bierze olej po remoncie
Strona 1 z 1
witam jakis czas temu robilem remont silnika w mojej mazdzie 6 1.8 120km 2005r. benzyna +gaz
1000km na banezynie i bylo ok doslzo 2tys na gazie i dolalem litr
zrobilem juz 5tys kilometrow no i madzia znowu bierze 1l/1000km
silnik zalany olejem Motul 6100 10w40
1000km na banezynie i bylo ok doslzo 2tys na gazie i dolalem litr
zrobilem juz 5tys kilometrow no i madzia znowu bierze 1l/1000km
silnik zalany olejem Motul 6100 10w40
- Od: 3 paź 2018, 21:01
- Posty: 33
- Auto: mazda 5 1.8 120km
benzyna 2005r kombi
Raklamuj u mechanika, bo skopał robotę. Czemu olej 10W40? Po cenach też widzę że Cię ładnie przejechali. Sam ostatnio zrobiłem kapitalkę i wyszło mnie dużo taniej. (przeskoczył mi rozrząd i przy zdjętej głowicy stwierdziłem że zrobie tez remont dołu).
Nie sądzę. Ja jeździłem pierwsze 500km na benzynie, teraz mam już kolejne 1000 na gazie przejechane i jak narazie olej nie zrobił się czarny i nie znikło nic z bagnetu.
a jest mozliwe ze mam as cos nie tak z gazem ze moglo pdzrz 3 tys popsuc silnik ?
Dopisano 11 paź 2018, 07:53:
bo twierdzi ze to wina gazu bo 1000 km na benzynje nie zniklo nic potem 2 tys gazu no i zaczelo znikac
Dopisano 11 paź 2018, 07:53:
bo twierdzi ze to wina gazu bo 1000 km na benzynje nie zniklo nic potem 2 tys gazu no i zaczelo znikac
- Od: 3 paź 2018, 21:01
- Posty: 33
- Auto: mazda 5 1.8 120km
benzyna 2005r kombi
a moze byc cos az tak spiepszone z tym gazem by przez 5 tys cos popsulo w silniku znowu ?
Dopisano 13 paź 2018, 15:32:
jedynke co zauwazylem nie tak z instalacja lpg to przy przelaczeniu jest szarpbiecie oraz jak na postoju dam mu nagle gazu to male szapnciecie silnika a na benzynie wchodzi perfecto
Dopisano 13 paź 2018, 15:32:
jedynke co zauwazylem nie tak z instalacja lpg to przy przelaczeniu jest szarpbiecie oraz jak na postoju dam mu nagle gazu to male szapnciecie silnika a na benzynie wchodzi perfecto
- Od: 3 paź 2018, 21:01
- Posty: 33
- Auto: mazda 5 1.8 120km
benzyna 2005r kombi
Szarpnięcia wynikają z braku odpowiedniego wyregulowania samej instalacji, branie oleju nie ma tu nic do rzeczy.
Dobrze wykonany remont sprawia, że silnik nie weźmie ani kropelki oleju albo minimalne jego ilości. Sam przez to przechodziłem, robiąc na gazie spore przebiegi i od wymiany do wymiany nic nie dolewam.
Dobrze wykonany remont sprawia, że silnik nie weźmie ani kropelki oleju albo minimalne jego ilości. Sam przez to przechodziłem, robiąc na gazie spore przebiegi i od wymiany do wymiany nic nie dolewam.
widze, że pierścienie za 380zł były zmieniane, ciekawe na jakie
bo to głównie przez pierścienie olej znika...
druga możliwość to uszczelka głowicy – przepalona między cylindrem a kanałem olejowym – co się rzadko zdarza bo te są daleko, prędzej przepala się między cylindrami albo do kanału chłodzenia, bo te są blisko
a może źle pierścienie założyli – zamki się odpowiednio ustawia, pierścień zgarniający to w ogóle pewnie 3 warstwowy jest i tam trzeba zamki złożyć wg instrukcji, najczęściej co 120°
tak samo trzeba średnicówką pomierzyć cylinder, trzeba wsadzić pierścień do środka i tłokiem ustawić by był w poziomie i potem zmierzyć szczelinę jaką zostawia zamek
zapytaj jakie wartości były to będziesz wiedział
olej 10W40 na dotarcie nie jest zły – ja też taki dałem na pierwsze 1500 km po remoncie, ale potem wlałem 5W40 i na tym już śmiga i zero brania
zakładam, że uszczelniacze zaworów były zmienione a prowadnice przynajmniej sprawdzone, bo przez luzy na prowadnicach potrafi sporo oleju wciągać mimo nowych uszczelnień
bo to głównie przez pierścienie olej znika...
druga możliwość to uszczelka głowicy – przepalona między cylindrem a kanałem olejowym – co się rzadko zdarza bo te są daleko, prędzej przepala się między cylindrami albo do kanału chłodzenia, bo te są blisko
a może źle pierścienie założyli – zamki się odpowiednio ustawia, pierścień zgarniający to w ogóle pewnie 3 warstwowy jest i tam trzeba zamki złożyć wg instrukcji, najczęściej co 120°
tak samo trzeba średnicówką pomierzyć cylinder, trzeba wsadzić pierścień do środka i tłokiem ustawić by był w poziomie i potem zmierzyć szczelinę jaką zostawia zamek
zapytaj jakie wartości były to będziesz wiedział
olej 10W40 na dotarcie nie jest zły – ja też taki dałem na pierwsze 1500 km po remoncie, ale potem wlałem 5W40 i na tym już śmiga i zero brania
zakładam, że uszczelniacze zaworów były zmienione a prowadnice przynajmniej sprawdzone, bo przez luzy na prowadnicach potrafi sporo oleju wciągać mimo nowych uszczelnień
Ja też jestem po remoncie i zrobiłem 150 km na benzynie a potem już włączyłem gaz. Jak na razie mam najechane około 1000 km i oleju nie ubyło nic. Olej 5W30.
A co do samego jeżdżenia na gazie to pytałem właśnie o to mojego gazownika (Gaz-Parts Busko Zdrój) i powiedział, że nie widzi żadnych przeciwwskazań żeby od razu po remoncie jeździć na gazie. Z tym, że moja instalacja jest podłączona do OBD i sama się stroi. Te 150 km na benzynie zrobiłem tylko dlatego, żeby mapa silnika się ładnie ułożyła (po odłączeniu akumulatora na dłużej się resetuje).
A co do samego jeżdżenia na gazie to pytałem właśnie o to mojego gazownika (Gaz-Parts Busko Zdrój) i powiedział, że nie widzi żadnych przeciwwskazań żeby od razu po remoncie jeździć na gazie. Z tym, że moja instalacja jest podłączona do OBD i sama się stroi. Te 150 km na benzynie zrobiłem tylko dlatego, żeby mapa silnika się ładnie ułożyła (po odłączeniu akumulatora na dłużej się resetuje).
Jestem świeżutko po remoncie silnika,jeżdżę od razu na gazie.Robocizna z częściami wyszła mnie 2tyś.
Mechanik nagrał filmy z remontu.Warto obejrzeć.
https://www.youtube.com/watch?v=cN3vYeiGToM&t=632s
https://www.youtube.com/watch?v=LgVU2A8QrG0&t=1s
Mechanik nagrał filmy z remontu.Warto obejrzeć.
https://www.youtube.com/watch?v=cN3vYeiGToM&t=632s
https://www.youtube.com/watch?v=LgVU2A8QrG0&t=1s
Większej głupoty na uszy nie słyszałem. Facet pieprzy trzy po trzy i chyba sam nie wierzy w to co mówi.
Skoro taka jego teoria,to dlaczego nie sprawdził tego przy pomocy pomiarów,tylko zrobił Ci „remont”.
Jakieś inne dokumenty naprawy czy tylko ta kartka ?
Skoro taka jego teoria,to dlaczego nie sprawdził tego przy pomocy pomiarów,tylko zrobił Ci „remont”.
Jakieś inne dokumenty naprawy czy tylko ta kartka ?
Mi za pierwszym razem,inny mechanik wymienił same uszczelniacze.Po tym zabiegu auto brało więcej niż przed-około 1l na 150km Po oddaniu do konkretnego mechanika,zauważył że rozrząd jest przestawiony i zmasakrowany napinacz.Przez zawory zasysał olej.Może u Ciebie też coś jest z rozrządem.Sprawdz ciśnienie w cylindrach.
spalanie oleju może być tylko przez:
1. pierścienie
2. uszczelniacze zaworów
w dużo mniejszym stopniu:
3. odmę pokrywy zaworów
4. uszczelkę głowicy
nr 3 łatwo sprawdzić, 4 raczej wykluczam, bo silnik by się inaczej zachowywał
zostaje 1 i 2
nr 2 też łatwo sprawdzić – zostaw auto na wolnych obrotach przez 2 minuty i potem lekko!! dodaj gazu – jak puści niebieskiego bąka, to będą one
nr 1 – tu jest ciężko, z reguły w spaliny są niebieskie przy wysokich obrotach i obciążeniu, ale nawet przy spalaniu rzędu litr na 1000km może nic nie widać
1. pierścienie
2. uszczelniacze zaworów
w dużo mniejszym stopniu:
3. odmę pokrywy zaworów
4. uszczelkę głowicy
nr 3 łatwo sprawdzić, 4 raczej wykluczam, bo silnik by się inaczej zachowywał
zostaje 1 i 2
nr 2 też łatwo sprawdzić – zostaw auto na wolnych obrotach przez 2 minuty i potem lekko!! dodaj gazu – jak puści niebieskiego bąka, to będą one
nr 1 – tu jest ciężko, z reguły w spaliny są niebieskie przy wysokich obrotach i obciążeniu, ale nawet przy spalaniu rzędu litr na 1000km może nic nie widać
Czekam aż mi wypisze gwarancję 2 miesiące i wiecznie nie ma czasu ...
Dopisano 20 gru 2018, 22:22:
Podjade do innwgo mechanika by mi ciśnienie posprawdzal
Dopisano 20 gru 2018, 22:23:
Jak już będę miał ta gwarancję co mogę zrobić
Dopisano 20 gru 2018, 22:22:
Podjade do innwgo mechanika by mi ciśnienie posprawdzal
Dopisano 20 gru 2018, 22:23:
Jak już będę miał ta gwarancję co mogę zrobić
- Od: 3 paź 2018, 21:01
- Posty: 33
- Auto: mazda 5 1.8 120km
benzyna 2005r kombi
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6