silnik 2.3l ze zmiennymi fazami rozrządu

Postprzez sierasie » 31 sty 2019, 22:24

received_356015628314515.jpeg
Witam,
jestem nowy więc proszę o wyrozumiałość. Nie jestem mechanikiem dlatego proszę forumowiczów o pomoc.
Mianowicie mam w/w w temacie mazde. 166 konną.
Uszkodził się silnik w wyniku przekręcenia na panewce. Generalnie do wymiany/rekontu. Niestety jest ze mnie typowy Janusz i zdążyłem kupić 2 silnik, którego nie mogę zwrócić.
Moja mazda ma zmienne fazy rozrzadu, a kupowany silnik jest bez. Teraz pytanie. Czy mogę przełożyć silnik, z czym to się wiaze. Lub 2 opcja. Czy bez inwazyjnie mogę przełożyć panewki i jeden korbowód, o ile dobrze to rozumiem.


Pozdrawiam
Powyzej zdjecie uszkodzonego mojego silnika. Proszę o potwierdzenie czy fazy są zmienne czy też nie.
Proszę o wyrozumiałość.
Początkujący
 
Od: 31 sty 2019, 22:14
Posty: 2

Postprzez tadziol » 31 sty 2019, 22:55

Owszem,silnik na zdjęciu ma zmienna fazę rozrządu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez sierasie » 31 sty 2019, 23:02

A co ze zmianą na silnik bez ?
Początkujący
 
Od: 31 sty 2019, 22:14
Posty: 2

Postprzez Płomień » 1 lut 2019, 00:22

Załóż swoją czapę na dół od tego silnika i będzie działać. Będziesz miał sprawny doł, i głowicę ze zmiennymi fazami. Oszczędzasz jakbyś chciał naprawić po taniości i puścić dalej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez tadziol » 1 lut 2019, 10:34

Płomień napisał(a):Załóż swoją czapę na dół od tego silnika i będzie działać.

Ty weź nie żartuj....
No chyba,że go nie lubisz :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kubeq08 » 1 lut 2019, 12:45

tadziol napisał(a):Owszem,silnik na zdjęciu ma zmienna fazę rozrządu.


@tadziol A tak z ciekawości, ile kosztowałaby wymiana panewek na nowe, żeby uniknąć takiej awarii i konieczności wymiany silnika na nowy? Oczywiście chodzi mi o tą wersję silnika.
Początkujący
 
Od: 29 sty 2019, 15:51
Posty: 2
Auto: Mazda6 I, 2.3 166KM, benz + LPG, 2007

Postprzez lysy2 » 7 lut 2019, 16:35

a z ciekawości – były w ogóle silniki 2.3 bez zmiennych faz w M6?

kubeq08 – jak się przekręciła panewka, to masz ogromne szanse, że podpora jest uszkodzona i sama wymiana panewek nie wystarczy. jeśli jest tylko "lekkie" zdeformowanie panewki, to może być tak, że wystarczy zedrzeć czop z wału korbowego (powstały po przytarciu panewki – panewka jest bardziej miękka i wał mógł się nie uszkodzić) i dać nowe panewki. Ale to wszystko zależy od konkretnego przypadku. (jak masz dużo szczęścia i dobrych fachowców, to obędzie się nawet bez wyjmowania wału z robotą poprzez zdjęcie miski olejowej.
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2014, 14:31
Posty: 93 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY '02 2.3 + LPG

Postprzez tadziol » 7 lut 2019, 22:57

lysy2 napisał(a): z ciekawości – były w ogóle silniki 2.3 bez zmiennych faz w M6?

W M6 nie,ale np MPV już tak.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6