Wskazania poziomu oleju – bagnet olejowy – benz.
Witam
Ostatnio wymieniałem olej u mechanika. Z tego co wyczytałem w książce serwisowej
to do mojej mazdy wchodzi 3,5 litra przy wymianie z filtrem.
Mechanik lał tyle żeby dochodziło gdzieś do 70% maxa.
Dzisiaj postanowiłem sprawdzić stan oleju przed dłuższym wyjazdem
(wymiana była z miesiąc temu) i dziwnym trafem okazało się, że wkaźnik pokazuje około
0,5cm ponad MAX. Sprawdzałem z rana przed odpaleniem samochodu.
Teraz to chyba powinienem jak najszybciej odciągnąc ten olej. Ile w końcu powinienem lać oleju do mojej Madzi.
Pozdrawiam
Maciej
Ostatnio wymieniałem olej u mechanika. Z tego co wyczytałem w książce serwisowej
to do mojej mazdy wchodzi 3,5 litra przy wymianie z filtrem.
Mechanik lał tyle żeby dochodziło gdzieś do 70% maxa.
Dzisiaj postanowiłem sprawdzić stan oleju przed dłuższym wyjazdem
(wymiana była z miesiąc temu) i dziwnym trafem okazało się, że wkaźnik pokazuje około
0,5cm ponad MAX. Sprawdzałem z rana przed odpaleniem samochodu.
Teraz to chyba powinienem jak najszybciej odciągnąc ten olej. Ile w końcu powinienem lać oleju do mojej Madzi.
Pozdrawiam
Maciej
Mazda 6 2002, 2.3l 166KM TOP, 110k
- Od: 10 cze 2009, 10:52
- Posty: 4
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 6 02r. 2.3l 166KM 110k
Generalnie poziom oleju najlepiej badać zawsze w tych samych warunkach np: 5 minut po zgaszeniu silnika.
Sprawdź ile Tobie w ten sposób pokaże.
Moim zdaniem 5mm powyżej max to nie problem
Sprawdź ile Tobie w ten sposób pokaże.
Moim zdaniem 5mm powyżej max to nie problem
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
magicadm napisał(a):Generalnie poziom oleju najlepiej badać zawsze w tych samych warunkach np: 5 minut po zgaszeniu silnika.
hm, po 5 minutach olej nie zdazy scieknac calkowicie.
Najlepiej sprawdzic na plaskiej powierzchni i zimnym silniku,po rozgrzaniu silnika olej jest wszedzie.
magicadm napisał(a):Moim zdaniem 5mm powyżej max to nie problem
niby nie,ale ja bym wolal zachowac pomiedzy min-max tak jak jest zalecane,w koncu nie na darmo jest norma.
-
Stivi
Stivi napisał(a):hm, po 5 minutach olej nie zdazy scieknac calkowicie.
Najlepiej sprawdzic na plaskiej powierzchni i zimnym silniku,po rozgrzaniu silnika olej jest wszedzie.
Kazdy ma "swój" sposób
Kiedyś też sprawdzałem "po nocy", ale chyba w jakiejś serwisówce wyczytałem, że lepiej parę minut po "trasie"
Stivi napisał(a):w koncu nie na darmo jest norma
Norma ma też margines bezpieczeństwa
PS
To L3 – więc niedługo poziom oleju samoistnie spadnie
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
magicadm napisał(a):To L3 – więc niedługo poziom oleju samoistnie spadnie
tak te typy tak maja.

-
Stivi
Witam
Faktycznie. Jak sprawdziłem 5 minut po jeździe to pokazał tylko MAX (olej był jeszcze ciepły). Pewnie jakbym sprawdził parę minut później pokazał by mniej. Jeżeli mówicie, że ten typ tak ma to kamień z serca. Dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam
Maciej
Faktycznie. Jak sprawdziłem 5 minut po jeździe to pokazał tylko MAX (olej był jeszcze ciepły). Pewnie jakbym sprawdził parę minut później pokazał by mniej. Jeżeli mówicie, że ten typ tak ma to kamień z serca. Dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam
Maciej
Mazda 6 2002, 2.3l 166KM TOP, 110k
- Od: 10 cze 2009, 10:52
- Posty: 4
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 6 02r. 2.3l 166KM 110k
Swoop napisał(a):Jak sprawdzałem po dłuższym postoju czy po nocy, to poziom oleju jest grubo powyżej max-a a jak sprawdzam np 30 minut po zatrzymaniu, to w połowie.
bo na zimnym silniku olej juz scieknal i bagnet pokazuje stan faktyczny,na rozgrzanym silniku ja bym nie sprawdzal bo olej jeszcze jest rozlany
Swoop napisał(a):Co robić, dolać czy spuścić?
zachowaj najlepiej poziom na 3/4 tak jest najlepiej
-
Stivi
Panowie, w instrukcji jest napisane dokładnie jak sprawdzać (Mazda 6 2.0l):
1. Ustaw samochód na poziomym podłożu
2. Rozgrzej silnik do normalnej temperatury pracy
3. Wyłącz silnik i odczekaj 5 min aż olej ścieknie do miski olejowej
4. Wyjmij miarkę oleju (bagnet), oczyść do sucha i włóż z powrotem
5. Wyjmij bagnet ponownie i sprawdź poziom oleju. Właściwy poziom jest między znakami MIN a MAX.
Jeśli poziom oleju jest poniżej lub w pobliżu dolnego oznaczenia, uzupełnij olej do poziomu oznaczenia MAX (w Dieslu F=MAX ). Stąd nasuwa mi się wniosek, że olej zalewamy do MAX a nie do połowy – w którymś wątku toczyła się na ten temat dyskusja.
Jak już przepisuję to jeszcze dorzucę, bo kiedyś też byłem ciekaw:
Odległość między górnym a dolnym oznaczeniem na bagnecie odpowiada 0.75 l oleju w silniku benzynowym i 1.2 l oleju w silniku Diesla.
1. Ustaw samochód na poziomym podłożu
2. Rozgrzej silnik do normalnej temperatury pracy
3. Wyłącz silnik i odczekaj 5 min aż olej ścieknie do miski olejowej
4. Wyjmij miarkę oleju (bagnet), oczyść do sucha i włóż z powrotem
5. Wyjmij bagnet ponownie i sprawdź poziom oleju. Właściwy poziom jest między znakami MIN a MAX.
Jeśli poziom oleju jest poniżej lub w pobliżu dolnego oznaczenia, uzupełnij olej do poziomu oznaczenia MAX (w Dieslu F=MAX ). Stąd nasuwa mi się wniosek, że olej zalewamy do MAX a nie do połowy – w którymś wątku toczyła się na ten temat dyskusja.
Jak już przepisuję to jeszcze dorzucę, bo kiedyś też byłem ciekaw:
Odległość między górnym a dolnym oznaczeniem na bagnecie odpowiada 0.75 l oleju w silniku benzynowym i 1.2 l oleju w silniku Diesla.
Cantore napisał(a):3. Wyłącz silnik i odczekaj 5 min aż olej ścieknie do miski olejowej
w 5 min caly olej nie zdazy scieknac.
Ze swojego doswiadczenia w kazdym poprzednim furmanie wiem to ze kiedy mialem olej na min na zimnym silniku to zawsze po rozgrzaniu pokazywal MAX a czasem to trudno bylo to odnalesc stan faktyczny. Na zimnym silniku jest bardziej wiarygodne poniewaz caly olej znajduje sie jeszcze w misce a nie jest rozrzucony po calym silniku.
Dlatego ta roznica panowie.
-
Stivi
Stivi napisał(a):kiedy mialem olej na min na zimnym silniku to zawsze po rozgrzaniu pokazywal MAX a czasem to trudno bylo to odnalesc stan faktyczny
A według Ciebie jaki poziom oleju jest ważny – czy ten na zimnym silniku czy na gorącym?
Moim zdaniem na gorącym – bo to jest istona informacja – ile silnik ma go "rozgrzany"
Na zgaszonym i zmimnym to może byc i zero
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
magicadm napisał(a):A według Ciebie jaki poziom oleju jest ważny – czy ten na zimnym silniku czy na gorącym?
jesli sprawdzam poziom oleju to na zimnym
magicadm napisał(a):Na zgaszonym i zmimnym to może byc i zero
no wlasnie i wtedy wiadomo ze trzeba dolac. Jesli bys tego nie sprawdzil na zimnym, to na goracym i tak juz bedzie na bagnecie z tego wzgledu ze juz olej poszedl w obieg. Tak naprawde silnik moze go potrzebowac wiecej.
-
Stivi
Swoop napisał(a):Panie i Panowie, czy ktoś coś może dodać w tym temacie?
Tak. Czytać instrukcję ze zrozumieniem. Przecież nie została napisana przez dział reklamy, tylko podstawą była wiedza specjalistów. Ostatecznie można wysłać oficjalne zapytanie do Mazdy z Japonii: http://www.mazda.co.jp/home.html
Są chętni?
Witam,
Czy ktoś oprócz mnie ma jeszcze problem z odczytaniem poziomu oleju z bagnetu?
Próbuje sprawdzać olej i bagnet jest przez całą długość suchy, tylko jakieś 2 mm nad literką F widać plamę oleju,
nie wiem zatem czy olej jest czy jak czy go nie ma, czasami jak sprawdzam to nawet tej kropelki nie ma.
Nawet nożem wydrapałem kreski poziome i raz coś jest raz nie ma, jakaś tak konstrukcja dziwna,
Taraz normalnie całą noc nie spałem, żona mówiła że kontrolka oleju gaśnie teraz jakieś 2-3 sekundy po odpaleniu (tylko ja trochę dłużej postoi),
Zamówiłem olej i filtr i za godzinę jadę zmienić :–/ tylko 3 tysie przed regularna wymianą.
Prosze o jakieś info,
Pozdrawiam,
Marcin,
Czy ktoś oprócz mnie ma jeszcze problem z odczytaniem poziomu oleju z bagnetu?
Próbuje sprawdzać olej i bagnet jest przez całą długość suchy, tylko jakieś 2 mm nad literką F widać plamę oleju,
nie wiem zatem czy olej jest czy jak czy go nie ma, czasami jak sprawdzam to nawet tej kropelki nie ma.
Nawet nożem wydrapałem kreski poziome i raz coś jest raz nie ma, jakaś tak konstrukcja dziwna,
Taraz normalnie całą noc nie spałem, żona mówiła że kontrolka oleju gaśnie teraz jakieś 2-3 sekundy po odpaleniu (tylko ja trochę dłużej postoi),
Zamówiłem olej i filtr i za godzinę jadę zmienić :–/ tylko 3 tysie przed regularna wymianą.
Prosze o jakieś info,
Pozdrawiam,
Marcin,
..::Born To Rise Hell::..
Witaj
Przyeczytałem uważnie procedurę sprawdzenia oleum, która w moim przypadku m6 2.0 z DPF wygląda tak:
– nagrzać silnik do temperatury znamionowej pracy,
– wyłączyć silnik i odczekać 5 minut aż olej spłynie do misy,
– wyciągnąć bagnet, wytrzeć go dokładnie i ponownie sprawdzić poziom,
– olej powinien być pomiędzy wskaźnikiem L a F,
– jeżeli jest powyżej wskaźnika X, to należy go wymienić, bo procedura wypalanie DPF wielkokrotnie nie dobiegła do końca i jest dużo paliwa w oleju silnikowym,
– jeżeli jest poniżej L sprawa jasna.
Pozdrawiam
Marcin
Przyeczytałem uważnie procedurę sprawdzenia oleum, która w moim przypadku m6 2.0 z DPF wygląda tak:
– nagrzać silnik do temperatury znamionowej pracy,
– wyłączyć silnik i odczekać 5 minut aż olej spłynie do misy,
– wyciągnąć bagnet, wytrzeć go dokładnie i ponownie sprawdzić poziom,
– olej powinien być pomiędzy wskaźnikiem L a F,
– jeżeli jest powyżej wskaźnika X, to należy go wymienić, bo procedura wypalanie DPF wielkokrotnie nie dobiegła do końca i jest dużo paliwa w oleju silnikowym,
– jeżeli jest poniżej L sprawa jasna.
Pozdrawiam
Marcin
-
Cinek MM
Dzięki,
ale ja nie mam DPF,
Sorbuje zrobić mimo to tak samo,
ja zawsze sprawdzałem na zimnym silniku, w każdym aucie, tylko w tym jakoś nie mam pewnosci ile tego oleju jest, dolewam co jakiś czas, ale nie wiem czy już nie przelałem go
ale ja nie mam DPF,
Sorbuje zrobić mimo to tak samo,
ja zawsze sprawdzałem na zimnym silniku, w każdym aucie, tylko w tym jakoś nie mam pewnosci ile tego oleju jest, dolewam co jakiś czas, ale nie wiem czy już nie przelałem go
..::Born To Rise Hell::..
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6