Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez PLaster » 20 lis 2014, 01:50

Jaki szlif?
Wału czy tuleji/tłoków?
Nic mi nie wiadomo że nie!
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez tadziol » 20 lis 2014, 10:32

Wał to nie problem,ale zanim rozwiercisz cylindry do nadwymiaru,to sprawdź czy kupisz tłoki nadwymiar.
Np: +0.25,+0.50.....
Tylko nie sugeruj się danymi w katalogach,zapytaj o dostępność,a potem potwierdź lub zdementuj :
PLaster napisał(a):(.......)tuleji/tłoków?
Nic mi nie wiadomo że nie!
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez CLAU » 20 lis 2014, 10:44

Niech on najpierw dokładnie sprawdzi cylindry i je pomierzy zanim cokolwiek zacznie wiercić i to samo z tłokami. OD tego ma service manuala aby sprawdzić tolerancje.

Co do remontu to dopóki producent sprzedaje części zamienne do tego silnika to można je wymieniać i remontować. W mojej ocenie jeżeli na 10 000km weźmie ten 1litr oleju to jest to w normie. Hondowski 2.0 vtec też bierze, podobnie jak nowe 2.0 TFSI w audicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez GILB » 22 lis 2014, 10:31

jak nie zdobędziesz tłoków, rozważ wyminę tulei cylindrów na nowe – może być taniej
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez tadziol » 22 lis 2014, 18:20

No patrz pan,taka niepozorna liczba postów,a kolega GILB jest głosem mądrości <spoko> .
Zostawia się standartowe tłoki,wymienia się tuleje cylindrów,daje nowe pierścionki i w drogę <jupi>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez PLaster » 23 lis 2014, 21:15

Panowie, zamiast dywagować weźta klucze w garść i rozbierzcie silnik.

Ja w piątek złożyłem swój L3 i przejechałem już ponad 200km docierając go.
Jakby ktoś chciał o coś zapytać to proszę się nie krępować, na ile mogę to odpowiem.
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez tadziol » 23 lis 2014, 21:18

Z czystej ciekawości : co wymieniałeś ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez PLaster » 23 lis 2014, 21:21

Wymieniałem: pierścienie i uszczelniacze zaworów oraz głowica poszła do pełnej obróbki: docieranie zaworów i gniazd, ustawienie luzów zaworowych.
Plus wszelkie uszczelki jakie po drodze się przytrafiły.
Ostatnio edytowano 23 lis 2014, 22:22 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez tadziol » 23 lis 2014, 22:22

Blok honowałeś?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez PLaster » 23 lis 2014, 23:06

Nie
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez zas3k » 25 lis 2014, 22:20

na konkurencyjnym forum znalazłem taką informację:

Kod: Zaznacz cały
INFORMACJA SERWISOWA Z DNIA 7.02.2006R.

Dotyczy modeli Mazda 6 (GG/GY) Facelift z silnikiem L3/LF i Mazda 5 (CR) z silnikiem LF

DUŻE ZUŻYCIE OLEJU

Opis problemu:

W niektórych samochodach z zakresu VIN podanego poniżej może występować nadmierne zużycie oleju silnikowego.
Może to być spowodowane niewłaściwą obróbką mechaniczną tłoków, która powoduje przedostawanie się oleju przez pierścienie tłokowe i następnie jego spalanie w komorze spalania.

Przyczyna:

Przez pewną ilość miesięcy obróbka mechaniczna rowka pierścieni tłokowych była wykonywana niewłaściwie. Proces obróbki tłoków poprawiono od dnia 28 czerwca 2005r.

DOTYCZY ZAKRESU VIN :

JMZCR**** ** od 100001 (Job#1) do 108292
JMZGG***** ** od 600001 (Job#1) do 613968
JMZGY**** ** od 400001 (Job#1) do 406598

Zalecenia:

Jeśli zużycie oleju w samochodach z wyżej podanego zakresu VIN jest nieprawidłowe i nie wystąpiły inne widoczne powody takie jak wycieki oleju NALEŻY DOKONAĆ WYMIANY TŁOKÓW!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 14:08
Posty: 56 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: M6 GY '06 FL Active 147KM 2.0 Pb

Postprzez marcin255 » 25 lis 2014, 22:27

Ciekawe , to inne tłoki robili do 3 BK ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez tomasek77 » 26 lis 2014, 21:39

To pytanie brzmi czy skoro taka informacja była czy da się coś zrobić ? Teraz ?

Czy raczej tylko na własną rękę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2014, 21:03
Posty: 70 (2/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 (2005) 1.8

Postprzez Fred.X » 26 lis 2014, 22:39

tomasek77 napisał(a):na własną rękę
pozostaje Ci tylko to niestety

Dopisano 26 lis 2014, 22:41:

moja "5" jest z 2005r. ale nr VIN mam wyższy ,ale oleum i tak spija 0,3 L/1000km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez SamEs9 » 26 lis 2014, 23:34

Witam serdecznie. Zwracam się do Was drodzy forumowicze z gorącą prośbą o pomoc, bo nie mogę od mechaników uzyskać jednoznacznej odpowiedzi. Mój problem polega na tym, że od niespełna miesiąca jestem posiadaczem Mazdy 6 (2005) 1,8 benzyna – wersja po lifcie i już mam problem, który nie wiem jak rozwiązać. Auto zostało sprowadzone do PL i zakupione w komisie. Po zakupie przy przebiegu około 153 tys. wymieniłem olej i filtr – Dexelia 5w30. Olej kupiłem na allegro w 5l galoniku i 1litr dodatkowo. Trzy tygodnie po wymianie oleju, musiałem dolać już ponad 2 litry oleju bo przy sprawdzaniu jest zazwyczaj pusto! Dodam że zrobiłem do dziś 1000 km. Auto jeździ sprawnie, tzn nie ma żadnych niepokojących głosów, nie ma wycieków, trochę jest "zapocona" pokrywa, ale też nie zauważyłem plam na podłożu. Dziś jeden mechanik odkręcił świece i trzy z nich były w nagarze, jedna czysta. Trzy komory były totalnie suche. Dzwoniłem do komisu i negocjujemy zwrot, oni upierają się przy tym że poszukają mi nowy silnik i wstawią na swój koszt. Ale czy to nie jest zbyt ryzykowne dla mnie? Może ten olej z allegro jest jakiś trefny? Może przejść na inny np 10w40 jestem totalnym laikiem, więc wybaczcie proszę jeżeli coś źle nazwałem. Pytam fachowców, więc pomóżcie i podpowiedzcie proszę co mam począć w takiej sytuacji. Będę bardzo wdzięczny.
Ostatnio edytowano 11 gru 2014, 20:24 przez SamEs9, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2014, 17:09
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2005 (FL), 2.0 benzyna 147KM, LF-DE

Postprzez xRafalx » 26 lis 2014, 23:43

Witaj, nawet gdyby olej był trefny to nie powinno Ci go spalić ponad 2 litry przez 1000km. Dziwna jest ta kompresja, że jest porządku, zobacz czy miska nie jest uszkodzona... Ale ja myślę że silnik jest skończony. Zwracaj auto z powrotem do komisu, nie gódź się na wymianę silnika bo mogą Ci założyć nie wiadomo co. A grzebane auto to już grzebane pozostaje :|
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez PLaster » 27 lis 2014, 00:00

xRafalx napisał(a):Dziwna jest ta kompresja, że jest porządku

jak tyle oleju bierze, to kompresja będzie dobra, olej uszczelni pierścienie
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez zagiell » 5 gru 2014, 21:56

Kilkanaście stron temu, ktoś napisał bardzo ciekawy post na temat rozwiązania problemu brania oleju – co prawda metoda nie zadziała w każdym samochodzi, ale w niektórych przypadkach powinno pomóc, a na pewno nie zaszkodzi. Oto link do tego postu: viewtopic.php?p=2879677#p2879677

Sam miałem problem z braniem oleju. Czytając posty innych użytkowników silnika 2.0 147KM, można stwierdzić, że mieściłem się w normie – miałem ubytek rzędu 150-300ml / 1000km, w zależności od stylu jazdy oraz rodzaju zalanego oleju. Próbowałem kilku rodzajów oleju i na każdym był problem z jego poborem. Próbowałem także płukanek, ale efekt był mizerny.

Przy ostatniej wymianie, zrobiłem tak, jak pisał użytkownik @patrzan. Kupiłem od znajomego za 100zł 8 litrów oleju mineralnego Mobil 15W40 "z beczki", oraz 2 najtańsze filtry oleju po 15zł/sztuka. Zlałem stary olej, wymieniłem filtr, zalałem silnik olejem od znajomego i użytkując normalnie samochód przejechałem około 60km. Następnie zlałem, olej, ponowna wymiana filtra i kolejna porcja oleju z beczki. Po kolejnych 60km, ponownie zlałem olej, założyłem tym razem filtr dobrej jakości, oraz zalałem silnik olejem Mobil Super 3000XE 5W30. Od wymiany zrobiłem 2600km, celowo jeżdżąc bardziej dynamicznie niż wcześniej, co widzę po wzroście spalania LPG z około 10-10,2l do 10,8-11l / 100km :) Olej po tym przebiegu w dalszym ciągu jest bardzo jasny, ledwie widoczny na bagnecie, ale co najważniejsze, ubyło go może ze 100ml :) Przy gęstszym oleju (mp. 5W40 lub 10W30) spalanie oleju zapewne spadłoby do zera, ale myślę że warto zalewać olejem o specyfikacji, jaką zaleca producent.

I tak jak pisał @patrzan, przy pierwszym zlewaniu oleju "z beczki" po 60km, olej zamiast być jasny, był ciemny, dopiero przy drugim zlewaniu oleju, był jasny.

Podsumowując, płukanki są nic nie warte. Jak już ktoś pisał na forum, zamiast wydawać pieniądze na płukankę, lepiej kupić najtańszy olej i nim wypłukać silnik. No i warto spróbować tego zabiegu, zamiast od razu robić remont, jeżeli ma się umiarkowane zużycie oleju, bo przy 1l / 200km ta metoda raczej nie pomoże. Ale do 1l / 1000km jak w przypadku użytkownika @patrzan, myślę że warto spróbować. Koszt niewielki (ja wydałem 130zł), a można zaoszczędzić sporo na remoncie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez brodaM6 » 6 gru 2014, 08:49

0,6 L spalanie ci wzrosło i ty to nazywasz dynamiczniejsza jazda :) proszę cię ,ja jak jeżdzę dynamicznie to mi pali 17 / 100 :P
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez CLAU » 6 gru 2014, 09:36

Powiedz mi, w jaki sposob chcesz wyplukac silnik olejem mineralnym kiedy zawiera on najmniej jakichkolwiek zwiazkow czyszczacych ?
Pomyslales nad tym chociaz chwile ?
Olej nie ma byc jasny, jezeli jest jasny tzn ze nic nie wyplukal. Nic dziwnego, bo to olej mineralny... I caly nagar sobie bedzie zapychal powolutku kanaly olejowe.

Bez obrazy, ale trzeba byc chorym na glowe aby stosowac taka gimnastyke kiedy komus spala 1 LITR / 1000km
Taki silnik kwalifikuje sie do remontu, albo jezeli komuś pasuje niech sobie dolewa 10 razy w roku po jednym litrze. Kolejna porada, która lamie prawa fizyki i cudownie uzdrawia zepsuty silnik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6