Rozrząd i remont silnika w mazda6 benzyna 2.0 147KM

Postprzez szimene » 7 lip 2018, 00:06

Czytam forum od dłuższego czasu i nie udzielałem się aż do tej pory.

A mojej mazdzie 6 silnik brał ogromne ilości oleju, więc zdecydowałem się na naprawę. Auto oddałem do mechanika i dostałem listę części do zakupienia. Poza elementami oczywistymi, jak pierscienie uszczelki itd, mechanik zasugerował mi wymianę rozrządu.
O ile cena kompletu z łańcuchem jest znośna (~500zł za FAI), tak usiadłem sobie na tyłku z wrażenia widząc cenę wariatora/koła zmiennych faz rozrządu (OE: LF94-12-4X0 ), czyli 1000zł. Mechanik mówi że na tej zębatce jest luz i trzeba ją wymienić.

Tu pytanie do osób, które remontowały silnik (oraz do Pana Tadziola, jako eksperta): Czy są jakieś zamienniki tegoż? Jaki jest sens zakładania używanej części? Gdzie najlepiej części kupić i jakich producentów?

Tu cała lista od mechanika:

Świece zapłonowe 4szt
Pasek wielorowkowy Micro-V
Rolka prowadząca paska wielorowkowego Micro-V
Rolka napinacza paska wielorowkowego micro-v
Panewki Główne + Korbowe kpl
Pierscienie Kpl nominał (Mahle)
Uszczelka głowicy ( 2 nadwymiar)
Uszczelka Kolektora ssącego
Uszczelka Kolektora Wydechowego
Uszczelka pokrywy zaworów kpl
Uszczelka zaworu EGR
Uszczelka króćca płynu chłodzącego do głowicy
Uszczelka odmy olejowej
Uszczelniacz wału strona rozrządu + strona sprzęgła
Szpilki głowicy
Koło zmiennych faz rozrządu(wariator) OE: LF94-12-4X0
Rozrząd komplet
Chłodnica klimy
Termostat
Początkujący
 
Od: 6 lip 2018, 23:54
Posty: 6
Auto: MAZDA 6 GG 2.0 147KM

Postprzez tadziol » 7 lip 2018, 09:20

Połowa tych gratów jest zupełnie niepotrzebna. Po liście widać ze gość nie wie za dobrze gdzie sie porusza.
Poza tym to trochę śmieszne kazać klientowi kupować części.
To tak jakby dentysta kazałby mi przynieść wszystkie potrzebne rzeczy do leczenia kanałowego. <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez szimene » 7 lip 2018, 11:51

Które konkretnie są niepotrzebne? Auto ma oficjalnie 340 tys km przebiegu, więc rozrząd sam chciałem wymienić dla świętego spokoju.
Początkujący
 
Od: 6 lip 2018, 23:54
Posty: 6
Auto: MAZDA 6 GG 2.0 147KM

Postprzez tadziol » 8 lip 2018, 12:03

Wywalić ory rozrząd na rzecz gów....aniej podróbki....genialne.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez t34567 » 8 lip 2018, 12:37

Co byś proponował, w takim razie? Bo widze że w sumie krytykujesz, a żadnej konstruktywnej odpowiedzi jeszcze nie dałeś :) Jak koles ma przejechane 340tys km to nie lepiej wymienic przy okazji rozrząd, skoro silnik rozebrany?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez szimene » 8 lip 2018, 14:58

Rozumiem Panie Tadziol że radziłbys zostać przy starym łańcuchu?
Co z wariatorem, wymieniać?

Jakie pierścienie olejowe powinienem kupić? Mahle? Rik? Goetze? Czy tylko Mazda OE? Bardzo proszę o poradę.

A części kupuję sam, bo czytałem już na forum temat, gdzie mechanik kupił części i nie chciał powiedzieć gościowi jakie pierścienie włożył, wolę sobie sam pokupić i faktury mieć na to <glupek2>
Początkujący
 
Od: 6 lip 2018, 23:54
Posty: 6
Auto: MAZDA 6 GG 2.0 147KM

Postprzez tadziol » 8 lip 2018, 19:49

t34567 napisał(a):w sumie krytykujesz

Niech wiec zabiorą głos bardziej uczeni.
szimene napisał(a):radziłbys zostać przy starym łańcuchu?
Co z wariatorem, wymieniać?

Jeżeli będę naprawiał Twój silnik chętnie doradzę. Ale uważam ze powinieneś posłuchać swojego mechanika.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez karlo8 » 27 lip 2018, 06:40

u mnie zrobiła się dziura w jednym zaworze
głowica zdjęcia leży u mechanika do wymiany planowania i uszczelnienia
bral mi sporo oleju : od 2-3 l /1000km valvoline
do 7 l/1000km orginal mazda

i waham się zastanawiam czy uszczelnienie głowicy wystarczy czy warto zmienić tez pierścienie tłokowe

przed zdjęciem głowicy na 3 cylindrze ciśnienie wynosilo ok 10-11
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez szimene » 27 lip 2018, 15:07

Dziura w zaworze? Jezdzisz na lpg? Jak tak gazownika przez łeb walnij.
Ja na lpg zrobilem przez 3 lata tym autem ponad 100tys i nawet luzy zaworowe mialem w normie. Aż sie facet, co robił głowicę, zdziwił.
Rób pierścienie, jak już czapka zdjęta. U mnie były zapieczone. Wymieniłem na Goetze.

Co do wariatora i rozrządu to zostały stare, mechanik uznał że łańcuch jest ok, napinacz elegancko go napina jeszcze, więc troche kilometrów jeszcze zrobi.
Co do wariatora to źle zrozumiałem- nie miał luzu tylko się zacinał, co było spowodowane nagarem wewnątrz. Mechanik go wyczyścił i założył.

Silnik już mam odpalony i zalany olejem elf 5w30. Zobaczymy jak bedzie z braniem oleju po naprawie.

Całość kosztowała mnie ok 2400zł za części + głowica 300 + robocizna mechanika, tyle że to nie sam silnik tylko jeszcze pierdoły z listy powyżej. Jak masz takie graty jak termostat czy chłodnica klimy sprawne to wyjdzie Cie mniej. Spisze jeszcze jakie dokladnie czesci kupilem i podam dokladny koszt.

Mysle że sie opłaciło, mam zamiar jeszcze jezdzic tym autem z 5 lat i mysle ze spokojnie 200tys km w tym czasie zrobie, a dobrze mi sie nim jezdzi.
Początkujący
 
Od: 6 lip 2018, 23:54
Posty: 6
Auto: MAZDA 6 GG 2.0 147KM

Postprzez karlo8 » 27 lip 2018, 15:29

co to jest ten wariator ???
czasem miałem tak ze silnik przymulal na przyspieszeniu z swiatel
czasem z kolei rwał prześlicznie
nie wiem od czego to mogło zależeć
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez szimene » 27 lip 2018, 17:03

Wariator działa pod wpływem cisnienia oleju, odpowiada za przestawianie rozrządu. Dzieki zmiennym fazom rozrządu auto ma "kopa" jak dynamicznie podnosisz obroty i mniej paliwa spala jak jedziesz na niskich obrotach.

U mnie zabrudzony nagarem wariator powodował czasami delikatne szarpnięcie przy granicy 2500-3000 obrotów.

tu masz wyjasnione na przykładzie vteca: (od 7 minuty, ale polecam cały film)

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... JH5Hj0s8-U
Początkujący
 
Od: 6 lip 2018, 23:54
Posty: 6
Auto: MAZDA 6 GG 2.0 147KM

Postprzez karlo8 » 27 lip 2018, 22:11

hej
a znacie jakiegoś godnego polecenia gazownika w łodzi lub okolicach
bo ci co mi zakładali na wrocławskiej to pozostawię bez komentarza
przeglądy po 200 zł chcieliby robić co 3 miesiące
a zawory wypalone po 20.000 km

do niczego sie nie nadają mimo że "mieli" dobre opinie na forach

chcialbym aby ktoś inny to zobaczył i ogarnął
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez nesfor » 23 sie 2018, 20:29

hej, odgrzeje temat, jak wyjac silnik ? Czy da sie wyjac bez skrzyni ?
Początkujący
 
Od: 16 lis 2017, 09:55
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2005 Kombi 2,0 pb

Postprzez lysy2 » 6 wrz 2018, 17:01

Hej
Tak, silnik da się wyjąć bez skrzyni :) najlepiej górą :)
Jak – w skrócie, to zdejmujesz maskę, odpinasz wszystko co go łączy z budą, wydechem i skrzynią i wyciągasz na bloczku – jak w większości samochodów.
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2014, 14:31
Posty: 93 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY '02 2.3 + LPG

Postprzez t34567 » 14 wrz 2018, 19:33

Stało się kuku i mnie. Po 4 latach bezawaryjnej eksploatacji, 130tys km, przy zjeżdżaniu z górki przestawił mi się rozrząd. Musiałem mazdę lawetować <płacze>

Rozebraliśmy dziada z kolegą-mechanikiem, okazało się że napinacz odmówił posłuszeństwa, przestawiło łańcuch i dostał strzała zaworek. Głowica do zwalenia <płacze>
Mam zamiar kupić komplet rozrządu, tylko pytanie -czy ta zębatka do wariatora w nim występuje? Bo z tego co widzę jest odkręcana, a w kompletach które oglądałem w sklepie(FAI, BGA) są 2 zębatki, ale inaczej wyglądają ( w wersji 141KM nie ma wariatora i tę jedną sie tam montuje zamiast niego). Czy mogę bez problemu zostawić starą zębatkę?

Przy okazji zrzuconej czapki, wymienię też już chyba pierścienie, co prawda mazda nie popala dużych ilości oleju, ale popala. I się zrobi przy jednej robocie...

Jak z uszczelką pod głowicę? Stosuje się nadwymiar po planowaniu? Są w ogóle dostępne? Jaka jest grubość oryginalnej, bo mam trochę mętlik.
Bo z tego co widziałem to są:

zestaw AJUSA 52276000, gr uszczelki ??
ELRING 226.220 , gr uszczelki 0.4mm
ELRING 255.070, gr uszczelki 0.5mm
FAI AUTOPARTS HG2103 , gr usczelki 0.55mm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6