Wskazania poziomu oleju – bagnet olejowy – benz.

Postprzez macp » 10 cze 2009, 11:18

Witam

Ostatnio wymieniałem olej u mechanika. Z tego co wyczytałem w książce serwisowej
to do mojej mazdy wchodzi 3,5 litra przy wymianie z filtrem.
Mechanik lał tyle żeby dochodziło gdzieś do 70% maxa.
Dzisiaj postanowiłem sprawdzić stan oleju przed dłuższym wyjazdem
(wymiana była z miesiąc temu) i dziwnym trafem okazało się, że wkaźnik pokazuje około
0,5cm ponad MAX. Sprawdzałem z rana przed odpaleniem samochodu.

Teraz to chyba powinienem jak najszybciej odciągnąc ten olej. Ile w końcu powinienem lać oleju do mojej Madzi.

Pozdrawiam
Maciej
Mazda 6 2002, 2.3l 166KM TOP, 110k
Początkujący
 
Od: 10 cze 2009, 10:52
Posty: 4
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 6 02r. 2.3l 166KM 110k

Postprzez magicadm » 10 cze 2009, 13:19

Generalnie poziom oleju najlepiej badać zawsze w tych samych warunkach np: 5 minut po zgaszeniu silnika.
Sprawdź ile Tobie w ten sposób pokaże.
Moim zdaniem 5mm powyżej max to nie problem :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Stivi » 10 cze 2009, 15:30

magicadm napisał(a):Generalnie poziom oleju najlepiej badać zawsze w tych samych warunkach np: 5 minut po zgaszeniu silnika.

hm, po 5 minutach olej nie zdazy scieknac calkowicie.
Najlepiej sprawdzic na plaskiej powierzchni i zimnym silniku,po rozgrzaniu silnika olej jest wszedzie.
magicadm napisał(a):Moim zdaniem 5mm powyżej max to nie problem

niby nie,ale ja bym wolal zachowac pomiedzy min-max tak jak jest zalecane,w koncu nie na darmo jest norma.
Stivi
 

Postprzez magicadm » 10 cze 2009, 15:59

Stivi napisał(a):hm, po 5 minutach olej nie zdazy scieknac calkowicie.
Najlepiej sprawdzic na plaskiej powierzchni i zimnym silniku,po rozgrzaniu silnika olej jest wszedzie.

Kazdy ma "swój" sposób :)
Kiedyś też sprawdzałem "po nocy", ale chyba w jakiejś serwisówce wyczytałem, że lepiej parę minut po "trasie"

Stivi napisał(a):w koncu nie na darmo jest norma

Norma ma też margines bezpieczeństwa :)
PS
To L3 – więc niedługo poziom oleju samoistnie spadnie :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Stivi » 10 cze 2009, 17:28

magicadm napisał(a):To L3 – więc niedługo poziom oleju samoistnie spadnie

tak te typy tak maja. :) Wiec nie ma co spuszczac <lol> rezerwa sie przyda
Stivi
 

Postprzez Swoop » 12 cze 2009, 12:15

ja mam podobną zagwostkę. Jak sprawdzałem po dłuższym postoju czy po nocy, to poziom oleju jest grubo powyżej max-a a jak sprawdzam np 30 minut po zatrzymaniu, to w połowie.

Co robić, dolać czy spuścić?
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 22:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez macp » 15 cze 2009, 09:42

Witam

Faktycznie. Jak sprawdziłem 5 minut po jeździe to pokazał tylko MAX (olej był jeszcze ciepły). Pewnie jakbym sprawdził parę minut później pokazał by mniej. Jeżeli mówicie, że ten typ tak ma to kamień z serca. Dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam
Maciej
Mazda 6 2002, 2.3l 166KM TOP, 110k
Początkujący
 
Od: 10 cze 2009, 10:52
Posty: 4
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 6 02r. 2.3l 166KM 110k

Postprzez Stivi » 15 cze 2009, 09:51

Swoop napisał(a):Jak sprawdzałem po dłuższym postoju czy po nocy, to poziom oleju jest grubo powyżej max-a a jak sprawdzam np 30 minut po zatrzymaniu, to w połowie.

bo na zimnym silniku olej juz scieknal i bagnet pokazuje stan faktyczny,na rozgrzanym silniku ja bym nie sprawdzal bo olej jeszcze jest rozlany
Swoop napisał(a):Co robić, dolać czy spuścić?

zachowaj najlepiej poziom na 3/4 tak jest najlepiej
Stivi
 

Postprzez macp » 15 cze 2009, 10:17

Czyli jak sprawdzam z rana, samochód stoi na płasko to wynik jest jak najbardziej
dokładny?
Mazda 6 2002, 2.3l 166KM TOP, 110k
Początkujący
 
Od: 10 cze 2009, 10:52
Posty: 4
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 6 02r. 2.3l 166KM 110k

Postprzez Cantore » 15 cze 2009, 10:43

Panowie, w instrukcji jest napisane dokładnie jak sprawdzać (Mazda 6 2.0l):
1. Ustaw samochód na poziomym podłożu
2. Rozgrzej silnik do normalnej temperatury pracy
3. Wyłącz silnik i odczekaj 5 min aż olej ścieknie do miski olejowej
4. Wyjmij miarkę oleju (bagnet), oczyść do sucha i włóż z powrotem
5. Wyjmij bagnet ponownie i sprawdź poziom oleju. Właściwy poziom jest między znakami MIN a MAX.
Jeśli poziom oleju jest poniżej lub w pobliżu dolnego oznaczenia, uzupełnij olej do poziomu oznaczenia MAX (w Dieslu F=MAX ). Stąd nasuwa mi się wniosek, że olej zalewamy do MAX a nie do połowy – w którymś wątku toczyła się na ten temat dyskusja.

Jak już przepisuję to jeszcze dorzucę, bo kiedyś też byłem ciekaw:
Odległość między górnym a dolnym oznaczeniem na bagnecie odpowiada 0.75 l oleju w silniku benzynowym i 1.2 l oleju w silniku Diesla.
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:10
Posty: 166 (0/2)
Auto: Mazda 6 (2004 r.), benzyna 2.0

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 24 sty 2012, 20:56.
Powód: porządki

Postprzez Stivi » 15 cze 2009, 14:26

Cantore napisał(a):3. Wyłącz silnik i odczekaj 5 min aż olej ścieknie do miski olejowej

w 5 min caly olej nie zdazy scieknac.
Ze swojego doswiadczenia w kazdym poprzednim furmanie wiem to ze kiedy mialem olej na min na zimnym silniku to zawsze po rozgrzaniu pokazywal MAX a czasem to trudno bylo to odnalesc stan faktyczny. Na zimnym silniku jest bardziej wiarygodne poniewaz caly olej znajduje sie jeszcze w misce a nie jest rozrzucony po calym silniku.
Dlatego ta roznica panowie.
Stivi
 

Postprzez magicadm » 15 cze 2009, 15:06

Stivi napisał(a):kiedy mialem olej na min na zimnym silniku to zawsze po rozgrzaniu pokazywal MAX a czasem to trudno bylo to odnalesc stan faktyczny

A według Ciebie jaki poziom oleju jest ważny – czy ten na zimnym silniku czy na gorącym?
Moim zdaniem na gorącym – bo to jest istona informacja – ile silnik ma go "rozgrzany"

Na zgaszonym i zmimnym to może byc i zero ;)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Stivi » 15 cze 2009, 18:16

magicadm napisał(a):A według Ciebie jaki poziom oleju jest ważny – czy ten na zimnym silniku czy na gorącym?

jesli sprawdzam poziom oleju to na zimnym
magicadm napisał(a):Na zgaszonym i zmimnym to może byc i zero

no wlasnie i wtedy wiadomo ze trzeba dolac. Jesli bys tego nie sprawdzil na zimnym, to na goracym i tak juz bedzie na bagnecie z tego wzgledu ze juz olej poszedl w obieg. Tak naprawde silnik moze go potrzebowac wiecej. ;)
Stivi
 

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 24 sty 2012, 20:57.
Powód: porzadki

Postprzez Swoop » 23 cze 2009, 00:02

Panie i Panowie, czy ktoś coś może dodać w tym temacie?
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 22:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez Cantore » 23 cze 2009, 08:19

Swoop napisał(a):Panie i Panowie, czy ktoś coś może dodać w tym temacie?

Tak. Czytać instrukcję ze zrozumieniem. Przecież nie została napisana przez dział reklamy, tylko podstawą była wiedza specjalistów. Ostatecznie można wysłać oficjalne zapytanie do Mazdy z Japonii: http://www.mazda.co.jp/home.html
Są chętni?
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:10
Posty: 166 (0/2)
Auto: Mazda 6 (2004 r.), benzyna 2.0

Postprzez JohnnyB » 5 mar 2010, 08:19

Witam,
Czy ktoś oprócz mnie ma jeszcze problem z odczytaniem poziomu oleju z bagnetu?

Próbuje sprawdzać olej i bagnet jest przez całą długość suchy, tylko jakieś 2 mm nad literką F widać plamę oleju,
nie wiem zatem czy olej jest czy jak czy go nie ma, czasami jak sprawdzam to nawet tej kropelki nie ma.

Nawet nożem wydrapałem kreski poziome i raz coś jest raz nie ma, jakaś tak konstrukcja dziwna,
Taraz normalnie całą noc nie spałem, żona mówiła że kontrolka oleju gaśnie teraz jakieś 2-3 sekundy po odpaleniu (tylko ja trochę dłużej postoi),
Zamówiłem olej i filtr i za godzinę jadę zmienić :–/ tylko 3 tysie przed regularna wymianą.

Prosze o jakieś info,
Pozdrawiam,
Marcin,
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,
Mustang GT 5.0 421 '15 – in progress.

Postprzez Cinek MM » 5 mar 2010, 08:34

Witaj
Przyeczytałem uważnie procedurę sprawdzenia oleum, która w moim przypadku m6 2.0 z DPF wygląda tak:
– nagrzać silnik do temperatury znamionowej pracy,
– wyłączyć silnik i odczekać 5 minut aż olej spłynie do misy,
– wyciągnąć bagnet, wytrzeć go dokładnie i ponownie sprawdzić poziom,
– olej powinien być pomiędzy wskaźnikiem L a F,
– jeżeli jest powyżej wskaźnika X, to należy go wymienić, bo procedura wypalanie DPF wielkokrotnie nie dobiegła do końca i jest dużo paliwa w oleju silnikowym,
– jeżeli jest poniżej L sprawa jasna.
Pozdrawiam
Marcin
Cinek MM
 

Postprzez JohnnyB » 5 mar 2010, 08:42

Dzięki,
ale ja nie mam DPF,
Sorbuje zrobić mimo to tak samo,
ja zawsze sprawdzałem na zimnym silniku, w każdym aucie, tylko w tym jakoś nie mam pewnosci ile tego oleju jest, dolewam co jakiś czas, ale nie wiem czy już nie przelałem go <zawstydzony>
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,
Mustang GT 5.0 421 '15 – in progress.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6