Strona 1 z 1

silnik 2.3l ze zmiennymi fazami rozrządu

PostNapisane: 31 sty 2019, 22:24
przez sierasie
received_356015628314515.jpeg
Witam,
jestem nowy więc proszę o wyrozumiałość. Nie jestem mechanikiem dlatego proszę forumowiczów o pomoc.
Mianowicie mam w/w w temacie mazde. 166 konną.
Uszkodził się silnik w wyniku przekręcenia na panewce. Generalnie do wymiany/rekontu. Niestety jest ze mnie typowy Janusz i zdążyłem kupić 2 silnik, którego nie mogę zwrócić.
Moja mazda ma zmienne fazy rozrzadu, a kupowany silnik jest bez. Teraz pytanie. Czy mogę przełożyć silnik, z czym to się wiaze. Lub 2 opcja. Czy bez inwazyjnie mogę przełożyć panewki i jeden korbowód, o ile dobrze to rozumiem.


Pozdrawiam
Powyzej zdjecie uszkodzonego mojego silnika. Proszę o potwierdzenie czy fazy są zmienne czy też nie.
Proszę o wyrozumiałość.

Re: Mazda 6 2.3l silnik ze zmiennymi fazami rozrządu.

PostNapisane: 31 sty 2019, 22:55
przez tadziol
Owszem,silnik na zdjęciu ma zmienna fazę rozrządu.

PostNapisane: 31 sty 2019, 23:02
przez sierasie
A co ze zmianą na silnik bez ?

PostNapisane: 1 lut 2019, 00:22
przez Płomień
Załóż swoją czapę na dół od tego silnika i będzie działać. Będziesz miał sprawny doł, i głowicę ze zmiennymi fazami. Oszczędzasz jakbyś chciał naprawić po taniości i puścić dalej.

Re: Mazda 6 2.3l silnik ze zmiennymi fazami rozrządu.

PostNapisane: 1 lut 2019, 10:34
przez tadziol
Płomień napisał(a):Załóż swoją czapę na dół od tego silnika i będzie działać.

Ty weź nie żartuj....
No chyba,że go nie lubisz :|

PostNapisane: 1 lut 2019, 12:45
przez kubeq08
tadziol napisał(a):Owszem,silnik na zdjęciu ma zmienna fazę rozrządu.


@tadziol A tak z ciekawości, ile kosztowałaby wymiana panewek na nowe, żeby uniknąć takiej awarii i konieczności wymiany silnika na nowy? Oczywiście chodzi mi o tą wersję silnika.

PostNapisane: 7 lut 2019, 16:35
przez lysy2
a z ciekawości – były w ogóle silniki 2.3 bez zmiennych faz w M6?

kubeq08 – jak się przekręciła panewka, to masz ogromne szanse, że podpora jest uszkodzona i sama wymiana panewek nie wystarczy. jeśli jest tylko "lekkie" zdeformowanie panewki, to może być tak, że wystarczy zedrzeć czop z wału korbowego (powstały po przytarciu panewki – panewka jest bardziej miękka i wał mógł się nie uszkodzić) i dać nowe panewki. Ale to wszystko zależy od konkretnego przypadku. (jak masz dużo szczęścia i dobrych fachowców, to obędzie się nawet bez wyjmowania wału z robotą poprzez zdjęcie miski olejowej.

PostNapisane: 7 lut 2019, 22:57
przez tadziol
lysy2 napisał(a): z ciekawości – były w ogóle silniki 2.3 bez zmiennych faz w M6?

W M6 nie,ale np MPV już tak.