[1.8 po lifcie] Szarpanie między 2000-3000 obrotów + P2107 i P0606

Dzień Dobry
Chciałbym się upewnić odnośnie przyczyny, aby nie zwiększać kosztów naprawy dlatego mam do Was prośbę o podpowiedź co może być nie tak.
Podobny wątek był już założony przez deadzika https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 7#p3225358 (właściwy link)
Tylko w swoim wątku deadzik nie był pewny symboli błędów.
Problemy mam dokładnie jak on tylko silnik nie 2.3, a 1.8 z 2007 roku (wersja GY po lifcie)
Moje błędy to:
P2107 – Kontrola elementu wykonawczego przepustnicy modułu procesora
P0606 – ECM/PCM procesora
Auto szarpie między 2000-3000 obrotów. Najmocniej jest to odczuwalne przy spokojnym przyspieszaniu na 3 i 4 biegu. Samochód ma młodą instalację LPG i to na niej najbardziej czuć szarpanie, na początku problem przez ok 10tys. km był tylko na LPG, ale ostatnio wyszedł też już na benzynie.
Niestety 3 mechaników stwierdziło już, że pod względem mechanicznym auto nie stanowi problemu. Dopiero gaziarz w ostatnim czasie wykrył błędy silnika, które nie były widoczne na kontrolce.
Niedawno w ogóle nie mogłem jeździć na LPG, bo po przejechaniu 10km wywalał błąd silnika i auto muliło przez 5 minut na maksymalnie 2000 obrotów. Jazda była możliwa dopiero po przełączeniu na benzynę i odczekaniu tych 5 minut.
Ostatnio zmniejszyłem przerwy na świecach do 0,7mm i problem wchodzenia na 2000 obrotów minął.
Pozostało niestety mniejsze szarpanie niż poprzednio i dwa wspomniane wyżej błędy.
Chciałbym się upewnić odnośnie przyczyny, aby nie zwiększać kosztów naprawy dlatego mam do Was prośbę o podpowiedź co może być nie tak.
Podobny wątek był już założony przez deadzika https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 7#p3225358 (właściwy link)
Tylko w swoim wątku deadzik nie był pewny symboli błędów.
Problemy mam dokładnie jak on tylko silnik nie 2.3, a 1.8 z 2007 roku (wersja GY po lifcie)
Moje błędy to:
P2107 – Kontrola elementu wykonawczego przepustnicy modułu procesora
P0606 – ECM/PCM procesora
Auto szarpie między 2000-3000 obrotów. Najmocniej jest to odczuwalne przy spokojnym przyspieszaniu na 3 i 4 biegu. Samochód ma młodą instalację LPG i to na niej najbardziej czuć szarpanie, na początku problem przez ok 10tys. km był tylko na LPG, ale ostatnio wyszedł też już na benzynie.
Niestety 3 mechaników stwierdziło już, że pod względem mechanicznym auto nie stanowi problemu. Dopiero gaziarz w ostatnim czasie wykrył błędy silnika, które nie były widoczne na kontrolce.
Niedawno w ogóle nie mogłem jeździć na LPG, bo po przejechaniu 10km wywalał błąd silnika i auto muliło przez 5 minut na maksymalnie 2000 obrotów. Jazda była możliwa dopiero po przełączeniu na benzynę i odczekaniu tych 5 minut.
Ostatnio zmniejszyłem przerwy na świecach do 0,7mm i problem wchodzenia na 2000 obrotów minął.
Pozostało niestety mniejsze szarpanie niż poprzednio i dwa wspomniane wyżej błędy.