Strona 1 z 2

Strasznie klepią zawory, nie domyka się zawór dolotowy, siln

PostNapisane: 3 lis 2008, 23:21
przez Kogi
Witam,

Kolega ma straszny problem ze swoją Mazdą 6 2,0 2003 rok, przebieg 156tys mil. Mianowicie strasznie klepią zawory, zawór dolotowy się nie domyka i wywala niedopalone spaliny do filtra powietrza, często zapala się check engine, chodzi bardzo nierówno i syczy... to jest jego relacja (auto jest w UK). Jak widać jest nieciekawie...

Pytanie z jego strony jest takie, czy wymiana hydraulicznych popychaczy wystarczy, żeby pozbyć się problemu (podobno taka była wstępna analiza mechanika) oraz gdzie i za ile można takie popychacze dostać, bo u nich w GB drogo (30Ł za sztukę).

Proszę pomóżcie maździażowi w potrzebie :)

PostNapisane: 3 lis 2008, 23:49
przez magicadm
Kogi napisał(a):Pytanie z jego strony jest takie, czy wymiana hydraulicznych popychaczy wystarczy

Ani diesel ani benzyna w M6 nie ma hydraulicznych popychaczy – przynajmniej silniki do pojemności 2.3 litra

Trzeba regulować i tyle. W benzynie więcej roboty (duuużo więcej, ale rzadziej)

PS
Co to za silnik????
Skąd te ceny i mechanik??? :|
Kogi napisał(a):od golfów III uchowaj nas Boże...

I przed takimi mechanikami :D

PostNapisane: 4 lis 2008, 00:06
przez Kogi
hehe... no to angole takie spryciule są... w sklepie z częściami do japońców powiedzieli, że hydrauliczne, kumpel też najpierw myślał, że się reguluje i zwariował, ale myśli, że jak chłopy handlują częściami to wiedzą... cóż, szkoda gadać (mechanicy też fachury tam są ;) ).

A może macie jakąś fotorelację z regulacji ?? Normalnie na płytki ?? Jakoś kumplowi wyjaśnić kork po kroku ?? Może kumpel sam to zrobi, bo mu jeszcze Anglicy tam wstawią hydrauliczne hahaha

Inna sprawa czy to wystarczy jak takie są objawy ??

PostNapisane: 4 lis 2008, 00:52
przez magicadm
KogiOstani raz zapytam: Jaki silnik???
Na benzynę czy na rzepakowy olej???

PostNapisane: 4 lis 2008, 00:53
przez Jaksa
Domyslam sie ze jest to diesel a w dieslu reguluje sie zawory manualnie ale nie to jest powodem ..... chyba ze ktoś chciał regulowac a nie wiedzial o co tam chodzi ....napisz moze wiecej na ten temat od kiedy są takie objawy – bedzie łatwiej sprecyzowac /doradzic.

klepią zawory-nie domyka się zawór dolotowy

PostNapisane: 4 lis 2008, 01:22
przez Enduro
Kogi napisał(a): problem z Mazdą 6 2,0 2003 rok, przebieg 156tys mil. klepią zawory, zawór dolotowy się nie domyka i wywala niedopalone spaliny do filtra powietrza, zapala się check engine, chodzi bardzo nierówno i syczy...

chyba tu regulacja nie pomoze....
ale dobrze mu zycze,
niech szuka kogos o dobrej i niepazernej duszy,
kto ma pojecie o motorach,
bo mi to pachnie sporymi kosztami..
powodzenia
E.

PostNapisane: 4 lis 2008, 10:31
przez magicadm
Kogi napisał(a):Mianowicie strasznie klepią zawory, zawór dolotowy się nie domyka i wywala niedopalone spaliny do filtra powietrza,

A może za klepanie odpowiada uszkodozny wtryskiwacz?
Co do wywalania spalin do dolotu – podobnie działą EGR.

PostNapisane: 4 lis 2008, 23:35
przez Kogi
magicadm napisał(a):KogiOstani raz zapytam: Jaki silnik???
Na benzynę czy na rzepakowy olej???

kurcze, ale ze mnie głupek... prawie jak Ci angielscy mechanicy ;)

Autko benzyna, a nie klekot :) (choć w stanie z opisu też klekot) – jak się ma mx-3 to się zapomina, że może być coś innego niż benzynka :)

straszny

PostNapisane: 4 lis 2008, 23:55
przez Enduro
Kogi napisał(a):Autko benzyna, a nie klekot


a ma zamontowany gaz?
jesli tak to jak dlugo?
pozdr
E.

PostNapisane: 5 lis 2008, 00:09
przez magicadm
Kogi napisał(a):Autko benzyna, a nie klekot

Tam się zawory teoretycznie reguluje co 100 czy 120 tys km...
..to chyba coś innego :|

PS
W benzynie luz regulujesz podkładkami, one też do tanich nie należą.
Zawsze możesz zdjąć pokrywę zaworów i pomierzyć luzy :)

Re: straszny

PostNapisane: 5 lis 2008, 00:26
przez Kogi
Enduro napisał(a):a ma zamontowany gaz?

bez gazu...

PostNapisane: 5 lis 2008, 00:28
przez Kogi
magicadm napisał(a):Tam się zawory teoretycznie reguluje co 100 czy 120 tys km...
..to chyba coś innego :|

kurde ale jak to angole, to może nie regulowali nigdy, czyli przez 156tys. mil, a to przecież prawie 250tys. km :|

klepie motor

PostNapisane: 5 lis 2008, 01:08
przez Enduro
niech zmierzy kompresje
to cos bedzie wiadomo..
E.

PostNapisane: 5 lis 2008, 01:29
przez Ukman
Mogli poprostu nie wymieniac oleju i takie konsekwencje :P Klawiatura klepie :)

PostNapisane: 5 lis 2008, 11:12
przez magicadm
Ukman napisał(a):Mogli poprostu nie wymieniac oleju

Znam to z autopsji – autko nie dojechało z Anglii do Polski – silnik zatarł sie, a w misce olejowej był jakiś glut :|

PostNapisane: 5 lis 2008, 12:09
przez Pawko_6
Głowica raczej do wymiany, a co najmniej do remontu. W silnikach benzynowych Mazdy, tej generacji, nie ma regulacji płytkowej.



Obrazek

PostNapisane: 5 lis 2008, 13:09
przez magicadm
Pawko_6 napisał(a): W silnikach benzynowych Mazdy, tej generacji, nie ma regulacji płytkowej.

eeeeeeeeeeeeeee :)
Co to za manual?
W moim jest procedura regulacji :)
Obrazek

PostNapisane: 5 lis 2008, 13:23
przez Pawko_6
magicadm napisał(a):W moim jest procedura regulacji

Za pomocą płytek?

PostNapisane: 5 lis 2008, 14:59
przez magicadm
Pawko_6 napisał(a):Za pomocą płytek?

Tak – podobno są nieprzyzwoicie drogie :|

PostNapisane: 5 lis 2008, 15:18
przez Pawko_6
magicadm napisał(a):Pawko_6 napisał:
Za pomocą płytek?

Tak – podobno są nieprzyzwoicie drogie


Możesz wrzucić rysunek, jak to wygląda?
Jak widać, są różne manuale. W ASO-Księżyno także informowali, że nie ma regulacji zaworów.