Sonda lambda. Wymiana i zamienniki (benz.)

Postprzez stilgardozaurus » 27 paź 2017, 09:08

Haha. Spoko ;) A tak serio serio – warto kpowac NGY? NKG kosztuje prawie 250% wiecej.
Nieco obawiam sie używki
Początkujący
 
Od: 17 sty 2017, 21:15
Posty: 11
Auto: Mazda 6 / 2.3 / Pb / 166KM / Liftback / 2006

Postprzez sobartur » 27 paź 2017, 13:09

Ja założyłem sondę LZA07AU4 06E906265S firmy NTK za 290 zeta (wyjściowo chcieli 330 zeta) i działa i na pb i na lpg nic się nie dzieje niepokojącego. Sonda do audi te same kolory kabli inna wtyczka ale wtyczki masz u siebie w padniętej . Wiec po co kombinować skoro tyle osób twierdzi ze działa poprawnie. Ja kombinowałem to sie przejechałem.
250zł z allegro
215 uzywka z przesyłkom
290 sonda z audi
4 razy komputer po 50 zeta
trzy razy wymiana lambdy po 60 zeta
A wystarczyło posłuchać chłopaków na forum.
A jak upierasz się na sondę z allegro z firmy JAKOTAKO lub zaj..... używkę to podaj namiary wyśle ci za frii.
Początkujący
 
Od: 6 maja 2017, 21:05
Posty: 10
Skąd: Żywiec
Auto: mazda 6 GY 4WD silnik 2.3 2007
162 KM L3

Postprzez stilgardozaurus » 27 paź 2017, 13:11

Początkujący
 
Od: 17 sty 2017, 21:15
Posty: 11
Auto: Mazda 6 / 2.3 / Pb / 166KM / Liftback / 2006

Postprzez sobartur » 27 paź 2017, 13:37

Dokładnie taka jest u mnie.
A na pewno ci nie wysłać tych co mam? :D
Początkujący
 
Od: 6 maja 2017, 21:05
Posty: 10
Skąd: Żywiec
Auto: mazda 6 GY 4WD silnik 2.3 2007
162 KM L3

Postprzez stilgardozaurus » 27 paź 2017, 13:40

Spoko :) Ok, to zamawiam tą drugą "tańszą" ;) Wtyczka tylko przełożyć tak? Kable są ok (kolory itd)?
Początkujący
 
Od: 17 sty 2017, 21:15
Posty: 11
Auto: Mazda 6 / 2.3 / Pb / 166KM / Liftback / 2006

Postprzez sobartur » 27 paź 2017, 13:48

Kable mają te same kolory .
Kabli nie lutować tylko zacisnąć na złączkach rurkowych .
Miedzy tą z audi a naszą jest różnica około 15-20 cm długości wiec zanim utniesz wtyczki połoz je koło siebie.
Początkujący
 
Od: 6 maja 2017, 21:05
Posty: 10
Skąd: Żywiec
Auto: mazda 6 GY 4WD silnik 2.3 2007
162 KM L3

Postprzez stilgardozaurus » 27 paź 2017, 13:48

Super. Dzieki <spoko>
Początkujący
 
Od: 17 sty 2017, 21:15
Posty: 11
Auto: Mazda 6 / 2.3 / Pb / 166KM / Liftback / 2006

Postprzez t34567 » 28 paź 2017, 08:40

Lutować też można, tylko trzeba umieć i dobrego topnika syntetycznego użyć, bo kable są w ocynku :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2013, 23:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez stilgardozaurus » 28 paź 2017, 19:58

Wlasnie zaraz zamawiam – tylko sie upewniam na 101%. Mowimy caly czas o sondzie sterującej tak. "Przed" katalizatorem tak?
Początkujący
 
Od: 17 sty 2017, 21:15
Posty: 11
Auto: Mazda 6 / 2.3 / Pb / 166KM / Liftback / 2006

Postprzez t34567 » 28 paź 2017, 22:01

Tak, tylko ona ma 5 kabli :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2013, 23:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez Wojcio » 23 lis 2017, 23:07

Witam wszystkich.
A zatem chciałem się pochwalić, że po 3 tygodniach oczekiwania doszła do mnie pani Sonda Lambda 5 przewodów, 2 wtyczki, prosto od majfrenda. Cena około 140zł.
Wymieniona, błąd skasowany i jak narazie działa bez zarzutu.
Link do aukcji z której brałem.
https://goo.gl/dF25UH

Jak ktoś coś chce więcej widzieć, to pytać, pomogę.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2014, 20:14
Posty: 72 (4/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6 GG 2.0 2006 LF Automat Exclusive
LPG BRC Sequent

Postprzez stilgardozaurus » 23 lis 2017, 23:09

Ok.Spoko. Daj znac czy bedzie działać "dłużej". Ja jeszcze nie montowałem swojej i jestem mega ciekaw czy ta chińska wytrzyma dłużej niż 2 tyg :) Na razie ogarnąłem kolektor dolotowy – bez zmian na drugim :(
Początkujący
 
Od: 17 sty 2017, 21:15
Posty: 11
Auto: Mazda 6 / 2.3 / Pb / 166KM / Liftback / 2006

Postprzez Slicznotka » 20 mar 2018, 08:25

To jeśli ja mam mazde 6 2005rok 2.0benzyna 104kw to jaka propinunecie sondę do mnie. Bo chciał bym dwie wymienić
Początkujący
 
Od: 18 gru 2017, 09:19
Posty: 4

Postprzez minero » 21 mar 2018, 12:41

tez sie zastanawiam, czy chinska czy ta od audi....
Ostatnio edytowano 21 mar 2018, 20:22 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta -mnie ma takiej potrzeby
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 15:16
Posty: 119 (2/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GY LF 2oo7
MZR 2.0 147KM + LPG
______________________
www.ecars.com.pl
znizka 10-15% na haslo mazdaspeed.pl

Postprzez stilgardozaurus » 21 mar 2018, 12:43

Powiem tak – ta od Audi napewno może być lepsza jak kolega pisał powyżej. U mnie akurat chińczyk doskonale sobie radzi. Kupiłem na aukcji gdzie było ponad 50 komentarzy że wszystko jest ok. Założone plug & play i do dziś śmiga bez problemu :) Nie kupowałem na alledrogo NGY czy tam NTV (jak zwał tak zwał ;) ) ale bezpośrednio na ali.
Początkujący
 
Od: 17 sty 2017, 21:15
Posty: 11
Auto: Mazda 6 / 2.3 / Pb / 166KM / Liftback / 2006

Postprzez t34567 » 21 mar 2018, 18:33

Nie wiem jak u innych, ale mój chiński egzemplarz z aliexpress posłużył jedynie rok. Potem wymieniłem na AU4 od audi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2013, 23:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez piom » 16 kwi 2018, 12:49

Mam problem z poszarpywaniem po puszczeniu gazu na zimnym silniku. Podejrzewam sondę ale chciałem ją sprawdzić przez interface.
Tylko, że mam problem z odczytem jej wartości. PIDy od drugiej sondy (chyba o2s12) mogę normalnie obserwować i napięcie jest chyba w porządku – około 0,8-0,9 V. Natomiast z sondy o2s11 albo nie mogę go wybrać do odczytu albo, w innych programach, jeśli jest do wyboru to nie odczytuje żadnych wartości. Jedyne wartości jakie są odczytywane z sondy o2s11 to jakieś natężenie prądu, chyba grzałki jeśli dobrze zrozumiałem.
Brak błędów związanych z sondą.
Czy w silniku 1.8 też są dwie sondy?
Mam interface v-link iCar2. Czy to możliwe, że nie mogę nim odczytać akurat tych danych a pozostałe działają normalnie? A może właśnie tak objawia się uszkodzenie sondy?
Początkujący
 
Od: 30 sty 2014, 15:46
Posty: 14
Auto: Mazda 6 GY 2006 1.8

Postprzez Danmazda » 19 kwi 2018, 17:46

Nie znam tego programu. Proponuje sprawdzić na torque pro. Można go za darmo ściągnąć na androida.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez minero » 20 kwi 2018, 08:01

a jak dodac odczyt sondy do torque? w ktorym miejscu to sie robi i jaka wartosc podac? bo tez bledow nie mam zadnych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 15:16
Posty: 119 (2/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GY LF 2oo7
MZR 2.0 147KM + LPG
______________________
www.ecars.com.pl
znizka 10-15% na haslo mazdaspeed.pl

Postprzez piom » 27 kwi 2018, 06:57

ICar2 to nazwa interface'u bluetooth.
W międzyczasie doczytałem, że pierwsza sonda 5-przewodowa powinna podawać wartości w mA więc jest ok ale u mnie te wartości są dosyć niskie: mniej więcej od -5 do 5 mA. Czy to jest normalne?
Kolejne pytanie to czy druga sonda zaczyna pracować po jakimś czasie? Bo u mnie tak jest. Dopóki silnik się nie rozgrzeje to pokazuje wartości bliskie 0, dopiero później bliżej 0,9 V. Ale czytałem, że powinna stać w miejscu a u mnie jej wartość czasem się zmienia na 0,1. Z tego co zauważyłem to wtedy kiedy puszczę gaz. Dodam, że poszarpywanie występuje tylko przez pierwsze może 2- 3 minuty po odpaleniu zimnego auta, na niższych biegach, po wcześniejszym dodaniu gazu.
Początkujący
 
Od: 30 sty 2014, 15:46
Posty: 14
Auto: Mazda 6 GY 2006 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6