Pęknięta miska olejowa

Postprzez Lotnik85 » 2 lis 2018, 22:08

Witam serdecznie,
Mam problem z miską olejową w M6 GG silnik 1,8 benzyna. Wymieniałem olej i po zdjęciu osłony okazało się, że mam pękniętą miskę olejową. Mechanik powiedział, że aby zdjąć/odkręcić miskę należy odpiąć skrzynię oraz rozrząd. Czy przy tym silniku jest to konieczne? Więc zaproponował aby nie wchodzić w koszty weźmie spawacza i pospawa od dołu – po wcześniejszym spuszczeniu oleju i osuszeniu miski(?!!). Tak też zrobił i okazało się, że po grzaniu silnika przez dłuższy czas – nadal cieknie. Pytanie do fachowców – co najlepiej teraz zrobić nie wchodząc w duże koszty? Czy lepiej kupić nową/używaną miskę?
Tylko, że ten mechanik mówi, że nie nie jest w stanie sam tego zrobić ( rozrząd, skrzynia). Zasadnicze pytanie czy można odkręcić miskę bez rozłączania skrzyni i rozrządu?
W poniedziałek znowu chcą spawać i zobaczyć czy nie będzie ciekło. Pomocy – co proponujecie mi zrobić?
Za pomoc z góry dziękuję i pozdrawiam forumowiczów.
Andrzej
Początkujący
 
Od: 19 paź 2009, 10:53
Posty: 11
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 6 2006 1.8 sedan

Postprzez tadziol » 3 lis 2018, 10:43

Nigdy nie pospawasz miski olejowej założonej w silniku.
Aluminium musi być perfekcyjnie odtłuszczone do spawania bo inaczej "pryska",a tego nie osiągniesz.bo cały czas spływa olej z silnika.
Albo trzeba zdemontować miskę i ją pospawać na stole,albo wymienić.
Żeby ją zdemontować wystarczy parę milimetrów odsunąć skrzynię biegów od silnika.Ani pokrywy rozrządu,ani samego rozrządu nie trzeba ruszać.Wszystko do zrobienia "w aucie".
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Lotnik85 » 3 lis 2018, 22:02

Dzięki tadziol za informację, też tak myślałem, że spawanie bez zdejmowania miski to porażka. Planuję zakup używki ale nadal nie mam pewności jak to jest ze zdejmowaniem miski do tego typu silnika – jaki jest zakres pracy – czy jest to tak bardzo czasochłonne jak mówi mój mechanik. Ma ktoś jakieś doświadczenie z tego typu silnikiem?
Pozdrawiam i za pomoc z góry dziękuję.
Andrzej
Początkujący
 
Od: 19 paź 2009, 10:53
Posty: 11
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 6 2006 1.8 sedan

Postprzez tadziol » 4 lis 2018, 11:06

Lotnik85 napisał(a):jak to jest ze zdejmowaniem miski do tego typu silnika – jaki jest zakres pracy – czy jest to tak bardzo czasochłonne jak mówi mój mechanik.

Przecież napisałem :
tadziol napisał(a):Żeby ją zdemontować wystarczy parę milimetrów odsunąć skrzynię biegów od silnika.Ani pokrywy rozrządu,ani samego rozrządu nie trzeba ruszać.Wszystko do zrobienia "w aucie".

Lotnik85 napisał(a):Ma ktoś jakieś doświadczenie z tego typu silnikiem?

Nooooo....jako takie......trochę mam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Lotnik85 » 4 lis 2018, 18:18

Tadziol jeszcze raz dzięki. Bez urazy ale chciałem uzyskać potwierdzenie Twoich słów z innego źródła- tak aby rozmawiając z mechanikiem mieć pewność, że wprowadza mnie w błąd ( świadomie lub z niewiedzy). Chciałem również konkretnie opisać mu jak ma to zrobić – aby nie dobierać się do rozrządu oraz skrzyni biegów -tak jak mi sugerował, że trzeba to zrobić.
Pozdrawiam, Andrzej.
Początkujący
 
Od: 19 paź 2009, 10:53
Posty: 11
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 6 2006 1.8 sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6