Strona 1 z 1

Blokada wałków rozrządu i ich położenie

PostNapisane: 1 maja 2018, 18:20
przez rybkins
Witam, nawiązując do mojego innego tematu –> viewtopic.php?f=411&t=204978&p=3334050#p3334050 i żeby nie poruszać tam wielu kwestii zakładam ten temat. Jak to jest z tą blokadą wałków rozrządu.

1) Bo u mnie wcięcia na wałkach są wyraźnie poniżej krawędzi głowicy, blokada bez problemu tam wejdzie?
2) Blokada jest o grubości mniejszej niż grubość tego wcięcia?
3) I z tego co zauważyłem wałek wydechowy jest ładnie rownolegle do krawędzi głowicy ale wałek ssący już jest lekko przestawiony(foto poniżej). Oznacza to że zębatka wałka przestawiła się względem samego wałka?
4) Widziałem na youtubie, że ludzie ustawiali wałek trzymając kluczem za śrubę zębatki i delikatnie przekręcali/dokręcali wałek, taka operacja jest konieczna i u mnie?

Obrazek



Obrazek

Obrazek

Obrazek

PostNapisane: 5 maja 2018, 19:08
przez rybkins
Na wszystkie zadane przeze mnie pytania sam sobie odpowiedziałem :)

ad 1) były poniżej krawędzi bo był ustawiony pierwszy tłok w GMP ale to czwarty tłok byl w fazie sprężania, więc wystarczyl obrót walem korbowym o 360 stopni
ad 2) Blokada normalnie wchodzi jeśli pierwszy tłok jest w fazie sprężania

ad 3 i 4) Wałek nie był delikatnie w poziomie z krawędzią głowicy przez luz, który widać na filmie poniżej.

I nowe pytanie, czy taki luz to jest normalna rzecz czy łańcuch jest już rozciągnięty i nadaje się do wymiany?

https://youtu.be/

Re: Blokada wałków rozrządu i ich położenie

PostNapisane: 5 maja 2018, 19:38
przez tadziol
Normalny objaw. Łańcuch zawsze ma trochę luzu. Zwłaszcza gdy silnik nie pracuje

PostNapisane: 5 maja 2018, 19:47
przez rybkins
Dzięki za odpowiedź. Czyli nie mam czym się martwić