Mazda6 2l benzyna problemy po remoncie silnika

Postprzez zbychu00 » 15 sty 2020, 22:14

Cześć, od jakiegoś czasu walczę z moja mazdą, silnik jest po kapitalnym remoncie: szlify wału, wymiana prowadnic zaworów, uszczelniaczy, pierścieni, honowanie, nowe panewki, szlifowanie zaworów. Niestety po złożeniu silnik nie pracuje jak należy, przy ok 3 tys. obrotów zaczyna się głośne warkotanie do tego jeszcze 2 razy pasek klinowy rozcięło. Po zdjęciu dekla wzdłuż wałka rozrządu (od wariatora) jest srebrny nalot ?. Mechanik nie wie w czym może być problem, sporo włożyłem w moja madzię, remont góry i dółu w profesjonalnym zakładzie kosztowało 3tys do tego drugie tyle doszło na pozostałe wymiany/naprawy, może ktoś ma jakiś pomysł, albo możecie polecić jakiegoś fachowca od mazd z okolic wawy ?
Początkujący
 
Od: 15 sty 2020, 21:45
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2.0 2006 r

Postprzez Mr_Bartek » 15 sty 2020, 22:50

Może uszczelka pod głowicą nie ma otworów olejowych od zmiennych faz? Na pewno była do tego silnika/wersji a nie od wersji przedliftowej lub Mondeo?

Może tutaj uderz? https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 9#p3404309
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez zbychu00 » 16 sty 2020, 07:19

to jest silnik fordowski 147 KM, części były dobierane po VINie, głośne warkotanie może być z powodu tych kanalików ? Kolega mechanik odłączał wariator i było to samo.

Dopisano 16 Jan 2020, 06:35:

przedwczoraj zaglądałem do cylindrów endoskopem by sprawdzić czy tłoki są dobrze wsadzone (znaczy czy rowki są z dobrej strony) i zauważyłem że jest tam dużo wilgoci nie wiem czy to woda, olej czy paliwo, być może krótko chodził i dlatego, samochód teraz stoi na zewnątrz.
Początkujący
 
Od: 15 sty 2020, 21:45
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2.0 2006 r

Postprzez Mr_Bartek » 16 sty 2020, 08:30

Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez zbychu00 » 23 sty 2020, 17:25

wygląda na to że masz racje, przejrzałem rachunki i okazało się że uszczelka jest do silnika 141KM, w przyszłym tygodniu zdejmę głowicę i założę właściwą, dziękuję za pomoc.
Początkujący
 
Od: 15 sty 2020, 21:45
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2.0 2006 r

Postprzez gregoriusblack » 4 cze 2020, 09:21

Podpinam sie pod temat mam te same objawy motor po remoncie od 3 tys zaczyna sie terkotanie czy faktycznie jest to wina uszczelki? Poza tym wszystko gra.
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2019, 15:22
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna 147 km
rok 2007 kombi

Postprzez Baxter » 8 cze 2020, 19:29

Może to być wina uszczelki. Również spotkałem się z podobnym problemem. Uszczelka do polifta jest inna niż do przedlifta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2016, 19:41
Posty: 89 (2/8)
Skąd: Toruń / Radom
Auto: Mazda 6 GG liftback '06 LF-DE

Postprzez zgrYwus » 19 sie 2020, 09:15

Początkujący
 
Od: 1 kwi 2020, 22:44
Posty: 26 (1/1)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6