Wysokie spalanie – co może być przyczyną? – benz.

Postprzez VanEyden » 22 lut 2017, 14:28

To jest jakas stara wtyczka a instalacja lpg ma 2 tygodnie .

Wtyczka wychodzi gdzies spod swiatel i dostaje do dolnej obudowy filtra powietrza
Początkujący
 
Od: 16 paź 2016, 13:16
Posty: 13
Skąd: Ostrowiec Swietokrzyski
Auto: Mazda 6 kombi
2004
1.8 120kM

Postprzez fate » 24 lut 2017, 20:15

A od handlarza kupiłeś Madzie?
Jedź podłączyć na komputer, może jakiś czarnoksiężnik coś przeprogramowałw ECU
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2017, 23:34
Posty: 87 (7/0)
Auto: Lancer X 2.0 150KM Cxxx 11'
Mazda 6 4D USDM AT4 L3 178KM GG 05'
BMW 3 E91 2.5 218KM UK 05'
Civic 6 4D JDM MT d14 90KM EJ9 98'

Postprzez VanEyden » 24 lut 2017, 22:40

Wracajac do tematu , kupilem elm327 i polaczylem sie z torque , ktos mi moze powiedziec jak ma wygladac prawidlowe napiecie sond lambda ? U mnie na wykresach sonda 1 falowala w zakresach od 0.1v do 0.9v na wolnych obrotach jak i podczas jazdy a sonda 2 pracowala na duzo mniejszych wartosciach lecz juz nie falowala , bardziej wygladalo to na trzymanie napiecia ( od 0.1 do 0.4v ) .

Wolne obroty 690-700 .
Przepustnica na wolnych 17%
Temperatura na wolnych na cieplym silniku w granicach 87-84st , po krotkiej jezdzie bez nawiewu pokazala 103st ..

Jesli potrzebne jakies screeny lub nagranie moge zrobic jutro .

Torque nie wykryl zadnych bledow .
Początkujący
 
Od: 16 paź 2016, 13:16
Posty: 13
Skąd: Ostrowiec Swietokrzyski
Auto: Mazda 6 kombi
2004
1.8 120kM

Postprzez tadziol » 24 lut 2017, 22:59

tadziol napisał(a):Nie szukałbym problemu w np.sondzie,bo wyszłoby to przy montażu LPG

A nie mówiłem....
Odczyty masz dobre z sond. Zarówno tej regulacyjnej jak i diagnostycznej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez VanEyden » 24 lut 2017, 23:21

Nie powinno byc na drugiej wyzsze ? Granice 0.6-0.7v ?

Coz , popatrze jeszcze podcisnienie , wymienie swiece, wyczyszcze przepustnice i zobaczymy jak bedzie to wygladalo . Jak narazie wymieniony filtr powietrza i przeplywomierz wyczyszczony . Moge sie zaskoczyc bo filtr powietrza byl jeszcze od niemca gdzie auto sprowadzone bylo w grudniu 2015 a ja je kupilem w pazdzierniku 2016 , dziadek od ktorego kupilem pewnie pokwapil sie tylko o zmiane oleju bo tylko na to byl kwitek :|
Początkujący
 
Od: 16 paź 2016, 13:16
Posty: 13
Skąd: Ostrowiec Swietokrzyski
Auto: Mazda 6 kombi
2004
1.8 120kM

Postprzez oluska » 25 lut 2017, 00:12

sa 2 rodzaje sond albo 0-1v albo 0-0.5v
wrzuc najlepiej screena z graphem, troche nie rozumiem tego że wspominasz o trzymaniu stalego napiecia a jednak pracy w zakresach od 0.1 do 0.4v
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2017, 20:57
Posty: 91 (1/2)
Skąd: LKR
Auto: Mazda 2
HB 2015
PB 1.5 90KM

Postprzez VanEyden » 25 lut 2017, 00:19

Na wolnych obrotach trzyma granice 0.1v , podczas jazdy sie podnosi ale trzyma linie napiecia ( nie faluje tak jak pierwsza sonda ) . Jutro dam screeny .

Foto:

mHko3pmx.jpg


Na postoju druga sonda czasem tylko wskakuje na 0.1v

Krotkie wideo:

Początkujący
 
Od: 16 paź 2016, 13:16
Posty: 13
Skąd: Ostrowiec Swietokrzyski
Auto: Mazda 6 kombi
2004
1.8 120kM

Postprzez tadziol » 27 lut 2017, 21:04

A co ten silnik taki zimny ? Tylko 55 st. ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez VanEyden » 28 lut 2017, 12:30

Test odpalilem rano , na postoju , podczas jazdy lapie normalnie 80-90st

Na dniach wymieniam obie sondy , aktualne wygladaja jakby tam siedzialy od nowosci , koszta nie sa jakies ogromne a zawsze moze pomoc a nie zaszkodzic .

Przed kata idzie DOX-0119 , za kata DOX-0121 . Na ipart byly oznaczone jako regulujaca i diagnostyczna do Mazda wiec tak zamowie , jednak z alledrogo bo na ipart cena kosmos .

Do tego nowe swieczki . Jesli cos sie zmieni to znam znac , zamiane przewiduje na weekend .
Początkujący
 
Od: 16 paź 2016, 13:16
Posty: 13
Skąd: Ostrowiec Swietokrzyski
Auto: Mazda 6 kombi
2004
1.8 120kM

Postprzez Roman8 » 6 mar 2017, 13:45

Pomogło?
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2012, 13:08
Posty: 221 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY – Pb+LPG 2.0 – 2005 FL

Postprzez VanEyden » 6 mar 2017, 16:19

Post edytowalem wczoraj , zamiane planuje na ten weekend , do drugiej sondy dojdzie jeszcze emulator .
Początkujący
 
Od: 16 paź 2016, 13:16
Posty: 13
Skąd: Ostrowiec Swietokrzyski
Auto: Mazda 6 kombi
2004
1.8 120kM

Postprzez VanEyden » 25 mar 2017, 19:46

Spalanie lpg po wymianie sond 13l miasto , okolo 10l przy cyklu mieszanym 1/3 miasto 2/3 trasa , sama trasa 8.75l , liczone z pełnych tankowań 42l gazu do momentu piszczenia wskaznika lpg .
Początkujący
 
Od: 16 paź 2016, 13:16
Posty: 13
Skąd: Ostrowiec Swietokrzyski
Auto: Mazda 6 kombi
2004
1.8 120kM

Postprzez jarmel » 29 mar 2017, 08:48

Cześć, swoją mazdę mam od maja ubiegłego roku, od tamtego czasu do zimy spalała w mieście jakieś 9/10litrów. Zaczęła się zima zaczęło się dużo większe spalanie aż do teraz, mam jakieś 12/13l to o około 3 więcej niż wcześniej, jeżdżę prawie tylko do pracy, mam 9km w jedną stronę po dużym mieście. Skąd aż taki skok? Czy zawdzięczam to tylko temperaturze na zewnątrz czy jednak może być coś nie tak? Zaznaczam że jeżdżę naprawdę łagodnie, klimy nie używam.

Kolejna sprawa to spalanie pokazywane na komputerku, na dwójce czy trójce przy bardzo delikatnym rozpędzaniu pokazuje ponad 20l, też tak macie? Kolejna dziwna sprawa to zatrzymywanie się, przed samym zatrzymaniem nagle wskakuje 15l/100 na kilka sekund. No i wskaźnik kilometrów do przejechania, pokazuje wam miarodajnie czy można to o kant pupy? U mnie po 30faktycznie przejechanych km, pokazuje 60 mniej, czyli jakby 1km faktycznie to 2km tam. Chyba coś nie tak? <co?>

Aha, czasem odpala mi dopiero za drugim razem, może coś ze świecami?
jarmel
 

Postprzez maciejb » 29 mar 2017, 15:25

Za dużo wątków na raz :)
Dosyć normalne, że zimą więcej pali ale chyba nie aż tyle.
Na 1,2 i 3 czasami chwilowo dochodzi do 50 litrów i więcej, więc chwilowe 20 litrów to nic takiego.

Spalanie wg. komputera rośnie na chwilę przed zatrzymaniem do 12-15l., jak jadę na sprzęgle to 0.

Na wskaźnik pozostałych km do przejechania nie zwracam uwagi, działa u mnie tak jak u Ciebie czyli na oko wczoraj miałem 134km, a dziś rano 116km, przy czym wczoraj zrobiłem max 5km. Zawsze odpala za 1 razem.

Edytowałem, bo sprawdziłem raz jeszcze i okazało się, że nagadałem trochę głupot, że spalanie nie rośnie przed zatrzymaniem.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2016, 13:23
Posty: 38 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GY1 2.0 benzyna+lpg 2006 200tyś.

Postprzez deadzik » 20 kwi 2017, 15:33

Dosyć normalne, że zimą więcej pali ale chyba nie aż tyle.
Na 1,2 i 3 czasami chwilowo dochodzi do 50 litrów i więcej, więc chwilowe 20 litrów to nic takiego.

Oczywiście zimą będzie palił więcej, ale głównie po mieście, na krótkich odcinkach z racji dłuższego osiągnięcia temperatury roboczej przez jednostkę. W cyklu mieszanym różnica już wyjdzie nieznaczna, a na trasie spalanie powinno być zbliżone albo nawet minimalnie mniejsze z racji lepszej sprawności, ilości tlenu i "lepszej oddychalności" silnika wynikającej z różnicy temperatur. Pomijam kwestię używania klimatyzacji, która również podnosi spalanie o 0,6-0,7 L/100km, a w lecie przy sporych upałach może nawet ciut więcej. W zimie dodatkowe opory podnoszące zużycie paliwa także powoduje zalegający śnieg i błoto pośniegowe. Podsumowując myślę, że w cyklu mieszanym w lecie z klimą powinno wyjść tyle samo co w zimie bez klimy.

Niedawno robiłem test przy moim silniku 2.3L i spalanie chwilowe przy bucie w podłogę wg kompa na 1. biegu może wyjść koło 70-75L, na 2 do 60L, na 3. biegu przy butowaniu dochodzi do max 43-44L przy wyższych obrotach, na 4. biegu 31-33L, na 5. jakoś 26-27L i na 6. ok 22-23L :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2016, 23:33
Posty: 59 (4/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 6 GG 2.3L sedan '06

Postprzez Greg88 » 23 maja 2017, 08:17

Potwierdzam powyższe posty. U siebie dla przykładu w silniki 2.3 na dohamowaniu do świateł spalanie przedstawia się mniej więcej tak: 0 –> 2,2 –> 6 –> 15 –> ---- (STOP) gdzie skok do 15l jest przed samym zatrzymaniem :)
Avatar użytkownika
 
Od: 25 mar 2015, 09:23
Posty: 282 (16/9)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM

Postprzez Lufkin » 6 lis 2017, 17:02

Witam,
zainteresował mnie ten wątek, ponieważ sam ostatnio nabyłem drogą kupna mazdę 6 rocznik 2003. Mój egzemplarz ma silnik 2.3 l, 162 KM i stały napęd na cztery łapy. I teraz moje pytanie: czy spalanie na poziomie 16,5-17,0 l w mieście, to rzecz normalna? Pytam, ponieważ wydaje mi się spore, a samochód jest sprowadzony z Reichu, więc nie wiem czy mam coś nie tak z silnikiem czy tak po prostu być musi?
Początkujący
 
Od: 6 lis 2017, 11:41
Posty: 14
Auto: Mazda 6 / 2003 / 2,3 l benzyna / 162 KM/ kombi / automat

Postprzez B4NNY31 » 6 lis 2017, 23:02

Moja GY 2007 2.3 166 KM w automacie, w mieście średnio pali 10,8 l. Napewno w twojej wpływ ma naped 4WD, ale nie wydaje mi się, żeby normalnie to była róznica aż 6 l. <oczy>
Na twoim miejscu zajrzałbym do filtra powietrza i przepływomierza. Może też coś być nie tak z czujnikiem temperatury silnika.
Ostatnio edytowano 7 lis 2017, 06:53 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 paź 2017, 20:39
Posty: 19 (1/0)
Skąd: Wałcz
Auto: Mazda6 GY '07 2.3i AT
Sport Wagon

Postprzez Lufkin » 7 lis 2017, 21:20

Czy sam jestem w stanie dobrać się do filtra powietrza i ocenić jego stan? Byłem dzisiaj u znajomego mechanika w zupełnie innej sprawie i przy okazji podłączył komputer i nie było żadnych błędów. O tym filtrze zupełnie zapomniałem.
Początkujący
 
Od: 6 lis 2017, 11:41
Posty: 14
Auto: Mazda 6 / 2003 / 2,3 l benzyna / 162 KM/ kombi / automat

Postprzez t34567 » 7 lis 2017, 21:42

Otwierasz maskę. Po prawej stronie na dole masz dużą czarną puszkę zaraz za lampą, otwierasz ją , wyciągasz filtr i patrzysz czy zasyfiony.


Generalnie, skoro niedawno kupiłeś auto, to powinieneś dla świętego spokoju filtry i olej wymienić. Filtr powietrza to ksozt 20zł, wymienisz sam, 5 min roboty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6