Rozrząd i remont silnika w mazda6 benzyna 2.0 147KM

Czytam forum od dłuższego czasu i nie udzielałem się aż do tej pory.
A mojej mazdzie 6 silnik brał ogromne ilości oleju, więc zdecydowałem się na naprawę. Auto oddałem do mechanika i dostałem listę części do zakupienia. Poza elementami oczywistymi, jak pierscienie uszczelki itd, mechanik zasugerował mi wymianę rozrządu.
O ile cena kompletu z łańcuchem jest znośna (~500zł za FAI), tak usiadłem sobie na tyłku z wrażenia widząc cenę wariatora/koła zmiennych faz rozrządu (OE: LF94-12-4X0 ), czyli 1000zł. Mechanik mówi że na tej zębatce jest luz i trzeba ją wymienić.
Tu pytanie do osób, które remontowały silnik (oraz do Pana Tadziola, jako eksperta): Czy są jakieś zamienniki tegoż? Jaki jest sens zakładania używanej części? Gdzie najlepiej części kupić i jakich producentów?
Tu cała lista od mechanika:
Świece zapłonowe 4szt
Pasek wielorowkowy Micro-V
Rolka prowadząca paska wielorowkowego Micro-V
Rolka napinacza paska wielorowkowego micro-v
Panewki Główne + Korbowe kpl
Pierscienie Kpl nominał (Mahle)
Uszczelka głowicy ( 2 nadwymiar)
Uszczelka Kolektora ssącego
Uszczelka Kolektora Wydechowego
Uszczelka pokrywy zaworów kpl
Uszczelka zaworu EGR
Uszczelka króćca płynu chłodzącego do głowicy
Uszczelka odmy olejowej
Uszczelniacz wału strona rozrządu + strona sprzęgła
Szpilki głowicy
Koło zmiennych faz rozrządu(wariator) OE: LF94-12-4X0
Rozrząd komplet
Chłodnica klimy
Termostat
A mojej mazdzie 6 silnik brał ogromne ilości oleju, więc zdecydowałem się na naprawę. Auto oddałem do mechanika i dostałem listę części do zakupienia. Poza elementami oczywistymi, jak pierscienie uszczelki itd, mechanik zasugerował mi wymianę rozrządu.
O ile cena kompletu z łańcuchem jest znośna (~500zł za FAI), tak usiadłem sobie na tyłku z wrażenia widząc cenę wariatora/koła zmiennych faz rozrządu (OE: LF94-12-4X0 ), czyli 1000zł. Mechanik mówi że na tej zębatce jest luz i trzeba ją wymienić.
Tu pytanie do osób, które remontowały silnik (oraz do Pana Tadziola, jako eksperta): Czy są jakieś zamienniki tegoż? Jaki jest sens zakładania używanej części? Gdzie najlepiej części kupić i jakich producentów?
Tu cała lista od mechanika:
Świece zapłonowe 4szt
Pasek wielorowkowy Micro-V
Rolka prowadząca paska wielorowkowego Micro-V
Rolka napinacza paska wielorowkowego micro-v
Panewki Główne + Korbowe kpl
Pierscienie Kpl nominał (Mahle)
Uszczelka głowicy ( 2 nadwymiar)
Uszczelka Kolektora ssącego
Uszczelka Kolektora Wydechowego
Uszczelka pokrywy zaworów kpl
Uszczelka zaworu EGR
Uszczelka króćca płynu chłodzącego do głowicy
Uszczelka odmy olejowej
Uszczelniacz wału strona rozrządu + strona sprzęgła
Szpilki głowicy
Koło zmiennych faz rozrządu(wariator) OE: LF94-12-4X0
Rozrząd komplet
Chłodnica klimy
Termostat