzez mick » 29 paź 2013, 11:02

Witam podpowiedzcie jakie kable do 2,3 z 2003 roku ? w maju kupiłem NGK za około 160zł okazały się za długie najbardziej dopasowane pod względem wymiaru były JANMOR za 69zł kupiłem takie niebieskie że niby do LPG. Pomyślałem że jak na dwa lata starczy do będzie ok, mamy październik (a to zaledwie 5 miesięcy ) a ja muszę wymienić kable mam nadzieje że świece też mi się nie rozleciały. Na jednym z kabli janmor jest w środku taka biała kreska od przebicia chyba na pozostałych na razie nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 295 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez michal2006 » 1 lis 2013, 00:15

Cześć, mam problem bo po przeczytaniu tematu wiem mniej niż przed. Konkretnie, wyczytałem <nauka> tutaj że przed liftem jest krótszy gwint świecy. W katalogu NGK jest odwrotnie napisane:
http://www.ngk.de/nc/pl/wyszukiwarka-pr ... R/MAZDA/6/
Według katalogu DENSO zalecana do polifta to ITV16 czyli gwint dłuższy:
http://www.globaldenso.com/cgi-bin/glob ... =4w-53.txt
Jakie świece zaleca Mazda do polifta? (nie chodzi o firmę tylko długość gwintu i wielkość przerwy)
Na razie temat toczy się na domysłach i przypuszczeniach, <oczy> może ma ktoś konkretne informacje?
pozdrawiam
michal2006
 

Postprzez Marine_4000 » 6 lis 2013, 09:44

Ja do polifta właśnie założyłem NGK ILTR5a-13g. Były identyczne z ori. Sprawdz sobie wymiary i parametry.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 439 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6