Problem z uruchomieniem samochodu

Postprzez EDGE51 » 2 kwi 2020, 00:05

Witam mam problem z uruchomieniem silnika w mojej Mazdzie 6 z roku 2003 z silnikiem 2.3 166 KM. Po powrocie z urlopu jakieś 1050 km samochód zaparkowałem na parkingu przestał całą noc, a następnego dnia chciałem pojechać na zakupy ale ni z tego ni z owego samochód po około 2 km zgasł w trakcie jazdy i nie chciał zapalić. Muszę zaznaczyć że przed urlopem ani w jego trakcie nie było z nim najmniejszych problemów. Samochód we wrześniu 2019 przeszedł kapitalny remont silnika z powodu obrócenia się panewek, po czym zrobiłem nim około 2000-2500 km i zrobiłem wymianę oleju u mechanika który owy remont przeprowadził.
Problem polega na tym że samochód kręci, "krztusi się"– tak jak by odpalał na sekundę, i dalej nic, kręci, kręci i kręci.
Po wykręceniu świec okazało się że jest tylko jeden "strzał" iskry i potem nic. Wymieniłem samodzielnie świece, kable wysokiego napięcia oraz moduł zapłonu, ale nic to nie pomogło. Próbowałem odpalania w "trybie awaryjnym" i jedyne co się zmienia to to że tylko kręci, nie ma momentu że się "krztusi". Auto stoi u mechanika od około miesiąca, twierdzi że wszystkie czujniki są ok. Szuka przyczyny ale już powoli zaczyna brakować mu pomysłów. Samochód przeszedł kapitalny remont silnika u tego samego fachowca, więc nijako to auto zna. Auto posiadam nie cały rok, ponieważ kupiłem je na koniec czerwca 2019. Miał ktoś może z Was taki problem ? Co pomogło ? Co może być przyczyną ? Jestem już naprawdę zdesperowany i mogę w ostateczności nawet zapłacić za informacje która pomoże uruchomić silnik mojej "Madzi".
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2020, 23:48
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2.3 166 KM 2003 Sedan

Postprzez mardab » 5 kwi 2020, 21:40

Może pompka paliwa w baku zdechła, może przekaźnik od jej włączania, znajduje się tam gdzie bezpieczniki po lewej stronie od kierownicy. Jeśli pompka nie podaje paliwa samochód nie zapali, można kręcić i kręcić w nieskończoność. Może to to. Pompkę słychać jak uruchamia się na sekundę zaraz potem jak przekręcisz kluczykiem (słychać ją wyraźnie – dźwięk dochodzi spod tylnej kanapy, im jest mniej paliwa w baku tym jest głośniejszy) i potem przestaje pracować. Uruchamia się znowu gdy zaczynasz kręcić rozrusznikiem.
U mnie ta pompka zdechła przy przebiegu około 250tyś.
Początkujący
 
Od: 6 mar 2013, 22:54
Posty: 17
Auto: Mazda 6 2.0 LFF7 108kw benzyna+LPG 2006r

Postprzez EDGE51 » 6 kwi 2020, 21:47

Niestety nie jest to pompa paliwa, moja jest sprawna. Mechanik mówi że to może być immobiliser lub nawet cały komputer bo jest objaw właśnie tych podzespołów, ale nie mając do końca pewności nie chce naciągnąć mnie na koszty i tu moje pytanie czy przy uszkodzeniu immo/kompa była by iskra wogóle ? Czy nie było by jej wcale ? U mnie przeskakuje raz i "znika". Szukając na forach natrafiłem na temat który opisuje dokładnie te same objawy co w mojej Mazdzie lecz nie ma tam żadnej odpowiedzi. "http://mazda.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=258123" , napisałem też prywatną wiadomość do osoby która dodała temat, lecz jest to dość stary wpis.
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2020, 23:48
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2.3 166 KM 2003 Sedan

Postprzez EDGE51 » 8 cze 2020, 19:57

Po wymianie komputera problem nie znikł natomiast, problemem okazała się wiązka pod maską, jeden z kabli nie wytrzymał próby czasu, niestety nie wiem dokładnie który. Samochód odpala , jeździ, wszysyko wróciło do normy jak z przed awarii. Temat do zamknięcia.
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2020, 23:48
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2.3 166 KM 2003 Sedan

Postprzez dobrzyn22 » 9 cze 2020, 19:49

a wiesz dokładniej chociaż w którym miejscu ? Może się to przydać innym w przyszłości ;)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez EDGE51 » 19 cze 2020, 20:42

Niestety, nie udało mi się ustalić która dokładnie wiązka powodowała problem, ani mniej więcej w którym miejscu, wiem tylko, że nie było połączenia z komputerem w samochodzie, co błędnie wskazywało na jego awarię, więc może to być któryś z kabli w wziązce prowadzącej do/z komputera. Też chciałbym pomóc innym w zaoszczędzeniu pieniędzy na nietrafnych diagnozach, jeżeli uda mi się dowiedzieć coś więcej to edytuje ten wpis.
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2020, 23:48
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2.3 166 KM 2003 Sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6