Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez mazda3usa » 2 kwi 2017, 17:03

To teraz może ja napiszę coś o braniu oleju przez mazdę. Moja mazda 2.3 brała różnie – przy dynamicznej jeździe 0,5L/1000km a przy zwykłej po 1000km stan był na min (ja zawsze dolewam do środka a nie do max) ale od około pół roku robię przebiegi powyżej 3000km miesięcznie. Przez ten czas (zima też więc jazda niezbyt szybka) brała mi tyle samo – co 1000km musiałem otwierać maskę, sprawdzać stan i dolewać do środka skali.

Teraz do sedna, po ostatniej wymianie oleju zalałem go do kreski MAX ale szybko stan wyrównał się do środka skali (mazda nadmiar oleju bardzo szybko spala). Nie było by w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie to, że po 5000km od wymiany dziś dolałem około dwóch setek oleju (1/4 stanu była) . Co więcej jeżdżę normalnie, czasem wskazówka powędruje pod czerwone pole. Potrafi ktoś to wyjaśnić? Olej 5W20
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2015, 03:39
Posty: 34 (1/0)
Auto: Mazda 3
2.3 benzyna 118kW
2004

Postprzez thesilent » 4 kwi 2017, 20:38

Nie dam głowy, ale moim zdaniem to zasługa systemu przewietrzania skrzyni korbowej

Więcej tutaj:

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez oluska » 4 kwi 2017, 21:23

fate, przeczytaj sobie:
http://zssplus.pl/publikacje/publikacje37.htm
pomyliłeś kompresję z proporcją spężania
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2017, 20:57
Posty: 91 (1/2)
Skąd: LKR
Auto: Mazda 2
HB 2015
PB 1.5 90KM

Postprzez lysy2 » 8 kwi 2017, 23:41

Thesilent – ale z filmiku jeśli się nie mylę wynika, że jakby nie podłączać/odłączać przewietrzanie, to olej i tak żre.
Swoją drogą, czy da się dobrać do tego zaworka (by go sprawdzić) bez zdejmowania kolektora?
Czy ktoś próbował otworzyć oba doloty do silnika, tak aby był tam cisnienie atmsferyczne? Dało to efekt?
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2014, 14:31
Posty: 93 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY '02 2.3 + LPG

Postprzez tqr_us » 9 kwi 2017, 07:10

Bez zwalenia dolotowego sie nie obejdzie chcac wytargac pcv,slyszalem ze mozna tam catch tanka zamontowac :)
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 23:15
Posty: 249 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 kwi 2017, 17:45.
Powód: OT, osobiste "wycieczki"

Postprzez dobrzyn22 » 9 kwi 2017, 17:49

Do Panów STARY1977MJ oraz fate
Chyba nie muszę tłumaczyć, dlaczego Wasze posty zostały usunięte ?? ( w razie wątpliwości zapraszam na PW ) Kolejne podobne wpisy będą skutkowały odpoczynkiem od forum.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez fate » 9 kwi 2017, 19:36

oluska napisał(a):fate, przeczytaj sobie:
http://zssplus.pl/publikacje/publikacje37.htm
pomyliłeś kompresję z proporcją spężania

Słusznie <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2017, 23:34
Posty: 87 (7/0)
Auto: Lancer X 2.0 150KM Cxxx 11'
Mazda 6 4D USDM AT4 L3 178KM GG 05'
BMW 3 E91 2.5 218KM UK 05'
Civic 6 4D JDM MT d14 90KM EJ9 98'

Postprzez szutek91 » 13 kwi 2017, 20:35

Witam, moją Madzie kupiłem w lipcu zeszłego roku. Miała wtedy 247tys. przebiegu i mniej więcej max oleju. Olej był wymieniany przy 241tys. Dexelia 5w30 (tak jest napisane na kartce przyczepionej do zbiornika oleju). W grudniu miałem przejechane ok. 250tys. i musiałem dolać 1L oleju, ponieważ był juz MIN, tylko, że Total 5w30, ponieważ nie było w sklepie Dexelii i powiedziano mi, że one niczym się nie różnią. Teraz mam przejechane 253tys. i znowu na bagnecie jest MIN. Wychodzi na to, że po przejechaniu ok. 12tys. km wziął ok 5-6L oleju. Lecz po przejechaniu od grudnia do kwietnia wziął sporo, bo ok. 1L. Czy jest to ogólnie dużo? Od czego zacząć sprawdzanie? Może wystarczy zmiana na inny? Np. 10W40? Za niedługo będę wymieniać olej, więc jaki polecacie? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi :)
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2017, 20:27
Posty: 6 (0/1)
Auto: Mazda 6, 2.0 PB, 2003

Postprzez CLAU » 13 kwi 2017, 22:09

Przeczytaj temat zamiast zadawac po raz setny pytania, na ktore jest mnostwo odpowiedzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez tqr_us » 14 kwi 2017, 07:15

Kurcze ty napewno masz 2.0 a nie 2.3 bo to one przeciez olej pija :P
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 23:15
Posty: 249 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Postprzez szutek91 » 14 kwi 2017, 09:26

Czytałem temat ale dużo osób albo ma 2.3 albo mniejszy przebieg albo jakieś objawy. Ale teraz sprawdzałem jeszcze raz tylko, że stanąłem na równiejszej powierzchni i jest prawie na połowie, wiec tego oleju nie wziął prawie w ogóle. Leczy czy może wziąć od max do min po przejechaniu 12tys? Wie ktoś z ogóle ile to jest litrów między tymi przedziałkami?
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2017, 20:27
Posty: 6 (0/1)
Auto: Mazda 6, 2.0 PB, 2003

Postprzez thing » 14 kwi 2017, 09:49

Na przedziałce jest ok. 0,7l. Jeździsz dużo na trasie?
Olej sprawdzasz zaraz po wyłączeniu auta czy czekasz aż olej spłynie do miski?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez CLAU » 14 kwi 2017, 10:17

szutek91 napisał(a):Czytałem temat ale



Nie czytałeś tematu zupełnie. Na wszystkie twoje pytania padły już odpowiedzi i to wielokrotnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez szutek91 » 14 kwi 2017, 14:10

Przecież nie będę wertować 100 stron żeby dowiedzieć się to co odpisał mi kolega wyżej. Niektórzy są naprawdę dziwni..raz w miesiącu jeżdżę 70km do rodziny żony, a tak to do roboty 5km i po miejscu. Olej sprawdzałem na następny dzień. Ale tak jak napisałem, jak dziś rano sprawdzałem na równym terenie i nie ubyło wiele skoro na przedziałce jest tylko około 0.7. Jak będę wymieniać olej to zobaczę rzeczywiście ile zeszło.
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2017, 20:27
Posty: 6 (0/1)
Auto: Mazda 6, 2.0 PB, 2003

Postprzez tqr_us » 15 kwi 2017, 07:08

tak nie musisz wertowac 100stron wystarczy ostatnie 10 ,a tak dalej h....wiesz
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 23:15
Posty: 249 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Postprzez CLAU » 15 kwi 2017, 11:04

szutek91 napisał(a):Przecież nie będę wertować 100 stron żeby dowiedzieć się to co odpisał mi kolega wyżej. Niektórzy są naprawdę dziwni..raz w miesiącu jeżdżę 70km do rodziny żony, a tak to do roboty 5km i po miejscu. Olej sprawdzałem na następny dzień. Ale tak jak napisałem, jak dziś rano sprawdzałem na równym terenie i nie ubyło wiele skoro na przedziałce jest tylko około 0.7. Jak będę wymieniać olej to zobaczę rzeczywiście ile zeszło.


Może gdyby było mniej leserów niezdolnych do zapoznania się kilkoma informacjami wstecz to wtedy ten temat zamiast 100 stron miał tylko 30.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Roman8 » 24 kwi 2017, 12:39

Przepraszam jeśli ta informacja była już na naszym forum, ale przeglądając równolegle forum wpadłem na taki post. Jeśli wierzyć w jego autentyczność w zdecydowanej większości przypadków wysokiemu spalaniu oleju winne są pierścienie.

INFORMACJA SERWISOWA Z DNIA 7.02.2006R.

Dotyczy modeli Mazda 6 (GG/GY) Facelift z silnikiem L3/LF i Mazda 5 (CR) z silnikiem LF

DUŻE ZUŻYCIE OLEJU

Opis problemu:

W niektórych samochodach z zakresu VIN podanego poniżej może występować nadmierne zużycie oleju silnikowego.
Może to być spowodowane niewłaściwą obróbką mechaniczną tłoków, która powoduje przedostawanie się oleju przez pierścienie tłokowe i następnie jego spalanie w komorze spalania.

Przyczyna:

Przez pewną ilość miesięcy obróbka mechaniczna rowka pierścieni tłokowych była wykonywana niewłaściwie. Proces obróbki tłoków poprawiono od dnia 28 czerwca 2005r.

DOTYCZY ZAKRESU VIN :

JMZCR**** ** od 100001 (Job#1) do 108292
JMZGG***** ** od 600001 (Job#1) do 613968
JMZGY**** ** od 400001 (Job#1) do 406598

Zalecenia:

Jeśli zużycie oleju w samochodach z wyżej podanego zakresu VIN jest nieprawidłowe i nie wystąpiły inne widoczne powody takie jak wycieki oleju NALEŻY DOKONAĆ WYMIANY TŁOKÓW!
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2012, 13:08
Posty: 221 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY – Pb+LPG 2.0 – 2005 FL

Postprzez rymko » 24 kwi 2017, 13:57

No i w sumie nie ma się czemu dziwić – bo jak słaba obróbka rowka to i smarowane może szwankować hahaha
A tak na poważnie to ciekawe z którego roku produkcji te początkowe viny ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez Mazdi » 30 kwi 2017, 12:37

Roman8 napisał(a):Przepraszam jeśli ta informacja była już na naszym forum,

Było
viewtopic.php?p=2952141#p2952141
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2010, 21:10
Posty: 113 (13/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GG LF 2005 147KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6