Strona 1 z 2

Uszczelka pod głowicą?

PostNapisane: 16 lip 2019, 20:04
przez lukasz_cichon1
Witam, mam jak dla mnie nie typowy problem (ponieważ nigdy się z tym nie spotkałem). Otóż przedwczoraj podczas jazdy auto przełączyło mi się z gazu na benzynę. Zbiornik zatankowany do pełna, a kontrolka sygnalizuje o braku gazu. I tak cały czas, po rozgrzaniu auto przełącza na gaz i po chwili na benzynę sygnalizując brak gazu. Oczywiście auto odstawione do mechanika, który sprawdził wszystko co jest związane z LPG no i nie znalazł żadnej usterki. Ale okazało się że stan płynu chłodniczego był niski, co mogło w sumie powodować to że się gaz wyłączał.

Ale nie to najważniejsze. Otóż mechanik stwierdził że problemem może być uszkodzona uszczelka pod głowicą, ponieważ żadnych wycieków nie zaobserwował ani on, ani w sumie ja. Natomiast pokazał mi że po uzupełnieniu płynu pod korek podczas pracy na biegu jałowym płyn był wypychany z korka, a taka sytuacja zdarza się kiedy właśnie uszkodzona jest uszczelka. Czy ktoś z was jest może w stanie taką tezę potwierdzić? Gdyby to była by jednak uszczelka to byłbym nie pocieszony.

Z góry dziękuję za jakiekolwiek odpowiedzi.

PostNapisane: 16 lip 2019, 23:39
przez zadra
Jest to prawdopodobne, ale to nie misi być jedyna przyczyna przełączania się z gazu na benzynę, bo chyba o to pytałeś?

Re: Uszczelka pod głowicą?

PostNapisane: 17 lip 2019, 07:16
przez Matthew90
Mi wyrzucało płyn korkiem zbiorniczka wyrównawczego i była to niestety uszczelka:( Spaliny w układzie chłodzenia. Duże ciśnienie jak się zagrzał. Wyrzuciłem termostat i jeździłem na obiegu otwartym i doraźnie jakoś tak jeździłem póki nie wymieniłem silnika. Sprawdzałem po drodze oczywiście termostat, podmieniałem korki układu chłodzenia, nagrzewnicę.
Nie wiem czy masz zaufanie do mechanika ale z taką sprawą dobrze podjechać skonfrontować z innym. Kolega miał taki przypadek w aucie z 60tys. przebiegu. Ubywało mu płynu chłodniczego, dość szybko. Był u mechanika, jednego drugiego -znali się ze sobą i polecali, mierzyli mu testerem nawet i wyszło że uszczelka. Już mu podliczał i chciał żeby auto zostawił. Ten miał akurat przegląd i na skp zauważyli, że ma mokre od spodu. Pojechał do jeszcze innego mechanika już z wiedzą, że gdzieś jednak cieknie no i się okazało, że lało spod termostatu. Zamknął się z robotą może w 200zł.
PS. Płyn też wyrzuci, jeżeli jest go wlane za dużo. Jak masz zalane prawidłową ilość to może pojeździj trochę i obserwuj co się dzieje. Zobacz jak dużo ubywa w jakim czasie, bo tak to zeszło nawet nie wiesz kiedy pewnie bo skontrolowałeś stan jak zaczęły się problemy z LPG.

PostNapisane: 17 lip 2019, 09:04
przez Victor_1989
Zrób test UPG – powinno wiele wyjaśnić. Po dolaniu płynu chłodniczego LPG działa tak jak powinien??

Re: Uszczelka pod głowicą?

PostNapisane: 17 lip 2019, 10:27
przez lukasz_cichon1
Tak, po odlaniu płynu instalacja działa prawidłowo, czyli po prostu był za niski stan. Kupie dzisiaj ten tester UPG i sprawdzę. Bo przy silniku czy grubych tych przewodach nie ma wilgoci od płynu. A jeśli w teście nie zabarwi się ten płyn, to gdzie szukać nieszczelności?

Matthew90 właśnie płynu ubywało mi bardzo powoli bo spostrzegłem się o jego stanie dopiero jak zaczął mi gaz rozłączać a w sumie to mechanik to stwierdził jak obejrzał całą instalację i nie znalazł usterki w LPG

PostNapisane: 17 lip 2019, 10:48
przez Victor_1989
Mi płynu ubywało przez nieszczelną chłodnicę – okazało się przypadkiem podczas wymiany żarówki, że mam ślad po płynie na dolnej osłonie silnika. Chłodnica rozszczelniła się na łączeniu aluminium z tworzywem.

Re: Uszczelka pod głowicą?

PostNapisane: 17 lip 2019, 11:05
przez lukasz_cichon1
Ok, zrobię ten test żeby wykluczyć uszczelkę. A jeśli się nie zabarwi to mogę mieć 100% pewność że to nie uszczelka?

PostNapisane: 17 lip 2019, 11:17
przez Victor_1989
Ten test jednoznacznie określa czy spaliny dostają się do płynu chłodniczego.
Jeżeli nie masz przysłowiowego "masła" na korku oleju/korku chłodnicy – to można wykluczyć mieszanie się oleju z płynem.

Jeżeli zrobisz ten test i płyn się nie odbarwi to spaliny nie dostają się do układu chłodzenia – uszczelka pod głowicą i głowica jest OK.

Jeżeli płyn się odbarwi to już są dwie opcje:
– uszczelka pod głowica (oby to było to)
– pęknięta głowica (oby nie)

Tak jak to rozumiem – jeżeli źle niech mnie ktoś poprawi :)

btw – sprawdzałeś wykładzinę pod nogami pasażera i kierowcy? Może nagrzewnica się rozszczelniła?

Re: Uszczelka pod głowicą?

PostNapisane: 17 lip 2019, 11:24
przez lukasz_cichon1
Ostatnio wymieniałem filtr kabinowy i nic nie zauważyłem. Masła pod korkiem nie mam, nie dymi na biało, więc pozostaje mi sprawdzić tym płynem. Jak będzie ok to posprawdzam dokładniej te przewody i samą chłodnicę. A przy okazji gdybym wymieniał płyn chłodzenia to jaki polecasz? Czy ten Prestone -37st nadał by się?

PostNapisane: 17 lip 2019, 11:37
przez Victor_1989
Mam chyba dokładnie Preston zalany – wrócę z pracy to sprawdzę i dam znać.

Re: Uszczelka pod głowicą?

PostNapisane: 17 lip 2019, 11:54
przez lukasz_cichon1
Ok, dzięki

Re: Uszczelka pod głowicą?

PostNapisane: 17 lip 2019, 20:35
przez Matthew90
Co do masła pod korkiem nie musi oznaczać UPG, choć między innymi może:) Niedogrzane silniki, robiące krótkie dystanse tak miewają. Miałem tak w kilku samochodach zaraz po kupnie

Re: Uszczelka pod głowicą?

PostNapisane: 18 lip 2019, 17:09
przez lukasz_cichon1
Tester dojdzie do mnie najszybciej jutro, nikt u mnie w okolicy nie ma na miejscu. Ale miły Pan ze sklepu motoryzacyjnego zajrzał mi pod maskę i..... znalazł na trójniku z którego wychodzi wąż do parownika, nalot który pozostawia płyn po odparowaniu. A więc, znalazł wyciek płynu, gdzie mechanik który zakłada instalacje gazowe tego nie zauważył. Mam nadzieję że to to było powodem znikania płynu chłodniczego. Ale chcę się upewnić czy to nie uszczelka i zrobię ten test tak na wszelki wypadek.

Re: Uszczelka pod głowicą?

PostNapisane: 18 lip 2019, 17:18
przez Matthew90
Często stamtąd cieknie. Oby to było to :)

Re: Uszczelka pod głowicą?

PostNapisane: 21 lip 2019, 19:58
przez lukasz_cichon1
Podokręcałem na łączeniach przewody, przy parowniku również. Przejechałem się kawałek i zauważyłem mokrą plamę pod autem, a dokładnie na wysokości obudowy filtra powietrza. Zajrzałem pod maskę i widzę plamę z prawej strony chłodnicy, dokładnie przy samym narożniku chłodnicy na dole mokra jest osłona pod silnikiem. Chyba chłodnica do wymiany :(

Re: Uszczelka pod głowicą?

PostNapisane: 21 lip 2019, 20:13
przez Matthew90
lepsza ta chłodnica niż uszczelka :d

Re: Uszczelka pod głowicą?

PostNapisane: 22 lip 2019, 10:52
przez KrzyzakMitsu
jak reduktor ma za niską temp. to się na gaz nie przełączy – a jak poziom płynu niski to reduktor nie będzie ogrzewany, w skrajności nawet zamarźnie i też się na gaz nie przełączy
czyli odpowiedź masz
a skoro płyn wypycha to najczęściej uszczelka przepalona między cylindrem a kanałem wodnym – one są blisko cylindrów, więc jest to możliwe

Re: Uszczelka pod głowicą?

PostNapisane: 22 lip 2019, 15:22
przez lukasz_cichon1
Ok, więc czemu nie wypycha płynu do zbiorniczka wyrównawczego tylko rozsadza inne elementy układu chłodzenia? Czyli testem tego ne sprawdzę jeśli jest tak jak piszesz?

Re: Uszczelka pod głowicą?

PostNapisane: 23 lip 2019, 13:36
przez KrzyzakMitsu
jeśli trójnik masz plastikowy to padnie wkrótce znów
jeśli węże masz kiepskiej jakości to się pokruszą... – polecam Parker, kosztują 20zł za metr a nie 6 jak Semperit, ale ten drugi po 2 latach to śmieć i dokręcanie nie pomoże
chłodnica potrafi się rozszczelnić więc to nic strasznego
a co do wypychania to sam stwierdziłeś, że idzie w korek bo był otwarty – skąd wiesz, że nie pójdzie w zbiornik wyrównawczy? sprawdzałeś?

Re: Uszczelka pod głowicą?

PostNapisane: 23 lip 2019, 17:52
przez lukasz_cichon1
Codziennie dolewam po trochu bo ubywa ze zbiorniczka. Trójniki mam metalowe, ale co do jakości węży to nie jestem pewien jakiej są jakości. Jeśli chodzi o wypychanie płynu to sprawdzałem i poziom unosi się we wlewie od chłodnicy bardzo powoli. Nie ma zjawiska chlapania jak to mechanik mówił. Może był zapowietrzony układ i dlatego chlapało. Mi w tej chwili nic takiego się nie pojawia. W czwartek podjadę na kanał żeby mechanik sprawdził skąd dokładnie cieknie.

Dopisano 23 lip 2019, 17:55:

Victor_1989 napisał(a):Mi płynu ubywało przez nieszczelną chłodnicę – okazało się przypadkiem podczas wymiany żarówki, że mam ślad po płynie na dolnej osłonie silnika. Chłodnica rozszczelniła się na łączeniu aluminium z tworzywem.


A w którym miejscu dokładnie Ci ciekło? Bo jeśli tam gdzie ja zauważyłem plamę to będę na 99% pewny że to z chłodnicy. Sam wymieniałeś chłodnicę?

Dopisano 23 lip 2019, 21:10:

A więc tak, zrobiłem test i kolor się nie zmienił. Test trwał około 3 minut, trzymałem obroty między 2,5-3tyś. Były bąbelki ale kolor pozostał, do momentu aż za mocno nie przygazowałem i płynu z chłodnicy wleciało trochę to testera no i siłą rzeczy się zabarwił hahaha

Wlałem jeszcze raz i dmuchnąłem w tester aby się upewnić czy płyn działa. No i po około 10 sekundach zrobił się zielony. Tak więc mogę domniemać że spalin w układzie chłodzenia nie uświadczyłem? Czyli uszczelka cała?

Aha, dodam że silnik był rozgrzany bo zrobiłem 15km. Zgasiłem auto i po około 10 minutach zrobiłem test.