Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez zgrYwus » 19 sie 2020, 09:08

Sprawdzenie owalu i honowanie to podstawa :)
Owal pojawia się najczęściej jeśli silnik został kiedyś przegrzany.

Co do remontu to może pomoże:
https://www.youtube.com/watch?v=6fFEHAFaIiE&t=4s
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2020, 22:44
Posty: 26 (1/1)

Postprzez Patryk1991 » 8 wrz 2020, 20:13

Dzięki Panowie ale nic śię nie dowidziałem walczyłem z chłopem oddał mi pieniądzę A olej pobiera dalej ale już dużo mniej jakieś 50ml na 1000km ale to i tak sporo
Początkujący
 
Od: 20 cze 2020, 22:36
Posty: 5
Auto: Mazda6 1.8 benzyna 2006rok

Postprzez zadra » 8 wrz 2020, 21:21

wydaje mi się,że to znacząca poprawa – to tylko 0,5l pomiędzy wymianami(co 10 000km).
Być może nowe pierścienie właśnie się podocierały z gładzią cylindrów.
Jeśli dalej to pójdzie w tym kierunku, to może to oznaczać, że mechanik wykonał dobrze swoją robotę.
Jeśli się to potwierdzi, to wypadałoby, żebyś mu jednak za robotę zapłacił... :]
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez zgrYwus » 9 wrz 2020, 21:36

To normalny pobór oleju w silniku wolnossacym benzynowym przy normalnej energicznej jeździe szczególnie że tłoki i blok z tuleją zostały stare.
Ostatnio edytowano 11 wrz 2020, 06:58 przez zgrYwus, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2020, 22:44
Posty: 26 (1/1)

Postprzez tadziol » 10 wrz 2020, 22:27

:|
ciekawa teoria....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez zgrYwus » 11 wrz 2020, 07:03

Ciekawa? Rzekłbym, że naturalna na tym rynku, mało kto w ogóle sprawdza zużycie i owalizacje tulei, honowanie lustrzanych tulei również większość ma w nosie nie wspominając już o luzie pierścienia na półce tłokowej – nawet jeśli ktoś to zmierzy i wyjdzie odchyłka to składa na tym co ma z demontażu:)
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2020, 22:44
Posty: 26 (1/1)

Postprzez tadziol » 11 wrz 2020, 10:14

zgrYwus napisał(a):To normalny pobór oleju w silniku wolnossacym benzynowym przy normalnej energicznej jeździe

To jest dla mnie ciekawa teoria,a nie dywagacje na temat czynności naprawczych.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez zgrYwus » 11 wrz 2020, 13:08

Teoria zjadania oleju przez silniki benzynowe to ciekawa teoria? Myślałem, że to oczywistość, teoria zużycia mniejszej ilości oleju po uturbieniu jednostki benzynowej to również ciekawa teoria?
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2020, 22:44
Posty: 26 (1/1)

Postprzez tadziol » 11 wrz 2020, 14:34

marecki26 napisał(a):Robiłem remont w Katowicach u Tadziola ,od tamtej pory nie ma problemu z braniem oleju.


Mister333 napisał(a):Ja też dziękuje Panu Tadeuszowi za remont silnika. Na razie przejechane ponad 1000km ale ani ml nie wziął silnik :) Przed remontem były to okolice 1l/1000km


marcossss napisał(a):Mechanik Tadziol – jestem zadowolony
Zajechałem do niego z problemem dużego zużycia oleju 0,8l na 1000 km... Po naprawie- pierwsza wymiana oleju po 15 tys. za mną i mazda 6 już nie bierze oleju.


itd.....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez zgrYwus » 11 wrz 2020, 15:34

Temat rzeka, jeśli będziemy silnik kręcić to zużyje on olej nawet ten silnik prosto z fabryki, większość ludzi jezdzi spokojnym stylem jazdy zmieniając biegi na wyższy po przekroczeniu 4000 obrotów – w takich przypadkach nie ma w tym nic dziwnego, że silnik oleju nie zużyje – jak wspominałem temat rzeka bo wystarczy jeden z powyższych silników oddać w ręce osoby która jezdzi agresywnie i między wymianami ten ubytek będzie :)
Nie będę się rozwodzić bo to wydaje się być oczywistościa kiedy producenci części narzucają normę poboru oleju rzędu 400ml/10k. 4:00
https://youtu.be/PrRUageyj2E

Dopisano 12 Sep 2020, 08:15:

zadra napisał(a):wydaje mi się,że to znacząca poprawa – to tylko 0,5l pomiędzy wymianami(co 10 000km).
Być może nowe pierścienie właśnie się podocierały z gładzią cylindrów.
Jeśli dalej to pójdzie w tym kierunku, to może to oznaczać, że mechanik wykonał dobrze swoją robotę.
Jeśli się to potwierdzi, to wypadałoby, żebyś mu jednak za robotę zapłacił... :]


Myślę że to wszystko wyjaśni skąd ta redukcja.
https://youtu.be/WiZdMkgBRB0

Wszystko powiedziane w taki sposób że nie trzeba niczego więcej dodawać.
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2020, 22:44
Posty: 26 (1/1)

Postprzez eddie » 27 sty 2021, 10:47

Witam wszystkich,

Przeczytałem prawie cały ten wątek, bo też borykam się z braniem oleju. Pobór jest w granicach 1l na 1000km, więc zdaję sobie sprawę, że silnik raczej do remontu. Jednak w dłuższej perspektywie nie do końca mi się to opłaca, bo pewnie szybciej zmienię samochód, niż zwrócą się koszty. Postanowiłem, że raczej będę robił dolewki i jednocześnie próbował jakoś rozruszać pierścienie, bo to chyba one są winne. Samochód nie dymi, ładnie się zbiera. Dwa tygodnie temu zmieniałem olej razem z płukanką Archoil (kotłowała się pół godziny). Aktualnie zalany jest Shell Helix Ultra 5w40. Niestety, po przejechaniu 1000 km jest już poniżej minimum na bagnecie (swoją drogą nie spotkałem jeszcze tak niepraktycznego bagnetu…), a olej zrobił się ciemny. Zastanawiam się, czy nie wlać długodystansowej płukanki Oilem ReleaseTech Power Cleaner (LongLife), żeby jakoś ruszyć pierścienie. Pytanie tylko, czy przy tak dużym poborze jest sens to wlewać? Czy poprzez dolewanie oleju stężenie płukanki nie spadnie do poziomu, na którym już i tak nie będzie działać? Czy może być też tak, że płukanka coś jednak pomogła i przez jakiś czas będzie jeszcze brać olej, a potem się ustabilizuje?
Początkujący
 
Od: 27 sty 2021, 10:17
Posty: 1
Auto: Mazda 5, 2.0 PB+LPG, 2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6