Uszczelka pod głowicą?

Postprzez lukasz_cichon1 » 25 lip 2019, 11:05

Dzisiaj mechanik znalazł cieknący płyn spod pompy wody. Moje pytanie jest takie, czy nieszczelna uszczelka pod głowicą może powodować to że ciśnienie z tłoków przedostające się do układu chłodzenia rozszczelnia takie elementy jak pompa wody, chłodnica i przewody? Bo okaże się że wymienie pompe chłodnicę a problem uszczelki pozostanie. Co do objawów typu masło pod korkiem, dymiący tłumik, zwiększanie się objętości oleju silnikowego czy test płynem który się nie zabarwił, nie występuje żadne.
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2016, 12:27
Posty: 29
Skąd: Płoty Zachodniopomorskie
Auto: Mazda 6 2.0 141KM+LPG 2002r
Była: Mazda 323F BA 1.5 16V 88KM
1995r.

Postprzez Matthew90 » 25 lip 2019, 13:03

Myślę,że może bo mi ciekło z pompy. Wymienili mi rozrząd z pompą i wywalało wtedy korkiem wyrównawczego. Może masz nieszczelność pompy tylko i wyłącznie. Poprzednicy załatwili to auto bo ciekło skądś, lali wodę a na pewno go przegrzali nie raz, nie dwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2015, 16:22
Posty: 460 (0/2)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136 KM 99',
Chrysler 300M 3.5 V6 260 KM 01'

Postprzez KrzyzakMitsu » 25 lip 2019, 13:43

Zobacz pierwsze z brzegu zdjęcie bloku silnika – uszczelka separuje 4 rzeczy od siebie:
– cylindry
– kanały wodne
– kanały olejowe
– otoczenie :)
Przepalenie może nastąpić między każdymi z nich, ale najczęściej jest między cylindrami lub cylindrem a kanałem wodnym (bo są najbliżej). Ergo – przy przepaleniu między cylindrami nie będziesz miał nic w płynie a uszczelka będzie do wymiany.
Ale tu rozważamy przyczynę ucieczki płynu. Skoro cieknie pompa wody to trzeba ją zmienić i tyle. To jest element podjegający wymianie.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez lukasz_cichon1 » 25 lip 2019, 14:19

Już umówiłem się z mechanikiem na wymianę oraz żeby spojrzał dokładniej na chłodnice. Boję się tylko tego że to wina uszczelki i rozszczelniła mi wszystko w układzie. Tylko tak jak mówię, tych wszystkich objawów świadczących o uszkodzeniu uszczelki brak.
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2016, 12:27
Posty: 29
Skąd: Płoty Zachodniopomorskie
Auto: Mazda 6 2.0 141KM+LPG 2002r
Była: Mazda 323F BA 1.5 16V 88KM
1995r.

Postprzez lukasz_cichon1 » 31 lip 2019, 08:51

Jestem po wymianie pompy wody i teraz zaczęło dość mocniej lecieć z chłodnicy. Jutro wymieniam. Ale znowu zaczął się problem z LPG. Stan płynu cały czas kontroluje i jest pełny, natomiast cały czas mi już teraz rozlącza gaz. Reduktor mógł jakiegoś syfu zaciągnąć i nie wyrabia teraz?
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2016, 12:27
Posty: 29
Skąd: Płoty Zachodniopomorskie
Auto: Mazda 6 2.0 141KM+LPG 2002r
Była: Mazda 323F BA 1.5 16V 88KM
1995r.

Postprzez KrzyzakMitsu » 1 sie 2019, 21:55

Jaki przebieg ma ten reduktor? Bo może już czas na niego.
Albo zestaw naprawczy albo wymiana na nowy. A ciśnienie było sprawdzane?
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6