Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez PLaster » 4 lis 2014, 00:13

berrrcik29 napisał(a):jak to wytłumaczyć skoro mam wzorowe ciśnienie sprężania cylindrach na poziomie 17-17.5bar

tym, że zużywa Ci tule oleju, że ciśnienie się podwyższa i może być wyższe niż w książce pisze!
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez berrrcik29 » 4 lis 2014, 09:21

Tzn., że pierścienie zgarniające olej są zapieczone i nie zgarniają tyle oleju ile powinny i przez to jest większe sprężenie ponieważ na ściankach cylindra zostaje więcej oleju, tak? Czyli czeka mnie:
– ściąganie głowicy
– wymiana uszczelniaczy
– planowanie głowicy
– zdjęcie miski olejowej
– wyciągnięcie tłoków
– wymiana pierścieni

tak?

berrrcik29 napisał(a):
jak to wytłumaczyć (...) odkręcę korek wlewu oleju przy rozgrzanym pracującym silnik widzę wydobywający się dym i smród spalin?


A te spaliny pod pokrywą zaworową skąd się biorą?
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Postprzez PLaster » 4 lis 2014, 23:10

berrrcik29 napisał(a):A te spaliny pod pokrywą zaworową skąd się biorą?

przedostają się z komory korbowej przez kanały w głowicy do góry pod pokrywę zaworów

PS. coś jest nie tak w opisie Twojego auta
berrrcik29 napisał(a):Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L3) + LPG Prins, 2003r.

1.8 to L8, a L3 to 2.3
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez berrrcik29 » 4 lis 2014, 23:20

berrrcik29 napisał(a):
A te spaliny pod pokrywą zaworową skąd się biorą?

przedostają się z komory korbowej przez kanały w głowicy do góry pod pokrywę zaworów


To dlaczego jak wyciągnę bagnet, nic nie leci, żadnego dymku, żadnego najmniejszego podmuchu jak przykładam dłoń do wejścia bagnetu? Prędzej spaliny leciałaby by przez bagnet niż przeciskały by się przez kanały smarne do głowicy, tak? (jednocześnie odkręcony korek wlewu oleju i wyciągnięty bagnet)

Faktycznie błąd, już poprawiam opis :)
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Postprzez tadziol » 5 lis 2014, 09:33

Jakiej szukasz odpowiedzi ? Dlaczego Twój motor żre olej czy może którędy powinien się pokazać dym i dlaczego ? A może jak naprawić silnik endoskopowo poprzez tłumik bez demontażu fotela kierowcy ? :>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez berrrcik29 » 5 lis 2014, 10:01

tadziol napisał(a):
Jakiej szukasz odpowiedzi ?


Dlaczego żre olej to już pewnie wiadomo. Jedynie dlaczego oraz którędy leci dym (spaliny) pod pokrywę zaworową, a jak wyciągnę bagnet ani śladu dymku... Jeszcze nikt mi tego nie wyjaśnił...
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Postprzez tadziol » 5 lis 2014, 10:54

Bo odpowiedź na Twoje pytanie zakrawa na inżynierię genetyczną silnika L8,widocznie nie ma takiego silnego tutaj coby temu podołał.
OK,postaram Ci się to wyjaśnić,ale obiecaj,że to koniec quizu.
Na poniższym obrazku masz pokazaną rurkę prowadzącą bagnet.To element 10-450.
Jak się przyjrzysz,to zobaczysz,że sięga ona prawie do dna miski olejowej.Twoje spaliny z komory korbowej nie wydostaną się bagnetem,bo jest ta rurka jest zalana olejem,który znajduje się w misce olejowej,więc ujście jest niemożliwe.Za to bardzo chętnie polecą w górę silnika.pod pokrywę zaworów,bo mają którędy,choćby obok łańcucha rozrządu,że o kanałach spływu oleju nie wspomnę.
Obrazek
Pan zadowolony ? :>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez PLaster » 5 lis 2014, 11:32

myślę, że ten temat zakończony!

berrrcik29 masz po prostu silnik do remontu jak większość osób które w tym wątku piszą wiec nie wyważaj otwartych drzwi, tylko zbieraj kasę na części (nie jest to tak drogo) i szukaj dobrego mechanika

finito;)
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez berrrcik29 » 5 lis 2014, 12:58

No i o to mi chodziło <jupi> dziękuję i przepraszam, za kłopot :) więcej nie będę męczył :P Zabieram się za silnik, ale to na wiosnę.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Postprzez KGB » 10 lis 2014, 14:49

Witam, podpowiem Wam jedynie jak zrobił mój znajomy mechanik , posiadający silnik Mazda 6 1.8 który brał mu oleju około 1litra na 200km :

-ściągnął górę silnika tak że się dostał do tłoków
– ustawił tłoki w górnej pozycji
– spuścił olej
– na wszystkie tłoki wylał około 1litr nafty zostawił na noc
– drugi dzień z rana wylał kolejny litr nafty
– wieczorem zalał na tłoki litr ropy
– rano wszystko spuścił
– zalał stary olej
– poskładał auto , odpalił przejechał 200km zero ubytku oleju , po 5kkm dolał około 100ml

Wykonał ten zabieg w desperacji, gdyż i tak liczył się już z remontem silnika , po zabiegu jeździ od roku i nic złego się nie dzieje.
Początkujący
 
Od: 1 paź 2014, 18:34
Posty: 4
Skąd: Stargard
Auto: Mazda 6 1.8 LPG 2003

Postprzez PLaster » 12 lis 2014, 18:29

Kolego KGB, ten sposób jest znam i powiem tak:
może i zdarzają się przypadki, w których pomaga, ale czy to naprawi silnik?

poza tym co rozumiesz przez
KGB napisał(a):-ściągnął górę silnika tak że się dostał do tłoków

bo jak mam rozumieć, że ściągnął głowicę, to już niewiele zostało mu do wyciągnięcia tłoków i wymianę pierścieni, a koszta prawie takie same

Ja znam sposób wlewania nafty do komór spalania przez otwór świec bez rozbierania silnika – mniej inwazyjna.
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez CLAU » 12 lis 2014, 19:27

tylko, że to nie jest metoda na naprawę bo niby lejąc nafte ktoś chce naprawić branie oleju

jeden wielki LoL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Noe90 » 12 lis 2014, 23:08

Witam, mam podobny problem ze swoja madzia, 2,3l Top sport kombi, 122Kw
Nie puszcza zadnego dymka, nie traci mocy, tylko bierze dosc sporo oleju, wczesniej nic nie brala od niedawna sie tak dzieje. Sprawdzalem ojlej ze znajomym mechanikiem fakt na cieplym silniku lecz to raczej nie powinno miec wiekszego znaczenia bo czy na cieplym czy na zimnym poziom oleju i tak powinien byc powyzej minimum a na cieplym prawie go nie mialem;/ po zalaniu jakis 2-3setek przejechalem jakies 300kmow i sprawdzilem sobie i wyszlo ze jest delikatnie pod minimum i znow dolalem jakies 2-3setki, fakt moze nie jezdze zbyt wolno ale i najszybszy nie jestem. Auto jest w Gaize od roku, zmienilem swiece na NGK dostosowane do gazu.



Rowniez mam inny problem z autem gdyz na kompie wyskakuje mi "check Engine" jak na sprawdzeniu wyszlo i w servisie mazdy i w zwyklym zakladzie mechanicznym , problem dotyczy "przerwy w dostawie zaplonu na cylindrze 4" ktos mial cos takiego moze sie podzielic swoja opinia jak sie tego pozbyc?
Noe90
 

Postprzez PLaster » 13 lis 2014, 01:25

Noe90 napisał(a):wczesniej nic nie brala od niedawna sie tak dzieje

czy zmieniałeś wtedy olej, jak tak to na jaki?
Noe90 napisał(a):zmienilem swiece na NGK dostosowane do gazu.

nic nie dają, mogą być zwykłe
Noe90 napisał(a):Rowniez mam inny problem z autem gdyz na kompie wyskakuje mi "check Engine" jak na sprawdzeniu wyszlo i w servisie mazdy i w zwyklym zakladzie mechanicznym , problem dotyczy "przerwy w dostawie zaplonu na cylindrze 4" ktos mial cos takiego moze sie podzielic swoja opinia jak sie tego pozbyc?

jak wyglądają świece, czy są zalane olejem?
jak zaświecisz latarka w komorę spalania to jak wygląda denko tłoka, suche czy mokre?
może warto sprawdzić przewody zapłonowe?
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Noe90 » 13 lis 2014, 11:59

To tak, olej jak kupilem leje motula 10w40 polsyntetyk

swiece po zmianie na gazowe byly ladne i czyste aktualnie rowniez sa suche i czyste, przewody sprawdzalem czy nie maja przebicia zadnego niby nie w kazdym badz razie nie widac
Noe90
 

Postprzez brodaM6 » 17 lis 2014, 15:11

Chyba tam to powinien być syntetyk full i cos z rodzaju 5w30/40,taki jak piszesz to lałem do samochodu z 93 roku ,ale to inna bajka
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez allas1 » 17 lis 2014, 23:49

Noe90,
mam podobny problem z braniem oleju (M6 2.3), wybrałeś już jakiś warsztat na remont?


Rozmawiałem z mechanikiem w swojej okolicy i nie mieli dla mnie dobrych wieści. Generalnie podejście było typu, że ten silnik tak ma bo jest wadliwy i się go nie remontuję bo MAZDA nie przewidywała takiej możliwości. Na forum widzę, że jednak były przypadki remontu jednostki 2.3, po których ustało "pobieranie" oleju. Gdzie jest prawda? Można remontować te silniki?



P.S.
jeśli tak, to czy ktoś może polecić zakład blisko mnie?
allas1
 

Postprzez PLaster » 18 lis 2014, 00:50

allas1 napisał(a):Rozmawiałem z mechanikiem w swojej okolicy i nie mieli dla mnie dobrych wieści. Generalnie podejście było typu, że ten silnik tak ma bo jest wadliwy i się go nie remontuję bo MAZDA nie przewidywała takiej możliwości. Na forum widzę, że jednak były przypadki remontu jednostki 2.3, po których ustało "pobieranie" oleju. Gdzie jest prawda? Można remontować te silniki?

Zmień mechaników!!

Ja jestem na etapie remontu, a jak skończę to napisze co i jak.
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez brodaM6 » 18 lis 2014, 10:08

allas1 napisał(a):Noe90,
P.S.
jeśli tak, to czy ktoś może polecić zakład blisko mnie?

A najlepiej za rogiem <lol> ,mieszkasz niedaleko stolicy ,tam tez nie ma mechaników ,a silnik jak najbardziej remontowany
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez tadziol » 19 lis 2014, 21:13

A szlif takiego motoru też wykonalny ? Np + 0,50 mm....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6