To się często zdarza,że łańcuch jest luźny i wisi pomiędzy kołami zębatymi wałków rozrządu.
Niestety taka konstrukcja tego rozrządu powoduje to,że pełne napięcie i skasowanie ewentualnych luzów
następuje po uzyskaniu ciśnienia oleju,które to działając na napinacz hydrauliczny utrzymuje napięcie łańcucha.
Osobiście nie zdarzyło mi się wymieniać łańcucha w jednostkach benzynowych L-serii z wyłączeniem oczywiście L3VDT czyli MPS oraz sporadycznie L3 przedlift.
Odnosząc się natomiast do pytania :
yaro999 napisał(a):Które elementy warto wymienić a ktorych nie przy luźnym łańcuszku rozrządu?
Wg mnie tylko i wyłącznie
łańcuch. I jeśli już to tylko OE Mazda. Pozostałe elementy czyli ślizg prowadzący i napinający oraz sam napinacz hydrauliczny w mojej ocenie nigdy nie wykazywały zużycia eksploatacyjnego jakie kwalifikowałoby je do wymiany.