Pozdrawiam.
szybko rosnąca temperatura silnika
Strona 1 z 1
Witam, jestem nowym użytkownikiem forum, więc prośba o wyrozumiałość
. Od 2 dni mam problem z moją Mazdą 6 1.8 + lpg, a mianowicie po ok. 15-20 min jazdy temp zaczyna szybko rosnąć. Sprawdziłem węże od chłodnicy i termostatu i zauważyłem, że górny wąż od chłodnicy jak i cienki wychodzący z termostatu są gorące, natomiast ten grubszy wychodzący z termostatu jest zimny. Czy to by oznaczało problem z termostatem? Ponadto zauważyłem, że w sytuacji gdy temp podnosi się, przybywa płynu w zbiorniczku wyrównawczym o kilka centymetrów. Liczę na pomoc z Wasze strony.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Od: 26 maja 2019, 10:37
- Posty: 1
- Auto: Mazda 6 (2005)1.8 station wagon + LPG
Jak na moje oko to termostat się nie otwiera?
- Od: 23 cze 2019, 18:29
- Posty: 7
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda 6 GG 2.3 2002
PB+gaz
Oczekując porady należy w miarę precyzyjnie określić problem. Tu niezbędna jest informacja jaka temperaturę osiąga silnik? Kiedy następuje gwałtowny wzrost temperatury? Czy i kiedy włączają się wentylatory chłodnicy? Czy poziom płynu chłodniczego jest w normie? Czy nie ma ubytków, czy nie słychać bulgotania w układzie?
To, że poziom płynu po rozgrzaniu podnosi się, jest normalnym zjawiskiem fizycznym (podgrzana ciecz zwiększa swoją objętość).
Odpal zimy silnik, odczekaj minutę, dwie, obserwując wskaźnik temperatury, otwórz maskę i sprawdź, czy wąż pomiędzy termostatem a nagrzewnicą robi się ciepły. Po następnej minucie i osiągnięciu około 90 stopni, sprawdź czy termostat otworzył pełny obieg płynu (wąż do chłodnicy powinien robić się gorący). Przy prawidłowo działającym układzie wskaźnik temperatury powinien oscylować w okolicy 90 stopni, a przyrost temperatury powinien uruchamiać wentylatory chłodnicy.
To, że poziom płynu po rozgrzaniu podnosi się, jest normalnym zjawiskiem fizycznym (podgrzana ciecz zwiększa swoją objętość).
Odpal zimy silnik, odczekaj minutę, dwie, obserwując wskaźnik temperatury, otwórz maskę i sprawdź, czy wąż pomiędzy termostatem a nagrzewnicą robi się ciepły. Po następnej minucie i osiągnięciu około 90 stopni, sprawdź czy termostat otworzył pełny obieg płynu (wąż do chłodnicy powinien robić się gorący). Przy prawidłowo działającym układzie wskaźnik temperatury powinien oscylować w okolicy 90 stopni, a przyrost temperatury powinien uruchamiać wentylatory chłodnicy.
hak64 napisał(a): Przy prawidłowo działającym układzie wskaźnik temperatury powinien oscylować w okolicy 90 stopni, a przyrost temperatury powinien uruchamiać wentylatory chłodnicy.
No i masz rację tylko, że w Magdach nie ma skali na wskaźniku temperatury płynu chłodzącego ;p
Co do problemu autora – Mazdy i ogólnie większość aut z Dalekiego Wschodu, mają stosunkowo małe układy chłodzenia. Dzięki temu szybko się rozgrzewają i dajmy na to te 15-20 kilometrów to spokojny czas, żeby płyn się zagrzał. U mnie wystarczy 2-3 kilometry aby auto przeskoczyło na gaz (przełączanie ustawione na 35 stopni Celcjusza) a przy tych temperaturach to jakieś 30 sekund od odpalenia z samego rańca
Mały Update.
Strzałka oczywiście nie powinna być w poziomie tylko blisko połowy skali – miałem przed oczami zegary z GF jak to pisałem
-
TonSiL
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6