Mazda 2.3 skróciłem łańcuch rozrządu

Witam szanownych forumowiczów. Mam problem z mazdolotem. Pacjent to Mazda 6 z silnikiem 2.3 którą kupiłem za flaszkę wódki
i od razu mówię że nie mam zamiaru w nią inwestować dużych pieniędzy. Problem polega na tym że nierówno pracuje na wolnych obrotach i gaśnie (o ile odpali) Jak odpalę ją i wkręcę na wyższe obroty chodzi elegancko. Moc ma i dobrze przyśpiesza. A teraz od początku. Stan w jakim nabyłem to zdjęta pokrywa zaworów i rozebrany rozrząd, dlaczego to zostało rozebrane nie wiem. W pierwszej kolejności chciałem złożyć silnik i pomierzyć kompresję ale przy próbie założenia łańcucha rozrządu okazało się że jest tak wyciągnięty że napinacz nie był w stanie go naciągnąć. Potrzebowałem sprawdzić kompresję żeby wiedzieć czy jest sens dalej coś robić z tym silnikiem. Więc bez sensu wydawać 1000 zł na nowy rozrząd. I obudził się we mnie instynkt druciarza
i skróciłem łańcuszek o dwa ogniwka
Po tym zabiegu łańcuszek wskoczył na swoje miejsce, rozrząd ustawiłem wg instrukcji, i poskładałem resztę do kupy. Pomierzona kompresja
1 cylinder – 11
2 cylinder – 11,5
3 cylinder – 12
4 cylinder – 11,5
Więc wygląda że wszystko ok.
Druga sprawa luzy na zaworach
1 2 3 4 5 6 7 8
Dolotowe 0,15 0,18 0,23 0,25 0,25 0,25 0,3 0,25
Katalogowo 0,22 – 0,28
Wydechowe 0,30 0,35 0,35 0,35 0,45 0,45 0,43 0,43
Katalogowo 0,27 – 0,33
Jedyny błąd jaki wyrzucił komputer to P0012
No i teraz pytanie dlaczego silnik zachowuje się jak napisałem, przez skrócony łańcuch rozrządu czy może przez te luzy na zaworach ?

1 cylinder – 11
2 cylinder – 11,5
3 cylinder – 12
4 cylinder – 11,5
Więc wygląda że wszystko ok.
Druga sprawa luzy na zaworach
1 2 3 4 5 6 7 8
Dolotowe 0,15 0,18 0,23 0,25 0,25 0,25 0,3 0,25
Katalogowo 0,22 – 0,28
Wydechowe 0,30 0,35 0,35 0,35 0,45 0,45 0,43 0,43
Katalogowo 0,27 – 0,33
Jedyny błąd jaki wyrzucił komputer to P0012
No i teraz pytanie dlaczego silnik zachowuje się jak napisałem, przez skrócony łańcuch rozrządu czy może przez te luzy na zaworach ?