Witam, jestem posiadaczem Mazdy 6 GG 2005 Hatchback od 2020, silnik 2.0 benzyna bez LPG. Od czterech miesięcy mam problem z samochodem, otóż przy przyspieszaniu traci moc wkręca się mniej więcej do obrotów 3000 – 3500. Z początku myślałem, że to wina sprzęgła zostało wymienione wraz z dociskiem natomiast problem pozostał (sprzęgło zostało wymienione, ponieważ i tak już ciężko chodziło). Przy zimnym silniku samochód pracuje normalnie, natomiast gdy się nagrzeje to traci moc, na biegu jałowym występują skoki obrotów, na biegu jałowym wkręca się bez problemu na obroty, ale występuje siwy dym oraz sadza z wydechu przez jakiś czas potem ustępuje. Były podłączane komputery z różnymi oprogramowaniami pod samochód, niestety nic nie wykazało, nie wyskakuje żaden błąd.
Wymienione zostały:
świece, kopułka, uszczelka od zaworów, czujnik położenia wału, filtry paliwa, stożkowy,
wymieniona została też przepływka, natomiast po wymianie jej samochód dostał tzw. strzałów z wydechu.
Mechanicy wykluczają dolot, ponieważ przejrzeli wszystko i niby wszystko jest okey. Tak samo patrzyli katalizator i niby też jest okey. Dodam również że po zmianie paliwa na stacjach zacząłem tankować paliwo 98 nie wiem, czy to ma jakiś związek z tym. Bardzo proszę o pomoc albo o poleceni jakiegoś fachowca w okolicach Białegostoku. Pozdrawiam
Brak mocy, Siwy dym i sadza przy przyspieszaniu na wysokich obrotach, dziwna usterka
Strona 1 z 1
- Od: 15 cze 2024, 10:11
- Posty: 1
- Auto: Mazda 6 GG Hatchbach 2.0 benzyna 147KM 2005
krzysztofik08 napisał(a):Były podłączane komputery z różnymi oprogramowaniami pod samochód;
– niestety nic nie wykazało,
– nie wyskakuje żaden błąd.
Jaki przebieg? – pewnie spory,
Brak błędów – sugeruje konieczność czyszczenia;
– przepustnicy,
– egr,
– przepływomierz-nowy – a więc jest czysty
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6