Problem z odpaleniem na zimnym/ciepłym silniku

Postprzez wisniaa » 19 lut 2019, 23:26

Cześć i czołem,
Przepraszam za rozległe wypociny ale może będzie ktoś w stanie mnie naprowadzić czego szukać bo już mi ręce opadają

Mazda 6 2.3 benzyna 2005 r.

Auto wcześniej na zimnym i ciepłym silniku palił na przysłowiowego strzała i miało kopa.

Obecnie na zimnym silniku pierwsza próba rozruchu czy będzie trwać kilka czy kilkanaście sekund nie ma znaczenia nie odpali.
Druga próba odpala od razu, obroty 1200 po chwili schodzą do 600-650 przy wyłączonej klimie
W tym momencie auto gaszę i odpalam kilka razy bez żadnego problemu.
Temperatura cieczy silnika >70 i po zgaszeniu już zaczynają się problemy, można by stwierdzić ze w przedziale 70-90 stopni rozruch trwa dłużej a powyżej 90 stopni jak zgaszę mogę kręcić go 15 minut i nic.

Na ciepłym czasami pomaga odpalanie z wciśniętym pedałem gazu choć nie zawsze

Kilka razy zdarzyło się że przy ruszaniu zgasł.

Obecnie od kilku dni doszło jeszcze brak mocy w losowych wysokościach obrotów i biegach. Można powiedzieć że ja jej w gaz a ona mi takiego wała ;–) Liczę do 3-4 i łaskawie się rozpędza dalej.

Z wykonanych czynności:

Zmieniony akumulator
Nowy czujnik wału i wałka – stare i nowe na oscyloskopie podobno wartości mają książkowe
Nowe świecie – przewody – cewka
Nowy czujnik cieczy
Przepustnica czyszczona w zeszłym roku na wakacje
Wyciągnięta pompa paliwa i wyczyszczone te coś ala filtr
Masa pod obudową filtra i zbiorniczkiem płynu spryskiwania sprawdzona
Przepływomierz wyczyszczony
Kompresja na zimnym silniku 1 i 3 – 13,5 , 2 i 4 – 12,5

Z błędów jakie się pojawiły już po problemach z odpalaniem

U0121 – Problem chyba rozwiązany poprzez regeneracje styków w skrzynce bezpieczników w komorze bo więcej nie występuje błąd
P0171-c Uboga mieszanka – Pierwsza lambda ?

Czasami mam wrażenie nieszczelności w kolektorze dolotowym z prawej strony choć psikając plakiem/dezodorantem w okolicach kolektora, przepustnicy, węży nic się nie dzieje.

Zamówiłem obecnie listwę z wtryskami i zaworem ciśnienia paliwa ( szukam w ciemno )

Jakieś pomysły co można sprawdzić jeszcze ?
Rozrząd przeskoczony, rozciągnięty napinacz do końca prawie ?

Dziękuje za wszystkie sugestie
Początkujący
 
Od: 19 lut 2019, 22:41
Posty: 3
Auto: Mazda 6 2.3 benzyna 2005r

Postprzez Dark_Mat » 20 lut 2019, 01:07

Moim zdaniem to niestety szykuje się remont silnika, ewentualnie jego wymiana.
Objawy jakie opisałeś mocno wpasowują się w wyrobione pierścienie tłokowe. A już mówię dlaczego tak uważam:
Jak jest zimno, to za pierwszym razem Ci nie odpali, bo nie ma ciśnienia, ale poprzez ruch tłoka, zaczyna się rozprowadzać olej po ściankach cylindra. Kiedy przestajesz kręcić, to ten olej spływa na dół (nie został zebrany prawidłowo przez pierścienie) i zaczyna uszczelniać przerwę między tłokiem i cylindrem, dlatego za drugim razem odpala od strzała. Następnie, kiedy silnik się rozgrzeje i wszystko zaczyna się rozszerzać, przerwa między ścianką cylindra a tłokiem rośnie, więc po zgaszeniu auta, znów nie ma ciśnienia.
Kolejnym argumentem za tą teorią jest fakt, że według specyfikacji ten silnika ma kompresję 11, a Tobie wyszły o wiele większe wartości, co jest książkowym objawem zużycia pierścieni (tak jak wyżej napisałem – pierścienie przepuszczają olej –> olej uszczelnia –> większy stopień sprężania)

Ale to tylko teoria. Na jej potwierdzenie, dobrze by było zrobić próbę olejową. Jeśli skoki kompresji podczas tej próby będą duże, to masz odpowiedź. Niestety wtedy dość kosztowną <głaszcze>
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 01:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez tadziol » 20 lut 2019, 09:08

Dark_Mat napisał(a):Ale to tylko teoria.

Jak to dobrze,że nie mająca odzwierciedlenia w praktyce. Ty weź przestań go straszyć,bo jeszcze auto sprzeda.
Zamiast wymieniać silnik wymieniłbym pompę paliwa.
I wszystko w temacie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez s3bo » 20 lut 2019, 19:56

A ja powiem, że być może dobrze zrobiłeś, że zamówiłeś listwę z wtryskami. Podmień i sprawdź wtedy. Ja miałem podobnie w Xedosie. Jak chcesz się coś szybciej dowiedzieć to może zajrzyj w schematy elektryczne i pomierz rezystancję na wtryskach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2017, 20:36
Posty: 120 (1/0)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: -Mazda Xedos 6
– Mazda Xedos 6
– VW Passat
– Nissan Almera

Postprzez wisniaa » 21 lut 2019, 17:01

Cześć, dziękuje za sugestie.
Zmiana listwy, z wtryskami i czujnikiem nic nie zmieniła poza tym że teraz mam dzyndzel do sprawdzenia ciśnienia na niej :D

Pompa jest zamówiona nowa i może jutro już przyjdzie.

A takie pytanie czy owa pompa po zgaszeniu silnika nie powinna utrzymywać paliwa w wężu ?

Zostawiłem auto wczoraj, dzisiaj odłączam wąż na listwie i paliwa brak w nim, odłączam wąż przy grodzi i też sucho.
A chodzi mi coś po głowie że w zeszłym roku jak wymieniałem wąż to po takim postoju ciśnienie i tak było w wężu jakieś bo coś tam paliwa wyleciało.

A wąż wymieniałem bo sądziłem że paliwko mi się cofa i wpadłem na genialny pomysł założenia filtra i zaworku zwrotnego ;–) wziąłem obcinaczki wężyk ciach <rotfl> i okazało się ze poza gumą na zewnątrz w środku jest rurka plastikowa i nici z mojego zakładania filtra :D bo opaski metalowe zsuwały się mimo iż były na listwie dwie zakręcone ;–)
Początkujący
 
Od: 19 lut 2019, 22:41
Posty: 3
Auto: Mazda 6 2.3 benzyna 2005r

Postprzez tadziol » 21 lut 2019, 18:03

wisniaa napisał(a):Pompa jest zamówiona nowa

Czekam na efekty wymiany...
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez wisniaa » 25 lut 2019, 11:51

tadziol napisał(a):wymieniłbym pompę paliwa.


Pompa wymieniona póki co spokój i mam nadzieję że tak pozostanie ;–)

Sprawdzając jeszcze pompę okazało się że ma ona tylko 1,2 bara po mocnym depnięciu.

Tak że uważam za problem rozwiązany i dziękuje za zainteresowanie i pomoc.
Początkujący
 
Od: 19 lut 2019, 22:41
Posty: 3
Auto: Mazda 6 2.3 benzyna 2005r

Postprzez tadziol » 25 lut 2019, 17:57

wisniaa napisał(a):ma ona tylko 1,2 bara po mocnym depnięciu.

wisniaa napisał(a):P0171-c Uboga mieszanka


I oto związek przyczynowo-skutkowy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron