Sprawdzenie owalu i honowanie to podstawa
Owal pojawia się najczęściej jeśli silnik został kiedyś przegrzany.
Co do remontu to może pomoże:
https://www.youtube.com/watch?v=6fFEHAFaIiE&t=4s
Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy
Dzięki Panowie ale nic śię nie dowidziałem walczyłem z chłopem oddał mi pieniądzę A olej pobiera dalej ale już dużo mniej jakieś 50ml na 1000km ale to i tak sporo
- Od: 20 cze 2020, 22:36
- Posty: 5
- Auto: Mazda6 1.8 benzyna 2006rok
wydaje mi się,że to znacząca poprawa – to tylko 0,5l pomiędzy wymianami(co 10 000km).
Być może nowe pierścienie właśnie się podocierały z gładzią cylindrów.
Jeśli dalej to pójdzie w tym kierunku, to może to oznaczać, że mechanik wykonał dobrze swoją robotę.
Jeśli się to potwierdzi, to wypadałoby, żebyś mu jednak za robotę zapłacił...
Być może nowe pierścienie właśnie się podocierały z gładzią cylindrów.
Jeśli dalej to pójdzie w tym kierunku, to może to oznaczać, że mechanik wykonał dobrze swoją robotę.
Jeśli się to potwierdzi, to wypadałoby, żebyś mu jednak za robotę zapłacił...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Ciekawa? Rzekłbym, że naturalna na tym rynku, mało kto w ogóle sprawdza zużycie i owalizacje tulei, honowanie lustrzanych tulei również większość ma w nosie nie wspominając już o luzie pierścienia na półce tłokowej – nawet jeśli ktoś to zmierzy i wyjdzie odchyłka to składa na tym co ma z demontażu:)
zgrYwus napisał(a):To normalny pobór oleju w silniku wolnossacym benzynowym przy normalnej energicznej jeździe
To jest dla mnie ciekawa teoria,a nie dywagacje na temat czynności naprawczych.
marecki26 napisał(a):Robiłem remont w Katowicach u Tadziola ,od tamtej pory nie ma problemu z braniem oleju.
Mister333 napisał(a):Ja też dziękuje Panu Tadeuszowi za remont silnika. Na razie przejechane ponad 1000km ale ani ml nie wziął silnik Przed remontem były to okolice 1l/1000km
marcossss napisał(a):Mechanik Tadziol – jestem zadowolony
Zajechałem do niego z problemem dużego zużycia oleju 0,8l na 1000 km... Po naprawie- pierwsza wymiana oleju po 15 tys. za mną i mazda 6 już nie bierze oleju.
itd.....
Temat rzeka, jeśli będziemy silnik kręcić to zużyje on olej nawet ten silnik prosto z fabryki, większość ludzi jezdzi spokojnym stylem jazdy zmieniając biegi na wyższy po przekroczeniu 4000 obrotów – w takich przypadkach nie ma w tym nic dziwnego, że silnik oleju nie zużyje – jak wspominałem temat rzeka bo wystarczy jeden z powyższych silników oddać w ręce osoby która jezdzi agresywnie i między wymianami ten ubytek będzie
Nie będę się rozwodzić bo to wydaje się być oczywistościa kiedy producenci części narzucają normę poboru oleju rzędu 400ml/10k. 4:00
https://youtu.be/PrRUageyj2E
Dopisano 12 Sep 2020, 08:15:
Myślę że to wszystko wyjaśni skąd ta redukcja.
https://youtu.be/WiZdMkgBRB0
Wszystko powiedziane w taki sposób że nie trzeba niczego więcej dodawać.
Nie będę się rozwodzić bo to wydaje się być oczywistościa kiedy producenci części narzucają normę poboru oleju rzędu 400ml/10k. 4:00
https://youtu.be/PrRUageyj2E
Dopisano 12 Sep 2020, 08:15:
zadra napisał(a):wydaje mi się,że to znacząca poprawa – to tylko 0,5l pomiędzy wymianami(co 10 000km).
Być może nowe pierścienie właśnie się podocierały z gładzią cylindrów.
Jeśli dalej to pójdzie w tym kierunku, to może to oznaczać, że mechanik wykonał dobrze swoją robotę.
Jeśli się to potwierdzi, to wypadałoby, żebyś mu jednak za robotę zapłacił...
Myślę że to wszystko wyjaśni skąd ta redukcja.
https://youtu.be/WiZdMkgBRB0
Wszystko powiedziane w taki sposób że nie trzeba niczego więcej dodawać.
Witam wszystkich,
Przeczytałem prawie cały ten wątek, bo też borykam się z braniem oleju. Pobór jest w granicach 1l na 1000km, więc zdaję sobie sprawę, że silnik raczej do remontu. Jednak w dłuższej perspektywie nie do końca mi się to opłaca, bo pewnie szybciej zmienię samochód, niż zwrócą się koszty. Postanowiłem, że raczej będę robił dolewki i jednocześnie próbował jakoś rozruszać pierścienie, bo to chyba one są winne. Samochód nie dymi, ładnie się zbiera. Dwa tygodnie temu zmieniałem olej razem z płukanką Archoil (kotłowała się pół godziny). Aktualnie zalany jest Shell Helix Ultra 5w40. Niestety, po przejechaniu 1000 km jest już poniżej minimum na bagnecie (swoją drogą nie spotkałem jeszcze tak niepraktycznego bagnetu…), a olej zrobił się ciemny. Zastanawiam się, czy nie wlać długodystansowej płukanki Oilem ReleaseTech Power Cleaner (LongLife), żeby jakoś ruszyć pierścienie. Pytanie tylko, czy przy tak dużym poborze jest sens to wlewać? Czy poprzez dolewanie oleju stężenie płukanki nie spadnie do poziomu, na którym już i tak nie będzie działać? Czy może być też tak, że płukanka coś jednak pomogła i przez jakiś czas będzie jeszcze brać olej, a potem się ustabilizuje?
Przeczytałem prawie cały ten wątek, bo też borykam się z braniem oleju. Pobór jest w granicach 1l na 1000km, więc zdaję sobie sprawę, że silnik raczej do remontu. Jednak w dłuższej perspektywie nie do końca mi się to opłaca, bo pewnie szybciej zmienię samochód, niż zwrócą się koszty. Postanowiłem, że raczej będę robił dolewki i jednocześnie próbował jakoś rozruszać pierścienie, bo to chyba one są winne. Samochód nie dymi, ładnie się zbiera. Dwa tygodnie temu zmieniałem olej razem z płukanką Archoil (kotłowała się pół godziny). Aktualnie zalany jest Shell Helix Ultra 5w40. Niestety, po przejechaniu 1000 km jest już poniżej minimum na bagnecie (swoją drogą nie spotkałem jeszcze tak niepraktycznego bagnetu…), a olej zrobił się ciemny. Zastanawiam się, czy nie wlać długodystansowej płukanki Oilem ReleaseTech Power Cleaner (LongLife), żeby jakoś ruszyć pierścienie. Pytanie tylko, czy przy tak dużym poborze jest sens to wlewać? Czy poprzez dolewanie oleju stężenie płukanki nie spadnie do poziomu, na którym już i tak nie będzie działać? Czy może być też tak, że płukanka coś jednak pomogła i przez jakiś czas będzie jeszcze brać olej, a potem się ustabilizuje?
- Od: 27 sty 2021, 10:17
- Posty: 1
- Auto: Mazda 5, 2.0 PB+LPG, 2005
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6