Luźny łańcuch rozrządu

Postprzez yaro999 » 4 mar 2020, 23:04

Z racji tego że juz kiedyś dostałem bardzo pomocną poradę od Tadziola i że cenię sobie Jego opinie kieruję pytanie właśnie do Niego. Na pewno wiele osób będzie również mogło skorzystać z tych informacji.
Które elementy warto wymienić a ktorych nie przy luźnym łańcuszku rozrządu?
Początkujący
 
Od: 19 sty 2016, 11:52
Posty: 18
Auto: mazda 6 gg
LF
2003 r
LPG

Postprzez tadziol » 5 mar 2020, 11:06

Zanim odpowiem potrzebna mi jeszcze jedna informacja :
jakie przesłanki wskazują na luźny łańcuch rozrządu ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez yaro999 » 5 mar 2020, 15:35

Tzn. przy regulacji luzu zaworowego mechanik powiedział że trochę luźny łańcuch. Na tą chwilę mazda ma 305000 km na liczniku. Zanim cokolwiek będę robił chcę sam sprawdzić ten łańcuch czy faktycznie taki luźny jest ale przy takim przebiegu możliwe
Początkujący
 
Od: 19 sty 2016, 11:52
Posty: 18
Auto: mazda 6 gg
LF
2003 r
LPG

Postprzez tadziol » 5 mar 2020, 21:49

To się często zdarza,że łańcuch jest luźny i wisi pomiędzy kołami zębatymi wałków rozrządu.
Niestety taka konstrukcja tego rozrządu powoduje to,że pełne napięcie i skasowanie ewentualnych luzów
następuje po uzyskaniu ciśnienia oleju,które to działając na napinacz hydrauliczny utrzymuje napięcie łańcucha.
Osobiście nie zdarzyło mi się wymieniać łańcucha w jednostkach benzynowych L-serii z wyłączeniem oczywiście L3VDT czyli MPS oraz sporadycznie L3 przedlift.
Odnosząc się natomiast do pytania :
yaro999 napisał(a):Które elementy warto wymienić a ktorych nie przy luźnym łańcuszku rozrządu?

Wg mnie tylko i wyłącznie łańcuch. I jeśli już to tylko OE Mazda. Pozostałe elementy czyli ślizg prowadzący i napinający oraz sam napinacz hydrauliczny w mojej ocenie nigdy nie wykazywały zużycia eksploatacyjnego jakie kwalifikowałoby je do wymiany.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez yaro999 » 6 mar 2020, 06:03

Super info. Bardzo dziękuję za profesjonalną odpowiedź.
Jeszcze tylko jedno pytanie a mianowicie kiedy trzeba zacząć martwić się rozrządem ? Hałas czy może specyficzna praca silnika? Jeszcze raz bardzo dziękuję za odpowiedź.
Początkujący
 
Od: 19 sty 2016, 11:52
Posty: 18
Auto: mazda 6 gg
LF
2003 r
LPG

Postprzez tyr » 16 maja 2020, 13:24

praktycznie nigdy jeżeli nie pałujesz silnika ciągle to nie będziesz musiał tego robić nigdy
Początkujący
 
Od: 23 lip 2016, 19:38
Posty: 7
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 2.0 2004 przed liftem

Postprzez t34567 » 18 maja 2020, 12:38

To "praktycznie nigdy" wystąpiło u mnie przy przebiegu 230tys. Napinacz nie dał rady, łańcuch był luźny i przestawiło rozrząd przy zjeżdżaniu z górki.

Wyjścia masz dwa:
-albo idziesz w oryginały, co wiąże się z tym, że bulisz duże ilości złota i drogocennych kamieni
-albo w zamienniki – za mniejsze ilości cebulionów. Ja tak zrobiłem, dostępne były BGA i FAI. Kupiłem FAI, założone, działa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6