Strona 1 z 1

Wyciek oleju / co to za część

PostNapisane: 4 kwi 2018, 20:05
przez rybkins
Witam, od kilku dni jestem posiadaczem Mazdy 6 z silnikiem 2.0 z 2007r. Kieruje do Was pytania:

1. Czy taki wężyk, jak na zdjęciach poniżej, podpięty do kolektora dolotowego to jest normalna rzecz? Bo troche dziwnie to wygląda. Wężyk idzie do jakiegoś zaworu z boku silnika.
2. Olej na pokrywie zaworów cieknie spod uszczelki zaworów? Jeśli tak to jaką kupić, jakiś numer, namiar na uszczelkę, która nie będzie ciekła? I czy stosuje się tam jakiś silikon?
3. Czy wężyk z korka zbiornika wyrównawczego ma tak luźno sobie leżeć na zbiorniczku czy powinien być do czegoś podlączony?


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Wyciek oleju / co to za część

PostNapisane: 5 kwi 2018, 03:09
przez Simonkg
Jeśli mogę wyrazić swoją opinie to odpowiadając na pierwsze pytanie to jest najprawdopodobniej przewód podciśnieniowy i tak ma być ale ze względu na kiepskie zdjęcie (zabrudzenie?) słabo to widać dlatego moge sie całkowicie mylić.
Olej na pokrywie pojawia sie ze względu że już uszczelka jest do wymiany. Z tego co wiem to jest kilka rodzajów wiec najlepiej udaj sie jakiegoś sklepu z numerem VIN ( i starą w ręce <czarodziej> ) i na pewno CI dobiorą odpowiednią. Co do samej uszczelki to nie kupuj najtańszej . Ori kosztuje ponad 100,– a zamiennik np. reinza z pewnością będzie trzymał. Najbardziej istotną sprawą przy wymianie jest to żeby całą pokrywe i miejsca styku nowej uszczelki przy głowicy były idealnie wyczyszczone i odtłuszczone, silikon daje sie tylko w przypadku kiedy uszczelka ma miejscja w których styka sie z głowicą pod kątem 90stopni, w innym przypadku nie jest potrzebne smarowanie mazidłem po silniku.
Na koniec wężyk zbiorniczka. Powinno być tam miejsce żeby go ułożyć żeby tak nie wyrcał.

Pozdrawiam

PostNapisane: 5 kwi 2018, 21:00
przez rybkins
Dzięki wielkie za odpowiedź. Podejrzewałem ze to jakieś podciśnienie tylko chyba przerobione, bo jest tam wkręcona jakaś zaślepka, coś klejone. Uszczelka już zamówiona, właśnie Reinza za 90zł. A ten wężyk ze zbiorniczka oczywiście ma swoje miejsce, wyciągnąłem go tylko do zrobienia zdjęcia. Mam jeszcze jedno pytanie, proszę o wyrozumiałość, do tej pory jeździłem leciwym Oplem :D
Przy demontażu pokrywy, element zaznaczony na zdjęciu trzeba demontować czy wystarczy tylko wypiąć wtyczkę i pokrywa wyjdzie, jest tam też jakaś uszczelka? I tak w sumie co to jest, do zmiennych faz rozrządu?
Obrazek

PostNapisane: 6 kwi 2018, 08:47
przez Simonkg
Ten element to zawór faz rozrządu którego nie demontujesz ponieważ jest przykrecony pod pokrywą. Odpinasz wtyke i tam jest uszczelka. Jeśli nie jest twarda lub uszkodzona to zostaje na swoim miejscu <czytaj>

PostNapisane: 6 kwi 2018, 22:36
przez rybkins
dzięki <spoko>